زیباترین شهرهای برزیل

زیباترین شهرهای برزیل

سالوادور | Salvador

خیلی از برزیلی ها از بین شهرهای این کشور ، سالوادور را برای برگزاری فستیول های عجیب و غریب انتخاب می کنند. سالوادر نسخه کوچک و مقداری بادخیز ریو دو ژانیرو است. یکی از جاذبه های اصلی آن محله های رنگارنگی است که به سبک و سیاق معماری پرتغالی ها ساخته شده‌اند. خط ساحلی زیبا و فرهنگ سرشار از شادی مردمانش این شهر را به یکی از مهمترین نقاط توریستی برزیل تبدیل می کند. محلی های این سالوادور بسیار مهمان نواز و صمیمی هستند. سالوادور در ناحیه شمال شرقی دریای باهیا قرار دارد و فقط یک پرواز کوتاه یا سفری طولانی اما زیبا با اتوبوس از ریو و سائوپائولو شما را به این شهر می رساند. برای تماشای فرهنگ پرطرفدار آفریقایی برزیلی، صحنه های پر جنب و جوش و شب های سر زنده‌اش از این شهر بازدید کنید.

 

 

ریو دو ژانیرو | Rio de Janeiro

نماد و سمبل فرهنگی برزیلی ها، پایتخت کشورشان، ریو دو ژانیرو است. ریو دو ژانیرو شهری است که بسیاری آرزوی دیدنش را دارند و افراد کمی برزیل را بدون دیدن آن ترک می کنند. می توانید صبح خود را در حال پریدن از پاراگلایدر آغاز کنید و بر روی زمین های ماسه ای فرود بیایید. از کوه های Sugarloaf بالا بروید تا منظره ای بی نظیر از شهر را زیر پایتان ببینید؛ یا می توانید پیاده یا با اتوبوس به بالای مجسمه رستگاری مسیح بروید. به پایین بازگردید و در سواحل Copacabana از آفتاب لذت ببرید.

 

پاراتی | Paraty

توقف‌گاهی شبانه بین شهر های ریو و سائوپائولو است. پاراتی شهری است که با آرامش کامل میان این دو شهر توقف ناپذیر و پر جنب و جوش قرار گرفته است. کوه های مرتفع و سواحل زیبا آن را در بر گرفته‌اند. اقامت در پاراتی بسیار مناسب افرادی است که از هیاهوی شهر های بزرگ خسته شده‌اند و می خواهند مدتی را در آرامش سپری کنند. معماری استعماری پرتغالی غنی است، خیابان های مخروطی و درب های کوچک، شهر را برای تجربه خریدی دل پذیر بسیار مناسب می‌کنند. چشم اندازهای حومه شهر نیز مکانی عالی برای صرف یک صبحانه لذیذ هستند.

 

 

ایها گراند | Ilha Grande

این شهر زیبا مقصدی مناسب برای فرار از تنش های زندگی روزمره و دور شدن از فشارهای زندگی در عصر دیجیتال است. در این شهر اینترنت وجود ندارد، مغازه های آن دکه هایی کوچک هستند و هیچ دستگاه خودپرداز بانکی در آن دیده نمی شود. در عوض گردشگران می توانند از دیدن آبشارهای فراوان، مناظر جنگلی و ساحل Lopes Mendes که یکی از زیباترین سواحل دنیاست دیدن کنند. بهترین راه برای گردش در جزیره قایق سواری است و بهترین غذاها کبابی هستند. نگران قیمت‌ها نباشید سعی نکنید خودتان غذا درست کنید؛ اکثر هتل ها و اقامتگاه ها با قیمتی منصفانه غذاهای خوشمره‌ای در اختیار شما قرار می‌دهند. پس از تجربه سفر به ایها گراند، نمی‌خواهید آنجا را ترک کنید.

 

 

دیدنی های روسیه

دیدنی های روسیه

چهار قصر، چهار کلیسا و چندین برج در نزدیکی میدان سرخ، هسته مرکز شهر مسکو یعنی کاخ کرملین را تشکیل داده‌اند. کرملین که به معنای دژ است این روزها اگرچه محل اسکان رؤسای جمهور روسیه است اما به یکی از دیدنی‌های روسیه نیز تبدیل شده است. این کاخ در منطقه‌ای بنا شده که بیش از چهار هزار سال روس‌ها در آن زندگی می‌کردند، درست جایی که رودخانه مسکوا و رودخانه نگلین نایا به هم می‌پیوندند. اولین بناهای کاخ کرملین در دهه 1320 میلادی ساخته شدند و استادان ایتالیایی دیوارها و برج‌های کرملین را در سال‌های 1485 تکمیل کردند. دیوارهایی به طول 2235 متر محوطه مثلث شکل کرملین را احاطه کرده‌اند. میدان کلیسای اعظم یا همان سبرنایا (سابورنایا)، مشهور به قلب کرملین، با چند کلیسا احاطه شده و مراسم پر زرق و برق تاج‌گذاری تزارها در آن برگزار می‌شده است. کلیسای اعظم آرخانگل میخائیل، بزرگترین کلیسا و محل دفن برخی از پادشاهان بزرگ روسیه است. کلیسای اعظم بشارت، کلیسای ردای بکارت و کلیسای جامع اسامپشن از دیگر کلیساهای این کاخ و نماد شهر مسکو هستند. کلیساهای متروپولیتن‌ها و پدرسالاران و اعظم دوازده رسول نیز داخل کاخ کرملین قرار گرفته‌اند. کلیسای جامع اوسپنسکی نیز بزرگترین و یکی از تماشایی‌ترین کلیساهای کرملین است. شکل کنونی کاخ بزرگ کرملین در سال 1849 میلادی تکمیل شد، کاخی با 800 اتاق که برخی از آن‌ها متعلق به خانواده شخص اول کشور بوده است. کاخ کنگره از دیگر دیدنی‌های روسیه که در کاخ کرملین قرار گرفته به منظور اجرای نمایش و برگزاری جشن‌های مردمی در سال 1961 به این مجموعه اضافه شد، جایی که 6 هزار نفر می‌توانند در آن به دیدن تئاتر و اپرا بنشینند و یا در جشن‌های عمومی شرکت کنند. تخت‌های شاهی کاخ کرملین در قصر مرصع ایوان کبیر قرار گرفته‌اند.

 

در کنار محوطه بزرگ و تاریخی میدان سرخ مسکو، کلیسایی با قدمت 450 سال وجود دارد که به دستور ایوان چهارم معروف به ایوان مخوف ساخته شده و نمادی از پیروزی روسیه بر دوران بربریت خان‌های تاتار است، قومی که برای سده‌ها در این کشور به تاخت و تاز می‌پرداختند. بر اساس داستان‌ها، ایوان مخوف که از جنگ با تاتارها پیروز برگشته بود به نشان فتح و موفقیتش دستور ساخت کلیسایی با هفت گنبد رنگین در مسکو را می‌دهد. امروزه کلیسای سنت باسیل نه تنها احتمالاً معماری سنگی این کلیسا در 1567 با جای کلیسای چوبینی که تنها 6 ماه از ساختش گذشته بود و به نشان علاقه‌ای که به معماریش ایجاد شده بود جایگزین شده است. چه "بارما" و "پوستنیک" یک نفر باشند یا دو معمار مجزا از هم، بنا به همین روایت‌ها کلیسا به دست آن / آن‌ها ساخته شده‌است. مانند بسیاری از معماری‌های حیرت‌انگیز و بی‌نظیر دیگر دنیا، گفته می‌شود ایوان مخوف پس از ساخت بنا، چشمان معمار را از کاسه بیرون آورد تا بنای سنت باستیل بی‌همتا و یگانه بماند. با این همه معمار سنت باستیل بعدتر کلیسای جامع دیگری در «ولادیمیر» نیز ساخت. نام گنبدهای منحصر به فرد و رنگارنگ کلیسای سنت باسیل از چندین قدیس گرفته شده است، از جمله قدیس سپرین، جاستین، گریگوری (ارمنی)، الکساندر سیوریسکی و پیشگامان قسطنطنیه (با نام‌های الکساندر، جین و پاول). نام دیگر خود کلیسا، واسیلی از مردی به همین نام گرفته شده که آن سال‌ها ایوان مخوف را با پیش‌بینی خود مبنی بر آتش‌سوزی در مسکو آگاه کرده بود و به مردی محترم برای ایوان بدل شده بود. این کلیسای جامع تا سال 1600 میلادی بلندترین سازه مسکو بود و اکنون از جمله مهم‌ترین نمادهای شهری مسکو و دیدنی‌های روسیه محسوب می‌شود که هیچ مسافر تور روسیه دیدن آن را از دست نمی‌دهد. بنا در محوطه‌ای 40 در 50 متری ساخته شده، 9 کلیسای مجزا دارد که همگی به کلیسای اصلی راه دارند. داخل کلیسا دالان‌های تودرتوی زیبایی است که بیشترشان با طرح‌های گلدار و هندسی طلایی رنگ و دیوارکوب‌ها و نقاشی های زیبایی از مسیح و یارانش پوشانیده شده است. نظام سکولار شوروی کلیسای سنت باسیل یا همان باسیلی بلاژنوا را به موزه تبدیل کرد و استالین حتی یکبار قصد تخریب این کلیسا را داشت چرا که آن را مانع عبور و مرور سربازانش می‌دید. سال 2000 بازسازی این بنای زیبا که در دوره شوروی مهجور مانده بود آن را بار دیگر بدل به یکی از زیباترین بناهای روسیه کرد. این کاخ زیبا که شبیه یک جعبه شکلات خوش آب و رنگ ساخته شده نامش را از یکی از بزرگترین فرماندهان جنگ با کازان یعنی واسیلی گرفته که در واقع نام نهمین گنبد بنا هم هست. نام دیگر بنا یا همان سنت باسیل، به دلیل روز پایان ساخت کلیسا بعد از شش سال است که مصادف با روز جشن شفاعت مریم مقدس شده بود. این سازه زیبا در ابتدای دهه 90 به ثبت جهانی در یونسکو رسید و نامش در سال 2007 به عنوان یکی از عجایب روسیه ذکر شد.

 

 

روسیه به عنوان یکی از زیباترین کشورهای دنیا، مقصدی جذاب برای ایرانیان و گردشگران سراسر دنیا محسوب می‌شود. در تور روسیه خود بازدید از شهر زیبای سارانسک و کلیسای جامع سنت تئودور را در برنامه های خود قرار دهید. کلیسای جامع سنت تئودور اوشاکوف، کلیسای ارتودوکس روسیه است که در شهر سارانسک واقع شده است. این کلیسای یکی از برجسته‌ترین دیدنی های روسیه به شمارمی‌رود که عملیات ساخت آن در سال 2002 آغاز گردید و در ماه آگوست سال 2006 برای عموم بازگشایی شد. این کلیسا را به نام فئودور اوشاکوف دریاسالار بزرگ روسی نامگذاری کرده اند. در ساخت نما و تزئینات کلیسای جامع سنت تئودور اوشاکوف از چوب‌های گرانبها و روکش طلایی رنگ استفاده شده است. کلیسای تئودور اوشاکوف سه بخش دارد و بخش مرکزی آن که به افتخار فئودور اوشاکوف مقدس ساخته شده است، قسمت سمت راست به افتخار سرافیم ساروفسکی و بخش سمت چپ نیز به شهیدان استان موردوویا اختصاص دارد. سه بالکن در ورودی هر بخش وجود دارد. در اطراف ستون مجسمه های باشکوهی توسط افرادی از منطقه Zubovo-Polyansky ساخته شده است که نمای حیرت‌انگیزی به کلیسا بخشیده است. زیرزمین کلیسای سنت فئودور اوشاکوف از یک اتاق غسل تعمید، سالن اجتماعات، کلاس های درس مخصوص روز یکشنبه، غذاخوری، دفتر پیشوا و اشیای وقف شده، اتاق کشیش ها، کتابخانه و غیره تشکیل شده است. در طبقه همکف کلیسای جامع سنت تئودور، عکس‌هایی از تاریخ ساخت کلیسا به نمایش گذاشته شده است که از اولین سنگ بنا تا مراسم تحلیف و سفرهای زیارتی به مقبره های بزرگ مسیحیت را نشان می‌دهند. کلیسای جامع سنت تئودور اوشاکوف به سبک سلطنتی ساخته شده است و 12 ناقوس دارد که بزرگ‌ترین آن 6 تن وزن دارد.

 

 

میدان سرخ مسکو، پر از خاطرات تلخ و شیرین از گذشته‌های دور این شهر، شاهد روزهای جنگ با سپاه ناپلئون بناپارت، حمله تاتارها و مغول‌ها، تاج‌گذاری تزارها، رژه نظامیان، جنایات ایوان مخوف و سخنرانی و تجمعات کمونیست‌ها در کنار رود مسکو آرام و پرهیبت جای گرفته است. نام سرخ را از آنجا بر روی این میدان گذاشته‌اند که این کلمه در زبان روسی، معنایی نزدیک به زیبا دارد و زیبایی میدان، کاخ‌ها و کلیساهای اطرافش دلیل بر این نامگذاری بوده است. این میدان در قرن 12 میلادی و پس از بنا شدن کاخ کرملین و به منظور حفاظت از آن ساخته شد، جایی که با آلونک‌های چوبیش، پاتوق بینوایان و خلافکاران بود و اکنون با 73 هزار متر مربع وسعت یکی از نمادهای اصلی مسکو به شمار می‌رود. کلیسای سنت باسیل (واسیلی بلاژنوا) در جنوب این میدان قرار گرفته، کلیسایی با گنبدهای فانتزی و رنگارنگ. کاخ کرملین در غرب میدان، اقامتگاه تزارها بوده و اکنون نیز محل زندگی رئیس جمهور کشور است. کلیسای باشکوه کازان از مشهورترین دیدنی‌های روسیه که مسافران تور روسیه به آن توجهی ویژه دارند در شمال میدان سرخ قرار دارد و شرق میدان نیز موزه تاریخی دولت و بازار باشکوه گام عظمت مسکو را به تصویر می‌کشند. آرامگاه لنین از مشهورترین سیاستمداران معاصر و از بنیانگذاران حزب کمونیست نیز در همین میدان قرار گرفته، جسد لنین که مومیایی شده در مقبره زیگورات شکلش در این میدان آرام گرفته است. ایبرین یا همان دروازه رستاخیز و کلیسای کوچکی که در کنارش قرار گرفته از دیگر بناهای این میدان به شمار می‌روند. بسیاری از جشن‌های ملی، کنسرت‌های مهم و مراسم خاص هنوز هم در میدان سرخ،-قلب مسکو-برگزار می‌شود. برای دسترسی به این میدان که از جمله جاذبه‌ها و دیدنی‌های روسیه به شمار می‌آید کافی است از متروهای شهر یا تاکسی‌های آنلاین استفاده کنید.

 

ژاپن

ژاپن

قلعه‌ی اوساکا به‌ عنوان یکی از مکان‌های دیدنی و نماد شهر اوزاکا (اوساکا) شناخته می‌شود که در حال حاضر یکی از جاهای دیدنی ژاپن برای گردشگران خارجی و داخلی محسوب می‌شود. این بنای زیبا در قرون ‌وسطی توسط هیدهیوشی تویوتومی، یکی از فرماندهان ژاپنی ساخته شده است. قلعه اوساکا شامل ۱۳ سازه است که توسط دولت ژاپن به عنوان یک دارایی فرهنگی ساخته شد. دروازه‌ها و برج‌های بزرگ در کنار خندق عظیم آن موارد قابل توجه این قلعه هستند. دیوارهایی با شیب زیاد که تا ارتفاع ۳۰ متر سر به فلک کشیده‌اند با بلوک‌های بزرگ سنگی ایجاد شده‌اند. ارتفاع دیوارها و پهنای خندق آن بی‌نظیر است. موارد جذاب دیگر این مجموعه سقف برج شماره ۸ است که به شکل دلفین درآمده و با کاشی‌های زینتی و حکاکی‌هایی به شکل ببر با طلا پوشانده شده است. هدف از ایجاد این دژ این بود که، بعد‌ها به مرکز حکومت تازه تأسیس هیدهیوشی تویوتومی تبدیل شود که الگو گرفته از قلعه‌ی آزوچی بود. قبل از آن این دژ، معبدی برای راهبه‌های مبارز بود که در جنگ به آتش کشیده شد. قلعه‌ی اوساکا، فرماندهان متعددی به خود دید و نماد حکومت‌های مختلفی شناخته می‌شد. امروزه این اثر به‌ عنوان یک دارایی تاریخی مهم توسط دولت ژاپن نگهداری می‌شود. قلعه‌ی اوزاکا دارای 13 بخش است که شامل دروازه‌ها و برج‌های بزرگ و خندقی عظیم به دور آن است. همچنین در هر طبقه‌ی آن یک جواهر گران ‌قیمت به نمایش گذاشته‌ شده است. در ساخت این قلعه، 60000 کارگر طی 18 ماه فعالیت کردند تا بنایی ایجاد کنند که در آن هیدهیوشی ثروت خود را به همه نشان دهد. درنهایت این اثر با نقره، طلا و جواهرات فراوان ساخته شد که تا به امروز چشم همگان را خیره می‌کند. برای 15 سال این قلعه توسعه‌ یافته‌تر و قوی‌تر شد و شهر اوساکا نیز روز به ‌روز در امور اقتصادی، تجاری و سیاسی رونق پیدا کرد. به‌ مرور زمان عمارت‌های متعددی توسط فئودال‌های دیگر ساخته شد. 2 سال پس از مرگ هیدهیوشی سربازان او در جنگ شکست خوردند. ایه یاسو دیگر جنگ‌سالار بزرگ ژاپنی، کشور را متحد کرد و اِدو(توکیو) را پایتخت جدید اعلام کرد. بعد از مدت‌ها قلعه‌ی اوساکا مورد مرمت قرار گرفت و دیوارها و خندق‌ها دو برابر حفر شد. اما در دوره‌های مختلف مورد اصابت صاعقه، آتش‌سوزی، بمباران‌های جنگ جهانی دوم و گردباد قرار گرفت و شکوه خود را از دست داد. در نهایت، در سال 1995 بازسازی عظیم و پرهزینه‌ای انجام شد، کاشی‌های تزئینی طلایی از جای خود درآورده شده و تمیز شدند و کاشی‌های مسی نصب شدند، در نهایت این قلعه‌ی رویایی شکوه خود را دوباره به دست آورد.

 

کاخ امپراطوری توکیو یکی از مهم‌ترین آثاری است که به ‌عنوان بخشی از دیدنی های ژاپن در اولویت بازدید قرار دارد. این کاخ مدرن در احاطه ی باغ های سنتی، دیواره های سنگی بزرگ و خندق های پرآب، طبیعتی دلفریب را در دل کلان شهر توکیو خلق کرده است. کاخ امپراطوری توکیو در ژاپن علاوه بر منزل امپراطور، یک مرکز اداری و موزه‌ای برای نمایش زیبایی‌های این سرزمین است. اگر باغ این کاخ را به ‌طور اجمالی بررسی کنیم به چهار بخش مختلف برمی‌خوریم، بخشی از کاخ در غرب که شامل زمین‌ها و بناها است، باغ‌های کیتانومرو در شمال مجموعه با باغ‌های اختصاصی ، باغ‌های شرقی و باغ‌ ملی در جنوب که خاکریزها، برج نگهبانی، پل‌ها و دیوارهای سنگی در آن به چشم می‌خورد. کاخ امپراطوری توکیو در مکان سابق کاخ اِدو قرارگرفته ولی امروزه چیز زیادی از آن باقی نمانده است. ساکنان کاخ امپراطوری توکیو، شاه آکیهیتو و خانواده‌اش هستند. ایشان صد و بیست و پنجمین شاه ژاپن و چهارمین فردی است که کاخ امپراطوری توکیو را اداره می‌کنند. جالب است که بدانید قسمت‌هایی از این مکان در حال حاضر برای بازدید عموم باز بوده و به‌ صورت رایگان گردشگران تور ژاپن می‌توانند از آن دیدن کنند، اما باید بدانید که کسی حق ورود به ساختمان‌های اصلی این کاخ را ندارد. مردم تنها در سال در دو مراسم خاص کاخ امپراطوری توکیو می‌توانند شرکت کنند و اعضای خانواده‌ی سلطنتی را ببینند که آن روزها مربوط به روز اول سال نو امپراطور و خانواده‌اش 5 بار روی بالکن آمده و برای مردم دست تکان می‌دهند. همچنین 23 دسامبر به مناسبت تولد امپراطور اعضای خانواده‌ی سلطنتی به بالکن می‌آیند. بازدید از این کاخ بسیار لذت‌بخش بوده و باغ‌های آن می‌تواند برای هر انسانی، محیطی آرامش‌بخش باشد. یکی از مهمترین تفریحات گردشگران در این باغ تماشای گل های فصلی رنگارنگ مثل آزالیا و ادریسی است. این باغ با حوض‌ها و چشم اندازهای جذابش محیطی آرامش‌بخش را به وجود آورده و از پرطرفدارترین جاهای دیدنی توکیو به شمار می‌رود. همچنین در باغ‌های شرقی آثار کاخ اِدو قابل مشاهده است و می‌توان عکس‌های زیبایی از آن گرفت، پس شانس دیدن آن را در سفر به توکیو به خود اختصاص بدهید. کاخ امپراطوری در مرکز توکیو با پیاده روی کوتاهی تا ایستگاه توکیو فاصله کمی دارد. بهترین زمان برای بازدید از این کاخ در اوایل فصل بهار است، چون درختان باغ مملوء از شکوفه های گیلاس شده و زیبایی چشم نوازی را پدیده آورده‌اند.

 

معبد فوشیمی ایناری یکی از زیبا‌ترین و جذاب‌ترین اماکن دیدنی های ژاپن است. این مکان زیبا در شهر فوشیمی ژاپن ساخته شده است، تا مکانی دنج برای عبادت و راز و نیاز برای ایناری باشد. لازم است که بدانید ایناری یکی از خدایان محبوب در دین شینتو است که در ژاپن طرفداران بسیاری دارد. شاید به جرات بتوان گفت که در میان هزاران معبدی که وقف ایناری، خدای برنج و فراوانی در آئین شینتو ایجاده شده است، فوشیمی ایناری از همه اهمیت بیشتری دارد. مردم اعتقاد دارند روباه‌ها پیام‌رسان‌های ایناری بوده و همین امر سبب وجود تندیس‌های متعدد روباه در زمین‌های معبد است. فوشیمی ایناری گذشته دور و درازی داشته و تاریخ آن به سال ۷۱۱ میلادی برمی‌گردد. این معبد با شکل و شمایلی جالب، سبب شده تا افراد زیادی در حال حاضر با تور ژاپن برای دیدن آن به این مکان مقدس بیایند. برای رسیدن به معبد فوشیمی، مجبورید 2 کیلومتر پیاده طی کنید زیرا این مکان دیدنی در پایه‌ی کوه قرار دارد. اما مسیر آن به ‌قدری زیباست که متوجه مسافت نخواهید شد. شما علاوه بر بازدید از این معبد می‌توانید به تفریح در دیگر دیدنی های منطقه فوشیمی بپردازید. یادآور می‌شویم قبل از ساخت معبد فوشیمی، عبادتگاهی بسیار کوچک وجود داشت که مردم برای عبادت به آنجا می‌رفتند و به‌ مرورزمان این معبد گسترش پیدا کرد و به یک مکان مشهور تبدیل شد. نکته‌ی جالب درباره‌ی معبد فوشیمی وجود راهروهای نارنجی رنگ آن است که طرفدران زیادی دارد. وسعت این راهرو، 870000 متر مربع است که برای بازدید باید زمان لازم را در نظر گرفت. در معبد فوشیمی مجسمه‌های ایناری وجود دارد که هم به شکل مونث‌ و هم مذکرند که نشان از این پروردگار باروری دارد. پیاده‌روی در مسیر کوهنوردی و بازگشت از معبد فوشیمی تقریبا حدود ۲ الی ۳ ساعت به طول می‌انجامد و بازدیدکنندگان می‌توانند از هر جایی که خواستند برگردند. در طی مسیر، زیارتگاه‌های کوچک متعددی با دسته‌ای از دروازه‌های توری کوچک وجود دارند که توسط بازدیدکنندگانی با بودجه کم اهدا شده‌اند. در میان راه رستوران‌های اندکی هستند که شما در صورت استراحت و رفع خستگی می‌توانید از غذاهای محلی مانند سوشی ایناری و اودون روباه با توفوی سرخ شده که ارائه می‌دهند، نوشِ جان کنید. بعد از 30 الی 45 دقیقه پیاده‌روی و کاهش تدریجی حجم دروازه‌های توری، بازدیدکنندگان به تقاطع یوتسوتسوجی (Yotsutsuji) می‌رسند که نماهای زیبایی از شهر کیوتو را می‌توان از آنجا تماشا کرد و مسیر به حالتی مدور دور قله تبدیل می‌شود. بسیاری از افراد تا همین نقطه بالا رفته و به مسیر ادامه نمی‌دهند و تا جایی که می‌توانند از این منظره رویایی لذت می‌برند و با تصاویری که از اینجا می‌گیرند برای همه بازدید خود از معبد فوشیمی ایناری را در گنجینه خاطراتشان ماندگار می‌سازند.

 

 

پارک ملی شینجوکو گیوئن توکیو یکی از دیدنی های ژاپن است که هرساله گردشگران زیادی جهت دیدن ساکورا یا شکوفه‌های گیلاس به آن می‌روند. جایی که دیدن آن شما را شگفت زده خواهد کرد. این پارک که گویی بهشت روی زمین است، 58 هکتار مساحت و 1300 رأس درخت با 65 نوع مختلف ساکورا یا شکوفه‌ی گیلاس دارد. این مکان رؤیایی که زمانی به‌عنوان ارث، محل اقامت خانواده‌ی نایتو بوده پس از مدتی تحت مالکیت خانواده‌ی سلطنتی ژاپن درآمده، سپس در 1949 به روی عموم باز شد و اکنون زیر نظر سازمان محیط‌زیست این کشور مدیریت می‌شود. این مکان خارق‌العاده جایی دنج برای جشن هانامی(شکوفه‌های گیلاس) شناخته می‌شود که هرساله جمعیت بسیاری از آن دیدن می‌کنند. پارک ملی شینجوکو گیوئن که با سه ترکیب فرانسوی، انگلیسی و سنتی ژاپنی طراحی‌شده است، بسیار زیباست و در جشن هانامی بسیاری از گردشگران تور ژاپن، خانواده‌ها، دوستان و بستگان ژاپنی‌ها در هنگام رویش گل های درختان ساکورا و شکوفه دادن درختان گیلاس در اطراف این درختان جمع می‌شوند و با گسترانیدن سفره زیر این درختان روز خود را می‌گذرانند. این جشن در ابتدا مخصوص خانواده‌های اعیان و اشراف بوده و با تماشای شکوفه های آلو سپری می‌شد، اما به دستور امپراطور توکوگاوا یوشیمونه کاشت درختان گیلاس در سرتاسر این کشور گسترش یافته و هانامی در بین مردم ژاپن متداول شد و هر ساله خیل عظیمی از گردشگران برای مشاهده این منظره راهی سفر به ژاپن می‌شوند. پارک شینجوکو گیوئن با وجود هزار و سیصد اصله درخت از از انواع ساکورا و بیش از هزار و پانصد درخت گیلاس یکی از مراکز اصلی برگزاری جشن شکوفه های گیلاس در شهر توکیو است. عده زیادی از ساکنان توکیو و گردشگرانی از سراسر دنیا در موسم شکوفه های گیلاس و گل دادن درختان ساکورا از این پارک دیدن می کنند. این باغ افسانه‌ای را تا قبل از مرگ باید دید.

سریلانکا

سریلانکا

کلمبو :

کلمبو بزرگترین شهر و پایتخت تجاری سریلانکا است.

کلمبو یکی از مقصدهای گردشگری و مهم‌ترین شهر سریلانکا است. البته شاید به اندازه‌ی بسیاری از شهرهای ساحلی دیگر دنیا، زرق و برق نداشته باشد، ولی بی شک ارزش سفر کردن را دارد و شروع یا پایان خوبی برای ماجراجویی سریلانکایی شما است. ساختمان‌های قدیمی به‌ جا مانده از دوران استعمار، گوشه‌ای از تاریخ و فرهنگ کلمبو را به نمایش می‌گذارند.

کلمبو – فرودگاه بین‌المللی باندرانیکی

از آنجایی که کلمبو آب و هوای نسبتا یکسانی دارد، در تمام طول سال می‌توانید برای سفر به این شهر برنامه‌ریزی کنید و هیچ محدودیتی نخواهید داشت. البته غیر از فصل‌های باران‌های موسمی که بین ژوئن تا سپتامبر به اوج خود می‌رسد. در سایر روزهای سال، آب و هوا کاملا مطبوع و برای سفر مناسب است.

 

جاذبه‌های گردشگری کلمبو

موزه ملی کلمبو

تالار قدیمی شهر کلمبو سریلانکا

دریاچه بیرا (Beira) کلمبو

بنتوتا :

سواحل طلایی و سایر دیدنی‌های تاریخی و طبیعی بنتوتا، شهری ساحلی در سریلانکا، آن را به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری جهان تبدیل کرده است.

این شهر دارای سواحل شنی سفید و طلایی با چشم‌اندازی خیره‌کننده است. بنتوتا به‌عنوان مرکز ورزش‌های آبی سریلانکا شناخته می‌شود و گردشگران بسیاری در فصل تعطیلات از اکتبر تا آوریل از  سواحل آن دیدن می‌کنند.

بنتوتا دقیقا کجاست؟

بنتوتا یک شهر کوچک تفریحی عجیب است که از نظر استراتژیک به سمت ساحل جنوب غربی سریلانکا واقع شده است.

جمعیت بنتوتا ۳۷ هزار نفر است و زبان رسمی این شهر سینهالی است؛ گرچه زبان تامیل نیز به صورت گسترده‌ای در میان مردم رواج دارد.

 

جزیره موریس

جزیره موریس

جزیره موریس :

جزیره موریس که با نام جمهوری موریس نیز شناخته می‌شود، در اقیانوس هند و در شرق قاره آفریقا قرار دارد. این جزیره بیشتر برای سواحل بسیار زیبای خود شهرت پیدا کرده است؛ با این حال، آبشارها و مقاصد گردشگری قابل‌توجهی در این جزیره وجود دارند. این جزیره، مقصدی ایدئال برای گذراندن تعطیلات و ماه عسل به شمار می‌رود. فعالیت‌ و تفریحات مختلفی همچون شنا با نهنگ‌ها در این جزیره وجود دارد. مطمئنا رفتن به جزیره موریس، تجربه‌ای ماندگار و خارق‌العاده خواهد بود.

 

نوع حکومت: جمهوری دموکرات (پارلمانی)

پایتخت: پورت لوئیس (port Louis)

جمعیت: کشور موریس دارای جمعیت 1.300.000 نفر می باشد که از نژادهای مختلفی (هندی، چینی، اروپایی و آفریقایی ) تشکیل شده است.

زبان رسمی: انگلیسی (مردم این سرزمین به دو زبان انگلیسی و فرانسوی تسلط کامل دارند.) دین: 48% هندو، 32% مسیحی، 17% مسلمان و 3% سایر ادیان.

مساحت: 2040 کیلومتر مربع (11 برابر واشنگتن و 4 برابر تهران)

خط ساحلی دور جزیره 180 کیلومتر است که تمامی آن از ماسه های نرم، سفید و درخشان پوشیده شده است. کشور موریس درنیمکره ی جنوبی زمین واقع شده است، بنابراین فصول آن بر عکس نیمکره ی شمالی (ایران) است.

فرودگاه جزیره موریس:

فرودگاه بین‌المللی سر سیوساگور رامگولامیک فرودگاه همگانی مسافربری با کد یاتا MRU است که یک باند فرود آسفالت دارد و طول باند آن ۳۳۷۰ متر است. این فرودگاه در کشور موریس قرار دارد و در ارتفاع ۵۷ متری از سطح دریا واقع شده است.

ماه اکتبر تا آوریل، ماه‌های تابستانی جزیره موریس هستند؛ این فصل بهترین زمان برای لذت بردن از یک گردش ساحلی محسوب می‌شود. در این فصل، روزها طولانی و آب‌وهوا گرم و مرطوب است که شنا در دریا را بسیار لذت‌بخش می‌کند. این زمان مناسب شنا، غواصی و همچنین ماهیگیری است.

 جاهای دیدنی جزیره موریس:

پارک ملی بلک ریور

 

پارک چامارل

 

 

راهنمای سفر به گوا

راهنمای سفر به گوا

جزیره گوا (Goa) در واقع بهشت کشورهند محسوب می‌شود.سواحل رویایی و درخشان گوا، بازارهای رنگارنگ و جشن‌هایی که از  451 سال حکومت پرتغالی‌ها به جای مانده است، گوشه ای از زیبایی‌های گوا می‌باشند.

خالکوبی هندی در گوا

هنرمندانی در سواحل زیبای گوا هستند که با نوعی حنا نقشهای موقت و زیبایی را بر روی پوست دست و بدن گردشگران طراحی می‌کنند. قیمت این خالکوبی ها خیلی هم زیاد نیست و از فردی به فرد دیگر تفاوت دارد. وقتی خالکوبی و طرح زیبای حنا برای گردشگری کشیده می‌شود، باید کمی صبر کنید و در ساحل بنشیند تا نقش ها خشک شوند.

 

 سواحل گوا

 بهتر است بدانید که بهترین سواحل کشور هند در این منطقه قرار دارند. سواحلی مانند باگا (Baga)، ماندرم (Mandrem) و کیولوسیم (Cavelossim) به حدی گردشگران را مجذوب خود می‌کند که گویی تنها دلیل آنها از سفر به هند برنزه شدن در آفتاب نوازشگر این سواحل می‌باشد. خوب است بدانید که در سواحل گوا پلاژها، تخت های مخصوص حمام آفتاب، سایبان، رستوران و امکانات رفاهی مانند سرویس بهداشتی وجود دارد.

 

 

بازارهای گوا و خرید سوغاتی

هر شنبه در آرپورا (Arpora)، محله اینگو (Ingo) بازارهای شبانه ای برگزار می‌شوند که بیشتر خوراکی و سوغاتی های هندی در آنجا به فروش می‌رسند. پس اگر به دنبال خرید سوغاتی ارزان در گوا هستید، پیشنهاد می‌کنیم بازارگردی در شب را از دست ندهید. انواع صنایع دستی، غذاهای محلی، لباس‌های رنگارنگ و سوغاتی های هند در گوا با قیمت بسیار مناسب به فروش می رسند.

ادویه های خوش عطر گوا

مرکز تولید ادویه در هندوستان گوا است و بهترین نوع آن در اینجا کشت می شود. بهترین مزارع برای خرید ادویه در گوا مزرعه ادویه ساهاکاری (Sahakari Spive Farm) است و برای ادویه های تند چیلی مزرعه ادویه جات استوایی (Tropical Spice Plantation) واقع در منطقه پوندا (Ponda) را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

حمل و نقل در گوا

به طور کلی انواع وسایل نقلیه عمومی مانند اتوبوس، ریکشا، تاکسی موتوری و تاکسی در شهر گوا وجود دارند که می‌توانید برای تردد در شهر از آنها استفاده کنید. رانندگان مسافر کش با صدای بلند و لبخند مسافران را به سوی خود فرا می‌خوانند. نکته قابل توجه این می‌باشد که کرایه وسایل نقلیه به خصوص تاکسی ها نوسان زیادی دارد و بهتر است گردشگران مراقب باشند و قبل از حرکت میزان کرایه را با راننده تعیین کنند.

حیات وحش گوا

در پارک های ملی می‌توانید حیواناتی مانند خرس، گوزن، پلنگ، دارکوب و بسیار پرندگان استوایی را از نزدیک مشاهده کنید. دو پارک ملی معروف در گوا وجود دارند که  به نام های پارک ملی مولم (Mollem National Park) و باگوان ماهاویر (Bhagwan Mahavir) می‌باشند. در این دو پارک ملی و منطقه حفاظت شده بهترین نمونه های گیاهان و جانوران بومی هند وجود دارند.

بهترین زمان سفر به گوا

بهترین زمان سفر به گوا بین ماه های نوامبر تا مارس (آبان تا فروردین) می‌باشد. به طور کلی گوا سه نوع آب و هوا را تجربه می‌کند. فصل تابستان در گوا در ماه های مارس، آوریل، می و اکتبر می‌باشد. فصل پُر باران یا پدیده مانسون در ماه های ژوئن، جولای، آگوست و سپتامبر اتفاق می افتد. همچنین در ماه های نوامبر، دسامبر، ژانویه و فوریه جزیره گوا روزهای سرد و زمستانی خود را تجربه می‌کند.

قدرتمندترین پاسپورت های جهان

قدرتمندترین پاسپورت های جهان

روادید به معنای رضایت کشوری برای ورود شهروندان و گردشگران از کشور دیگر است. برای ورود به برخی کشورها طبق توافقی که قبلاً صورت گرفته است نیازی به اخذ روادید نیست و تنها با ارائه گذرنامه می‌توانید وارد کشور دوم شوید. این امر را اعتبار و قدرت گذرنامه می‌گویند. 

پاسپورت‌ها هم‌ رتبه بندی می‌شوند و این رتبه‌بندی بر اساس قدرت استفاده از گذرنامه‌ها صورت می‌گیرد. در رتبه‌بندی گذرنامه‌ها این عوامل نیز تأثیرگذارند:
• آزادی کلی
• تابعیت دوگانه
• ادراک
• مالیات

 

اهمیت اعتبار گذرنامه کشورها

بر اساس این رتبه‌بندی معتبرترین و قدرتمندترین گذرنامه متعلق به کشور آلمان است و شهروندان آن می‌توانند به 161 کشور بدون اخذ روادید سفر کنند. کشورهای سنگاپور، دانمارک، سوئد، فنلاند، ایتالیا، فرانسه، اسپانیا و کره جنوبی در رده دوم و کشورهای لوکزامبورگ، نروژ، هلند، استرالیا، بلژیک، انگلیس، پرتقال و ژاپن در مقام سوم در دنیا قرار دارند.
رتبه گذرنامه کشور ایران 90 است و این به آن معناست که شهروندان ایرانی می‌توانند به‌راحتی به 36 کشور بدون نیاز به روادید سفر کنند. بعد از ایران کشورهای سومالی، سوریه، پاکستان و عراق قرار دارند و کشور افغانستان با پایین‌ترین سطح اعتبار گذرنامه در مقام آخر و رتبه 95 قرارگرفته است.
داشتن اعتبار گذرنامه زمانی برای شما اهمیت بیشتری خواهد داشت که قصد سفرهای بین‌المللی داشته باشید. این مهم است که شما بدون نیاز به روادید بتوانید وارد کشوری شوید و نیازی به طی مراحل طولانی درخواست اخذ روادید نداشته باشید.

دلیل رنگ هر پاسپورت چیست؟

• گذرنامه‌های قرمز: پاسپورت‌های سرخ‌رنگ عمدتاً توسط کشور‌های عضو اتحادیه‌ اروپا (به‌جز کرواسی) استفاده می‌شوند
• گذرنامه‌های آبی: گذرنامه کشورهای حاشیه دریای کارائیب، کشورهای برزیل، آرژانتین، پاراگوئه، اروگوئه و ونزوئلا که به‌عنوان بلوک مرکوسور است.
• گذرنامه‌های سبز: بیشتر کشورهای اسلامی به دلیل اهمیت رنگ سبز از پاسپورت‌های سبزرنگ استفاده می‌کنند.
• گذرنامه سیاه: برخی کشورهای محدود در دنیا مانند بوتسوانا، زامبیا و نیوزلند از رنگ مشکی برای گذرنامه خود استفاده کردند.
 

رنگ پاسپورت ایران

رنگ اصلی پاسپورت ایرانی زرشکی یا قرمز تیره است. گذرنامه ایرانی 33 صفحه دارد که مهم‌ترین مشخصات آن شامل:
• عدم اجازه سفر به فلسطین اشغالی
• آرم جمهوری اسلامی
• نام فارسی و انگلیسی جمهوری اسلامی ایران
• سمت چپ شماره 8 رقمی گذرنامه
• نوع گذرنامه صادرشده
• مشخصات فرد به زبان انگلیسی و فارسی
• تاریخ صدور و تاریخ انقضاء گذرنامه
• بیومتریک بودن (استفاده از اطلاعات چاپی، داده‌های زیست‌سنجی مانند اثرانگشت و ریزتراشه EEPR) است.

راهنمای سفر گرجستان

راهنمای سفر گرجستان

کشور گرجستان جزو کهن‌ترین و زیباترین شهرهای اروپا می‌باشد که در همسایگی ترکیه، ارمنستان و آذربایجان قرار دارد.

1- پایتخت کشور گرجستان تفلیس است و واحد پول این کشور لاری نام دارد.
2- کشور گرجستان با توجه به موقعیت جغرافیایی خود آب و هوایی بسیار متنوع و عالی دارد. بهتر است با توجه به شهر مقصد و زمان سفرتان لباس مناسب به همراه داشته باشید.
3- اغلب مردم گرجستان مسیحی ارتدکس می‌باشند و برای کلیساها، قبرستان‌ها، کشیش‌ها، راهبه‌ها و آثار دینی خود احترام بسیاری قائل هستند. پس توصیه می‌شود به عقاید آنها احترام بگذارید.
4- حجاب اسلامی برای مردم گرجستان آشنا است و خانم‌های محجبه می‌توانند به راحتی و با رعایت پوشش خود در سطح شهر تردد کنند.
5- رستوران‌هایی در شهرهای تفلیس و باتومی وجود دارند که غذای حلال ارائه می‌کنند. معمولا عبارت حلال (HALAL) بر روی تابلوی اینگونه رستوران‌ها نصب می‌شود.

6- هیچ بانک ایرانی در کشور گرجستان فعالیت نمی‌کند.
7- در سال‌های اخیر وضعیت برق گرجستان بهبود یافته است ولی هنوز ساعاتی از روز را بدون برق هستند. پس شما حتما در چمدان با خود چراغ قوه ببرید.
8- پیشنهاد می‌کنیم از این جاذبه‌های توریستی دیدن کنید: میدان آزادی، دریاچه لیسی، محله حمام‌های سنتی، پارک آبی تفلیس (آکوا پارک)، کلیسای صخره‌ای، پارک ریکه، کلیسای جامع تثلیث، پل صلح، برج ساعت تفلیس، شهر سنگی اوپلیستیخه و سینقناقی.

9- برای گرفتن گواهینامه بین المللی در گرجستان باید اصل و کپی گذرنامه، گواهینامه ایرانی و ترجمه آن را (مورد تایید کنسولگری ایران در تفلیس) همراه داشته باشید.
10- رانندگی در گرجستان مانند ایران است ولی ماشین‌هایی با فرمان سمت راست در این کشور وجود دارند که بیشتر وارداتی هستند.
11- در هنگام رانندگی در نظر داشته باشید که جریمه‌های رانندگی در گرجستان بسیار سنگین است و جاده‌ها از کیفیت پایینی برخوردار هستند.
12- نهایت دقت را در تهیه غذا و آب داشته باشید. بهتر است از آب‌های بسته بندی استفاده کنید تا به بیماری‌های مسری و میکروبی مبتلا نشوید.
13- بعد از خرید از فروشگاه‌ها بهتر است رسید خرید را تا خروج از محل نزد خود نگه دارید تا در صورت نیاز به ماموران ارائه دهید.
14- در هنگام خرید سوغات در نظر داشته باشید که شمشیر و خنجر را فقط در صورتی‌که عتیقه نباشد، می‌توانید به عنوان سوغاتی به همراه داشته باشید. اگر خنجر و ابزارهایی از این قبیل را تهیه کرده اید حتما آنها را در چمدان‌ها قرار دهید و به قسمت تحویل بار فرودگاه بدهید.
15- مقررات حفاظت از محیط زیست و نظافت به طور جدی در کشور گرجستان رعایت می‌شود. در صورت عدم رعایت این موضوع جریمه‌ شامل افراد و سازمان‌های مسئول خواهد شد.

16- در سفر به گرجستان بهتر است کالاهایی که جنبه تجاری دارند به همراه نداشته باشید؛ زیرا ورود این نوع کالاها به گرجستان ممنوع است.
17- برای رفتن به کلیسا در نظر داشته باشید که خانم‌ها باید لباس‌های بلند و روسری داشته باشند. آقایان هم باید به محض ورود به کلیسا کلاه خود را در بیاورند.
18- خندیدن با صدای بلند و همراه داشتن حیوانات در کلیسا ممنوع است.
19- مانند بسیاری از کشورهای دیگر عکس‌برداری و فیلم‌برداری از مراکز نظامی، قرارگاه‌ها و فرودگاه‌ها در گرجستان ممنوع است.

20- در نظر داشته باشید همراه داشتن داروهای حاوی کدئین و حتی شربت اکسپکتورانت ممنوع است. همین طور حمل، استفاده و خرید و فروش مواد مخدر و قرص‌های روان گردان، انواع سلاح گرم و سرد شامل مجازات‌های سنگین و حبس‌های طولانی مدت (مانند 20 سال) می‌شود .
21- اگر برای تحصیل به گرجستان سفر می‌کنید خیلی مهم است که لیست دانشگاه‌های مورد تایید جمهوری اسلامی ایران را بررسی کنید تا فقط در آن مراکز هزینه کرده و ادامه تحصیل دهید. برای اطلاع از این امر لازم است به سایت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مراجعه نمایید.
22- توصیه می‌شود نشانی کنسولگری‌های ایران در گرجستان را به همراه داشته باشید تا در صورت بروز مشکل به آن مراجعه کنید.

23- خرید املاک در قسمت‌های آبخازیا و اوستیای جنوبی ممکن است برای شما که تبعه رسمی کشور گرجستان نیستند مشکلاتی ایجاد کند. در این صورت شما درگیر مراحل دادگاهی و قانونی می شوید. علی رغم اعلام استقلال این دو منطقه هنوز کشور گرجستان و اکثر کشورهای دنیا این اعلام استقلال را به رسمیت نمی‌شناسند.
24- سفر کردن به مناطق استقلال طلب آبخازیا و اوستیای جنوبی اصلا توصیه نمی‌شود.
25- با توجه به کوهستانی بودن بخش اعظم کشور گرجستان بیشتر گردشگران با هدف کوهنوردی به این کشور سفر می‌کنند.در صورت علاقه به کوهنوردی توصیه می شود حتما از قبل گروه‌های امداد رسانی و پلیس منطقه را مطلع کنید زیرا امکانات امدادی به کوهنوردان در حد بسیار پایین قرار دارد.

ثروتمندترین کشورهای جهان

ثروتمندترین کشورهای جهان

موقعیت جغرافیایی و به عبارت دیگر لوکیشن تاثیر زیادی در ثروت کشورهای پولدار دارد.کشورهای آسیایی در رده های بالای تولید ناخالص داخلی جایی ندارند. این موضوع را می توان به عدم دسترسی مناسب بسیاری از کشورهای آسیایی به منابع مهم و روش اشتباه کار کردن مردم آنها مربوط دانست. نباید نادیده گرفت که بسیاری از کشورهای آسیایی سالهای متوالی درگیر جنگ بودند و از رشد اقتصادی جا ماندند اما کشورهایی هم که جنگی در بین آنها در نگرفته باز هم اغلب اقتصادی قوی ندارند.اگر وضعیت اقتصادی کشورهای ثروتمند دنیا و غیر ثروتمند را باهم مقایسه کنید، متوجه خواهید شد که کشورهایی ثروت بیشتری دارند که در زمینه تولید قوی عمل کرده اند و تولیدات خود را در بازار جهانی عرضه می کنند اما کشورهای جهان سوم و فقیرتر نقش ناچیزی در بازارهای بین المللی دارند و در نتیجه متوجه خواهید شد که ثروت و قدرت به دو بازوی اصلی این کشورها تبدیل شده اند.

لوکزامبورگ 

لوکزامبورگ Luxembourg کشوری اروپایی است که به عنوان پولدارترین کشور دنیا مورد تایید جامعه بین المللی قرار گرفت. انتخاب این کشور بر اساس سرانه تولید ناخالص داخلی بود. تولید ناخالص داخلی یکی از معیارهای اقتصاد است که جمع ارزش کل کالاها و خدمات نهایی را نشان می دهد و برای کسانی که نگران اختلاف جمعیت کشورها با یکدیگر هستند، باید بگویم که میزان جمعیت نیز در این معیار لحاظ می شود.نگاه دقیق به سرانه تولید ناخالص داخلی کشور لوکزامبورگ نشان می‌دهد که عدد این معیار در سال 2017 میلادی 107,053 دلار بود که در سال 2019 میلادی به 119,719 دلار افزایش یافت.

نروژ

بر طبق معیارهای جهانی نروژ در رتبه دوم است. نکته بسیار جالبی که درباره ثروت کشور نروژ وجود دارد، رشد چشم گیر آن است به این معنا که آمارها نشان داد که سرانه تولید ناخالص ملی در سال 2017 میلادی در نروژ 74,571 دلار بود اما فقط دو سال بعد یعنی در 2019 به 86,362 دلار افزایش یافت و بیشترین میزان رشد اقتصادی در میان تمامی کشورهای دنیا را از آنِ خود کرد.

سوئیس

سوئیس نیز یکی دیگر از کشورهای اروپایی موجود در فهرست ثروتمندترین هاست. سوئیس سالهای سال جزو پنج کشور ثروتمند دنیا بوده و امروزه نیز جایگاه خود را به عنوان سومین کشور دنیا حفظ کرده، هم اکنون میزان سرانه تولید ناخالص داخلی کشور سوئیس 83,833 دلار می باشد و این در صورتی است که در سال 2017 میلادی 80,069 دلار بود که به نسبت رشد چشمگیری داشت.

ایرلند

ایرلند در این میان جایگاه چهارم را دارد. سرانه تولید ناخالص داخلی ایرلند عدد 81,477 دلار را نشان می دهد که اگر آن را با عدد همین معیار در سال 2017 میلادی مقایسه کنیم 11,000 دلار رشد کرده است؛ سرانه تولید ناخالص داخلی در ایرند در سال 2017 میلادی 70,220 دلار بود. مردم ایرلند نیز جزو شادترین مردم دنیا هستند و به نوعی شادی جزو فرهنگ آنها به شمار می آید و جشن های بسیاری دارند که فقط به بهانه شاد شدن برپا می شوند.

ایسلند

جزیره ایسلند هم یکی دیگر از کشورهای اروپایی در فهرست ثرتمندترین کشورهای دنیا می باشد. این دیار شمالی ترین کشور اروپا به شمار می آید و در اقیانوس اطلس قرار دارد. سرانه تولید ناخالص ملی ایسلند در حال حاضر 78,181 دلار می باشد که مقایسه آن در دو سال نشان می دهد که در گذشته 73,529 دلار بود. لازم است ذکر کنیم که ایسلند رتبه چهارم را در میان شادترین کشورهای دنیا دارد.

بهترین مقاصد سفر زمستانی

بهترین مقاصد سفر زمستانی

دسامبر ماهی است که اغلب مردم کشورهای دنیا در تعطیلات کریسمس به سر می برند و همین موضوع باعث می شود که بازار سفر داغ باشد اما در این مقاله مقاصدی را انتخاب کرده ایم که بتوانید تا انتهای زمستان (به تاریخ شمسی و مطابق شرایط آب و هوایی ایران) از آنها دیدن کنید.

کانادا در زمستان

جالب است بدانید که کانادا و به ویژه ایالت کبک یکی از برترین مقاصد سفر ایرانیان و آمریکایی ها در ماه دسامبر (دی ماه) می باشد زیرا کریسمس در آن به صورتی گسترده جشن گرفته می شود و انواع تفریحات زمستانی در آن وجود دارد به همین خاطر همواره تور کانادای ویژه کریسمس در این زمان ارائه می شود.

هند در زمستان

 از مهمترین دلایلی که سبب شده هند در فهرست بهترین مقاصد سفر در زمستان قرار بگیرد، آب و هوای مناسب آن در این فصل است. 

دبی در زمستان

دبی نیز در فهرست مقاصد سفر مناسب برای زمستان قرار دارد زیرا آب و هوای دبی در این زمان فوق العاده است و حتی امکان دارد شاهد بارش باران های خفیف نیز در دبی باشید، امری که کمتر در این شهر گرم و آفتابی رخ می دهد.

استرالیا در زمستان

وقتی در ایران زمستان است در استرالیا تابستان می باشد. در حقیقت استرالیا از معدود کشورهایی محسوب می شود که مردمش کریسمس را در گرما جشن می گیرند. نکته جالب تر این که در سال 1398 تابستان استرالیا بسیار گرم شده به صورتی که آتش سوزی های پی در پی به خاطر گرما در این دیار رخ می دهد بنابراین اگر از زمستان بیزار هستید و دوست دارید به مقصدی سفر کنید که هوای گرمی داشته باشد، استرالیا انتخاب خوبی برای شما خواهد بود.

 تایلند در زمستان

کشور تایلند به دلیل نزدیکی به خط استوا، آب و هوایی استوایی دارد به این معنا که تقریبا در آن برف نمی بارد. به صورت کلی تایلند دو نوع آب و هوا دارد، آب و هوای آفتابی و مناسب و آب و هوای کمی گرم اما بارانی. شرایط جوی تایلند و تفریحات مناسب و از همه مهمتر هتل های لوکسی که در جای جای شهرهای تایلند به چشم می خورند از دلایلی هستند که گردشگران در ماه دسامبر تا مارس (دی تا اواسط اردیبهشت) به وفور به تایلند سفر می کنند، البته تایلند در تمامی فصل ها گردشگرپذیر است.

مالدیو در زمستان

 زمستان فصل بسیار خوبی برای سفر به مالدیو است. جزایر مالدیو چند جزیره کوچک در جنوب شرق آسیا و داخل اقیانوس هند هستند و محیطی آرام و رویایی برای گذراندن چند روز تعطیلات را به ارمغان می آورند. اگر در دسامبر به مالدیو بروید هوا سرد نیست و حتی امکان حمام آفتاب گرفتن نیز برای شما فراهم است.

 استانبول در زمستان

در ماه دسامبر هنوز هوای استانبول خیلی سرد نیست و با لباس کمی گرم می توانید سفری عالی به استانبول داشته باشید و از تخفیف هایی که به مناسبت باکسینگ دی یا کریسمس وجود دارد، استفاده نمایید اما هرچه به میانه زمستان نزدیک شویم، استانبول هم سرد می شود و شاهد بارش برف در این شهر هستیم اما از یاد نبرید که به خاطر سرما میزان گردشگرانی که به استانبول می روند کم می شود.

آفریقای جنوبی در زمستان

آفریقای جنوبی در زمره پرطرفدارترین مقاصد سفر است. تا نام آفریقای جنوبی به میان می آید یاد حیوانات وحشی و قیمت بالای تورهای این مقصد در ذهن تداعی می شود اما باید گفت که سفر به آفریقای جنوبی تنها تماشای حیوانات مختلف نیست بلکه در سالهای اخیر به دلیل استقبال گردشگران خارجی از این مقصد، حالا در آفریقای جنوبی هتل های سطح بالا و تفریحات متعددی وجود دارد که هر کسی را مجاب می کند تا برای یکبار هم که شده به این دیار سر بزند. دسامبر بهترین زمان برای سفر به آفریقای جنوبی است.

 

حقایق جالب که درباره کریسمس نمی‌دانید

حقایق جالب که درباره کریسمس نمی‌دانید

سال نوی میلادی و روزهای کریسمس از مهم‌ترین تعطیلات در جهان به‌خصوص در اروپا و آمریکا به شمار می‌رود و تعداد سفرها و خرید تورهای اروپایی در تعطیلات سال نو به اوج خود می‌رسد.

1-مهمترین نماد سال نوی میلادی بابانوئل است.
2-  قرمز بودن لباس بابانوئل موثر از آیین مهرپرستی ایرانی می‌باشد. در قرون اولیه میلادی کشیش‌ها و راهبان لباس قرمز و سفید به تن می‌کردند.
3- سنت نیکولاس، فردی که در قرن چهارم میلادی می‌‌زيست و اسقف شهر کوچک و باستاني ميرای ترکيه بود، همان بابانوئل است.
4- ابتدا جسد سنت نیکولاس در شهر میرای ترکیه بود اما بعد از حمله‌ی مسلمانان این جسد به شهر باری در جنوب ایتالیا انتقال یافت.
5- سنت نیکولاس تمامی ثروت خانوادگی خود را برای کمک به فقرا خرج کرد. به همین علت داستان شهرت و فداکاری او از سال 4 میلادی به بعد نسل به نسل بازگو شد. 
6- نماد بابانوئل از سال 1920 تا 1931 به‌عنوان شخصیت تبلیغاتی شرکت کوکاکولا استفاده شد.
7- طرح اولیه بابانوئل‌های امروزی در سال 1804 میلادی توسط جان پینتارد (John Pintard) در نشست فرهنگی نیویورک طراحی شد.
8- در طرح اولیه‌ی نماد بابانوئل (تا قبل از انتشار تبلیغ کوکاکولا) از دو رنگ سبز و آبی استفاده شده بود.
9- انیمیشن گرینچ به‌عنوان موفقترین فیلم کارتونی کریسمس شناخته شده است. این فیلم در سال 2000 تهیه شد و اکنون نسخه جدید آن در حال فیلم‌برداری می‌باشد.
10- انیمیشن پرمخاطب ملکه‌ی برفی (Frozen) با الهام از کریسمس و نمادهای آن ساخته‌شده است.
11- هرسال نامه‌های فراوانی به آدرس بابانوئل در قطب شمال یعنی کشور کانادا ارسال می‌شود.
12- معروف‌ترین شعر کریسمس " Silent Night" نام دارد و از سال 1978 تاکنون بیش از 733 بار به زبان‌های و شیوه‌های مختلف بازنویسی شده است. البته رکورد بیشترین فروش را آهنگ (کریسمس سفید، White Christmas) در میان ترانه‌های کریسمس دارد.
13- گوزن شاخ‌دار شمال (reindeer) و پرنده کوچک سینه‌سرخ (robin) به‌عنوان دو حیوان کمک‌کننده به بابانوئل استفاده می‌شوند.
14- فیلم چند قسمتی تنها در خانه نام‌آشناترین فیلم در میان ایرانی‌هاست که به ایام کریسمس مربوطه می‌باشد.
15- اگرچه روز 25 دسامبر مقارن با زادروز میلاد حضرت مسیح (ع) را روز کریسمس می‌نامند اما در هیچ‌کدام از کتاب‌های انجیل اشاره‌ای به تاریخ ولادت مسیح (ع) نشده است.
16- با وجود اختلاف‌نظر در مورد تاریخ ولادت حضرت مسیح (ع) کنستانتین یکم یا کنستانتین کبیر یک روز ثابت یعنی 25 دسامبر را روز تولد مسیح معرفی کرد تا بتواند پایه‌های دین جدید رسمی روم را مستحکم کند. این تاریخ نزدیک‌ترین جشن مسیحیت به جشن باستانی ایرانی یعنی شب یلداست.
17- برای درخت کریسمس معمولاً از کاج و نراد استفاده می‌شود.
18- ستاره بزرگ بالای درخت نمادی از فرشته بیت لحم و تولد حضرت مسیح (ع) است.
19- درخت کریسمس در حدود سال 1830 وارد آمریکا شد و تا سال 1846 استفاده از آن مرسوم نبود تا آنکه پس از ازدواج پرنسس آلبرت آلمانی با ملکه ویکتوریا و استفاده از درخت کریسمس در مراسم ازدواج آن‌ها این نماد رواج یافت.
20- ماجرای قرار دادن کادو زیر درخت کریسمس به داستان پیرمرد فقیری برمی‌گردد که سه دختر داشت. او توان مالی دادن پول جهیزیه برای ازدواج سه دختر خود را نداشت؛ روزی سنت نیکولاس از طریق لوله‌ی دودکش خانه پیرمرد به او کیسه‌ی پر از طلا می‌دهد تا برای ازدواج دخترانش استفاده کند و اینگونه بود که بابانوئل به وجود آمد.
21- سنت هدیه دادن به کودکان توسط بزرگ‌ترها انجام می‌شود اما کودکان زمانی که هدیه‌های خود را از پای درخت کریسمس برمی‌دارند تصور می‌کنند که بابا نوئل به آنها هدیه داده است.
22- رسم هدیه دادن به کشور هلند و روز 6 دسامبر مربوط می‌شود. کودکان هلندی در شب 6 دسامبر کفش‌های خود را بیرون از خانه می‌گذاشتند تا بابا نوئل در آنها هدیه قرار بدهد.
23- به دلیل استفاده از نمادها در مراسم کریسمس این عید در ابتدا در قسمت‌هایی از آمریکا به‌خصوص شهر بوستون پذیرفته نبود. 
24- از شکلات و شیر در جشن کریسمس استفاده می‌شود چراکه سنت نیکولاس برای کودکان شیر و شکلات می‌برد.
دیدنی های شیراز

دیدنی های شیراز

جاذبه های گردشگری شهر شیراز انواع مختلفی دارند اما سبک و سیاق سفر به این شهر اغلب بازدید از اماکن تاریخی و دیدنی و لذت بردن از معماری باشکوه ایرانی است. باغ های ایرانی موجود در شهر شیراز بسیار جذاب و زبان زد هستند و مساجد و مقبره های شیراز دیدنی و مشهور. اگر اهل شعر و ادب فارسی باشید حتما می دانید که آرامگاه سعدی و حافظ در شهر شیراز می باشد و همه ساله ایرانیان و گردشگران خارجی برای آشنایی بیشتر با این شعرا راهی شیراز می شوند.

آرامگاه حافظ در شیراز

حافظیه Tomb of Hafez آرامگاه شاعر بزرگ پارسی حافظ شیرازی است. این بنای جذاب در سال 1935 میلادی توسط یک معمار معروف فرانسوی به نام آندره گُدار André Godard ساخته شد. هدف از ساخت این بنای زیبا چیزی جز گرامی داشت یاد و خاطره حافظ نیست اما آن را به گونه ای ساختند که نمایانگر ادب و فرهنگ ایران و ایرانی نیز باشد. حافظیه محوطه ای با مساحت حدود 2 هکتار است که 4 در برای ورود و خروج دارد. هر بخش از حافظیه دیدنی و زیباست و باعث شده تا توریست ها از محوطه آن برای کمپ و استراحتی چند ساعته در کنار دوستان و آشنایان خود استفاده کنند.بی تردید مهمترین بخش این مکان دیدنی همان قسمت مقبره حافظ است که 6 ستون سنگی دارد و با طاق زیبایش خود نمایی می کند. زیر طاق سبز-آبی مقبره حافظ قبر این شاعر بزرگوار به چشم می خورد که با سنگ مرمر سفیدش دیدنی و فراموش نشدنی است.

 باغ ارم شیراز

باغ ارم یکی از قدیمی ترین باغات ایرانی به شمار می آید که ساخت آن مربوط به سالهای دهم و یازدهم هجری (سلجوقیان) است. حالا باغ ارم یکی از سرمایه های جهانی به شمار می آید زیرا در سال 2013 میلادی نامش در فهرست یونسکو به ثبت رسید و ثبت ملی هم شده است. با وجود قدمت زیاد باغ ارم اما فقط چند بار مرمت شد که مهمترین آن در زمان حکومت زندیان یعنی بین سالهای (1750-1750) میلادی بود. محمد قلی خان زند کسی بود که دستور مرمت این بنای با اهمیت ایرانی را صادر در آن درخت ها و گل های بسیاری کاشت. در زمان حکومت ناصرالدین شاه قاجار، میرزا حسنعلی خان ناصرالملک باغ را خریداری کرد و باغ را به شکل امروزی در آورد.

مسجد صورتی شیراز

مسجدی با کاشی کاری و تزئینات صورتی رنگ در شهر شیراز وجود دارد که با لقب مسجد صورتی ایران شناخته می شود. تنها چند مسجد صورتی در دنیا وجود دارد که مسجد پوتراجایا در مالزی و مسجد نصیر الملک در شیراز Nasir-ol-molk Mosque مهمترین آنها هستند. مسجد نصیرالملک یکی از اماکنی است که در ایران بسیار سوژه عکاسی قرار می گیرد زیرا نوع معماری و قرار دادن شیشه های رنگی در آن به صورتی است که موقعیت را برای عکاسی مناسب می کند. سال ساخت مسجد صورتی شیراز را سال 1305 خورشیدی یعنی قرن هجدهم میلادی می دانند.

باغ نارنجستان قوام شیراز

باغ نارنجستان قوام یا همان خانه قوام Qavam House هم از دیگر دیدنی های مشهور شهر شیراز است. ساخت باغ نارنجستان قوام به سال 1252 هجری قمری (بین 1879 تا 1886 میلادی) باز می گردد. باغ قوام مانند بسیاری از عمارت هایی که در شیراز یا شهرهایی مثل کاشان و اصفهان و... وجود دارند، متعلق به یک خانواده ثروتمند بودند که با نام فایمل قوام شناخته می شدند. دلیل نام گذاری این باغ زیبا به خاطر وجود درخت های نارنجی است که در محوطه این مکان وجود داشته و هنوز هم دارد. حالا باغ نارنجستان قوام یک موزه است و ورود به آن برای عموم امکان پذیر می باشد. خانه قوام هم مانند باغ ارم یک باغ ایرانی محسوب می شود.

سعدیه شیراز

 عمارت سعدیه دو طبقه است و دو اتاق در طرفین آن قرار دارند که مزار سعدی در طبقه پایین آن می‌باشد. گنبد سبز سعدیه از منحصر به فردترین ویژگی های معماری بنا می‌باشد که توسط هشت ستون سنگی نگهداری می‌شوند. فاصله میان عمارت هشت ضلعی و سقف بلند آن را با استفاده از آینه کاری و کاشی‌کاری زیباسازی کرده اند. در داخل باغ و مکانی که پایین‌تر از سطح زمین است چشمه آب زلالی وجود دارد که به آن حوض ماهی می‌گویند و مردم شیراز بر طبق یک سنت قدیمی به ماهی های آن غذا می دهند. مقبره شاعر دیگری به نام شوریده شیرازی نیز در غرب سعدیه قرار دارد. او از شاعران معروف دوران قاجار بود.

مسجد وکیل شیراز

مسجد وکیل در شرق عمارت کلاه فرنگی بین حمام و بازار وکیل قرار دارد. این مسجد در سال 1187 هجری قمری به دستور کریم خان زند ساخته شد. مساحت مسجد وکیل 11 هزار متر مربع است که شامل صحن، ایوان های شمالی و جنوبی، شبستان جنوبی و شرقی و رواق های شرقی و غربی و حیاط کوچک است. تمام شبستان مسجد با کاشی های زیبا تزئین شده اند و در مجموع با 48 ستون دارد. منبر مسجد وکیل 14 پله به نشان 14 معصوم دارد و از جنس سنگ مرمر مراغه است. طاق شمالی صحن مسجد که به نام طاق مروارید است 12 متر عرض و 20 متر طول دارد.
بازار وکیل در کنار مسجد است و دو راسته شمالی- جنوبی و راسته شرقی – غربی دارد. کل بازار 5 در بزرگ دارد که در مجموع در چهارسوق به هم می رسند. مهمترین ویژگی بازار وکیل عریض بودن راسته ها و طاق های ضربی زیبای آن است.
حمام وکیل در اواسط حکومت کریم خان زند ساخته شد و مساحت آن 1350 متر مربع است. 10 نقاشی با هشت موضوع در دیواره های حمام وکیل کشیده شده اند که شامل به معراج رفتن پیامبر، حضرت علی و ذوافقار، لیلی و مجنون، پیژن و منیژه، به چاه انداختن یوسف (ع)، بیرون آوردن یوسف از چاه، شیخ صنعان و دختر ترسا، قربانی کردن اسماعیل (ع) می باشد.

دروازه قرآن شیراز

دروازه قرآن درست در ورودی شهر شیراز قرار دارد و می توان با عبور از آن به مرودشت و اصفهان رسید. قدمت دروازه قرآن به اوایل حکومت زندیه باز می گردد. این دروازه دارای یک طاق و ورودی بزرگ و دو طاق کوچک در دوسوی طاقل اصلی می باشد.بنای اصلی دروازه قرآن مربوط به قرن چهارم هجری است که به فرمان عضدالدوبه دیلمی از سنگ و گچ ساخته شد. این بنا به وسیله کریم خان زند مرمت گردید. در سال 1315 هجری شمسی در جریان توسعه راه ها این دروازه تخریب شد تا آنکه چند سال بعد یعنی در سال 1327 به همت محمد حسین ایگار ملقب به اعتمادالتجار دروازه قرآن فعلی کمی پایین‌تر از مکان قبلی خود ساخته شد. این دروازه نیز به دلیل آنکه قرآن در بالای آن قرار داشت به نام دروازه قران معروف می‌باشد. بنا بر وصیت اعتماد التجار (حاج حسن ایگار که یکی از بازرگان های شیراز بود)، بدن او را در اتاق کوچکی که در سمت چپ دروازه قرار دارد دفن کردند. این اتاق کاملا به تنگ الله اکبر مشرف می‌باشد. طبق اسناد موجود مشخص است که قرآن های موجود در بالای دروازه بارها عوض شدند. آخرین قرآنی که در دروازه قرار داشت به نام "قرآن هفت من" بود که در حال حاضر به موزه پارس اعطا شد.

 باغ عفیف آباد شیراز

 عفیف آباد نیز مانند باغ نارنجستان قوام و باغ زینت الملوک و باغ ارم که به آنها پرداختم به سبک باغ های ایرانی ساخته شده است به همین خاطر بازدید از آن را توصیه می کنم. قدمت ساخت باغ عفیف آباد شیراز به سال 1284 میلادی برمی گردد و سازنده آن کسی نبود به جز میرزا علی محمدخان قوام الملک دوم که معماری حاذق بود. این مکان را بیشتر به دلیل وجود موزه بزرگ و وسیع سلاح در آن می شناسند زیرا بزرگترین موزه سلاح ایران در این مکان قرار دارد. این مکان در سال 1351 نامش در فهرست ملی ثبت شد و حالا با وسعت ۱۲۷۰۰۰ متر مربعی خود بی تردید یکی از برترین دیدنی های ایران است.

 

جاذبه های طبس

جاذبه های طبس

طبس، شهری کوچک در کویر مرکزی ایران با فرهنگ و تاریخی بزرگ است. این شهر که حدود 40 هزار نفر جمعیت دارد در استان خراسان جنوبی قرارگرفته است. این شهر در گذشته شهری باشکوه بوده و از گذشته تاکنون پذیرای مسافرانی است که از کویر مرکزی ایران عبور می‌کردند. زبان مردم طبس فارسی است، به‌جز روستانشینان روستایی به نام کریت که زبانی باستانی دارند و بازمانده‌ی زبان پهلوی (فارسی میانه) است. بسیاری از تاریخ نویسان و مهندسان بر این باورند که شهری با این قدمت و شکوه آن‌هم یکه و تنها در میان کویر شرق از عظمت و معجزات تمدن ایرانی است. این شهر تا نزدیک‌ترین شهر خود یعنی فردوس 220 کیلومتر فاصله دارد.

کال جنی

این نام رمزآلود هم قصه‌ای برای خودش دارد. کال جنی از دو بخش کال و جنی تشکیل شده است. کال به دره یا مسیر ایجاد شده به وسیله سیلاب‌ها و جریان آب گفته می‌شود. به این دلیل که ساکنان روستاها این محل را ترسناک و محل حضور جن‌ها می‌دانسته‌اند، بخش دومِ نام را به آن اضافه کرده‌اند. این اثر شگفت‌انگیز با نام دره جنی نیز شناخته می‌شود.

ارگ طبس

ارگ طبس (کهن دژ) از بناهای تاریخی این شهر است که قدمت آن به بیش از ١٠٠٠ سال پیش بر می‌گردد. این ارگ در طول تاریخ و در مقاطع مختلف دچار حوادث و آسیب‌هایی شده و بنابراین بارها مرمت گردیده است. یکی از این تعمیرها در سال ١٢١٦ هجری قمری اتفاق افتاده که تا چند دهه قبل، سنگ نوشته آن بر سر در ارگ نصب بوده است. در سال ١٢٩٢ هجری قمری و در زمان عمادالملک، حاکم طبس، بار دیگر ارگ طبس مورد مرمت قرار می‌گیرد.

قلعه اسماعیلیان

در زمان سلجوقیان،‌ اسماعیلیان بر طبس استیلا یافتند و قلعه‌های محکمی در کوه‌های آن ساختند. قلعه‌ اسماعیلیان طبس که یکی از قلعه‌های معروف این فرقه است، بر فراز کوهی ایجاد شده که در مجاورت آن روستای خراوان پایین قرار دارد. از فراز قلعه به هر طرف که نگاه کنیم، کوهستان است و افق بازی وجود ندارد و تنها می‌توان روستاهای خراوان بالا و پایین را مشاهده کرد. درون قلعه چهار آب‌ انبار وجود دارد که سالم‌ترین آنها در بالاترین سطح کوه قرار دارد و تنها پوشش گنبدی آن در وسط بنا از بین رفته است.

کویر حلوان

کویرحلوان دارای پهنه پوشیده از ریگزار است و در نواحی شرقی و شمالی در حاشیه ریگزار، باتلاق‌های نمکی و رسی کویر مرکزی و دریاچه نمک خور قرار دارد. ریگزار گستره‌ای شمالی جنوبی دارد و در مناطق جنوب شرقی با ارتفاعات عاشقان پیوند می‌خورد که این تلاقی کوه و ماسه، مناظر بسیار زیبایی را پدید آورده است. در محیط شرقی این مثلث ماسه‌ای، تپه‌ها بیشترین ارتفاع را دارند و ارتفاع آن‌ها از کف دشت در حدود ۸۰ متر است که با حرکت به سمت غرب با کاهش ارتفاع همراه است. در جنوب شرقی محل تلاقی کوه و ریگ، دره‌ها و گذرگاه‌های زیبایی پدید آمده است که شاید در نوع خود در کشور کم‌ نظیر باشد

سد شاه عباسی

سد شاه عباسی یا طاق شاه عباسی در روستای ۷۰۰ ساله خرو و در فاصله ۳۰ کیلومتری شرق طبس، جایی در نزدیکی چشمه آب‌ گرم مرتضی علی (ع) قرار دارد. قدمت این طاق را به دوره صفویه نسبت می‌دهند و معتقدند که سنگ‌ نگاره‌های بز کوهی که بر آن حک شده‌اند، نمادی از درخواست فراوانی آب، زایندگی و فراوانی نعمت است. عده‌ای هم این بزها را نمادی از فرشتگانی می‌دانند که برای نگهبانی آب، افزایش و فراوانی نعمت بر دیواره‌های طاق دعا می‌کنند. طاق‌ بند در قسمت پایین شامل طاقی است آجری که پاکار آن بر کوه‌های سنگی دو طرف رودخانه قرار دارد و بلندای طاق تا زیر تیزه آن ۱۷ متر و بلندای آن ۳۰ متر تخمین زده می‌شود که این طاق قدیمی‌ترین بخش بناست که دو قسمتی بودن بنا از نظر زمان ایجاد آن بخصوص از طرف پشت طاق‌ بند به خوبی قابل مشاهده است.

چشمه آبگرم مرتضی علی طبس

چشمه آب‌گرم مرتضی علی طبس دو بخش سرد و گرم دارد که به موازات یکدیگر جریان پیدا می‌کنند. به این معنی که یک سمت چشمه سرد و سمت دیگر آن گرم است و شما با قدم زدن در آن می‌توانید یک پای خود را در آب سرد چشمه و پای دیگرتان را در آب گرم فرو کنید. دلیل این اتفاق آن است که آب گرم چشمه از دیواره سمت راست به داخل رودخانه می‌ریزد و همین موضوع اختلاف دمایی را در چشمه ایجاد می‌کند که گاهی به ۱۰ درجه هم می‌رسد. غلظت بیشتر آب گرم و تفاوت ساختاری آن با آب سرد جاری در کف رودخانه باعث می‌شود این آب‌ها تا مسافت حدود سیصد متری بستر رودخانه هم پیش بروند، در حالی که به طور کامل با هم مخلوط نشده‌اند و در بستر رودخانه قابل تفکیک هستند.

جاذبه های گردشگری برزیل

جاذبه های گردشگری برزیل

برزیل یکی از پنج کشور پهناور دنیا می باشد. سواحل شنی سفید، جزیره های استوایی، شهرهای های سرشار از موسیقی و زیبا 7500 کیلومتر از خط ساحلی برزیل را اشغال کرده اند. جاذبه های گردشگری برزیل شامل آبشارها، تالاب هایی با حیات وحش و جنگل های بارانی دست نخورده آمازون است جایی که در آن هنوز هم قبایل دور افتاده متعددی بدون هیچ گونه ارتباطی با دنیای بیرون به زندگی خود ادامه می دهند.

 فرناندو دنورونا

فرناندو دنورونا یک مجمع الجزیره زیبا با سواحل بکر، مناظر طبیعی و حیات وحش است که در ۳۵۴ کیلومتر ساحل شمال شرقی برزیل واقع شده است. این مجمع الجزیره توسط آمریگو وسپوجی در ۱۵۰۳ کشف شد و قبل از اینکه فتح آن توسط پرتغال در سال ۱۷۳۷، به دست هلندی ها و فرانسوی ها اشغال شده بود. امروزه تنها بزرگ ترین جزیره از 21 جزیره آن با جمعیتی حدود ۳۵۰۰ نفر قابلیت سکنی دارد. این جزایر با داشتن آب های گرم در طول سال و دید بسیار خوب حتی در عمق ۵۰ متر مناسبی برای غواصان به شمار می رود.

 

 مرکز تاریخی اولیندا

یکی دیگر از شهرهای استعماری محافظت شده در برزیل، شهر اولیندا است که در سواحل شمال شرقی برزیل، در شمال رسیف، واقع شده است. اولیندا یک شهر رنگارنگ با ساختمان های سفید و سقف های قرمز است که با ساحل آتلانتیک شمالی اقیانوس اطلس در تضاد هستند. این شهر دارای تعدادی از جاذبه های توریستی مهم مانند یک منطقه تاریخی در مرکز شهر، کلیسا ها و کارناوال معروف اولیندا است. بسیاری از بارها، رستوران ها، استودیو های هنرمندان و صنایع دستی به این شهر قدیمی جذابیت می بخشند.

 سواحل سالوادور

سالوادور پایتخت ایالت باهیا، با یک شهر استعماری جذاب، یک صحنه موسیقی پر جنب و جوش و پر از سواحل استثنایی در گوشه و کنار آن است. این سواحل برای فعالیت های مختلف از جمله بودن سواحل آرام، ایده آل برای شنا کردن، شیرجه زدن و قایقرانی و همچنین سواحل دریای آزاد با امواج قوی و محبوب برای موج سواران اختصاص یافته اند. همچنین این ها سواحلی هستند که با صخره ها محصور شده اند که ایجاد استخرهای طبیعی سنگی و ایده آل برای کودکان تشکلی داده اند.

 

 پانتانال

پانتانال، بزرگترین تالاب در جهان است که قسمت اعظم آن در غرب برزیل قرار دارد اما در کشورهای بولیوی و پاراگوئه نیز گسترش یافته است. این تالاب به خاطر حیات وحش خود معروف است و یکی از جاذبه های گردشگری اصلی برزیل به حساب می آید. برخلاف جنگل های بارانی آمازون، در پانتانال شما حیات وحش را واقعا به چشم خواهید دید. کاپی بارا (بزرگترین جوندگان جهان) و یاکار سایمن (یک نوع تمساح) به تعداد میلیون ها عدد وجود دارند. پانتانال یکی از بزرگ ترین جمعیت جگوار در قاره آمریکا را در خود جای داده است.

 

 کارناوال ریو

در هر گوشه از برزیل جشن های کارناوال برپا می شود که شناخته شده ترین آنها در رسیف و شهر های همسایه آن اولیندا و سالوادور برگزار می شود. اما بزرگ ترین و معروف ترین کارناوال، کارناوال در ریو دو ژانیرو است. کارناوال شهر ریو دو میلیون نفر را در روز به خیابان ها و تقریبا نیم میلیون گردشگر خارجی را در طی این جشن 4 روزه به خود جذب می کند. کارناوال در همه جا، در خیابان ها و میادین، بارها، کلاب ها و مکان های دیگر در ریو برگزار می شود و با رژه سامبا ریو در سامبادورم به پایان می رسد.

رودخانه آمازون

رودخانه آمازون با طول حدود ۶،۴۰۰ کیلومتر دومین رود بزرگ در دنیا به شمار می رود که کمی کوتاه تر از رود نیل است اما بزرگ ترین رودخانه از نظر حجم است. آمازون دارای بیش از ۳۰۰۰ گونه ماهی شناخته شده و همچنین گونه های جدید در حال کشف شدن است. منطقه آمازون با نیمی از جنگل های بارانی باقیمانده در این سیاره پوشیده شده است. هر چند که یک دهم از ۱۰ میلیون گونه زنده جهان در جنگل های بارانی آمازون زندگی می کنند.

 

آبشار ایگواسو

آبشار ایگواسو، یکی از شگفتی های بزرگ طبیعی در جهان است که در مرز بین دو کشور برزیل و آرژانتین واقع شده است. این آبشار متشکل از ۲۷۵ آبشار است که در امتداد رود ایگواسو قرار دارد. جالب ترین آن ها، آبشار گلوی شیطان است که به شکل حرفU انگلیسی و با ارتفاع ۸۲ متر می باشد. از شهرهای فوز دو ایگواسو در برزیل و پورتو ایگواسو در آرژانتین و همچنین از سیوداد دل استه در پاراگوئه می توان به این آبشارها دسترسی پیدا کرد. در طرف برزیلی این آبشارها یک پیاده روی طولانی و در امتداد دره باریک به همراه یک امتداد به قسمت پایین گلوی شیطان وجود دارد.

 

 مسیح نجات دهنده

مسیح نجات دهنده، مجسمه مشهور عیسی مسیح در ریو دو ژانیرو می باشد. این مجسمه که در بالای کوه کورکووادا با ارتفاع ۷۰۰ متر واقع شده است، یک چشم انداز کلی از فضای داخلی خلیج گئونابارا تا شمال و از لاگئو رودریگو د فریتاس تا جنوب را فراهم می کند. مجسمه مسیح نجات دهنده دارای ارتفاعی به اندازه 39.6 متر است که شامل ۹.۵ متر پایه می باشد و به نماد ریو و برزیل تبدیل شده است.

هتل های کشور برزیل

هتل های کشور برزیل

بهترین هتل های کشور برزیل 

شهر : سائوپائولو 

هتل  Gran Estanplaza 

درجه هتل : 5 ستاره 

 

شهر : پاراچی 

هتل Pousada da Marquesa

 درجه هتل : 5 ستاره 

 

 

شهر : ریودوژانیرو 

هتل  Fairmont

درجه هتل : 5 ستاره 

شهر : ایگواسو 

هتل Bourbon Cataratas

درجه هتل : 5 ستاره 

بهترین هتل های آفریقا

بهترین هتل های آفریقا

بهترین هتل های آفریقا

شهر : ژوهانسبورگ 

هتل Radisson Blue

 درجه هتل : 5 ستاره 

 

 شهر :پارک جنگلی 

هتل Bakubung Bush Lodge

 درجه هتل : 5 ستاره 

 

 

 

شهر : سان سیتی 

هتل Cascades hotel 

 درجه هتل : 5 ستاره 

 

 

 

شهر : کیپ تاون 

هتل Taj Cape Town 

 درجه هتل : 5 ستاره 

ویزا کشور برزیل

ویزا کشور برزیل

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای توریستی کشور برزیل 

ویزای برزیل به هیچ عنوان انفرادی اقدام نمی‌شود و فقط باید در قالب تورهای گروهی اقدام به اخذ ویزای برزیل کرد . تمکن مالی مورد نیاز ویزای برزیل برای هر نفر باید حداقل 300,000,000 تومان باشد. تمامی مراحل ویزای برزیل از قبیل ارسال مدارک و تکمیل فرم به صورت آنلاین انجام می‌شود و با رسید دریافتی از این پرتال، باید برای انگشت نگاری و عکس برداری به سفارت برزیل مراجعه کنید. ویزای برزیل در مدت زمان ۷ روزه صادر می‌شود و برای ۳ ماه نیز معتبر است.

 

مدارک مورد نیاز ویزای برزیل باید یا به انگلیسی، یا پرتغالی و یا اسپانیایی ترجمه شود. نیازی به تائیدیه دادگستری و امورخارجه برای مدارک ویزای برزیل نیست و فقط مهر دارالترجمه کفایت می‌کند. چک لیست مدارک ویزای برزیل به شرح زیر می‌باشد: 

  • اصل گذرنامه امضاء شده متقاضی با حداقل ۶ ماه اعتبار
  • کلیه گذرنامه‌های قبلی متقاضی تا ۱۰ سال گذشته
  • ۱ قطعه عکس رنگی ۳*۴ (عکس باید دارای پس زمینه سفید باشد و نباید برای بیشتر از ۶ ماه گذشته باشد)
  • اصل و ترجمه گواهی اشتغال به کار، گواهی اشتغال به تحصیل و یا پروانه کسب
  • رزرو بلیط رفت و برگشت هواپیما (حداقل برای ۲۰ روز پس از تاریخ ارائه درخواست ویزا)
  • واچر هتل (برای کسانی که دعوت‌نامه دارند، باید در متن دعوتنامه آدرس محل اقامت شما ذکر شود)
  • گردش حساب ۶ ماه اخیر به همراه تمکن مالی
  • اصل و ترجمه کلیه صفحات شناسنامه
  • اجازه محضری والدین (برای افراد زیر ۱۸ سال که بدون والدین و یا به همراه یکی از والدین سفر می‌کنند)
ویزا آفریقا جنوبی

ویزا آفریقا جنوبی

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزا توریستی آفریقا جنوبی 

ویزای آفریقای جنوبی دیگر به‌صورت الکترونیکی (e-visa) صادر نمی‌شود و شما برای اخذ ویزای این کشور باید وقت سفارت بگیرید! با اینکه ویزای آفریقای جنوبی به‌صورت لیبل دار صادر می‌شود ولی شرایط سخت‌گیرانه‌ای ندارد و شما می‌توانید بدون نیاز به تمکن مالی بالا و تراول هستوری اقدام به اخذ ویزای این کشور کنید.

ویزای آفریقای جنوبی با اینکه برای ایرانیان به صورت لیبل دار صادر می‌شود؛ ولی شرایط خاصی برای صدور ندارد! البته برای اخذ ویزای این کشور باید حداقل 50 میلیون تومان تمکن مالی به سفارت این کشور ارائه دهید.

  • فرم تکمیل و امضا شده درخواست ویزا (فرم باید با خودکار مشکی پر شود)
  • اصل گذرنامه فعلی (حداقل با 6 ماه اعتبار همراه با دو صفحه خالی)
  • دو قطعه عکس ۳.۵ ✖ ۴.۵ (همراه با پس زمینه سفید، چهره‌ای کاملاً مشخص و حداکثر برای 6 ماه گذشته.)
  • دعوت‌نامه (در صورت موجود بودن)
  • گواهی تولد (برای کودکان زیر 18 سال)
  • سند ازدواج (در صورت موجود بودن)
  • مدارک شغلی (گواهی اشتغال به کار، فیش حقوقی، جواز کسب، اظهارنامه مالیاتی، لیست واریزی حقوق کارمندان، مدارک تأسیس شرکت)
  • مدارک مربوط به تمکن مالی از قبیل گردش حساب (گردش حساب باید به لاتین و برای ۳ ماهه اخیر باشد، تمکن مالی هم باید به دلار بیان شود.)
  • بیمه مسافرتی معتبر
  • بلیت رفت‌وبرگشت هواپیما (برای رزرو بلیت هواپیما، می‌توانید از خدمات گروه ویزالند استفاده کنید.)
  • برگه تأیید رزرو هتل (برای افرادی که دعوت‌نامه ندارند یا با داشتن دعوت نامه باز هم می‌خواهند در هتل اقامت کنند)

نکته: مدارک افراد زیر 18 سال نیاز به مهر تأییدیه وزارت امور خارجه و دادگستری دارد. همچنین تمامی مدارک باید به زبان انگلیسی ترجمه شود.

 

ویزا توریستی ژاپن

ویزا توریستی ژاپن

مدارک لازم جهت اخذ ویزای توریستی ژاپن 

درخواست ویزای توریستی ژاپن باید از طرف شخص متقاضی و یا نماینده قانونی ایشان به سفارت این کشور در تهران ارائه شود. گردش حساب و تمکن مالی از شرایط اخذ ویزای ژاپن هستند. حدودا ۵ روز کاری پس از ارائه درخواست جواب ویزا برای شما صادر می‌شود که در صورت ویزا شدن، ویزای شما برای مدت زمان ۳ ماه معتبر می‌باشد. در صورتی که درخواست ویزای شما رد شود، هیچ توضیحی مبنی بر علت ریجکتی به شما داده نمی‌شود و برای درخواست مجدد باید ۶ ماه صبر کنید! توجه داشته باشید که به هیچ عنوان درخواست ویزای خود را از طریق ایمیل و یا نمابر ارسال نکنید و برای درخواست ویزا حتما حضوری به سفارت این کشور مراجعه کنید.

مدارک مورد نیاز ویزای توریستی ژاپن باید توسط دارالترجمه رسمی و به زبان انگلیسی ترجمه شود. توجه داشته باشید که مدارک ویزای توریستی ژاپن حتما باید به تائیدیه دادگستری و امور خارجه برسند و این تائیدیه برای ۳ ماه معتبر می‌باشد. چک لیست مدارک ویزای توریستی ژاپن به شرح زیر می‌باشد:

 اصل گذرنامه متقاضی با بیشتر از ۶ ماه اعتبار به همراه کلیه گذرنامه‌های قبلی

 فرم تکمیل شده درخواست ویزای توریستی ژاپن

 ۱ قطعه عکس ۴.۵x۴.۵ با پس زمینه سفید

 اصل و ترجمه شناسنامه و کارت ملی متقاضی

 گواهی اشتغال به کار متقاضی

 بلیط رفت و برگشت هواپیما

 واچر هتل

 بیمه مسافرتی (مطابق با روزهای اقامت در ژاپن)

 برنامه سفری (مطابق با روزهای اقامت در ژاپن)

گردش حساب ۳ ماهه آخر و تمکن مالی

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای شنگن

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای شنگن

مدارک مورد نیاز ویزای شینگن

 برای درخواست  ویزای توریستی  باید مدارک زیر را ارائه کنید:

 فرم درخواست ویزای شینگن

 ۲ قطعه عکس: عکس ویزای شینگن باید دارای پس زمینه سفید باشد. همچنین توجه داشته باشید که سایز این عکس‌ها باید ۳.۵x۴.۵ باشد، برای بیشتر از ۶ ماه گذشته نباشد و میان چهره شخص و عکس نباید تفاوت فاحشی دیده شود. عکس ویزای شینگن نباید با عکس پاسپورت یکسان باشد. حجاب و یا بی حجاب بودن خانم‌ها در عکس ویزای شینگن اهمیتی ندارد و عکس‌ها باید فرمت پاسپورتی باشند.

گذرنامه معتبر: پاسپورت‌ها باید دارای حداقل ۶ ماه اعتبار و ۲ صفحه خالی باشد. همچنین پاسپورت‌ها نباید دارای اطلاعات ناخوانا باشد. در صورتی که گذرنامه قبلی شما دارای ویزای شینگن باشد، باید آن را هم ارائه کنید. (از تمامی ویزاهای قبلی خود کپی رنگی تهیه کنید و به سفارت تحویل دهید)

 ارائه اصل و ترجمه کلیه صفحات شناسنامه

 بیمه مسافرتی: بیمه مسافرتی ویزای شینگن باید دارای حداقل ۵۰،۰۰۰ یورو پوشش حوادث باشد. همچنین بیمه مسافرتی شینگن باید کل مدت زمان اقامت شما در کشورهای حوزه شینگن را نیز پوشش دهد. در صورت نیاز می‌توانید بیمه مسافرتی را از گروه مسافرتی ویزالند درخواست کنید.

 مدارک شغلی مورد نیاز ویزای شینگن: برای اثبات وضعیت شغلی‌تان در کشور محل اقامت‌تان، باید اسناد زیر را ارائه کنید:

  • کارمندان: کارمندانی که قصد سفر به منطقه شینگن را دارند، باید از محل کار خود یک گواهی اشتغال به کار ارائه کنند. سمت شغلی کارمند، حقوق و دستمزد ایشان، تاریخ شروع به کار، مدت زمان مرخصی و موافقت با مرخصی ایشان و اطلاعات کارفرما حتما باید در این نامه ذکر شود. (کارمندان دولتی باید فیش حقوقی ۲ ماه آخر خود را به همراه اصل و ترجمه حکم کارگزینی ارائه کنند)
  • خویش فرمایان: خویش فرمایان باید اصل و ترجمه جواز کسب و یا گواهی ثبت شرکت خود و برگه های مربوط به پرداخت مالیات را ارائه کنند.
  • دانش‌آموزان: دانش آموزان باید گواهی اشتغال به تحصیل و یا نامه ثبت نام در دانشگاه و مدرسه ارائه کنند. در متن گواهی اشتغال به تحصیل حتما باید مقطع تحصیلی، رشته تحصیلی، موافقت با مرخصی شما از تحصیل و مدت زمان مرخصی ذکر شود.
  • بازنشستگان: ارائه نامه بازنشستگی از سازمان بازنشستگان به همراه فیش حقوقی ۲ ماهه آخر.
  • بیکاران و یا خانه‌داران: ارائه سند ازدواج به همراه گواهی اشتغال به کار همسر. (بیکاران و خانه‌داران فقط تحت تکفل کسانی که تمامی مدارک ویزای شینگن را دارند، می‌توانند درخواست ویزای شینگن کنند)

 ارائه واچر هتل و یا اجاره‌نامه منزل: شما باید مدارک مربوط به محل اقامت‌تان در حوزه شینگن را به افسران ویزا ارائه کنید. برای اثبات محل اقامت‌تان می‌توانید واچر هتل، اجاره‌نامه یک منزل یا خوابگاه و یا مدارک مربوط به محل اقامت میزبان‌تان (دعوت‌کننده) به افسران ویزا ارائه کنید. در صورت نیاز می‌توانید واچر هتل‌تان از گروه مسافرتی ویزالند درخواست کنید.

 تمکن مالی و گردش حساب: تمکن مالی ویزای شینگن باید به یورو صادر شود و توسط مدیر شعبه صادر کننده به مهر و امضاء برسد. گردش حساب ویزای شینگن نیز باید برای ۳ تا ۶ ماه اخیر باشد.(مدت زمان گردش حساب برای هر کشوری متفاوت است)

هتل های کشور سریلانکا

هتل های کشور سریلانکا

هتل های کشور سریلانکا

بهترین هتل های کشورسریلانکا

شهر : کلمبو 

هتل cinnamon lakeside 

درجه هتل : 5 ستاره 

 

 

شهر : کندی

هتل earl's regency

درجه هتل : 5 ستاره 

 

 

شهر : نورالیا  

هتل araliya green city

درجه هتل : 5 ستاره 

 

 

شهر : بنتوتا  

هتل RIU

درجه هتل : 5 ستاره 

 

تور اروپا؛ سفری که از خاطر شما پاک نمی‌شود

تور اروپا؛ سفری که از خاطر شما پاک نمی‌شود

تور اروپا یکی از خاطره‌انگیزترین سفرهایی است که می‌توانید آن را به‌همراه دوستان یا خانواده خود تجربه کرده و با انتخاب این تور نوروز 1402 را با سفری به‌یادماندنی سپری کنید. این تور شامل سفر به بهترین کشورهای اروپایی، اسپانیا و ایتالیا است که در ادامه با جزئیات این تور هیجان‌انگیز آشنا خواهید شد.

اخذ ویزای شینگن برای تور اروپا:

برای سفر به اروپا و بازدید از کشورهای عضو اتحادیه شینگن، نیاز به دریافت ویزای شینگن دارید که شرکت ما اخذ این ویزا را برای شما انجام می‌دهد. به‌دلیل تجربه بالا و تسلط کافی به مدارک لازم و مراحل کسب ویزا، احتمال رد درخواست شما توسط تیم ما بسیار کم‌تر خواهد بود.

این ویزا پس از صدور به‌مدت سه ماه اعتبار دارد و در این مدت با این ویزا امکان سفر به هر کشور عضو اتحادیه شینگن را خواهید داشت. صدور ویزای شینگن به کمی زمان نیاز دارد؛ بنابراین اگر می‌خواهید تور اروپا را برای سفر نوروزی خود انتخاب کنید، از همین الان اقدام کنید.

در تور اروپا از چه مکان‌هایی دیدن خواهید کرد؟

این تور شامل سفری هیجان‌انگیز به کشورهای اسپانیا و ایتالیا است و از معروف‌ترین و زیباترین شهرهای این کشورها دیدن خواهید کرد. در ادامه به بررسی جزئیات این تور می‌پردازیم:

سفر به اسپانیا:

در تور اروپا، شما به شهرهای مادرید و بارسلون که از مشهورترین شهرهای اسپانیا هستند سفر خواهید کرد. مادرید پایتخت کشور اسپانیا است؛ در این شهر می‌توانید از کاخ سلطنتی اسپانیا، میدان اعتراض، ورزشگاه سانتیاگو برنابئو و خیابان گران و یا بازدید کنید و یا در مراکز خرید این شهر به خرید و گشت و گذار بپردازید.

همچنین، در این تور به شهر زیبای بارسلون نیز سفر خواهید کرد و از مناطق دیدنی و مشهور این شهر مانند میدان کاتالونیا، خیابان را ملا، پارک گوئل، ورزشگاه مشهور نیوکمپ، تپه مونجویخ و کلیسای ساگرادا فامیلیا دیدن می‌کنید. این مکان‌ها از مشهورترین مکان‌های دیدنی بارسلون هستند که در صورت سفر به این شهر، بازدید از این مناطق را از دست ندهید.

 

 

 

سفر به ایتالیا:

پس از گشت و گذار در کشور اسپانیا، به کشور زیبا و دیدنی ایتالیا سفر خواهید کرد و می‌توانید از زیباترین و معروف‌ترین مناطق شهرهای رم و ونیز بازدید کنید. طی تور اروپایی، ابتدا به شهر ونیز سفر کرده و از مناطقی چون میدان سن مارکو و کلیسای جامع سن مارکو، برج و کلیسای سن مارک و پل ریوالتو دیدن می‌کنید؛ سپس با قطار به شهر رم سفر خواهید کرد که از زیباترین و معروف‌ترین کشورهای ایتالیا است.

در شهر رم، می‌توانید از مناطقی چون خرابه‌های رومی، کاخ ونیزیا، طاق کنستانتین، بنای کلسیوم، چشمه آرزوها، پلکان اسپانیایی، معبد پانتوئون، میدان ناونا، میدان پوپولو و در نهایت کلیسای معروف و زیبای واتیکان دیدن کنید. کلیسای واتیکان از مشهورترین مناطق دیدنی رم به‌شمار می‌رود که بسیاری از گردشگران از سراسر دنیا برای بازدید از آن به رم سفر می‌کنند؛ بنابراین بازدید از این مکان و سایر مناطق مشهور رم را فراموش نکنید.

 

 

نحوه سفر به شهرهای مختلف اروپایی با تور اروپای صفا سیر:

شاید برای شما سؤال باشد که چگونه به شهرهای مختلف اروپایی سفر خواهید کرد؟ با قطار، اتوبوس یا پرواز؟ در تور اروپا، ابتدا با پرواز از تهران به شهر مادرید اسپانیا سفر می‌کنید. پس از گشت و گذار دو روزه در شهر مادرید، توسط قطار به شهر بارسلون سفر کرده و به‌مدت سه روز از این شهر نیز دیدن می‌کنید.

پس از بازدید از کشور اسپانیا، با پرواز به شهر ونیز ایتالیا سفر خواهید کرد و به‌مدت 2 شب در این شهر زیبا اقامت خواهید داشت؛ سپس با قطار به شهر رم می‌روید و به‌مدت سه روز از این شهر بازدید خواهید کرد.

 

امکانات تور اروپا:

طی گردش و بازدید از کشورهای ایتالیا و اسپانیا، یک لیدر فارسی زبان در کنار شما خواهد بود تا شما را راهنمایی کند و اطلاعات لازم در مورد هتل، شهرها و مکان‌های دیدنی را به شما ارائه دهد. می‌توانید هر گونه سؤال در مورد شهرها و هتل‌ها را از لیدر بپرسید تا شما را راهنمایی کند.

طی سفر در هتل‌های 4 ستاره اقامت خواهید داشت و می‌توانید از صبحانه بوفه هتل به‌صورت رایگان استفاده کنید؛ اما دقت کنید که صرف شام و ناهار در هتل‌ها شامل هزینه است.

گشت‌های شهری در تور اروپا بسیار متنوع و هیجان‌انگیز خواهد بود و خاطره‌ای بسیار زیبا و فراموش‌نشدنی را برای شما رقم خواهد زد. طی این سفر، از مشهورترین مکان‌های دیدنی این کشورها بازدید خواهید کرد.

با انتخاب تور اروپایی ما، از بیمه مسافرتی نیز برخوردار خواهید بود؛ بیمه مسافرتی از مهم‌ترین مواردی است که طی سفر باید داشته ‌باشید تا خساراتی چون گم شدن چمدان‌های شما، هزینه درمانی و پزشکی و لغو پرواز و سایر خساراتی از این قبیل را پوشش دهد و در عوض بروز این مشکلات، مبلغ مشخصی را به شما بپردازد تا این خسارات جبران شود.

نتیجه‌گیری:

سفر به اروپا و بازدید از کشورهای زیبایی چون اسپانیا و ایتالیا، تجربه‌ای بی‌نظیر است که با هیچ تجربه دیگری قابل مقایسه نیست و هر کسی را به کسب این تجربه ترغیب می‌کند. اما باید دقت داشته‌ باشید که از تورهای شرکت‌های معتبر و باتجربه استفاده ‌کنید تا از امکانات سفر برخوردار شوید و هیچ مکان دیدنی از شهرها را از دست ندهید. شرکت صفاسیرتوس با تجربه بالا در برگزاری تور اروپا و سفر به کشورهای معروف اروپایی، تجربه و لذت سفری به یادماندنی را به شما هدیه می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با مشاورین ما تماس بگیرید تا شما را به بهترین نحو راهنمایی کنند؛ همچنین می‌توانید از حالا برای رزرو این تور در نوروز 1402 اقدام کنید.

تور برزیل و آمازون

تور برزیل و آمازون

اگر دلتان یک سفر هیجان‌انگیز و ماجراجویی در دل تاریخ و ناشناخته‌ها را می‌خواهد، بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که با تور برزیل و آمازون ما همراه شوید. بهترین جاذبه‌های گردشگری، معماری‌های بی‌نظیر و هیجان و نشاط در انتظار شماست. شما می‌توانید تعطیلات خود را با جاذبه‌های گردشگری بکر و خاص آمازون و در مفرح‌ترین مکان‌های دیدنی شهرهای برزیل بگذرانید و تجربه خاطره‌انگیز در کنار دوستان و خانواده خود داشته باشید.

ما شما را به جذاب‌ترین مکان‌های دیدنی برزیل و آمازون می‌بریم تا بتوانید خاطرات خاصی را برای خود بسازید. با تور برزیل و آمازون ما در کنار بهترین تورلیدرها و امکانات همراه شوید و رویای خود را زندگی کنید.

محل‌های اقامت تور برزیل و آمازون:

در طی این سفر تفریحی ما شما را به معروف‌ترین بخش‌های برزیل و آمازون خواهیم برد تا بتوانید دفترچه خاطرات خود را با پربارترین تجربیات پر کنید. در ادامه شهرهای مورد بازدید در تور و جزئیات آن‌ها را برایتان معرفی کرده‌ایم:

گشت نخست: سائوپائولو

برای گشت در معروف‌ترین و زیباترین شهر برزیل آماده‌اید؟! فرهنگ، زندگی و حال و هوای این شهر را به‌صورت زنده و از نزدیک حس کنید. در ابتدای تور‌ برزیل و آمازون ما شما را به یک گشت بی‌نظیر در شهر سائوپائولو خواهیم برد. از محله ژاپنی‌ها که به‌طور عجیبی با این فرهنگ اخت گرفته‌اند بازدید خواهیم کرد و سپس مسحورکننده‌ترین جاذبه گردشگری این شهر بزرگ یعنی کلیسای اعظم سائوپائولو را با هم از نزدیک خواهیم دید.

 

این کلیسای وسیع دارای گنبدی بی‌همتاست که شباهت چندانی به کلیساهای معمولی ندارد! طراحی داخلی آن از هنر زمان رنسانسی و کلیسای جامع فلورانس الهام گرفته ‌شده و دارای تزئیناتی چشم‌نواز شامل شیشه‌های رنگی، آناناس، شاخه‌های قهوه و گورکن‌ها در کنار طراحی‌های مرمری است.

بازدید از استادیوم موروبی را نباید فراموش کنیم؛ یکی از قدیمی‌ترین ورزشگاه‌های برزیل و خانه اسطوره مشهور برزیلی سیسرو پومپئو دِ تولدو که بزرگترین استادیوم اختصاصی برزیل است را بازدید کرده و حس و حال فوتبال و ورزش و شادی جمعی هواداران را زنده خواهیم کرد. جالب است بدانید که این استادیوم قرار بوده میزبان دیدار افتتاحیه جام جهانی 2014 باشد.

اگر به دنبال گرفتن عکس‌های ماندگار و خاطره‌ساز برای صفحات اجتماعی خود هستید، حتماً باید با ما همراه شوید و از خیابان پائولیستا دیدن کنید. همه‌ آن چیزی که از یک سفر به‌یادماندنی انتظار دارید، در این خیابان وجود دارد. انواع فروشگاه‌ها، دست‌فروشان، رستوران‌های عالی و حتی موزه هنرهای معاصر و تاریخی را می‌توان در این خیابان یکجا داشت.

این خیابان را ما به نام خیابان همیشه بیدار می‌شناسیم؛ همواره در هر ساعتی از روز که باشد، انرژی در هر جای آن مشاهده می‌شود و حس زندگی در قلب برزیل را تداعی می‌کند. جاذبه‌های گردشگری دیگر این خیابان را می‌توان ساختمان شورای ملی، پارک Trianon، مرکز فرهنگی، عمارت نمادین Casa das Rosas با باغ‌های بهشتی و کافه‌های شیک در کنار نمایی عالی به خیابان پرهیاهو عنوان کرد. البته که غذاهای لذیذ رستوران‌های خیابان پائولیستا، زبانزد گردشگران بسیاری است.

گشت دوم تور برزیل و آمازون: ایگواسو

رؤیایی‌ترین خاطره خود را در یک سفر تفریحی در ایگواسو خواهید داشت؛ صرف ناهار کنار بزرگترین آبشار دنیا چه حسی به شما می‌دهد؟ ما این تجربه عالی را برایتان رقم خواهیم زد.

آبشار ایگواسو و باغ پرندگان آن‌که مابین دو کشور آرژانتین و برزیل قرارگرفته، روحیه گردشگری و کاوشگری شمارا زنده خواهد کرد. بر اساس اظهارات محققان، آب این آبشار ۳ برابر آب آبشار نیاگارا است و در نوع خود بسیار عجیب و نمادین به شمار می‌رود.

 

همچنین با تور برزیل و آمازون به پارک ملی ایگواسو که در نزدیکی همین آبشار قرار دارد نیز سر خواهید زد و در آن از انواع گونه‌های گیاهی و جانوری نادر و بومی این بخش از جهان بازدید خواهید کرد.

گشت سوم: آمازون

اگر کودکی شما هم با پسر جنگل تارزان و... همراه بوده، عاشق این بخش از تور برزیل و آمازون خواهید شد. به کمک گروه راهنما ابتدا در شهر مانائوس گشت خواهیم زد و از بازار میوه‌های عجیب آن‌که در اینترنت می‌بینیم، همچون کوپوآکو، چریمویا، مانگوستین و… خواهیم گذشت. با صنایع‌دستی مردم این منطقه آشنا خواهیم شد و دل به پیاده‌روی در جنگل‌های آمازون و قایق‌سواری در رودخانه‌های آن خواهیم زد.

اگر علاقه دارید که یکی از جاذبه‌های طبیعی عجیب جهان یعنی دلفین‌های صورتی را ببینید، فقط کافی است تا با ما سوار بر قایق در رودخانه نگرو شوید. این رود یکی از مهم‌ترین رودهای تغذیه‌کننده آمازون بوده و رنگ آب‌های آن کاملاً سیاه‌رنگ است!

 

پیاده‌روی در جنگل‌های بارانی آمازون با گیاهان و جانوران متنوع و کم‌نظیر، بهترین فرصت برای سنجش توانایی‌های بدنی و بقای خود است. به شما قول می‌دهیم که در این بخش از تور کلی غافلگیر خواهید شد. طبیعت خارق‌العاده، آبشارهای چشمگیر، تنوع گل‌ها و حیوانات از جاذبه‌هایی است که سالانه میلیون‌ها نفر را به این جنگل‌ها راهی می‌کند.

طی این پیاده‌روی سورپرایزی نیز برایتان آماده کرده‌ایم؛ بازدید از قبیله‌های بومی آمازون! این قبیله‌ها همواره مایه‌ حیرت و شگفتی هستند که چطور هنوز هم انسان می‌تواند با کمترین امکانات بقای خود را رقم بزند. مطمئن باشید درس‌های زیادی از آن خواهید گرفت.

گشت چهارم تور آمازون و برزیل: ریودژانیرو

نباید شهر معروف ریودژانیرو را فراموش کنیم؛ شهری قدیمی با سازه‌هایی مدرن و باستانی که در هم ادغام‌ شده‌اند و هارمونی بی‌مثالی را ایجاد کرده‌اند. تور برزیل و آمازون ما در اینجا سری به مجسمه مسیح منجی  Christ the Redeemer خواهد زد. شما را با نماد اصلی این شهر مذهبی و پنجمین مجسمه بزرگ دنیا روبه‌رو خواهیم کرد. این مجسمه عظیم در طی سال‌های ۱۹۲۲ تا ۱۹۳۱ ساخته‌شده و طول آن نیز به ۳۸ متر می‌رسد.

همچنین به محله‌های قدیمی شهر ریو می‌رویم و حال و هوای زندگی در این بخش از جهان را تجربه می‌کنیم. کلیسای جامع جدید ریو در این محلات قرار دارد که الهام گرفته از اهرام مایان، اشکال رو به بالا، هرمی شکل و امروزی ساخته‌ شده است و البته که قلمرو اصلی اسقف اعظم سنت سباستین عنوان می‌شود.

اگر اهل هنر و ادبیات باشید، تئاتر شهر ریو (Theatro Municipal)، با ساختمان زیبا و سفیدرنگ چشمگیرش در مرکز شهر شمارا مدهوش خواهد کرد. ما از این ساختمان بی‌نظیر که در اوایل قرن ۲۰ ساخته‌ شده و به‌عنوان یکی از عظیم‌ترین سالن‌های تئاتر کشور برزیل شناخته می‌شود نیز دیدن خواهیم کرد.

 

درنهایت به کوه‌های کله‌قندی شوگر لوف (Sugarloaf Mountain) در دهانه‌ خلیج گانابارا خواهیم رفت و عظمت آب‌های آبی اقیانوس اطلس و سواحل اطراف را به چشم خواهیم دید. برای رسیدن به بالای این کوه از تله‌کابین استفاده کرده و نمایی به‌یادماندنی از دامنه‌های آن را به ثبت خواهیم رساند. ساحل ایپاناما هم که در کنار این کوه مشهور برزیلی قرار دارد با جشنواره‌های مختلف و رنگارنگ هیجان سفر را برایمان چندین برابر خواهد کرد.

سخن نهایی

به همراه تور برزیل و آمازون بدون نگرانی و دغدغه در محیطی امن و مطمئن تجربیات خود را افزایش دهید و از زندگی خود نهایت لذت را ببرید. ما شما را به دست ماهرترین لیدرها خواهیم سپرد تا تعطیلاتی خاص و منحصربه‌فرد را برایتان به ارمغان آورند.

سفر به هنگ کنگ

سفر به هنگ کنگ

هنگ کنگ در 60 کیلومتری شرق ماکائو در شرق دلتای رودخانه مروارید قرار گرفته و از سوی شمال با استان گوانگ دونگ و از سوی جنوب با دریای جین جنوبی هم مرز است.
اکنون هنگ کنگ یکی از مهم ترین مراکز مالی و بندر تجاری جهان تبدیل بشمار می رود.واحد پولی هنگ کنگ دلار هنگ گنگ است که هشتمین ارز معامله شده در جهان بحساب می آید.
هنگ کنگ بیشترین تعداد آسمان خراش های یک شهر در جهان را دارد و ساکنان آن دارای بیشترین امید به زندگی در جهان هستند.نام هنگ کنگ به معنای بدرعطرآگین است.



از نظر آب و هوایی کشور هنگ کنگ گرم و مرطوب است و افرادی که با گرما مشکلی ندارند این فصل را گزینه خوبی برای سفر به کشورهنگ کنگ می دانند.البته که فصل تابستان در این کشور در لیست فصل های شلوغ قرار دارد که نشان دهنده آب وهوای چندان مشکل ساز نیست در یک جمع بندی باید گفت که وضعیت آب و هوایی کشور هنگ کنگ در فصل پاییز وزمستان بهتراست

جاذبه های دیدنی هنگ کنگ
سفر به هنگ کنگ انقدر هیجان انگیز است که اگر ساعت ها زمان در نظر گرفته شود بازهم کافی نیست.
ازجاذبه های این کشور زیبا می توان اشاره کرد به :
1.قلعه ویکتوریا
2.معبد ونگ تای سین
3.محله سیم شا سویی
4.کروز استار فری
5.خیابان ستارگان
6.اوشن پارک
7.ناحیه تجاری محله ویکتوریا
8.مجسمه بودای بزرگ
9.دهکده ماهیگیری تای او
10.خلیج ریپالس
11.دیزنی لند هنگ کنگ
12.برج ساعت هنگ کنگ
شهر هنگ کنگ که به خاطر ساحل زیبا و بندر ویکتوریا منحصر به فرد خود شهرت دارد، مکانی جذاب برای بازدید است.مسافران می توانند درطول سفرخود ازجاذبه های گردشگری متنوعی دیدن کرده و از تفریحات سرم گرم کننده متنوعی لذت ببرند.

 

 

معروف ترین خوراک ها در هنگ کنگ
یکی از دلایل شهرت هنگ کنگ غذاهای محلی آن است که با توجه به ذائقه ما ایرانیها امتحان کردن آنها میتواند جذابیت داشته باشد.

دیم سام
یکی از بهترین دلایل سفر به هنگ کنگ خوردن دیم سام است.در چین باستان برای نوشیدن چای ، سنتی به نام یام چا وجود دارد.در این سنت همراه با چایی خوراکی های میخورند که به دیم سام معروف است.

لو مای گای
لو ما گای شبیه به دیم سام است که برای درست کردن آن گوشت مرغ،قارچ،سوسیس چینی،پیازچه، و گاهی میگوی خشک شده استفاده می شود.

غاز بریان
از دیگر غذا های محبوب نزد گردشگران غاز بزیان است که برای تهیه این غذا،غاز را با ادویه های مخصوص طعم دار کرده و درون کوره روی ذغال کباب می کنند.

بریسکت کری یا بریسکت نودل
بریسکت از گوشت سینه ی گوساله درست می شود که بصورت خورشت پخته میشود همراه با ادویه و گیاهان پخته شده سرو می شود

برنج در ظروف سفالی
همانطور که از اسم این خواک پیداست برنج را در ظروف سفالی می پزند که ای برنج با موادی چون گوشت مرغ،سوسیس یا قارچ مخلوط می کنند

کوفته ماهی یا ماهی قلقلی
ماهی قلقلی یکی از رایج ترین غذاها درهنگ کنگ است که به سه شکل زرد،سفید و طلایی پخته می شود.ماهی زرد نسبت به بقیه کوچک تر بوه که سر سیخ پخته زده ودر سس کاری سرخ می شود.و اما ماهی سفید در روغن سرخ می شود و در کنار این ماهی نودل نیز سرو می نمایند.ماهی طلایی که بعنوان میان وعده سرو میشود ظاهری نرم دارد که از آرد و نمک و شکر درست می شود.

 

مراکز خرید هنگ کنگ
در هنگ کنگ مراکز خرید بر اساس سلیقه مردم ساخته می شود هنگ کنگ یکی از بهترین مقصد خرید در آسیا بحساب می آید. امروزه در این شهر مراکز خرید های لوکس ،فروشگاه های زنجیره ای برند ها و امکانات رفاهی متعددی بچشم می خورد.

از مراکز خرید های هنگ کنگ میتوان اشاره کرد به :
1.مرکز خرید لند مارکت
2.مرکز خرید هاربر سیتی
3.مرکز خرید پسفیک پلیس
4.مرکز خرید آی.اف.سی مال
5.مرکز خرید تایم اسکور
6.مرکز خرید المنتس
7.مرکز خرید فستیوال واک

 



و در آخر چرا سفر به هنگ کنگ جذاب است ؟
در کل کشور هنگ کنگ با توجه به جمعیتی که دارد دسترسی در آن بسیار سریع و منظم وسازمان یافته است.خیابان های هنگ کنگ بسیار امن بوده و وسایل نقلیه عمومی و رستوران امکانات و خدمات شهری بسیاری دارد.همچنین قیمت وسایل نقلیه منصفانه ی دارد،خیال آسوده شهروندان و تسهیلات شهری و دسترسی به امکانات شهری باعث افزایش میانگین امید به زندگی در هنگ کنگ شده است.
یکی دیگرازدلایل که هنگ کنگ را برای مسافران جذاب ترمیکند آب وهوای بی نظیرآن است،قرار گیری در منطقه نیمه گرمسیری باعث شده تا آب و هوای بسیار مطلوب را داشته باشد.هوا در هنگ کنگ نه خیلی گرم است نه خیلی سرد به این ترتیب سفر به چنین منطقه ای بسیار میتواند لذتبخش باشد.

سفر به کره جنوبی

سفر به کره جنوبی

کره جنوبی کشوری شگفت انگیز است که بدلیل قدمت تاریخی بالای آن سنت ها و عقاید متفاوتی دارند. کره جنوبی با توجه به پیشرفت تکنولوژی و توسعه فراوان که داشته اما هنوز سنت های دیرینه ی خود را حفظ کرده است.
کره جنوبی در شرق آسیا و در قسمت جنوبی شبه جزیره کره واقع شده و پایتخت آن سئول است.کره جنوبی یک کشور زنده و پر هیاهو و بسیار زیبا و دیدنی است، که سالانه گردشگران زیادی کره جنوبی را مقصد سفر خود قرار می دهند .

بهترین فصل برای سفر به کره
کره جنوبی دارای آب و هوای نیمه کوهستانی بوده و تابستان های نسبتا گرم و زمستان های سرد میباشد . بهترین فصل برای سفر به کره جنوبی بهار و پاییز است.

جاذبه های گردشگری کره جنوبی
1.کاخ کیونگ بوک

این کاخ در شمال سئول قرار دارد که به همین دلیل کاخ شمالی به آن گفته کی شود این کاخ در سال 1595 به دست ژاپنی ها به آتش کشیده شده است و حدود 300 سال بعد بازسازی شده است.
2.جوگیه سا



جوگیه سا بزرگترین مجتمع عبادت بودائی است .این معبد مقر فرمانده بودا در کره بوده که دری بزرگ دارد که به معنای جدا کردن دنیای فانی از دنیای بودا است

3.پارک المپیک



این پارک تاریخچه ای از المپیک را نشان می دهد و دارای فضای سبز بسیار دلپذیری بوده و دارای حوضچه های مختلفی است و در اطراف آن 200 تندیس از هنرمندان بزرگ وجود دارد.

4.جزیره جیجو



جزیره جیجو جزیره ای آتشفشانی در جنوب غربی کشور کره جنوبی است.این جزیره به دلیل جاذبه های بسیار زیادب جذابیت خاصی برای گردشگران خارجی و داخلی داراست.

5.پارک ملی سئوراکسان

در این پارک 1500 گونه جانوری و بیش از 1000 گونه متفاوت گیاهی وجود دارد داخل این پارک دو معبد بودائی وجود دارد. یکی تز این معبد ها به معبد یکصد حوضچه معروف است به دلیل اینکه اطراف آن حوضچه های فراوانی وجود دارد.

6.بوسان

بوسان کره جنوبی دومین شهر بزرگ آن است که سواحل بسیار دیدی را در خود جای داده است.که دارای معبدی به نام بئومئوسا ودهکده گامچئون است این دهکده بر فراز صخره ای مشرف به دریاست.

7.گیونگجو، موزه بدون دیوار

به این دلیل نام موزه بدون دیوار را روی این شهر گذاشته اند که این شهر آثارباستانی زیادی را درون خود جای داده است .این شهر باستانی روزگاری پایتخت باستانی دودمان شیلا محسوب میشد

8.جزیره نامی

جزیره نامی مکانیست که نمایان گر سمفونی رنگ ها در همه فصول سال است اما بهترین فصل برای سفر به این جزیره پاییز است.

9.ایتائه وون، محله خوشمزه کره

این محله یکی از بهترین جاهای کره جنوبی برای امتحان کردن طعم بی نظیر و لذیذ خوراک هاست . این محله برای شب زنده داران بدلیل مغازه های روشن و عطر غذاها عالی ست.

10.دره پوچئون

معدنی سنگی متروکه که اکنون به پارکی تفریحی و پر از امکانات تبدیل شده است .این مکان برای علاقمندان به سنگ و نجوم عالیست.زیباترین بخش این پارک حوضچه سبز رنگیست که از آب باران و چشمه در معدن بوجود آمده است.

بهترین غذاها در کره
1.کیمچی
این غذای لذیذ از کلم نمک زده و خشک شده و ترکیب آن با فلفل قرمز ،سی،زنجبیل و موسیر تهیه می شود .


2.توفو نرم آبپز شده
توفو نرم صدف و یک تخم مرغ در آبگوشتی فلفلی یک غذایی است که شباهت زیادی به سوپ دارد که در ظرف های شرقی که گرما را بخود نگه میدارد سرو میشود


3.جاجانگمیون
این غذا در واقع همان نودل با رب لوبیای سیاه است .


4.سوپ کیمچی
این سوپ از کلم قرمز سرخ شده به همراه توفو،نودل،سلوفان،گوشت قرمز یا تن ماهی طبخ می شود


5.خرچنگ با سویا
این خوراک از خرچنگ خوابانده شده در سس سویا تهیه میشود .آنچنان لذیذ است که از آن به نام دزد برنج یاد می شود


6.تتئوکبوکی
این غذای قرمز و نارنجی به کیک های برنجی بخارپز و برش داده شده اختصاص یافته که همراه با کیک ماهی و موسیر پخت کی شود.


7.سامگیتانگ
سوپ غلیظ گلوتن داری است که پر از فیله مرغ است و جنسینگ که طعم بی نظیری به سوپ می دهد


8.بیبیمباپ
این غذا در کاسه مخصوص سرو میشود که ترکیب ساده ای از ساده و سالادی از سبزیجات ، برنج ، گوشت فیله و تخم مرغ همراه با روغن کنجد درست می شود.


9.گیمباپ
ترکیبی از سبزیجات سرخ کرده ،گوشت قرمز ،تربچه شیرین شده و برنج است که در برگ گیاهی دریایی به نام گیم پیچیده می شود و بصورت دایره برش داده می شود.


10.هائه مول پاجون
پنکیک ترد و پر ملات کره ای زمانی که با صدف یا دیگر غذاهای گیاهی ترکیب شده باشد مزه بسیار بهتری دارد که ترکیب آن با نوشیدنی سنتی کره ای که از برنج گرفته می شود عالی ست.

لیستی از بهترین مراکز خرید کره
1.مرکز خرید لوته
2.مرکز خرید کوئیکس
3.مرکز خرید کئوب سیتی
4.مرکز خرید مسناپولیس
5.مرکز خرید تایمز اسکوئر
6.مرکز خرید آی پارک
7.مرکز خرید دوتا
8.مرکز خرید اینسادونگ
9.مرکز خرید گوتو
10.مرکز خرید دونگ دائمون

و در آخر کره جنوبی به دلیل طبیعت بکر و تلفیق آن با پیشرفت تکنولوژی مقصد گردشگری بسیاری از گردشگران در دهه اخیر قرار گرفته است . سفر به کره جنوبی میتواند یکی از خاطره انگیز ترین سفر های زندگی شما باشد.

سفر به ژاپن

سفر به ژاپن

سفر به ژاپن سرزمین شکوفه های گیلاس

کشور ژاپن در شرق آسیا قرار دارد که به وسیله دریایی با همین نام از سواحل شرقی قاره آسیا جدا شده.تقریبأ 68 درصد کشور ژاپن کوهستانی است.کوه های ژاپن از زیباترین جاذبه های آن بشمار می رود.(فوجی)بلند ترین قلّه کوهستانی ژاپن است.لازم به ذکر است که یک دهم کل آتشفشان های جهان در این کشور وجود دارد.ژاپن دارای 10 رودخانه بزرگ و 12 دریاچه است .کشور ژاپن به نسبت وسعتش از تراکم جمعیت بسیار بالایی برخوردار است ،مساحت این کشور برابر است با 0/3 درصد کل مساحت دنیا که به صورت مجموعه ای از جزایر در جهت شمال شرقی-جنوب غربی بین 35 تا 45 درجه عرض شمالی گسترده شده است.

آب و هوای ژاپن
ژاپن تشکیل شده از جزایری است که از شمال به جنوب کشیده شده است ،به همین خاطر آب و هوای مناطق گوناگون آن به شدت باهم فرق دارند.ژاپن دارای چهار فصل در سال است.ژاپن به دلیل گستردگی طولی بسیار زیاد از تنوع آب و هوایی زیادی برخوردار است که شمال آن زمستان های سرد و طولانی و پر برفی را دارا است.جنوب ژاپن تابستان های بسیار گرم و زمستان های معتدلی را دارد.

جاذبه های دیدنی ژاپن
طبیعت بینظیر و چشم نواز ژاپن اولین دلیل سفر به این کشور زیباست.جذابیت های طبیعی ژاپن آن را به بهشتی برای گردشگران این کشور تبدیل کرده است.این کشور خانه بهترین مناظر طبیعی جهان است.طبیعت ژاپن تلفیقی است از کوه ها ،دریاچه های جذاب ،جنگل های بامبو ، آبشار های زیبا که در طول سال در ژاپن میتوانید به آن سفر کنید.
از دیدنی های ژاپن میتوان اشاره کرد به :

1.قصر تاریخی شیروساکی
2.قصر سلطنتی توکیو
3.هیروشیما
4.تاکایاما
5.کاماکورا
6.کانازاوا
7.شهرنیکو
8.کوه فوجی
9.کوه کویا یا کویا سان
10.کوه آسو
11.ساحل ایشیگاکی
12.جزیره هاشیما
13.جزیره اوکینوشیما
14.جزیره تاشیروجیما
15.جنگل باکبو آراشیاما
16.باغ وحش اوئنو
17.مونت کویا
18.پارک های شگفت انگیز ژاپن

 

 
کوه فوجی ژاپن یکی از مشهور ترین جاذبه های گردشگری ژاپن است.برای تناشای چشم انداز کوه فوجی تقریبأ در تمام فصول سال می توانید به ژاپن سفر کنید.کوه فوجی یا فوجیستان برای ژاپنی ها فقط یک کوه نیست،جایگاه فوجی در فرهنگ ژاپن بسیار ویژه و مقدس است.کوه فوجی ژاپن از قرن هفتم مکانی مقدس برای مذهب شینتو در ژاپن بوده این کوه به یک نماد برای مردمانش تبدیل شده است.اکثر گردشگران بازدید یا صعود به این کوه را در لیست الویت دیدنی های خود قرار می دهند.


توکیو پایتخت کشور ژاپن و یکی از بزرگ ترین پایتخت های صنعتی دنیا بحساب می آید.این شهر بزرگ دارای جاذبه های زیادی برای گردشگران است،سوشی های تازه و شب های نورانی و پرهیجان که در این شهر وجود دارد هر گردشگری را وسوسه می کند که چند روزی را در این شهر پرهیاهو سپری کند.


بهترین خوراکی ها در ژاپن
راز سالم ماندن طول عمر ژاپنی ها غذای سالم و ارگانیک است اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که به غذا های ژاپنی علاقه دارید در زیر لیستی از 10 غذای برتر در ژاپن را امتحان کنید:

سوشی
سوشی معروف ترین غذای ژاپن که نه تنها در ژاپن بلکه در تمام دنیا شهرت دارد وماده اصلی سوشی برنج،ماهی،میگو یا غذاهای دریایی دیگر به صورت خام در داخل برگ جلبک مثل دلمه پیچیده می شود

نودل
این غذای بسیار محبوب از آرد گندم درست می شود،و بعد سس سویا و سس مخصوص ماهی خوابانده شده و در نهایت گوشت ،غذاهای دریایی سرخ شده و سبزیجات به آن اضافه می شود.

سوکیاکی
سوکیاکی گوشت به صورت برش های نازک به سبزیجات تازه و ادویه های مخصوص به صورت کاملا حرفه ای در آب پخته می شود.

میسو
این سوپ فوق العاده با لوبیای مخصوص پخته و قطعه قطعه شده و به همراه لوبیا سبز و سایر سبزیجات تازه تهیه میشود

یاکیتوری
این غذا گوشت مرغ آغشته شده با سس سویا و سرکه مخصوص است که با چوب های کوچک چینی بر روی ذغال گریل می شود

اوکونومیاکی
اوکونومیاکی یک پنکیک مخصوص ژاپن است.ماده اصلی تشکیل دهنده آن کلم ،سیب مینی،گوشت و ماهی به همراه ترشی زنجبیل است.

گیودون
گیودون از گوشت گوساله ،پیاز به همراه ادویه و سس های مخصوص تهیه شده و در آخر با برنج پخت شده و سرو می شود

تاکو رایس
ترکیبات این غذا برنج ، کتهو ، گوشت ،پنیر است.در پخت تاکو رایس ابتدا برنج و گوشت را پخته و بعد با کاهو و پنیر ترکیب می کنند.

تاکویاکی
تاکویاکی یک غذای مخصوص دریایی است که با اختاپوس تهیه می شود.در این غذا اختاپوس را کامل له کرده و در تابه مخصوص سرخ می کنند.

نودل سوبا
سوبا گندم سیاه ژاپنی است که در اکثر غذا های ژاپنی استفاده می شود.در این نودل مایعی از سس سویا با مواد مخصوص آماده شده و سپس میگو یا ماهی به همرته سبزیجات دیگر به آن اضاف می شود.

 

مراکز خرید ژاپن
خرید کردن وسفر بخش جدایی ناپذیر از یک دیگر هستند ،ازین پس بهتر است قبل از سفر با مراکز خرید کشوری که قصد سفر به آن را دارید آشنا شوید .در اینجا لیستی از بهترین مراکز خرید در ژاپن را خواهیم داشت :

1.شین جوکو
2.شیبویا
3.گینزا
4.آمه یوکو
5.مرکز خرید گرند بری
6.اودایبا ونوس فورت
7.سوگامو
8.آکیهابارا
9.ناکانو
10.دون کوئی جوت

 

جذاب ترین فستیوال ها در ژاپن

1.فستیوال برف و یخ ژاپن در ساپورو
2.مراسم آتش بازی در ژاپن
3.جشن شکوفه های گیلاس در ژاپن
4.جشن سانجا
5.جشن تکلیف ژاپن
6.فستیوال گانجیتسو
7.جشنواره تننو

 

و در آخرسفر به ژاپن بعنوان سفری بهشتی در بین علاقمندان به جهان گردی شناخته می شود.ژاپن کشوری با تمدنی بسیار غنی و کهن است.تاریخ قدیمی ژاپن و آثار باقی مانده از زمان های گذشته دلایل سفر گردشگران به ژاپن است.علاوه بر آثار تاریخی ژاپن ،مناظر طبیعی لین کشور تجربه ای تکرار نشدنی برای گردشگران رقم خواهد زد.

سفر به برزیل کشوری اعجاب انگیز

سفر به برزیل کشوری اعجاب انگیز

برزیل ، کشور همیشه خوشحال

برزیل یکی از محبوب ترین مقاصد بین گردشگران بشمار می رود.این کشور زیبا و حیرت انگیز هر ساله تعداد بی شماری از گردشگران را در خود جای می دهد .برزیل در آمریکای جنوبی قرار گرفته و جذابه های گردشگری فراوانی دارد.این کشور طبیعتی بی نظیر و بکر ،باغ وحش های متنوع با گونه های جانوری فراوان  و شهر ها و بنا های تاریخی شگفت انگیزی را داراست.

پایتخت برزیل شهر برزیلیا نام دارد و مردم این کشور به زبان پرتغالی صحبت می کنند

 

آب و هوای برزیل

این کشور زیبا آب و هوای متنوعی دارد که به طور کلی بخش زیادی از آن آب و هوای گرمسیری دارد اما به طور کل برزیل دارای 5 نوع آب و هوا است :گرمسیری در مرکز ،کوهستانی ،نیم خشک در شمال شرقی ،استوای در شمال و معتدل در جنوب.

برای سفر به برزیل دلایل زیادی وجود دارد اولین دلیل برای سفر به این کشور ساحل های بی نظیر آن است و دومین دلیل فستیوال هایی که باعث شده شادی و انرژی در این کشور موج بزند.   

مهم ترین شهر های برزیل :

برزیلیا :این شهر به عنوان پایتخت برزیل،یکی از مهم ترین شهر های این کشور است .برزیلیا در ارتفاعات قرار دارد و به سمت داشتن ساختاری مدرن حرکت می کند.

 

 

ریو دو ژانیرو: این شهر در جنوب شرقی برزیل قرار دارد.پربازدید ترین شهر در جنوب کشور برزیل قرار دارد.این شهر در کنار جاذبه های طبیعی متنوع دارای کارناوال های بزرگ و مختلف است ازین رو بین دیگر شهر های برزیل محبوبیت بسیاری دارد.


سائوپائولو: این شهر بزرگ ترین شهر برزیل است که در جنوب شرقی آن قرار دارد.بیشترین شهرت آن مربوط به جنگل های فراوان و پارک های عمومی است.


ایگواسو: این شهر در جنوب برزیل قرار دارد که به اسم فوز دئ ایگواسو معروف است.روی نقطه تلاقی مرز سه کشور برزیل ،آرژانتین،پاراگوئه قرار دارد.



جاذبه های گردشگری شهر های معروف برزیل:

سائوپائولو: موزه هنری، خیابان پائولیستا، پارک های تفریحی و رستوران های بین المللی از جاذبه های  گردشگری این شهر هستند.

 

ریو: ساحل کوپاکابانا، کارناوال های پر از هیجان ریو،رستوران ها و تله کابین جنگل تیجوکا، مجسمه معروف و غول پیکر مسیح از جاذبه های این شهر زیبا هستند.

 

جاذبه گردشگری ایگواسو: آبشار های ایگواسو، گشت و گذار در میان جنگل های آمازون و پارک پرندگان، معبد بوداست

 

کشور برزیل یکی از کشورهای جهان میباشد که در آن فرودگاه های بسیار زیادی وجود دارد که تعداد آن ها چیزی بیش از 4000 فرودگاه بوده.

تعدادی از فرودگاه های بین المللی برزیل:

فرودگاه سانته ماریا، آراکاخو

فرودگاه بین المللی ول د کائس، بلم

فرودگاه بین المللی تانکردو نوس، بلو هوریزونته

فرودگاه بین المللی برزیلیا

فرودگاه بین المللی ویراکوپوس

فرودگاه بین المللی کامپوگرانده

فرودگاه بین المللی مارشال روندو

فرودگاه بین المللی آفونسو پنا

فرودگاه بین المللی هرکیلیو لوز

 

بهترین مراکز خرید دربرزیل:

 1.مرکز خرید باررا شاپینگ

2.مرکز خرید ویلیج مال

3.مرکز خرید لبلون

4.خیابان فیرا هیپی د آیپانما

5.نیویورک سیتی سنتر ریودوژانیرو

6.نووا آمریکا

7.فشن مال

8.ریو سول

9.ریو دیزاین بارا

 

بهترین خوراکی های برزیل:

غذاهای برزیل همگی تاثیر گرفته از غذاهای سرتاسر جهان است و مواد تشکیل دهنده آن ها سنت های سرزمین دوری مانند آفریقا ،ژاپن و پرتغال را یاد آور می شوند.

 

1.پیکانیا:گوشت کبابی یکی از خوراک های است که تخصص برزیلی هاست.پیکانیا گوشت به سیخ کشیده شده ای است که با نمک طعم دار شده است.

 

2.پاستل دو کئیژو:این غذا یک نوع کماج ترد و سرخ شده ای است که بیشتر در سائوپائولو پیدا می شود.این غذای لذیذ را داغ و همراه نوشیدنی میل میکنند.ترکیبات پاستل از مرغ و گوشت چرخ کرده گرفته تا پنیر آب شده است.



3.کراکت مرغ برزیلی:این خوراک سرخ کردنی همان کراکتهای تردی هستند که معمولا با مرغ رشته شده و پنیر کاتوپیری پر میشوند.

 

4.پونجو کئیژو:این غذا از نان سبک و نرم ساخته می شود که از خمیری ساده ،متشکل از آرد کاساوا و پنیر نرم است.این غذا بیشتر برای صبحانه سرو می شود.

 

5.کیبی:کیبی ها اسنک های کوچک گوشتی هستند که از ترکیب گوشت گاو یا گوسفند چرخ شده و بلغور گندم تهیه می شود این خوراک اکثرا با انواع گوناگون سبزی معطر یا ادویه چاشنی دار می شود.


6.چیپس کاساوا: گیاه کاساوا یکی لز رایج ترین مواد اولیه در برزیل بشمار می رود.این خوراک که بصورت برش های سرخ شده در دکه های کنار خیابان به فروش می رسد

 

7.باکالیائو یا ماهی کاد لقمه ای :این اسنک های خوشمزه در واقع کوفته های کوچکی از ماهی کاد هستند.این خوراک از اسلایس های کاد شور و سیب زمینی درست می شود که در آخر آن را سرخ می کنند.

 

8.ترافل شکلات: این ترافل از شیر غلیظ شده پودر کاکائو درست می شود. این خوراکی در میان کودکان و بزرگسالان محبیوبیت بسیاری دارد.

9.فیژوادای برزیلی: این غذا بعنوان غذای ملی برزیل شناخته می شود که خورشتی غنی و مقوی تهیه شده از برش های گوشت قرمز است.این خوراک اصالتا غذای مردم ریو بحساب می آید.

 

10.آکاراژه برزیلی با واتاپا:این خوراک پر از ادویه های تند و پر از حرارت است .این خوراک تهیه شده از لوبیای چشم بلبلی له شده و پیاز که کاملا در روغن پالم سرخ شده است.

 

11.واتاپا:نوعی خوراک غلیظ و پرملات است که در مناطق شمال شرقی کشور برزیل مصرف می شود.این خوراک ترکیب شده از نان،میگو،مغزیجات،شیر نارگیا و سبزیجات تهیه می شود این غذا بسیار خوش عطر و طعم است.

و در آخر نوشیدنی بومی برزیل:

کاچاچا: یک نوع نوشیدنی گرفته شده از نیشکر است که طعم گیاه مانند می دهد و ماته یربا یک نوع گیاه بومی آمریکای جنوبی است که از چایی تهیه می کنند این نوشیدنی طعمی تلخ دارد که مزه ای شیبیه گیاه اکالیپتوس می دهد.

 

از برزیل چی سوغات ببریم؟

در خرید سوغات در نظر گرفتن تاریخ و فرهنگ اهمیت زیادی دارد ،برزیل کشوری ساحلی است و زندگی مردم این منطقه با ساحل و دریا خو گرفته است ،با در نظر گرفتن این نکته ها می خواهیم بهترین گزینه ها را برای سوغات برزیل معرفی کنیم:

قهوه برزیل: یکی از معروف ترین قهوه ها در جهان است.کشور برزیل بزرگ ترین تولید کننده قهوه در جهان است.

سنگ قیمتی برزیل: از زمان استعمار پرتغال ،تولید سنگ های قیمتی برزیلی با کیفت در سطح جهانی شناخته شده است.استخراج از سنگ معادن قیمتی یکی از ستون های اقتصادی این کشور به شمار میرود.

 

کنگا: نوعی پارچه است که در سواحل برزیل کاربرد دارد ،اگر در ساحل های این کشور عبور کنید تعدادی زیادی کنگا با طرح ها و رنگ های مختلف خواهید دید.

هاموک یا ننوی برزیلی:

ننوی برزیتی یکی از صنایع دستی مردم محلی برزیل است، به دلیل آب و هوای گرمسیری که برزیل دارد از آن ها در حیاط خانه یا باغ استفاده می شود.ننو به این خاطر سوغاتی کشور برزیل بحساب می آید که با فرهنگ و جغرافیای این کشور زیبا عجین شده است.

 

 

و سخن آخر 

خیلی از مسافرانی مه به این کشور اعجاب انگیز سفر کرده اند ،معتقد هستند که سواحلش شما را جادو میکند ،سفر به برزیل و بازدید از جاذبه های شگفت انگیز این کشور می تواند برای خیلی از مسافران و گردشگران جذاب باشد .در برزیل از حیات وحش با انواع گوناگون حیوانات و پرندگان گرفته تا بیابان های وسیع و بکر،جنگل های انبوه و دست نخورده آمازون همگی هدیه سفر به این کشور زیبا هستند.

فستیوال های برزیل

فستیوال های برزیل

جشن ها و فستیوال های برزیل

برزیل کشوری است که هر زمان که اسم آن به میان میاید فستیوال های متنوع و رنگارنگ آن در ذهن ما نقش می بندد.برزیل به داشتن فستیوال های گوناگون شهرت دارد زمانی که فستیوال های این کشور شروع می شود از پیر گرفته تا کودکان با خوشحالی و هیجان در آن شرکت می کنند.در طول سال فستیوال های متنوعی در این کشور برگزار می شود که هر کدام علت و مفهوم خاصی دارند . در ادامه با فستیوال های برزیل بیشتر آشنا خواهید شد:

 

کارناوال ریو

کارناوال ریو یکی از مشهورترین فستیوال های جهان است .این فستیوال هر سال به مدت 5 روز در ریودوژانیرو برگزار می شود.هر سال همزمان با عید پاک ، از روز جمعه تا سه شنبه ،یک روز پیش از چهارشنبه خاکستری کارناوال ریو برگزار می شود.در این مراسم مردم با لباس های خاص و جالب ،به همراه طبل زنان و رقصنده ها ، یک رژه بزرگ در خیابان های ریو برگزار می کنند.گردشگران هم می توانند در این مراسم و شادی بزرگ با مردم برزیل شرکت کنند.در این کارناوال کنسرت های موسیقی و جشن های بالماسکه در سرار شهر انتظار مردم را می کشد.موسیقی سامبا ، نوشیدنی کایپیرینها که از آب لیمو ،شکر،یخ تهیه می شود،از جمله مواردی است که هیجان و شورجشن را بیشتر میکند.

 

فستا دو پیائو

فستا دو پیائو یا فستیوال گاوچران ها به مدت 60 سال است که یکی از فستیوال های محبوب برزیل به شمار می رود. این فستیوال که در واقع یک نمایش سوارکاری با اسب و گاو همراه با موسیقی کانتری است، در سرتاسر کشور برزیل از جمله مارابا ،یوبرابا و بارتوس برگزار می شود.این تاریخ مصادف با سالگرد اولین فستیوال ثبت شده گاوچران ها است.

 

فستیوال اکتبر

این فستیوال در شهر زیبای بلومنائو برگزار می شود.امروزه این شهر میزبان بیش از 1 میلیون گردشگر است که برای شرکت در فستیوال اکتبرفست و لذت بردن از غذا ،موسیقی و فرهنگ برزیلی به این شهر سفر می کنند.یکی از بهترین مکان ها برای تماشای یکی از هیجان انگیز ترین فستیوال های برزیل ،بهشت ساحلی بالنیاریو است.

 

فستیوال دو لمانژا

این فستیوال در شهر سالوادور برای ادای احترام به الهه دریا برگزار می شود.سالوادور به عنوان <<پایتخت شادی>> در برزیل شناخته می شود.این فستیوال هر سال در اوایل ماه فوریه برگزار می شود.در این فستیوال مردم هدایای خود را با قایق به دریا میسپارند .این هدیه ها شامل گل ،عطر ، لباس یا حتی جواهر میباشد.مردم این هدایا را برای الهه دریا به دلیل کمک های که در گذشته به آنها کرده و همچنین کمک های که قرار است در آینده بکند پیشکش می کنند.بزرگترین فستیوال دو لمانژا در پرایا ورملها یکی از سواحل زیبای برزیل برگزار می شود.

 

فستا ژونینا

تمام ماه ژوئن به افتخار یکی از کشیش های تعمید دهنده به نام سنت جان در سرار برزیل جشن گرفته می شود.نام دیگر این فستیوال سنت جان است.در این مراسم زندگی روستایی با لبلس ساده و معمولی ، همراه با غذا و پایکوبی در چادری بزگ جشن گرفته می شود.در شهر های بزرگ تر این جشن در ساختمان هایی با پرچم های رنگین و بادکنک تزئین شده اند برگزار می شود.لباس های که در این مراسم پوشیده می شود شامل پیراهن های شطرنجی ،کلاه حصیری ،نقاشی کک مک روی صورت کودکان است.

 

فستیوال فولکلور پارینتینز

این فستیوال هر ساله درایالتی واقع در شمال کشور برزیل برگزار می شود.این فستیوال دومین فستیوال بزرگ برزیل بعد از رکارناوال ریو است.این فستیوال به مدت 3 روز در اواخر ماه ژوئن بر گرفته شده از یکی افسانه های برزیلی ، که زنده شدن یک گاو است برگزار می شود.از دیگر جاذبه این فستیوال می توان به مسابقه بین دو تیم گارانتیدو و کاپریکوسو اشاره کرد که برای بازگویی داستان این گاو از طریق رقص و آواز به رقابت با یکدیگر می پردازد.این فستیوال با نام بوی بومبا نیز شناخته می شود.

 

جشن سال نو در کوپاکابانا

ریودوژانیرو هر ساله میزبان یکی از بهترین جشن های سال نو در سرتاسر جهان است.مردم از سرار کشور برزیل و گردشگرانی از سرار جهان برای شرکت در این مراسم به ریو سفر می کنند.

 

لاواژم دو بونفیم

این فستیوال بزرگ ترین فستیوال در سالوادور است.هرساله هزاران نفر در این فستیوال شرکت می کنند و به پایکوبی و شادی و آواز خواندن و نواختن ساز می پردازند.اگرچه این یک فستیوال مذهبی محسوب می شود اما همراه با شادی و پایکوبی در خیابان هاست


گرندپری فرمول یک

گرند پری یک رویداد جهانی و مشهور است که طرفداران زیادی از سرتاسر جهان دارد.این مسابقه در محله ی اینترلاگوس در سائوپائولو برگزار می شود.سائوپائولو هر سال در ماه های مارس یا آوریل میزبان مسابقه گرندپری است.

 

کارناوال سالوادور

کارناوال سالوادور هر سال در اواخر ماه ها فوریه آغاز می شود و تا اوایل ماه مارس ادامه دارد.این فستیوال با یک موضوع مشخص برگزار می شود و در روزهای برگزاری فستیوال ، شهر با همان تم تزئین خواهد شد.این فستیوال به مدت یک هفته طول می کشد.

 

فستیوال لولاپالوزا

لولاپالوزا بزرگترین فستیوال موسیقی در سائوپائولو است . این رویداد هر سال با هنرنمایی گروه های موسیقی و هنرمندانی از موسیقی هیپ هاپ و راک برگزار می شود.نمایش های کمدی هم علاوه بر کنسرت های موسیقی در این فستیوال  اجرا می شوند.برای شرکت در این رویداد می توانید بلیط های خود را از قبل رزرو کنید.

 

برزیل سابور

فستیوال برزیل سابور بزرگ ترین رویداد غذا در برزیل است.در این فستیوال انواع غذا های سنتی سرو می شود. هر کدام از رستوران های که در این فستیوال حضور دارند غذایی جدید ارائه می دهند.این فستیوال هر سال در ماه می به مدت چند هفته برگزار می شود.با شرکت در فستیوال برزیل سابور می توانید خوشمزه ترین غذا های محلی برزیل و میوه آسای و پنیر را امتحان کنید.

 

مکان های دیدنی برزیل

مکان های دیدنی برزیل

 مکان های دیدنی برزیل

کوه شوگر لوف

این کوه یکی از جاذبه های گردشگری شگفت انگیز در یکی از شهر های معروف برزیل به نام ریودوژانیرو میباشد.این کوه اسم خیلی جالبی دارد که از شکل آن الهام گرفته شده است که مانند کله قند است و به آن کوه کله قند گفته می شود.این کوه شیب دار در ارتفاع 395 متری از سطح آب کنار ساحل کوپاکابانا قرار گرفته است.در سفر به برزیل و بازدید از این منطقه بسیار زیبا میتوانید به کمک تله کابین به بالای کوه شوگر لوف برسید.این کوه زیبا در هنگام غروب چشم انداز بسیار جذابی دارد.برای رسیدن به این کوه می توانید از میان سه گزینه استفاده از تله کابین ،پیاده روی تا تپه و کوه نوردی یکی را انتخاب کنید.

 

 

پاراتی

پاراتی شهری کوچک در جنوب ریودوژانیرو است. این شهر در امتداد ساحل سبز برزیل و سائولوپائولو است.این شهر به دلیل داشتن طبیعتی حیرت انگیز ، کوهستان های زیبا و جنگل های وصف نشدنی در کنار سواحل بی نظیر به یکی از جاذبه های بی نظیر کشور برزیل تبدیل شده است.شهر پاراتی به دلیل قراری گیری آن در خلیج،از تعدادی زیادی جزیره استوای بهرمند است.

 

سواحل کوپاکابانا

این ساحل در شهر زیبای ریودوژانیرو قرار گرفته است که از مشهور ترین سواحل در دنیا بشمار می رود.در دو انتهای ساحل می توان از قلعه تاریخی کوپاکابانا ،پستوسیس و دوک کاسیاس ، بازدید کرد.این ساحل محل برگزاری مسابقات جهانی فوتبال ساحلی است.در اطراف این ساحل زیبا تعداد زیادی رستوران ،فروشکاه و هتل موجود است و گردشگران بسیاری را این ساحل هر ساله در خود جایی می دهد.

ساحل الیا گرانده یا جزیره بزرگ برزیل

این ساحل به فاصله ی 1 ساعت از شهر ریو قرار گرفته است .در این ساحل خبری از وسیله نقلیه موتوری نیست و هوای بسیار تمیز و محیطی مملو از آرامش را به همراه دارد.این جزیره یکی از مقاصد محبوب گردشگری است. این جزیره با سواحل شنی سفید رنگ و آب های تمیز و شفاف و مسیری جنگلی می تواند خاطره ساز ترین تجربه شما به برزیل باشد.

 

پارک ایبیراپوئرا

این پارک در سائوپائولو که یکی از بزرگ ترین شهر های کشور برزیل است قرار دارد.این پارک در بالای دریاچه ای زیبا با نمای حیرت انگیز واقع شده ، فضای سبز این پارک با مجسمه های یادبود از جمله مجسمه ی پدروآلوارز کابرل ،موزه ها ،زمین های بازی ،باغ ها ، مسیر دوچرخه رو و استخر ها و فضاهایی که برای اجرای نمایش ساخته شده است یک تفرجگاه بی نظیر تبدیل شده.

 

پارک ملی لینسویز ماراینسیز

این پارک یکی از منطقه های گردشگری محبوب برزیل است که می تواند اعجاب هر گردشگری را برانگیزد.این پارک در شمال شرقی کشور برزیل قرار دارد که واقع در ایالت مارانو است.این پارک خارق العاده جز 15 مکان زیبای کره زمین قرار گرفته است.دلیل خاص بودن این پارک تقابل شن زار و صحرا با دریاست.در این پارک سالانه 1100 میلی متر باران می بارد و این مقدار بسیار زیاد است که علت این باران قرار گیری در کنار حوزه رود آمازون است.از تفریحات این منطقه میتوان اشاره کرد به آفرود ،شنا و آب تنی ،عکاسی و ثبت مناظر ،قایق سواری، تیوپ سواری ،گشت و گذار در آسمان ،چتر بازی اشاره کرد.

 

کلیسای جامع برزیلیا

این کلیسا در شهر برزیلیا،پایتخت کشور برزیل قرار دارد.این کلیسا به معنی کلیسای بانوی ما آپرسیداست. بازدید ازین عباذتگاه حس عجیبی دارد ،کسانی که برای بار اول این کلیسا را میبینند فکر میکند پیش روی آن ها یک ساختمان اداری یا گل خانه است . سرتاسر نمای ساختمان این کلیسا شیشه است و از دوردست می درخشد.

 

موزه هنری سائوپائولو

این موزه از موزه های مهم و معروف در شهر سائوپائولو است . این موزه کلکسیونی بی نظیر از آثار هنری برزیلی ،چاپ و نقاشی و هم چنین مجموعه های کوچک تری از هنر های آفریقای و آسیای باستان و هنر های تزئینی را در خود جای داده است.

 

بونیتو

برای تجربه ای خاطره انگیز شنا در کنار ماهی ها در آبراه بسیار شفاف بونیتو ، بهشت گردشگران در برزیل بروید.افراد ماجراجو برای دیدن جاذبه های طبیعی این منطقه همچون آبشار های بزرگ ، غارهای پرعظمت و غواصی در آب های غار اینجا را بعنوان مقصدشان انتخاب می کنند.

 

پلورینیو، سالوادور

پلورینیو شهری بزرگ در شبه جزیره در سواحل باهیا است.این منطقه مملو از خانه های رنگارنگ استعماری است که خیابان های آن از سنگ فرش پوشیده شده است و بیانگر تاریخ برزیل از بردگی تا آزادی است.

 

خیابان پائولیستا

در شهر سائوپائولو خیابانی به طول 2.8 کیلوکتر وجود دارد که مرکز فعالیت و جنب و جوش در این شهر میباشد.در این خیابان رستوران ها و کافه های بسیاری وجود دارد .در این خیابان چندین موزه نیز قرار دارد که مهم ترین آن ها موزه هنر سائوپائولو قرار دارد.این خیابان که شاه راه اصلی شهر بحساب می آید محل برگزاری جشن ها و جشنواره های بسیاری است .

 

سالن تئاتر آمازوناس

این سالن تئاتر یکی از زیبا ترین و البته عجیب ترین سالن خانهی اپرای جهان می باشد که یکی از جاذبه های گردشگری کشور برزیل می باشد و سالانه تعداد زیادی گردشگر را به سوی خود می کشاند.این تئاتر یکی معروف ترین نقاط شهر آمازوناس نیز هست.

 

اوروپرتو

اوروپرتو به معنی طلای سیاه یکی از شهر های استعماری برزیل است.این شهر بناها و مجشمه های بسیاری برای تماشا دارد، کلیساهای عظیم با تزئونات بسیار خیره کننده و بناهای با معماری سبک باروک محبوبیت زیادی بین گردشگران این شهر دارد.

 

پله های سلارون

این پله ها با کاشی های رنگارنگ پوشیده شده است و نمادی از عزم راسخ خالقشان ، یعنی خورخه سلارون میباشد.این پله زیبا ترین راه پله در دنیا و یکی از مهم ترین مکان دیدنی ریو بشمار میرود.این پله ها که ابتدا از کاشی های زرد و آبی و سبز پوشیده شده بود که نماد پرچم برزیل است .

 

سفر به تایلند،سرزمین لبخند

سفر به تایلند،سرزمین لبخند

کشور تایلند یکی از کشور های آسیایی پرطرفدار بین گردشگران می باشد. همه ساله گردشگران بسیاری به این کشور زیبا سفر می کنند. این کشور در بخش جنوب شرقی آسیا واقع شده است.تایلند یکی از سه مقصد گردشگری محبوب در بین مردم قرار گرفته است.

سواحل دیدنی با آب های شفاف و همچنین جاذبه های تاریخی و بناهای مذهبی همگی سبب شده این کشور سالانه گردشگران بسیاری را در خود جای دهد.

 

موقعیت جغرافیایی کشور تایلند

این کشور همان طور که در بالا اشاره کردیم در جنوب شرقی آسیا قرار گرفته است و با برمه و لائوس از قسمت شمال و از جنوب با مالزی و خلیج تایلند همسایه است. پر جمعیت ترین شهر این کشور بانکوک است و نام تایلند از زبان محلی برگرفته شده است که به معنای سرزمین حوری می باشد.

 

آب و هوای کشور تایلند چگونه است؟

با توجه به موقعیت جغرافیایی کشور تایلند و نزدیکی آن به دریا بیشتر مواقع دارای آب و هوای معتدل و مناسب است.شمال این کشور کوهستانی است و دارای جنگل های بسیاری است و نواحی مرکزی آن پوشیده شده از شالیزار های سرسبز برنج است.

 

جاذبه های گردشگری تایلند

جزیره فی فی

فی فی یک مجمع الجزایر زیباست که در استان کرابی واقع شده است و از فاکت زیاد دور نیست. کو فی فی دان تنها جزیره ای در تایلند است که دارای ساکنین محلی است.این جزیره دارای تفریحات آبی متنوعی است که تفریح و گشت و گذار گردشگران را فراهم میکند مانند ،غواصی ،شنا و کایاک .

خلیج فانگ نا

این خلیج در 95 کیلومتری جزیره فاکت قرار گرفته است که شامل کانال های زیبا و جزیره های آهکی است.این خلیج یکی از خوش منظره ترین مناطق گردشگری تایلند است.معروف ترین جزیره بنام کو پینگ که به اسم جزیره جیمزباند معروف است در این خلیج واقع شده است. راه محبوب گردشگران برای ورود به این جزیره زیبا کایاک های دریایی است.

 

وات آرون

یکی دیگر از مناطق دیدنی تایلند معبد پر خرج و زیبایی وات آرون است.نام آن به معنی معبد سپیده دم است که به افتخار آرونا ساخته شده است ،کسی که بعنوان رایج ترین خدای هندوها در هنگام طلوع خورشید مورد پرستش قرار می گرفت.

 

کو نانگ یوان

کو نانگ یوان یک جزیره کوچک در نزدیکی کو تا و قرار گرفته است .این جزیره کوچک اما آبی بسیار تمیز دارد که یک محل ایده آل برای شنا و غواصی است.

 

پارک تاریخی سوخوتای

این پارک زیبا در شمال تایلند واقع شده است . این پارک بقایای بجامانده از سوخوتای را در خود جای داده است که پایتخت یک امپراطوری با همین نام در قرن 13 و 14 بوده است.این کلمه به معنی سپیده دم از شادیست که شامل 200 قطعه از ویرانه هاست که حدود 26 عدد از آنها معبد و کاخ سلطنتی است.

 

پارک ملی موکا انگ دانگ

انگ دانگ به معنی کاسه طلا ست که یکی از مناطق دیدنی تایلند بحساب می آید که در خلیج آن واقع شده است.این پارک حیرت انگیز شامل 42 عدد جزیره است که در کنار یکدیگر قرار گرفته اند.در آن جا گردشگران می توانند در خانه های ییلاقی زیبا اسکان کنند و به منظره بی نظیر جزیره ها و صخره های عجیب و غریب خیره شوند.

پارک ملی خائو یای

این پارک سومین پارک بزرگ تایلند است که در قسمت شرقی کشور و در قسمت ناخن قرار گرفته است . خانه بزرگی از فیل های آسیایی ،خرس های مشکی و مسیر های پیاده روی ،کابین ها و سایت های کمپ است. حتی رد پایی از دایناسور ها در این پارک وجود دارد .

پراست هین فیمای

این مکان دارای ویرانه های زیبا و بی نظیر در تایلند است که مشابه این سازه بصورت معبد در قرن 11 و 12 در آنگکور ساخته شده بود که قسمتی از امپراطوری خمر بود. گرچه بعنوان معبد بودابی ماهایانا ساخته شده است ولی کنده کاری های آنها ویژگی هندو ها را برای مسافران بازگو می کند.

 

جزیره سیمیلان

این جزیره در 84 کیلومتری شمال غربی شهر پر جمعیت پوکت قرار دارد.یکی از شناخته شده ترین مجمع الجزایر در دریای آندامان است که عمدتا به دلیل شگفتی های که در زیر آب های شفاف آن قرار دارد  در جهان شناخته شده است.جزیره سیمیلان معروف ترین جاذبه طبیعی تایلند می باشد که به مقصد مورد علاقه قایق های تفریحی و قایق های کردشگری تبدیل شده است.بارز ترین ویژگی این جزایر صخره های عظیمی است که سواحل غربی و جنوبی چند جزیره را پر کرده است.

 

آبشار تی لر سو

این آبشار در ارتفاع 250 متری و عرض 450 متری می باشد.مناظر این آبشار که واقع در رودخانه مائه کلونگ در استان تالک ، نزدیک به مرز بین تایلند و میانمار است واقعا دیدنی است.برای دیدن این آبشار باید حدود 2 کیلومتر پیاده روی کنید اما تماشای این آبشار بسیار تجربه شگفت انگیزی است که به طی کرده این مسیر میارزد.

 

پوکت

پوکت بزرگترین مجمع الجزایر تایلند است که دارای بیش از 1400 جزیره است .همچنین به عنوان محبوب ترین مقصد از مقاصد دیدنی در تایلند بعد از شهر بانکوک است.این شهر قدیمی و تاریخی دارای مغازه های محلی با رنگ آمیزی درخشان است.درخت آبی نام پارک آبی جدید پوکت است .به یاد داشته باشید در انتها لحظه رمانتیک غروب خورشید در این شهر زیبا را از دست ندهید.

 

تایلند چه خوراکی هایی رو امتحان کنیم؟

غذا های تایلندی به دلیل عطرو طعم های عجیب و دلچسب به عنوان غذاهای بین المللی شناخته می شود.در این جا بهترین غذاهای که می توان در سفر به تایلند تست کرد را برای شما گرد هم آورده ایم

1.تام یام گونگ

این خوراک عطرو طعم منحصر به فردی دارد.این خوراکی همان سوپ میگو تند است که از ترکیب : علف لیمو،موسیر،آبلیموی ترش،سس ماهی ،فلفل تازه و میگوی آبدار است.

 

2.توم خا کای

توم خا کای یک سوپ شبیه سوپ تام یام گونگ است اما محتویات این سوپ شامل لیموترش،علف لیمو،گالانگال ،شیر نارگیل ، ادویه جات مانند زنجبیل تازه استفاده می شود.

 

3.سوپ نودل

سوپ نودل یکی از غذاهای محبوب خیابانی تایلندی است.ریشه این غذا چینی است.سوپ نودل به همراه مرغ و گوشت گوسفند و رشته فرنگی و همچنین ادویه های مختلفی پخته می شود.

 

4.پد تای نودل سرخ شده به سبک تایلندی

این غذا از از نودل های برنجی و مقدار زیادی میگوی تازه ، جوانه های لوبیای خرد شده ، سبزیجات ، تخم مرغ ، تکه های توفوی خوشمزه ،پیاز و بادام زمینی خرد شده تهیه می شود.

5.پد سی ئیو، نودل سرخ شده با سس سویا

در دستور غذایی تایلندی این غذا شامل نودل ،سیر ، پیاز ، تخم مرغ ،سبزیجات تازه فصلی و گوشت سرخ شده است .

6.کوئوپد ، برنج سرخ شده تایلندی

کوئوپد یک غذای ساده تایلندی است که می توانید درهمه رستوران ها نام این غذا را در منو ببینید.مواد تشکیل دهنده این غذای خوشمزه شامل برنج ،تخم مرغ ،سیر ، پیاز و یکی از پروتئین ها مانند مرغ ،میگو ،خرچنگ یا گوشت گاو است.

 

7.گائنگ پنانگ گای، کاری با پنانگ مرغ

این غذای خوشمزه یکی از غذاهای محبوب تایلندی است که اغلب با برنج سرو می شود.در خمیر این غذا دانه های زیره سبز،سس میگو،بادام زمینی و خمیر کاری قرمز درست می شود که همه باهم ترکیب شده و به شیر نارگیل اضاف می شود تا یک سس عالی درست شود و در نهایت مرغ را به آن اضاف می کنند.

 

8.ماهی بخار پز با سس لیموی تند

این غذا ماهی بخار شده به سبک تایلندی است. سس تند آن از چیلی ،سیر،سس ماهی ،آب لیمو و آب مرغ تهیه می شود.

 

9.سام تام (سالاد تند پاپایا سبز)

ترکیبات این سالاد گوجه فرنگی ،هویج ، لوبیا سبز ،بادام زمینی ،سیر ،چیس ،شکر ، آب لیمو و سس ماهی است.در سالاد سام تام پنج طعم را در یک سالاد تجربه خواهید کرد از جمله طعم شیرین ،تند ،شور ،ترش

 

10.یام نوا (سالاد گوشت گاو تند)

این غذا از تکه های گوشت گاو به همراه سبزیجات تازه و گیاهان ،مانند برگ نعناع تازه ،سیب زمینی ،پیاز سبز ،پیاز قرمز ،گوجه فرنگی های شیرین ، لیمو تازه ،سس ماهی و استویا تهیه می شود.

 

تفریحات در تایلند

_سقوط آزاد

_قایق سواری

_زیپ لاین

_غار نوردی

_غواصی

_جنگل نوردی

_آبشار نوردی

و...

 

سوغاتی های کشور تایلند

در خیابان های شهر کشور تایلند می توانید سوغاتی های خاصی برای دوستان و آشنایانان خود بخرید ، سوغاتی هایی که هر کدام نماد فرهنگ و تاریخ تایلند هستند

 

_ادویه جات تایلندی

_مجسمه های فیل و بودا

_زیور آلات تایلندی

_ابریشم و کتان تایلندی

_ظرف های زیبای تایلندی

و...

در آخر...

سفر به کشور تایلند می تواند لذت بخش ترین و جذاب ترین سفرهای زندگی هر انسانی باشد.کشور تایلند،یکی از توریستی ترین کشور های جهان است که امکانات و خدمات تفریحی و رفاهی زیادی برای گردشگران تعبیه کرده است.تور تایلند از آن تور های متفاوت بشمار می رود که شما عزیزان می توانید در زندگی خود تجربه کنید.

سفر به ایتالیا

سفر به ایتالیا

ایتالیا یکی از کشورهای محبوب در جهان است  که در حوزه های گردشگری و مهاجرت مورد استقبال قرار می گیرد. این کشور زیبا بیش ترین جاذبه های گردشگری را در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسانده است. جمهوری ایتالیا کشوری مدیترانه ای در جنوب اروپاست که شامل شبه جزیره ایتالیا و دو جزیره بزرگ دریای مدیترانه، سیسیل و ساردینی می باشد. فرانسه، اسلوانی، اتریش و سوئیس از کشور های همسایه ایتالیا هستند. این کشور از جغرافیا به 20 ناحیه تقسیم می شود. شهر رم پایتخت ایتالیا است که پر جمعیت ترین و بزرگ ترین شهر ایتالیا محسوب می شود.

 

 

ایتالیا به دلیل حضور رشته کوه های آلپ دارای آب و هوای متنوعی است .ایتالیا دارای آب و هوای گرم و خشک است بهترین زمان برای صفر و گشت و گذار در ایتالیا از فروردین تا اواخر خرداد ماه است. واحد پول ایتالیا یورو بوده که ارز رسمی بلژیک بوده و یکای پول کشور های یورو می باشد .

 

مکان های دیدنی ایتالیا

ایتالیا کشوری است که تعداد بسیار زیادی مناطق دیدنی و گردشگری را در خود جای داده است ازین رو در این مقاله سعی کرده ایم که بهترین مناطق و زیبا ترین آن هارا معرفی کنیم :

شهر ورونا

شهر باستانی هرکولیوم

جزیره البا

پارک ملی پارادیزیو واقع در طبیعت سرسبز و زیبای آلپ

قصر داسال

آبنمای تروی سانتا ماریا دل گرازی (میلان)

ساحل لا پلوسا

کلیسای سن ویتال

رشته کوهای دولومیتس

کلیسای دی سن فراسسکو

خانه های غار مانند ملقب به ساسی دی ماتر

کوه آتنا در جزیره سیسیلی

پیتزا ناپولتانا

بندر پورتوفینو

کلیسای سنت مارکز (ونیز)

جزیره کاپری

لیسای سنت پیر (رم)

دره معبد

برج پیزا

دریاچه کومو

کانال بزرگ ونیز

 

شهر های معروف ایتالیا

رم

شهر رم یکی از شهر های مهم ایتالیا می باشد که پایتخت این کشور است ،در این شهر مقر اصلی سازمان جهانی غذا و کشاورزی قرار دارد.این شهر در میانه ایتالیا و در کنار دریای مدیترانه قرار دارد ،کشور مستقل واتیکان که کوچکترین کوچک ترین کشور جهان محسوب می شود در داخل شهر رم محصور شده است.

 

شهر میلان

یکی از شهر های معروف کشور ایتالیا شهر میلان است و دومین شهر پر جمعیت ایتالیا بحساب می آید.این شهر مرکز مد و فشن در ایتالیا و یکی از پایتخت های مد در جهان بشمار می رود.

شهر ناپل

این شهر با حدود یک میلیون نفر جمعیت سومین شهر پر جمعیت ایتالیا بحساب می آید . این شهر مرکز ناحیه کامپانیا و استان ناپل و در واقع مرکز اقتصادی و فرهنگی جنوب ایتالیاست.

 

شهر تورین

این شهر در شمال غربی کشور ایتالیا واقع شده است و مرکز استان پیه مونته است.شهر تورین اولین پایتخت ایتالیا در سالهای 1861 تا 1865 می باشد.از لحاظ جمعیتی چهارمین و از لحاظ اقتصادی سومین شهر مهم ایتالیا است.

 

شهر ونیز

این شهر دارای جزیره های کوچک است که جزیره های آن بواسطه کانال هایی از هم جدا شده اند و تردد در شهر بوسیله قایق صورت می گیرد.شهر ونیز یکی از شهر های گردش پذیر در جهان است و سالانه میلیون ها گردشگر به این شهر سفر می کنند از دیدنی های این شهر می توان به میدان سن مارکو اشاره کرد.این شهر به دلیل تعداد آثار تاریخی و هنری و معماری در لیست یونسکو نیز قرار گرفته است.

 

شهر جنوا

این شهر در شمال غرب ایتالیا در ناحیه لیگوریا قرار دارد.این شهر بندری کنار خلیج جنوا قسمتی از دریای لیگوریا می باشد. جنوا کنار یک لنگرگاه طبیعی و در پای گذارگاهی در غرب رشته کوه های آپنینه واقع شده است.

 

شهر فلورانس

این شهر یکی از شهر های تاریخی ایتالیا و هم اکنون پایتخت ناحیه توسکانی ایتالیا می باشد.این شهر در حدود 382 هزار نفر جمعیت دارد و پر جمعیت ترین شهر توسکانی محسوب می شود.

 

شهر برگامو

یکی دیگر از شهر های مهم ایتالیا برگامو است که بر روی یک تپه بسیار زیبا قرار گرفته است و دارای خیابان هایی کوچک و پیچیده است که در حومه آن دریاچه زیبایی قرار گرفته است.

 

شهر فرارا

فرارا یک شهر تاریخی محسوب می شود در زمان قرون وسطی بناهای مهمی در فرارا ساخته شده و معماری و هنر عصر رنسانس را هم میتوان در این شهر به وضوح مشاهده کرد

 

غذا های معروف ایتالیا؟

ایتالیا یکی از کشور هایی است که بهترین و لذیذ ترین خوراک هارا در دنیا دارد در ایتالیا هم غذا های دریایی هم گوشتی خواهید یافت که عطر و طعم بی نظیری دارد

پیتزا مارگاریتا

این پیتزا از سه مواد تهیه می شود ،ریحان ،گوجه ، پنیر در عین سادگی طعمی بی نظیر و لذیذی دارد

 

چیتی

چیتی همان اسنک های کوچک ونیزی است که طعم اصلی آن سبزی های فصلی تازه ، غذای دریایی تازه است

 

ریزیتو اسکامپی و لیمو

این خوراک در سواحل آمالفی یافت می شود که این منطقه برای دارا بودن لیمو های بزرگ و آبدارش معروف است طعم لیمو و میگوی تازه باعث می شود که گردشگران زیادی این خوراک را امتحان کنند.

بیستکا الا فیورنتینا

اگر به غذا های گوشتی علاقه دارید حتما این غذا را امتحان کنید.این غذا گوشت روی ذغال کباب پز شده است که کمی هم آن را خام سرو می کنند.

 

پارمیگینا ملانزین

این غذا در واقع بادمجان پخته شده است با گوجه و پنیر پخته می شود این عذا باب میل گیاهان خواران است ، اگر به بادمجان علاقه ای ندارید این غذا را با کدو هم سرو می کنند.

 

اورکتیتی با کلم بروکلی

این غذا نوعی پاستا قدیمی از منطقه پولیا ایتالیاست.از آن جایی فصل بروکلی پاییز است خوردن این غذا در ماه سرد را به شما بیشتر توصیه می کنیم.

قارچ پورچینی و پاستا تروفل مشکی

تروفل ها در ماه های اکتبر و نوامبر در منطقه توسکانی ایتالیا به وفور یافت می شود . اگر قصد امتحان این غذا را دارید حتما آن را با قارچ پورچینی و پاستا تروفل مشکی امتحان کنید.

 

اسپاگتی با عصاره کالتفیش

کالتفیش یک نوع جوهر سیاه است که توسط موجودی نرم تن به نام مولوسک آزاد می شود و سپس آن را به پاستای شما اضاف می کنند این غذا برای منطقه سیسیلی ایتالیا است.

 

تیرامیسو

این غذای بسیار محبوب و معروف که متعلق به منطقه ونتو ایتالیاست بسیار لذیذ و دلچسب بوده و طعم تیرامیسوی ایتالیایی بسیار متفاوت با باقیه تیرامیسو هایی است که امتحان کردید.

کانولی

این دسر یکی دیگر از معروف ترین دسر های سیسیلی است که در سفر حتما باید آن را امتحان کنید.

جشن ها و فستیوال های تایلند

جشن ها و فستیوال های تایلند

کشور تایلند ،کشوری با سواحل زیبا و آب های شفاف و طبیعتی بکر است که سالانه تعداد بسیار زیادی گردشگر به آن سفر می کنند.این کشور به دلیل دارا بودن حیات وحش و برگزاری مراسم های خاص می تواند برای گردشگران سفری متفاوت و تکرار نشدنی را به همراه داشته باشد.همه ساله در کشور تایلند جشن ها و فستیوال های متفاوتی برگزار می شود ،مردم تایلند علاقه زیادی به جشن دارند و در معابد مهم تایلند جشن های زیادی برگزار می کنند.در این مقاله سعی بر این داریم تعدادی از جشن و فستیوال های جذاب تایلند را به شما معرفی کنیم.

 

جشن آب سونگران تایلند

این جشن بزرگترین و متنوع ترین جشن تایلندی در دنیا شناخته می شود.سونگران یک جشن آب سه روزه است که در آن صحنه های هیجانی زیادی را می بینید که شما را محصور خواهد کرد.این جشن هیجان انگیز همراه با موسیقی و رقص و پای کوبی است که با تفنگ های آبپاش ،شلنگ و سطل روی یکدیگر آب میپاشند. از 13 تا 15 آوریل میتوانید در این جشن شرکت کنید و لذت ببرید.

 

فستیوال ارواح تایلند

این فستیوال یک فستیوال سه روزه است که ترکیبی از آیین های سنتی ، صنایع دستی محلی تایلند است که هر ساله در این کشور برگزار می گردد.این فستیوال ترکیبی از باور های بودایی و جان گرایی می باشد که به دلیل ماسک های رنگارنگی که همه مردم به صورت خود می زنند بین گردشگران بسیلر مشهور شده است این ماسک ها صورت هایی کشیده و رنگ پریده اند که با رنگ های جیغ نقاشی شده است .

 

فستیوال لنترن

این مراسم هر ساله در ماه نوامبر برگزار می گردد . در این مراسم هزاران فانوس کاغذی در نسیم عصرانه کرانه رود پنگ در آسمان رها می شوند. این مراسم در مقایسه با سایر مراسم ها در کشور تایلند اصیل تر است و فرصت خوبی برای گذراندن وقت و گرفتن عکس از مناظر زیبایی است که این فانوس ها در آسمان تشکیل میدهند.این فستیوال با حواشی دیگر مثل رژه ،تشریفات مذهبی ، آتش بازی و رها کردن قایق کاغذی همراه است.

فستیوال بوفالو سواری

این مراسم یکی از بهترین فستیوال های تایلند است . سنت بوفالو سواری ،بیش از صد سال است که در این کشور برگزار می شود . میدان مسابقه حدود 100 متر طول دارد که جلوی سالن شهرداری چونبوری واقع شده است ، بوفالو سواری مهم ترین جاذبه گردشگری چونوری نیز بشمار می رود .

 

فستیوال موسیقی و هنر واندرفروت تایلند

این فستیوال یکی از نخستین فستیوال های کشور تایلند بحساب می آید ، این فستیوال در دسامبراطراف شهر پاتایا برگزار می شود که گروه های موسیقی زیادی در آن شرکت می کنند و شما مسافران می توانید در فستیوال موسیقی همچنین یوگا،مدیتیشن ،هنر و رستوران های موسیقی معروف با تعدادی از بهترین آشپزهای بانکوک استخدام شده است بازدید نمایید.

 

فستیوال شمع تایلند

این فستیوال یکی از بزرگ ترین فستیوال های شهر ایسان بحساب می آید که علاقمندان بسیار زیادی دارد که ترکیبی از هنر ، فرهنگ و جشن است که در هم ادغام شده است. در این مراسم تهدادی مجسمه ساخته شده از موم را که هنر دست هنرمندان بین المللی است را مشاهده خواهید کرد.این مجسمه ها با همراهی رقصنده ها و اجرای موسیقی سنتی در شهر حرکت کرده و ترکیبی جالب و تکرار نشدنی را برای شما رقم خواهد زد.

 

جشن سال نو چینی ها

این جشن یکی از متنوع ترین و شاد ترین جشن های تایلند است ، این جشن مختص محله چینی های بانکوک است . کل خیابان ها و کوچه های محله چینی ها در سال نو پر از شور و حال وصف نشدنی است که شامل جمیعتی عبادت کننده ، انفجار ترقه ، رقصنده های اژدها، و سرازیر شدن خانواده های به خیابان ها برای پیوستن به این ضیافت برپا شده است.

 

فستیوال هفته پل رودخانه کوای

این جشنواره هفته پل رودخانه کوای هر سال در پایان نوامبر و اوایل دسامبر در کانچاناپوری برگزار می شود .در این جشنواره نبردهای بازسازی شده از جنگ جهانی دوم است که به همراه نمایش نور و آتش بازی است که با موسیقی زنده و نمایشگاه بزرگ که در شمال شرقی پل قرار دارد به نمایش گذاشته می شوند.

 

فستیوال گل چیانگ مای

این فستیوال در آخر هفته ماه فوریه در چیانگ مای برگزار می شود .در این فستیوال منظره ای زیبا و متفاوت با یک مجموعه بزرگ از گل های رنگارنگ و زیبا که عطر آن ها فضا را پر کده مواجه خواهید شد . در طول این جشن زیبا و با شکوه جشن رژه هیجان انگیزی در جاده ای در شهر چیانگ مای برگزار می شود ، عبور قایق هایی که پوشیده شده از گل های رنگارنگ ، رقصنده با لباس محلی ، نوازندگان درام که در سرتاسر خیابان هستند و خیابان فرش گل ارکیده را تماشا خواهید کرد.

 

فستیوال ویساخا بوچا (تولد بودا)

مهم ترین فستیوال لودایی ها در تایلند ، مراسم جشن گرفتن بودا است . در این روز بودایی ها در شهر توریستی تایلند و تمامی روستاها از معابد محلی بازدید می کنند و هدایایی ارائه می کنند که در طول این مراسم مردم با گوش دادن به آموزه های بودا و مراقبه کردن میپردازند.

سفر به مالزی

سفر به مالزی

سفر به مالزی سفری توصیف ناپذیر است ،کشوری که ار لحاظ فرهنگ از با کشور های اطراف خود بسیار متفاوت است. مالزی جاذبه های گردشگری متفاوتی دارد از جنگل های کوالالامپور گرفته تا سواحل بی نظیر جزایر پرهنتیان ،در مالزی برای گردشگران دیدنی های متنوعی وجود دارد از قبیل دیدن مزارع چایی در کوه کامرون و پارک های ملی گونونگ مولو و تامان نگارا و....

در مالزی با هر سلیقه ای که باشید جاذبه گردشگری مورد علاقه خود را پیدا خواهید کرد. آداب و رسوم متفاوت ، رژیم غذایی خاص ، طبیعت زیبا و چشم نواز و آسمان خراش های بلند و مراکز خرید مدرن در این کشور آماده پذیرایی از گردشگران می باشند.

 

آب و هوا در مالزی

مالزی به دلیل نزردیکی به خط استوا آب و هوای استوایی دارد به همین دلیل در تمام فصول سال آب و هوایی گرم و مرطوب دارد و معمولا در بعد از ظهر ها باران میبارد .

 

 

شهر های مهم مالزی :

_کوالالامپور

_پنانگ

_لنکاوی

_کوتا کینا بالو

_جورج تاون

_کوالا ترنگ گانو

_ایپوه

_تایپینگ

 

 

مکان های دیدنی مالزی

 

پارک ملی گونونگ گادینگ

این پارک برای کسانی که علاقه به گیاه شناسی دارند فوق العاده است زیرا بزرگ ترین گل جهان در این پارک روییده . این پارک غیر از این گل دیدنی جاذبه های دیگری همچون سواحل زیبا ، کوه های بلند و جنگل های زیبا برای پیاده روی را دارد.

 

جزیره مانوکان

این جزیره اولین پارک ملی دریایی مالزی است . در این جزیره می توانید بهترین تفریحات آبی را تجربه کنید. این جزیره زیبا در شرق ایالت صباح قرار دارد و به دلیل سواحل بکر و بی نظیرش شهرت دارد.این جزیره پیشرفته ترین امکانات گردشگری را در بین 5 جزیره این پارک در اختیار دارد.

 

 

معبد کک لوک سی

این معبد ، معبدی نسبتا جدید است و تاریخ ساخت آن به سال 1891 بر میگردد اما با این وجود یکی از مهم ترین معابد بودای چینی در جنوب شرقی آسیا بحساب می آید .مهم ترین جاذبه این مجموعه مذهبی ، معبد رامای چهارم است که 10 هزار حکاکی از بودا دارد.

 

معبد غارهای باتو

این معبد یکی از دیدنی ترین جاذبه گردشگری مالزی بحساب می آید این معبد از دو غار اصلی و با شکوه تشکیل شده ،مهم ترین معبد هندو در خارج از مرز های هند است .هزاران زائر در جشن تایپوسام در این معبد گرد هم می آیند . جذاب ترین بخش این مجموعه ، مجسمه بسیار بزرگی از خدایان هندو است .

 

منطقه بوکیت بینتانگ در کوالالامپور

این مطقه یکی از مناطق مهم خرید در کوالالامپور است . در این منطقه تعدادی مراکز خرید مالزی واقع شده است و مراکز خرید این منطقه همگی مدرن و به روز هستند .

 

جزیره ردانگ

این جزیره منحصر به فرد را برای عاشقان ساحل ساخته اند .سواحل شنی سفید رنگ و آب های کریستالی اقیانوس باعث شده که این جزیره مقصدی محبوب برای گردشگران و غواصان بشود.این جزیره یکی از بزرگترین جزایر دور از شبه جزیره مالزی است ، اما بصورتی کوچک است که می تواند به همه ی مناطق آن رفته و گشت و گذار کنید.

 

 

پارک ملی باکو

این پارک در ایالت ساراواک در بورنئو قرار دارد . این پارک جاذبه های طبیعی فراوانی دارد از جمله حیات وحش ، جنگل های بارانی ، آبشار های زیبا ، سواحل دیدنی و تفریحات دریایی .مهم ترین جاذبه این پارک ، یک گونه عجیب از میمون است که بسیار نادر است و البته دیدن و پیدا کردن آن ها در پارک سخت است .

 

کلیسای مسیح ،ملاکا

یکی از مهم ترین نماد شهر ملاکا ، کلیسای مسیح است . این کلیسا بدست هلندی ها ساخته شده است و یکی از قدیمی ترین کلیساهای پروتستان مالزی است که هنوز مورد استفاده قرار می گیرد.

 

 

رودخانه کیناباتانگان

این رود دومین رود بزرگ مالزی است که از کوهستان تا دریای سولو ادامه دارد . این رود در ایالت صباح در بورنئو قرار دارد که به دلیل پوشش گیاهی متنوع و حیات وحش خاص آن شهرت دارد. نواحی اطراف این رود بهترین محل برای تماشلی فیل آسیایی و کروکودیل و اورانگوتان بورنئویی است.

 

جزیره سیپادان

این جزیره منطقه خاص برای علاقمندان به غواصی است .این جزیره از یک مخروط آتشفشانی خاموش تشکیل شده است و به دلیل تنوع زندگی دریایی در این منطقه ، این جزیره یکی از بهترین مقصد های غواصی در تمام دنیاست.در این منطقه بیش از 3 هزار نوع ماهی و صد ها نوع مرجان زندگی می کنند . این جزیره علاوه بر امکانات برای غواصی سواحل شنی بسیار جذابی دارد.

 

 

تامان نگارا

تامان نگارا در زبان مالایی به معنی پارک ملی است . این پارک یکی از قدیمی ترین جنگل های بارانی در دنیا شناخته می شود . در این پارک زیبا درختان بزرگ ، آبشار ها و مسیر های جنگلی دیدنی وجود دارد . این جنگل دارای گونه های در معرض انقراض مانند فیل آسیایی ، ببر ، پلنگ و کرگدن است.

 

 

غار های مولو

این غار ها در پارک ملی گونونگ مولو در بورنئوی مالزی قرار دارد . این پارک علاوه بر این غار ها جاذبه های دیدنب فراوانی دارد مانند ارتفاعات صخره ای پوشش گیاهی متنوع . غار سارواک یکی از غار های این منطقه بزرگترین غار در دنیا شناخته شده است.

 

غذاهای معروف کشور مالزی

 

ناسی لماک

این غذا جزو محبوب ترین غذاهای مالزی محسوب می شود که به معنی برنج چرب است .روش طبخ این غذا به این صورت است که با شیر نارگیل پخته شده و بعد از آن با آنچوی سرخ می شود و در اخر هم با سمبل که یک نوع سس تند است و خیار اسلایس شده ، تخم مرغ آبپز و روغن بادام زمینی سرو می شود.

 

ساتای

این غذا از گوشت کبابی خوابانده شده در سس مخصوص که بروی ذغال پخته شده درست می شود . این خوراک را شما می توانید با توجه به سلیقه که دارید با تکه های گوشت ، مرغ ، یا گوشت گوساله سفارش دهید .

 

آسام پداس

این غذا یک جور ماهی است که با برنج سرو می شود که اسم این غذا به معنی تند و ترش است . مواد تشکیل دهنده این غذا فلفل ، موسیر ،تمبر هندی است که با ماهی خالخالی اسپانیایی ترکیب شده و سرو می شود.

 

رندانگ

این غذا یک غذای پر ادویه و تند است که در روش پخت آن برنج را داخل ادویه جات می پزند . این غذا را معمولا در جشن ها و مناسبت ها درست می کنند که انواع مختلفی دارد و هرکس با توجه با ذائقه غذایسش آن را می پزد.

 

نودل سرخ شده

این غذا یک غذای اصلی مالزی بحساب می آید . نودل سرخ شده طعمی بسیار تند دارد که با موسیر و پیاز و کمی سیر و تکه های گوشت که عموما مرغ یا میگو است پخته می شود.

 روجاک

این غذا یک نوع سالاد میوه است که با سبزیجات ترکیب شده است که در کشور های مالزی ، اندونزی ، سنگاپور طرافداران بسیاری دارد . این سالاد ترکیب شده از ساقه لوبیا ، خیار خرد شده ، چغندر ، کیک آردی ، تخم مرغ پخته شده و پودر میگو که در داخل ظرفی می ریزند و آن ها را با سس شیرین و ادویه بادام زمینی مخلوط می کنند .

  

روتی کانای

روتی کانای یکی از نان های معروف در کشور مالزی است که در اصل این نان مربوط به کشور هندوستان می باشد. این نان لذیذ شکلی شبیه به پنکیک دارد و با خوراک کاری و انواع سس ها سرو می کنند که بیرون آن ترد و داخل آن بافتی نرم دارد و از این نان برای صبحانه بیشتر استفاده می کنند.

 

لاکسا

این غذا نوعی سوپ تند همراه با ادویه های متنوع است که ترکیبی از آشپزی مالایی و چینی بحساب می آید . ترکیبات این سوپ نودل برنج یا رشته فرنگی برنج و گوشت مرغ یا میگو و ماهی به همراه ادویه های تند است. مایع اصلی در پخت این سوپ شیر نارگیل است که از تمبر هندی یا نوعی میوه ترش بنام گلوگور تشکیل می شود .

 

آیام پرچیک

این غذا نوعی غذای معروف مالزی بشمار می آید. ترکیبات آن مرغی است که در شیر نارگیل ، پیاز ، سیر ، زنجبیل ، لیمو ، فلفل است . مورد مهمی که این غذا را لذیذ و دلچسب می کند گوشت آب دار آن است که همراه برنج و کمی سالاد ترکیب عالی بوجود می آورد.

 

 

برترین مراکز خرید مالزی

_مرکز خرید تایمز اسکوئر

_مرکز خرید سوریا

_مرکز خرید پاویلیون

_مرکز خرید بزرگ میدولی

_مرکز خرید آلاماندا_پوتراچایا

_مرکز خرید ایکیا

_برج و مرکز خرید ولد

 

سخن آخر

سفر به مالزی دنیایی از تجربیات خاص و جدید است ، جاذبه ها و تفریحاتی که شاید در مقصدی دیگر ، امکان تجربه دوباره نداشته باشد.

سفر به دبی مروارید خاورمیانه

سفر به دبی مروارید خاورمیانه

دبی یکی از مدرن ترین و پیش رفته ترین شهر های خاورمیانه و قاره آسیا است که هر ساله گردشگران زیادی از سرتاسر دنیا به خود جذب می کند . این شهر زیبا که به ساختمان های لوکس و خیابان های زیبا و آسمان خراش هایش معروف است وسعتی حدود 4 هزار کیلومتر مربع را دارد . کویر و سواحل این شهر در زمینه گردشگری حرف های بسیار زیادی برای گفتن دارد.

 

این شهر زیبا امکانات رفاهی بسیار زیادی دارد که همین نکته باعث رضایت بسازی از گردشگران است .شهر دبی از نظر تفریحات رتبه یک خاورمیانه را دارد .

 

مکان های دیدنی شهر دبی

 

برج خلیفه

برج خلیفه یکی از زیبا ترین سازه ها و مکان های دیدنی دبی است که ارتفاعی حدود 829 متر دارد ، این برج مرتفع ترین آسمان خراش جهان و مشهور ترین مکان در شهر دبی می باشد. نمای شهر دبی از بالای این برج بسیار جذاب است . در پشت برج خلیفه یک زمین موجود است که تفرجگاه زیبایی با پیاده روی وسیع دورتا دور برج است.این منطقه دریاچه ای با آبنما و فواره های بی نظیری دارد که در بازه های زمانی مشخص شده تصاویری جذابی از بازی نور و آب برای بازدیدکنندگان به ارمغان می آورد.

 

 

دبی مال

دبی مال یکی از بزرگ ترین مراکز خرید در جهان است و این مکان جزو مهم ترین جاذبه های گردشگری شهر دبی بحساب می آید.این مجموعه دارای زمین اسکیت روی یخ ، محوطه بازی و سینمای مجهز است . قابل ذکر است که معروف ترین جشنواره خرید دبی مال درزمستان ماه های ژانویه و فوریه در تابستان در ماه های اوت و جولای است.

 

قاب دبی

قاب دبی یا فریم دبی یکی از پرطرفدار ترین مکان های دیدنی دبی است که بسیار مناسب برای عکاسی می باشد.این جاذبه نمای متفاوت از گذشته و آینده برای بازدیدکنندگان بهمراه دارد، با وارد شدن به این قاب از طبقات بالای آن چشم انداز بی همتای شهر دبی تماشایی است.

 

باغ گل معجزه دبی

از دیگر مکان های تفریحی دبی باغ گل معجزه است . این مکان بزرگ ترین باغ گل طبیعی جهان است که وسعت 2000 متر مربع را دارد.این پارک یک بهشت گمشده است که ب هزاران گونه گل آرسته شده ست.این مکان دارای فروشگاه های هدیه و رستوران های متنوع است .

 

آکواریوم دبی

این آکواریوم زیبا و عظیم بقدری یزرگ است که گونه های زیادی از موجودات دریایی را در خود جای داده است .

 

موزه آینده

این موزه مکانی است که تجلی خلاقیت و مهندسی است.موزه آینده مرکزی برای آموزش و نوآوری است که هدف از ساخت آن تغییر نگاه ما به آینده است . این موزه دارای 5 فصل ایت که در 7 طبقه قرار گرفته است که شامل موضوعاتی از آینده سفر های فضایی و زندگی ، محیط زیست ، سلامت و تندرستی است.

 

عین دبی

عین دبی بی نظیرترین جاذبه شهر دبی که بزرگ ترین چرخ و فلک جهان است.این چرخ و فلک در جزیره بلوواترز ، روبه روی ساحل جمیرا بیچ رزیدنس قرار دارد.

 

سافاری صحرای دبی

سافاری صحرای دبی یکی از لوکس ترین مکان های دیدنی برای مسافران می باشد . در این تفریح مهیج می توان در صحرا ماشین و شتر سواری کرد.در صحرا و بیابان های دبی علاوه بر شتر سواری می توان از سندبوردینگ یا اسکی روی شن هم اشاره کرد.

 

 

برج العرب

این برج معروف ترین برج و نماد شهر دبی است که ارتفاع 321 متر دارد که جزء بلند ترین هتل های جهان بشمار میرود.این برج در یک جزیره مصنوعی با فاصله 280 متری از ساحل جمیرا قرار دارد .شکل این هتل نمادی از شغل مردم این دیار یعنی دریانوردی است .

 

پارک فراری دبی

فراری یکی از محبوب ترین برند های اتومبیل دنیاست.این شهر بازی مجموعه ای هیجان انگیز از بازی های مختلف را تجربه خواهید کرد که شامل 20 بازی سواری ، سالن های نمایش ، رستوران های متنوع و لوکس و زمین های بازی مختص کودکان است.

 

مراکز خرید دبی

_مرکز خرید سیتی سنتر دیره دبی

_اوت لت مال

_مرکز خرید وافی دبی

_مرکز خرید برجمان دبی

_مرکز خرید فستیوال سیتی دبی

_مرکز خرید مرکاتو دبی

_مرکز خرید ابن بطوطه دبی

_دبی مال

_مرکز خرید مال امارات

_مرکز خرید مارینا مال دبی

 

 

 

بهترین غذاهای دبی

شتر شکم پر

یکی از مجلل ترین و بهترین غذاها در دبی بحساب می آید . شتر شکم پر بروی شعله باز پخته می شود که می توان با مرغ ، تخم مرغ ، ماهی ، گوسفند و ادویه پر کرد.

 

شاورما

شاورما از گوشت کباب شده که با ادویه آغشته شده است تهیه میشود ، شاورما نوعی ساندویچ خاورمیانه ای بوده و می توان آن را با سبزیجات ، سیب زمینی سرخ شده ، گوجه فرنگی ، ترشی و سس سیر سرو کرد.

 

غوزی

این غذا از گوشت کامل بریان شده تهیه می شود . اغلب روی سیخ کباب همراه با سبزیجات و فندق روی برنج سرو می شود. غوزی یکی از محبوب ترین و بهترین غذاهای دبی است و غذای ملی امارات متحده عربی شناخته می شود.

 

کبریت

کبریت یک بره ادویه دار شده است که با لومی درست می شود .لومی که از لیمو ترش خشک ، رسیده و آب شور درست میشود.گوشت بره را با گوجه و برنج در خورشت می پزند و این خوراک می توان گفت که طعمی تند دارد.

 

پیتزا منوشه

منوشه یکی از غذا های خوشمزه شهر دبی است که برای صبحانه سرو می شود. این پیتزا از پنیر شور اکواووی ، زیتون ، روغن و سبزیجات تازه تهیه می شود.

 

المچبوس

این غذا یکی از بهترین و لذیذ ترین غذاهای شهر دبی است. ترکیبات این غذا پیاز ، گوشت ، لیموخشک ، نمک و فلفل تهیه می شود که طعمی بسیار لذیذ دارد .

 

سالاد تبوله

کسانی که علاقمند به غذاهای ساده هستند سالاد تبوله انتخاب مناسبی است .ترکیبات این سالاد خوشمزه پیازچه، گوجه ، خیار ، آب لیمو و نعنای تازه است.

 

کوسا محشی

این غذا یک غذای کلاسیک شهر دبی است که بعنوان غذای اصلی آن را سرو می کنند. این غذا در اصل کدوسبز است که داخل آن را با برنج پر می کنند ، در واقع خوراکی شبیه به دلمه است .

 

شاکشوکا

این غذا نوعی املت بوده که ویژه گیاه خواران است .ترکیبات آن تخم مرغ ، سیر ، سیب زمینی ، بادمجان ، گوجه فرنگی ، نمک و فلفل و مقداری جعفری است.

 

لحم ببعجین

از دیگر غذاهای دبی که بسیار معروف است لحم ببعجین می باشد . این غذا بسیار تند بوده و شبیه به پیتزا میباشد که روی خمیر آن تکه های گوشت تند می ریزند.

 

کوشاری

ترکیبات این غذا برنج ، ماکارونی ، عدس ، نخود ، پیاز داغ به مقدار زیاد و سس گوجه فرنگی است که برای سرو آن طعم دهنده های همچون سرکه، نمک ، فلفل مورد استفاده قرار می گیرد.

 

سخن آخر

دبی بعنوان یکی از برترین شهر های توریستی دنیا شناخته می شود که سالیانه میلیون ها نفر برای بازدید از این شهر زیبا به دبی سفر میکنند ، دبی شهری است که در آن سنت و مدرنیته در کنارهم مکانی دیدنی را بوجود آورده است .

سفر به اسپانیا

سفر به اسپانیا

کشور اسپانیا ، کشوری بسیار زیبا با تاریخی غنی در دل اروپا است.این کشور یکی از امن ترین و زیبا ترین کشور های جهان است . این کشور زیبا یک شبه جزیره در جنوب غربی اروپاست که از شمال به فرانسه و کشور آندورا و از غرب با کشور پرتغال همسایه است.

 

در این کشور آرامش خاصی برقرار است ، اسپانیا زیبا و سرگرم کننده است.شهر های بزرگ این کشور پر از هیایو و جنب و جوش است ، آثار معماری و تاریخی جذاب دارد .

در سفر به این کشور زیبا هر آنچه که فکر کنید برای شما فراهم است ، از جاذبه های مدرن و مراکز خرید شیک تا آثار تاریخی ، غذاهای لذیذ ، رستوران های عالی و فرهنگ و سنت های بومی .اسپانیا کشوری متنوع است و جاذبه های گوناگونی دارد به همین دلیل مقصدی ایده آل و کامل برای سفر است.

 

آب و هوا در اسپانیا

اسپانیا متنوع ترین کشور اروپا از نظر آب و هوا است که دارای 13 نوع آب و هوا و اقلیم متفاوت است.آب و هوای مدیترانه ای یکی از چند نوع اقلیم اسپانیا است .از ویژگی های این آب و هوا می توان به تابستان های گرم و خشک و زمستان های مرطوب و خنک اشاره کرد.بهترین زمان برای سفر به اسپانیا در فصل بهار یعنی ماه مارس تا مه یا در فصل پائیز یعنی سپتامبر تا نوامبر است.

 

شهر های اسپانیا

مادرید

شهر مادرید در کشور اسپانیا زیبا ترین شهر و پایتخت این کشور است . این شهر سومین شهر بعد از لندن و برلین سومین شهر بزرگ اتحادیه اروپا بحساب می آید.

 

بارسلونا

این شهر مهم ترین بندر اسپانیا و پایتخت کاتالونیا در حاشیه دریای مدیترانه است.در خیابان های این شهر موسیقی زنده و تئاتر همیشه به چشم می خورد .

 

 

والنسیا

این شهر سومین شهر بزرگ اسپانیا است که دارای آب و هوای نیمه استوایی و ساحل زیبا است که مقصدی مناسب برای گردشگران و توریست ها تبدیل شده است.

 

جزایر قناری

این شهر دیدنی و جذاب یکی از مقاصد رویایی برای سفر بحساب می آید ، به همین جهت به آن لقب بهشت کوچک داده شده است.دریای بی کران ، طبیعت زیبا و سواحل منحصر بفرد حس واقعی لذت سفر را به شما القا می کند.

 

و شهر های ساراگوسا ، سویا ، سویلنیز از دیگر شهرهای مهم و دیدنی کشور اسپانیا هستند.

 

جاذبه های گردشگری اسپانیا 

_فواره گائودی

_ورزشگاه نیوکمپ

 

 

_موزه پرادو


 

_فواره جادویی بارسلون

_میدان عمومی اسپانیا

_مرکز خرید لا گاویا

 

_کلیسای سن ایزیدورو

 

_ساحل بارسلونا

 

 

_پارک ال کاپریچو

 

 

_معبد قلب مقدس عیسی

 

 

_برج گیرالدا

 

 

_صومعه کارتوجا

 

_معبد دبود

_میدان اصلی مادرید

 

_موزه ملی هنر کاتالونیا

  

_ساحل لاکونچا

 

 

بهترین غذاهای اسپانیایی

 

اسپانیا یکی از بهترین مقصد برای تست کردن و خوردن غذاهای لذیذ است، در ادامه چندی از بهترین غذاهای اسپانیا را که طعمی دلچسب و بی نظیر دارد را معرفی خواهیم کرد

 

کرما کاتالانا

کرما کاتالانا یکی از دسر های معروف اسپانیایی است . روی این دسر پوشیده از کاستارد است و یک لایه شکر کاراملی هم روی آن قرار دارد که ترکیب این سس کاستارد شکر،آرد،زرده تخم مرغ ، شیر و خامه است.

 

بوکادیوها

این غذا نوعی ساندویچ است و انواع مختلفی دارد از جمله بوکادیو ماهی مرکب ، بوکادیو گوشت ، بوکادیو پنیر با ژامبون .

 

 

پن دی کالاتراوا

این دسر یکی از دسر های بسیاز لذیذ اسپانیایی است که ترکیبات آن شیر و تخم مرغ است و آن را در فر قرار می دهند و بروی آن سس کارامل میریزند.

 

تاپاس

تاپاس نوعی خوراکی کوچک است که بعنوان پیش غذا سرو می شود که هم بصورت سرد و گرم سرو می شود.این خوراک انواع مختلفی دارد از جمله تاپاس سبزیجات ، سیب زمینی،تاپاس ماهی مرکب میتوان اشاره کرد.

 

گراتن مرغ دودی

ترکیبات این غذا مرغ دودی شده ، سیب زمینی ، کره ، پیاز ، سیر ، آرد ، شیر و جعفری است.

 

پیستومانچه گو

این غذا یکی از غذاهای گیاهی در اسپانیا بحساب می آید.این غذا ترکیبی از روغن زیتون ، زیره سیاه ، بادمجان ، فلفل دلمه ای ، آویشن است.پستو در واقع همان راتاتویی اما به سبک اسپانیایی است.

 

باکالائو

باکالائو یک غذای دریایی اسپانیایی است که طرفداران زیادی دارد . ماهی باکالائو یک نوع ماهی کاد است که با نمک زیاد خشک شده است.

 

کروکتس

در همه رستوران های اسپانیا این غذای خوشمزه سرو میشود. مواد تشکیل دهنده این غذا ژامبون یا گوشت نوعی ماهی ، به نام ماهی کولدفیش با سس بشامل است که در آخر سرخ و تنوری میشود.این غذای لذیذ به عنوان یک غذای لقمه ای و انگشتی سبک است .

 

پولیو ا لا گالگا

این غذا یک نوع غذای دریایی است که با هشت پا درست می شود . طرز تهیه این غذا به این صورت است که هشت پای خورد شده را با 3 ماده فلفل قرمز تند ، روغن زیتون ، و نمک طعم دار شده است . در سرو این غذای لذیذ سیب زمینی کنار غذا گذاشته می شود.

 

گازپاچو

گازپاچو یک نوع سوپ سرد است که طرفداران بسیار زیادی دارد . برای درست کردن این سوپ گیاهی سبزیجات تازه استفاده می شود اما ماده اصلی در پخت این سوپ گوجه است.

 

 

سخن آخر

365 روز سال برای سفر به اسپانیا مناسب است . جشنواره های بی پایان ، سواحل دیدنی که در سطح جهان معروف است و شب زنده داری مردم اسپانیا همه و همه عواملیست که شما را به سمت این کشور زیبا بکشاند .

سفر به آفریقا جنوبی

سفر به آفریقا جنوبی

آفریقای جنوبی کشوری شگفت انگیز برای سفر است ، فرق نمی کند که با چه سلیقه ای باشید در این کشور بسیار زیبا جاذبه ای مطابق با علایق خود را پیدا خواهید کرد.

پارک های جنگلی متعدد ، 2798 کیلومتر خط ساحلی ، حیات وحش متفاوت و شهر های شلوغ و پر زرق و برق تنها گوشه ای از زیبایی های این کشور منحصر بفرد است . این کشور جاذبه های گردشگری بسیاری را دارد ، حتی اگر ماه ها برای سفر به این کشور زیبا وقت بگذارید بازهم بسیاری از جاذبه های آن را نمی توانید ببینید .

 

 

آب و هوای افریقای جنوبی ملایم است بطوری که بیشتر روزهای سال آسمان آفتابی است که این آب و هوا تاثیر گرفته از اقیانوس های اطراف آن است . ساحل شرقی در کنار اقیانوس هند قرار دارد که دارای جریان های گرم است . تابستان و زمستان افریقای جنوبی ، در تضاد با تابستان و زمستان اروپا و آمریکای شمالی قرار دارد.

 

آب و هوای مطلوب افریقای جنوبی باعث شده در تمام فصول پذیرای گردشگران باشد . بهترین زمان برای بازدید از پارک ملی کروگر و بیشتر پارک های حیات وحش ، از ماه مه تا سپتامبر است که این مدت فصل خشک سال است و حیوانات اطراف منابع آب و رودها جمع می شوند.

 

مکان های دیدنی افریقای جنوبی

 

1.پارک ملی کروگر

این پارک یکی از مشهور ترین پارک های سافاری دنیا بحساب می آید که 3.5 تا 4.5 ساعت با ماشین از ژورهانسبورگ فاصله دارد و فرصتی فوق العاده برای گردشگران فراهم میکند تا 5 حیوان مشهور آفریقای شمالی هستند را از نزدیک ببینید که شامل پلنگ ،شیر،بوفالو،فیل،کرگدن است.

 

 

2.کیپ تاون

یکی از زیبا ترین شهر های دنیا شهر کیپ تاون است که طبیعتی منحصربفرد و زیبا دارد .کیپ تاون شهری است که بین کوهستان و دریا قرار دارد . برای اینکه چشم انداز های زیبای این شهر را تماشا کنید باید  کوه تیبل با تله کابین بالا بروید تا به قله برسید .کوه تیبل دهانه ای مسطح دارد که با ایستادن بر روی آن با دیدن سرسبزی اطرفش غرق شادی و لذت بی حد و حصر خواهید شد.


در دامنه شرقی کوه تیبل باغ گیاه شناسی کریستن بوش قرار دارد که گیاهان موجود در این باغ خاص و یکتا هستند که به همین دلیل کریستن بوش در فهرست میراث طبیعی یونسکو قرار دارد.

سواحل کیپ تاون بسیار دیدنی و جذاب هستند . که اگر در حال قدم زدن در این ساحل باشید نهنگ ها و پنگوئن ها را مشاهده خواهید کرد .

از دیگر جاذبه های کیپ تاون آبشار ویکتوریا آلفرد است که شباهت بسیار زیادی به اسکله ماهیگیری معروف سانفرانسیسکو آمریکا دارد. مراکز خرید و رستوران های متعددی در اطراف این آبشار قرار دارد.

 

3.جزیره روبن

یکی از مهم ترین دلایلی که افراد زیادی کیپ تاون سفر میکنند این جزیره بسیار زیباست. این جزیره زیبای های طبیعی بسیاری دارد  که به آلکاتراز آفریقای جنوبی معروف شده است.

 

 

4.پارک ملی گاردن روت

این پارک  آب و هوای مدیترانه دارد ، مسیر پیاده روی گاردن روت در امتداد اقیانوس هند از خلیج ماسل تا رودخانه استورمز در دماغه غربی شرقی امتداد دارد.این پارک جاذبه های طبیعی همچون شهر های بسیار زیبا ، تالاب ها ، دریاچه ها و صخره های ساحلی بسیار محبوبی دارد.

 

 

5.پارک ملی کالاهاری

این پارک بخشی از پارک فرامرزی و بزرگی به نام کالاگادی است. پارک ملی کالاهاری و کالاگادی ، میزبان تعداد زیادی از ناب ترین و خاص ترین گونه های حیوانی در جهان هستند.شگفت انگیز ترین حیوانی که در این پارک حکمرانی می کند ، شیر یال مشکی آفریقایی است.

 

 

6.باغ وحش ژوهانسبورگ

این مجموعه در فضایی حدود 55 هکتاری واقع شده است و نگهدارنده حدود 330 گونه حیوانی می باشد و نکته قابل ذکر آن این است که تیز شاخ آفریقایی ، درنای غبغب دار ، گوریل و کرگدن سفید از جمله محبوب ترین و پر بازدید ترین حیوانات نگهداری شده در این موزه می باشد.

  

7.پارک مای پیلانسبرگ

برای تماشای این طبیعت بکر آفریقای جنوبی به گردش سافاری یک روزه در پارک ملی پیلانسبرگ بروید.این پارک زیبا حدود 2.5 ساعت با ژوهانسبورگ و پرتوریا فاصله دارد و در آن می توانید انواع حیوانات وحشی و کمیاب را تماشا کنید. در این پارک حیواناتی مانند فیل ، کرگدن ، پلنگ ، شیر و گاومیش ، سگ وحشی آفریقایی ، گله های گورخر ، گیاهان باتلاق و نوعی گیااه سیاه مخصوص افریقا ، زرافه ، و بیش از 350 گونه پرنده را مشاهده خواهید کرد .

 

و از دیگر جاذبه های افریقای جنوبی میتوان به تالاب ایسیمانگالیسو ، موزه تاریخی طبیعی آفریقای جنوبی و دیدار با کوسه های اقیانوس هند و پارک تفریحی گلد ریف سیتی اشاره کرد ...

 

خوراکی های معروفی که حتما باید در افریقا تست کرد

 

1.خوراک گوشت بوبوتی

این غذای خوشمزه یکی از غذاهای معروف افریقای جنوبی است که با ادویه های بسیاری پخته می شود.ترکیبات این غذا گوشت بره ، گوساله چرخ کرده ، کره ، سیر ، پیاز، زردچوبه ، کاری ، نان سوخاری ، شیر ، آب لیمو ، فلفل سیاه ، برگه زرد آلو ، سیب ، انگور و بادام است.

 

 

2.پپ

پپ از حریره ذرت درست می شود که از آن برای غلیظ کردن سس های باربیکیو و یا درست کردن نان هاس سنتی استفاده می شود.

 

3.بوئرورس

این غذا نوعی سوسیس های پیچ در پیچ و بلندی هستند که دست ساز و بسیار با کیفیت اند که محتویات آن مقدار زیادی گوشت نیم پز شده و ادویه است .

 

4.آپریکوت

آپریکوت یک نوع ترشی است که در کنار غذا آن را سرو می کنند. این ترشی از برگه زرد آلو درست می شود .

 

5.پودینگ مالوا

این دسر بافتی نرم و چسبنده دارد و خامه آن از ترکیب شده از شیر ، شکر ، سفیده تخم مرغ زده شده و مربای زرد آلو است.

 

6.خوراک مرغ و کاری

یکی از غذاهای معروف افریقا خوراک مرغ و کاری است . ترکیبات این غذا فیله مرغ تازه ، ادویه کاری ، شیر ، آرد سفید ، تخم مرغ و نمک و فلفل است. این غذا را در کنار برنج امتحان کنید!

 

7.پوتجیکو

پوتجیکو غذای ملی کشور افریقای جنوبی است و تمامی ریشه های پیدایش این غذا در سنت های آفریکانر می توان پیدا کرد.

 

8.چاکالاکا

یکی از غذا های ساده و لذیذ مردم افریقا چاکالاکا است که ترکیبات آن پیاز ، سیر ، روغن ، زنجبیل تازه ، چیلی سبز ، پودر کاری ، فلفل سبز و قرمز ، هویج ، رب گوجه فرنگی ، نخود پخته است.

 

9.چیپس و ماهی

این غذا در کیپ تاون شهرت بسیار زیادی دارد که نا گفته نماند ریشه این غذا به کشور انگلستان باز می گردد اما در بین مردم و گردشگران این کشور محبوبیت بسیاری دارد.

 

10.بانی چو

این غذا یک غذای گیاهی است که تخت تاثیر مالزیایی ها و اروپایی ها درست می شود و می توان گفت که در پخت این غذا ادویه کاری نقش زیادی دارد.

 

 

ارمنستان ، کشور دریاچه ها

ارمنستان ، کشور دریاچه ها

کشور ارمنستان یکی از پرطرفدار ترین مقاصد گردشگری برای ایران است به دلیل های متعددی این کشور هر ساله پذیرای گردشگران ایرانی است از جمله نزدیکی به ایران ، نیاز نداشتن به ویزا ، هزینه پایین سفر ، امکانات و مکان های گردشگری زیاد و مردمانی مهمان نواز و آب و هوای بی نظیر و لذت چشیدن طعم های لذیذ غذا های ارمنی ...

این کشور زیبا در سرزمین قفقاز جنوبی قرار گرفته و از نظر جغرافیایی ، منطقه ای است در مرز آسیا و اروپا و بین دریای خزر و دریای سیاه قرار گرفته و از شمال با کشور گرجستان و از شرق با جمهوری آذربایجان ، از غرب هم با ترکیه و از جنوب با ایران هم مرز است.

 

ارمنستان را کشور 4 فصل می نامند به دلیل دارا بودن آب و هوای قاره ای که تابستان های سرد و برفی و تابستان های گرم و خشک را دارد.بهترین فصل برای سفر به ارمنستان فصل بهار است که با بارش باران همراه است .

 

مکان های دیدنی ارمنستان

 

1.کیسای جامع سنت گرگوری

این کلیسا بزرگ ترین کلیسای حواریون ارمنی است که در سال 2001 تکمیل و به سبک کلاسیک ارمنی ساخته شده است . کلیسای روشن و نورانی است که در ابتدای آن باغ زیبایی قرار گرفته است .

 

2.میدان جمهوری ارمنستان

این میدان یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری این کشور است و مهم ترین مرکز شهری محسوب شده است . در این میدان همیشه صدای موسیقی راک و جاز و پاپ به گوش می خورد که این یکی از دلایلی که این میدان را جذاب کرده است همین زنده بودن صدای موسیقی در این مکان است .

 

3.میدان آزادی ارمنستان

این میدان شباهت بسیار زیادی به ساختمان تئاتر شهر ارمنستان دارد . در گذشته نام این میدان میدان تئاتر یا اپرا بوده ، که در این میدان دو مجسمه برنز از دو شاعر نامدار ارمنی قرار گرفته است.

 

4.مجسمه مادر

این مجسمه یکی از نماد های زنان این کشور است که سمبل شجاعت و ایستادگی زنان این سرزمین است که در شهر ایروان قرار گرفته است . گفتنی است که در ساخت این مجسمه از فلز و سنگ های خاص استفاده شده است.

 

5.کاسکاد ایروان

یکی از جذاب ترین مکان های دیدنی ارمنستان کاسکاد است . به دلیل دارا بودن گذرگاه پلکانی خود به هزار پله ایروان شهرت دارد که در خیابان تامانیان قرار دارد. در این مکان حتما لازم نیست این پله ها را طی کنید تا به بالای آن برسید بلکه پله برقی تعبیه شده کمک میکند که گردشگران مرتفع ترین محل این بنا را مشاهده کنند.

 

6.دریاچه سوان

یکی از چشم نواز ترین جاذبه های ارمنستان دریاچه سوان است . این دریاچه دارای آب شیرین بوده که یکی از وسیع ترین دریاچه های جهان بشمار می رود. در این دریاچه تفریحات آبی مانند قایق سواری ، جت اسکی و ... وجود دارد.

 

 

مهم ترین شهر های ارمنستان

_ایروان

_اشتاراک

_اجمیازین

_جرموک

_سوان

 

غذاهای معروف ارمنی

 

شامپورز

این غذا گوشت مزه دار شده ای است که در کنار سبزیجات تازه به سیخ کشیده می شود . جذابیت این غذا سیخ آن است که کمی ضخیم تر و البته با عرض کمتر هستند ، این غذا روی ذغال بدون شعله کباب می شوند.

 

قاپاما

این غذا با کدو تمبل درست می شود و در هنگام کریسمس بیشتر می خورند. طرز تهیه این خوراک به این صورت است که بالای کدو را برش زده و درون آن را با برنج پخته شده و میوه خشک ، بادام خلالی ، سیب ، ذرت ، زردآلو ، خرما و آلوبخارا و کشمش پر می کنند.

 

خاش

این غذا که همان کله پاچه است که پا و سر پخته شده گوسفند است که از دیگر قسمت های بدن گاو مانند مغز ، سر و سیرابی ممکن است استفاده بشود.

 

مانته

این غذا کوفته های پخته شده است که همراه با ماست موسیر ، سس گوجه فرنگی سرو می شود و ترکیبات آن با گوشت ، مرغ و سبزیجات پر شده است .

 

دلمه

دلمه یکی از غذاهای معروف این کشور است که ترکیبات آن از گوشت و سبزیجات است و درون برگ انگور پیچیده می شود. دلمه یکی از غذا های ارمنی است که در ایران و ترکیه و گرجستان هم بسیار محبوب است.

 

گاتا

گاتا یک شیرینی معروف ارمنی است که ظاهری شبیه به کیک قهوه دارد . گاتا در شکل ها و اندازه های مختلف سرو میشود.

 

چورچخلا

چورچخلا رشته ای از گردو است که آن را درون آب میوه فرو بردند و بعد آن را خشک می کنند. این خورکی سوغات گرجستان هم شناخته می شود.

 

چولومبور آپور

این غذا نوعی سوپ است که ترکیبات آن برنج ، پیاز ، تخم مرغ و شیر است .چولومبور به دلیل محتویاتی که دارد ارزش غذایی بسیار بالای دارد.

 

چورگ

چورگ یک نوع نان است که مخصوص عید پاک ارمنستان است.این نان خمیر به هم بافته شده و شیرین است که با ادویه و مغز هسته آلبالو معطر می شود.

 

کباب لولا

این کباب شباهت بسیار زیادی به کباب کوبیده دارد . در این کباب گوشت راسته یا سینه گوسفند است که با تخم مرغ و انواع ادویه ها مخلوط می شود و در کنار برنج آن را سرو می کنند.

 

تیسژیک

در این غذا تکه های دل ، جگر ، شش های گاو را با پیاز ، رب ، نمک و فلفل سرخ می کنند.در پخت این غذا ادویه های بسیاری استفاده می کنند .

 

کوفته سینی

این غذا شامل لایه های گوشت و بلغور پخته شده است . این غذا با گوشت گوسفند و گوشت بوقلمون پخته می شود که با ماست و سبزی سرو می کنند.

 

هاریسا

هاریسا نوعی فرنی است که با گندم خشک و گوشت پرچرب درست می شود. این غذا فرایند پخت طولانی دارد و در روزهای مذهبی ارمنستان که مردم روزه می گیرند بیشتر سرو می شود.

 

بزباش

این سوپ که طعمی ترش دارد یکی از غذاهای محبوب ارمنی است که از ترکیب فیله چرب گوسفند ، سیب زمینی ، نخود ، لوبیا ، میوه درست می شود.

 

لحم عجین

این غذا که به پیتزای ارمنی معروف است قطعات گرد و نازک خمیر است که با مخلوط گوشت چرخ کرده، سبزیجات خرد شده ، پیاز ، گوجه ، جعفری و ادویه های مختلف پخته می شود.

 

سخن آخر

سفر به این کشور زیبا می تواند یکی از خاطره انگیز ترین سفر های عمرتان باشد زیرا قدم زدن در کشوری که 3000 سال قدمت دارد و بعنوان یکی از قدیمی ترین کشور های دنیا شناخته می شود می تواند سفری هیجان انگیز را برایتان رقم بزند ، گفتنی است که ارمنستان در قدیم جزئی از راه ابریشم بوده و تاریخ اعجاب انگیزی را پشت سر گذاشته است.

بالی، جزیره ای شگفت انگیز

بالی، جزیره ای شگفت انگیز

بالی یک جزیره در میان دو اقیانوس پهناور است.این جزیره یکی از مجمع الجزایر کشور اندونزی است که بین اقیانوس هند و آرام قرار دارد ، بالی سواحل بسیار زیبا و بکری دارد به همین سبب این جزیره به سواحل زیبایش شهرت دارد. در کنار سواحل بی نظیرش مزارع سبز برنج ، آتشفشان های فعال آن این منطقه را منحصر بفرد کرده است.

 

بالی جاذبه های گردشگری بسیاری دارد از جاذبه های فرهنگی این جزیره تعداد زیادی معبد متعلق به هندو و بودائیان است که هرکدام از معماری و موقعیت قرار گیری چشم انداز زیبایی دارد .بالی حدود 2 برابر شهر تهران و حومه ی آن وسعت دارد .

 

آب و هوای بالی شامل دو فصل می شود که خشک و مرطوب که فصل خشک سپتانبر با روز های آفتابی معمولی و فصل مرطوب از اکتبر تا اوریل با بارش  باران همراه است.

بهترین زمان برای رفتن به بالی مه تا اوت است که هوا متفاوت است اما زمانی که هوا خنک تر است در این جزیره می تا آگوست است که سطح رطوبت در آن به پایین ترین مقدار خود رسیده است.پرطرفدار ترین زمان برای سفر به این جزیره زیبا ماه های داغ بالی است یعنی آوریل و اکتبر زمانی که درجه هوا به 32 درجه سانتی گراد رسیده است.

 

جاذبه های گردشگری بالی

 

1.معبد تاناه لوت

 

2.شالیزار های پلکانی تگالالانگ

 

3.معبد بساکی

 

4.مرکز خرید دیسکاوری

 

5.دریاچه براتان

 

6.معبد ویهارا دارمایانا

 

7.ساحل شکسته

 

8.معبد اولواتو

 

9.کاخ کلانگ کونگ

 

10.ساحل آتوه

 

11.معبد لوهور باتوکارو

 

12.مانداب انجل

 

13.مرکز هنری تامان وردی بودایا

 

14.مرکز تجاری بالی براسکو

 

15.پارک ملی غرب بالی

 

و...

 

تفریحاتی که در بالی می توان تجربه کرد:

 

موج سواری در بالی

یکی بی نظیر ترین و هیجان انگیز ترین نفریح های که می توان در بالی تجربه کرد موج سواری است زیرا که سواحل بالی برای موج سواری ایده آل هستند که یکی از معروف ترین مکان های که می توان موج سواری کرد ساحل کوتا است که تجهیزات و آموزش های لازم برای موج سواری را دارد.

 

سافاری در بالی

یکی دیگر از تفریحات در بالی سافاری در طبیعت زیبای آن است زیرا که در این جزیره طبیهت فوق العاده زیبا و منحصر بفردی وجود دارد که گونه های حیوانی بسیاری دارد که گردشگران می توانند یک سافاری خاطره انگیز را تجربه کنند .

 

آبتنی در آبشار های باشکوه بالی

به سبب بارش های که در این جزیره صورت میگیرد آبشار های فراوانی را ایجاد میکند که دیدنی ترین جاذبه گردشگری در بالی بحساب می آید که شهرتی جهانی دارد. معروف ترین آبشار بالی آبشار تگنونگان است .

 

غواصی در بالی

بالی به سواحل زیبا و آب های فوق العاده ای دارد. سایت های غواصی بالی شهرتی جهانی دارد که اغلب غواصان حرفه ای در آن شنا می کنند . خوبی این ورزش این است در اکثر سایت های غواصی آن آموزش مبتدی تا حرفه ای را به گردشگران داده می شود.

 

پارک آبی واتربوم بالی

وقتی حرف از تفریحات آبی می شود معمولا پارک آبی اولین گزینه است که به ذهن خطور می کند .این پارک مملو از فعالیت های مهیج که در قلب کوتا قرار دارد که کودکان و بزرگسالان می توانند از تفریحات و امکانات این پارک استفاده کنند.

غذاهای خوشمزه بالی

 

پیسانگ گورنگ

این غذا یک نوع دسر است که در واقع موز سرخ شده است که محبوبیت بسیار زیادی در اندونزی و بالی دارد و موز سرخ شده به همراه عسل یا شهد خرما سرو می شود که در آخر کمی پودر نارگیل و بستنی وانیلی روی آن ریخته می شود.

 

می گورنگ

یکی از مشهور ترین غذاهای که در بالی حتما باید تست کنید می گورنگ است که این غذا نودل سرخ شده به همراه سبزیجات و انواع گوشت مثل مرغ و میگو و خوک است. در بعضی از مواقع روی نودل نیمرو می ریزند و سرو می کنند.

 

ساته

ساته یکی از معروف ترین غذاهای بالی است که برای تهیه آن مرغ چرخ شده را با ادویه ترکیب کرده و آن را دور چوب های علف لیمو می چسباند و روی آتش کباب می کنند.

 

ناسی کامپور

این غذا که در اصل به معنای برنج مخلوط است یکی از خوشمزه ترین غذاهای بالی است . این غذا از ترکیب برنج ، سبزیجات ، ماهی یا گوشت و ادویه های مختلف نهیه می شود.

 

ببک بتوتو

این غذا از اردک کبابی یا بخارپز درست می شود که گاهی مواقع از گوشت مرغ هم استفاده می شود ، برای تهیه این غذا اردک خرد شده را با ادویه های مختلف ترکیب کرده و آن را داخل برگ نخل می پیچند و آن را کباب می کنند . این غذا طعم فوق العاده ای دارد و طبخ آن 12 ساعت طول می کشد .

 

رول بهاری

رول بهاری برای کسانی که به غذا های ترد و کریسپی علاقه دارند فوق العاده است . این غذا برای میان وعده عالی است بیشتر شبیه به سمبوسه های خودمان است اما محتویات داخل رول و سسی که با آن سرو می شود با سمبوسه متفاوت است .

 

گادوگادو

گادوگادو نوعی سالاد ترکیبی و مخلوط است که یکی از معروف ترین سالاد های اندونزی و بالی است که محبوبیت بسیاری هم بین گردشگران پیدا کرده است . ترکیبات این سالاد لوبیا سبز ، اسفناج سیب زمینی ، ذرت و لوبیا پخته شده است که با تخم مرغ آبپز و پنیر توفوی سرخ شده ترکیب می کنند .

 

سوغاتی در بالی ؟

در اینجا چند مورد از سوغاتی هایی که گردشگران می توانند در سفر به بالی خریداری کنند و با خود ببرند را معرفی میکنیم

1.صنایع دستی چوبی

2.صنایع دستی مهره

3.باتیک و ایکات

4.نقره

5.ظروف سرامیکی

6.روغن معطر

7.صابون طبیعی

و....

 

سخن آخر

سفر به بالی از جمله آن سفر هایی است که در کنار تفریح و سرگرمی و مکان های جذاب و دیدنی که دارد آرامش را برای گردشگران به ارمغان می آورد آرامشی که از سواحل بکر و طبیعت بی نظیر آن نشأت میگیرد ، بالی یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در دنیاست که محبوبیت بسیار زیادی بین گردشگران دارد در واقع بالی یک مقصد گردشگری کامل است که هر نوع تفریح و جاذبه ای که بخواهید در آن پیدا خواهید کرد.

سفر به روسیه،کشور تزارها

سفر به روسیه،کشور تزارها

کشور روسیه یکی از کشور های نزدیک به ایران است ، این کشور در شمال اروسیا یعنی آسیای شمالی و اروپای شرقی قرار دارد . روسیه لقب پهناور ترین کشور جهان را به خود اختصاص داده است و جاذبه های گردشگری فراوانی دارد.

 

این کشور وسیع دارای تنوع فرهنگی بسیار زیادی است به همین سبب با سفر به این کشور فرهنگ های مختلف را از نزدیک خواهید دید .

آب هوای  روسیه بسیار متنوع است ، اگر در فصل گردشگری به این کشور سفر کنید خواهید دید که بر خلاف فکر عوام که روسیه را کشوری سر سیر می پندارند آب و هوای بسیار مطبوع و دلپذیری دارد .بهترین زمان برای سفر به روسیه فصل تابستان است .دو شهر دیدنی روسیه که بسیار مورد توجه گردشگران ایرانی است مسکو و سنت پترزبورگ است که فصل تابستان بهترین زمان برای رفتن به این دو شهر است.

 

کشور روسیه دارای پدیده های طبیعی بسیار زیادی است و همچنین این کشور موزه های باستانی و هنری بسیار غنی ای را داراست .

 

روسیه و شفق های قطبی آن

به طور کلی شفق های قطبی در کشور های سردسیر در هنگام بلند ترین شب های طولانی سال پدیدار می شود که کشور روسیه جزو هشت کشور در دنیاست که می نوانید برای دیدن شفق های قطبی به آن سفر کنید .بهترین زمان برای سفر به روسیه و دیدن شفق های قطبی پاییز است که از ماه نوامبر تا مارس در منطقه ناریان مار است .

 

شفق های قطبی رنگ های مختلفی دارند که رایج ترین آن ها سبز و صورتی با هاله های از بنفش ، قرمز ، آبی است . این شفق ها با چشم غیر مسلح قابل مشاهده هستند و بسیار سریع و روشن هستند و ممکن است چشم انسان قادر به دیدن کامل آن ها نباشد به همین سبب برای بهتر دیدن این پدیده زیبا بهتر است از دوربین های حرفه ای استفاده شود.

 

 

جاذبه های گردشگری کشور روسیه

کلیسای جامع سنت باسیل

این کلیسا یکی از معروف ترین کلیسا های جهان با گنبد های رنگی و زیبا است که قدمت این کلیسا به 450 سال پیش است . این کلیسا در قدیم به نام مریم مقدس شهرت داشته است و در شهر مسکو قرار دارد و یکی مشهور ترین مکان های دیدنی کشور روسیه بشمار می رود.

 

کلیسای کاتولیک مریم مقدس

این کلیسا بزرگ ترین مکان مذهبی در کشور روسیه شناخته می شود  و معماری شگفت انگیز و بسیار خاصی دارد . معماری این کلیسای زیبا از سبک کلیسای وست مینستر لندن و میلان الهام گرفته شده است .

 

کاخ کرملین

از دیگر مکان های دیدنی کشور روسیه می توان به این کاخ زیبا اشاره کرد . این کاخ مکان برگزاری جشن های سلطنتی و مراسمات رسمی این کشور است .معماری شگفت انگیز و تالار های باشکوه این کاخ واقعا خیره کننده است و هم چنین این کاخ دارای سالن آمفی تئاتر بزرگ و دارای 700 اتاق و یک حیاط می باشد ، کرملین در سال 1849 ساخته شده و محل حکومت ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور وقت روسیه است

 

 

ستون های سنگی

یکی از عجیب ترین مکان های دیدنی کشور روسیه ستون های سنگی  که در محله کومی کشور روسیه قرار دارد است . نکته جالب ماجرا اینجاست که در ساخت این ستون ها هیچ بشری دخالتی نداشته است ، طول این ستون ها 42 متر و قدمتی 200 ساله دارند که البته سن دقیق این ستون ها دقیق نبوده و ممکن است قدمت بیشتری داشته باشند.

 

میدان سرخ

یکی از دیدنی ترین جاذبه های این کشور میدان سرخ است که بنام میدان کروسنایا پلوشاد نیز شناخته می شود . همه خیابان های اصلی این شهر به میدان سرخ راه دارند که از این میدان می توان به کلیسای جامع سنت باسیل ، آرامگاه لنین ، کلیسای کازان ، موزه دولتی تاریخ روسیه ، کاخ کرملین و مرکز تجاری گوم دسترسی داشت.

 

موزه صندق الماس

در این موزه سنگ ها و جواهرات با قدمت تاریخی بسیار زیادی نگهداری میشود ، این موزه در قرن هجدهم به دستور پیتر اول ساخته شده است در این موزه تاج جواهرات نگهداری می شود که بسیار کمیاب و با ارزش است و از جواهرات موجود در این موزه می توان به تاج بزرگ ملکه ، تاج پادشاه ، طلای شیطان ، الماس صورتی ، تاج خوشه انگور و غیره اشاره کرد.

 

موزه مجسمه های زیر آب

این موزه جزو عجیب ترین موزه های موجود در این کشور است به دلیل اینکه فقط افرادی که آموزش غواصی دیده اند می توانند از این مکان دیدن کنند . نحوه ایجاد این موزه بدین صورت است که بعد از شکست کمونیست ها و شوروی سابق ، شخصی بنام برومنسکی مجسمه افراد مشهور را در داخل دریا انداخت .

 

موزه تاریخی دولت

یکی از مهم ترین موزه های شهر مسکو این موزه است . در این موزه قدیمی ترین صنایع دستی روسیه در آن نگهداری می شود و این موزه دارای 39 سالن در دو طبقه است و معماری بسیار جذاب و شگفت انگیزی دارد.

 

باغ وحش مسکو

این باغ وحش یکی از بهترین و بزرگ ترین باغ وحش های موجود در دنیاست که بیشترین گونه جانوری را در خود جایی داده است . این باغ وحش در سال 1997 ساخته شده و بزرگی آن به 21 هزار هکتار می رسد . در این مکان 750 گونه جانوری نگهداری می شود .

 

از دیگر مکان های دیدنی این کشور می توان به پارک ملی کنوزرسکی ، دره آب فشان ، جزیره الخون ، جزیره کیژی ، آلتای ، دریاچه بایکال ، قلعه سنت مایکل ، موزه گولاگ ، موزه هنری پوشکین و موزه فضانوردی اشاره کرد .

جزیره پوکت

جزیره پوکت

پوکت جزیره ای در جنوب غربی کشور تایلند است و در دریای آندامان واقع شده است و در این جزیره شهری با همین اسم وجود دارد.

این جزیره 48 کیلومتر طول دارد و عرض آن هم 21 کیلوکتر است . پوکت در زمان های گذشته بخشی از ایالت تای بوده است. سواحل غربی این جزیره زیبا ترکیبی از خلیج های شنی ، برامدگی های سنگی و پرتگاه های آهکی است و این جزیره دارای چندین ناحیه توریستی مانند ، ساحل کامالا ، ساحل کارون ، ساحل پاتونگ و ... است .

 

این جزیره به دلیل سواحل زیبا و جاذبه های طبیعی بسیاری که دارد مورد استقبال گردشگران بسیاری قرار گرفته است ، این جزیره بعنوان یکی از معروف ترین مقاصد گردشگری در تایلند دارای بازارها، رستوران ها ، هتل ها و مراکز تفریحی متعددی است .

 

بهترین زمان برای سفر به پوکت فصل پائیز و زمستان است که در این بازه زمانی هوای آفتابی و آسمانی صاف را این جزیره دارد .

 

مکان های دیدنی جزیره پوکت

جزایر فی فی

این جزیره در 48 کیلومتری جزیره پوکت قرار دارد و جزو زیبا ترین جزایر تایلند محسوب می شود . این جزیره زیبا با صخره هایی از جنس آهک پوشیده شده و دارای ساحل های شن و غار های پنهانی است که دیدن از این جزیره حتما برای شما جذاب خواهد بود.

 

ساحل کاتا

این ساحل یکی از مکان های تفریحی پوکت است که دارای مناظری منحصر بفرد است .اطراف این ساحل تپه های سرسبز ، درختان دم اسبی و نخل اطراف آن را فرا گرفته است.

در کنار این ساحل غرفه هایی وجود دارد که خوراکی های خوشمزه  و نوشیدنی های دلچسب و انواع ساندویچ ها را دارند.

 

ساحل آزاد

این ساحل به دلیل طبیعت بکر و دست نخورده ای که دارد معروفیت بسیار زیادی پیدا کرده است . فاصله این ساحل از جزیره مقداری دور است که همین دلیل سبب شده دسترسی به آن کمی سخت تر باشد.

 

ساحل سورین

این ساحل زیبا را با سواحل تمیز و آبهای زلال و و شن های سفیدش می شناسند که به دلیل زیبایی بی نظیری که دارد اغلب طرفدار زیادی بین افراد ثروتمند و مشهور دارد.در این ساحل رستوران های فوق العاده و استراحتگاه های لوکسی ساخته شده است .

 

 

فانتاسی

فانتاسی یک پارک بسیار جذاب در پوکت است که دارای سرگرمی های مهیج و غذاهای متنوع است ، طراحی این پارک مطابق با فرهنگ کشور پوکت است به همین دلیل  این موضوع زیبایی این پارک را دوچندان کرده است.

 

 

ساحل کارون

کارون سومین ساحل طولانی پوکت است که مربوط به شهر کارون پوکت است ، این ساحل شن های بسیار نرمی دارد و قدم زدن روی آن ها یکی از خاطره انگیز ترین لحظات شما خواهد بود.

 

پناهگاه فیل ها

فیل در حقیقت حیوان ملی تایلند است که اکثرا در نمایش هایشان از فبل ها استفاده زیادی می کنند . این پناهگاه یک مکان امن برای محافظت از فیل هاست ، این مکان برای کسانی که به این جزیره می آیند امکانی فراهم کرده که از نزدیک فیل ها را می توان دید و به آن ها غذا داد و یک تجربه جالب را برای گردشگران فراهم می کند.

 

مجسمه بزرگ بودا

اکثر جمعیت مردم تایوان را بودایی ها تشکیل می دهند به همین سبب یکی از معروف ترین مجسمه های این جزیره که بروی تپه های ناکر بین کاتا و چالونگ قرار گرفته این مجسمه غول پیکر است ، ارتفاع این مجسمه به 45 متر می رسد و از جنس سنگ مرمر است .

 

پارک ملی سیرینات

این پارک در ناحیه غربی جزیره پوکت قرار دارد و دارای 4 ساحل دست نخورده و تا حدی بکر است ، یکی از جذابیت ایت پارک حیوانات بامزه و خاص این منطقه است مثل لاک پشت های پشت چرمی که در دو ساحل هات نای و یانگ و ساحل هات مای خائو تخم گذاری می کنند .

 

معبد چالونگ

این معبد بزرگ ترین معبد پوکت است که بین بومیان مقدس ترین معبد تایلند بشمار می رود.در این معبد تصاویری که بر دیوار های داخلی معبد طراحی شده است توجه هر بیننده ای را به خود جلب می کند .

 

سنترال فستیوال

این مرکز خرید از مشهور ترین و بزرگ ترین فروشگاه های پوکت است ، در این مکان رستوران های بزرگ و کوپک با غذا های محلی و مختلفی وجود دارد و اکثربرند های مطرح دنیا در این فروشگاه نمایندگی دارند.

 

در پوکت چه غذا های را امتحان کنیم؟

 

تام یام گونگ

این غذا محبوب ترین غذا در پوکت است که طعمی شور و بسیار تندی دارد که ترکیبات آن میگو سرخ شده و سوپ تند است ، جالب است بدانید این غذا مدل های مختلفی سرو میشود که محتویات آن باهم فرق دارد بعنوان مثال توم یام تالای محتویاتش غذاهای دریایی است یا توم یاام گای از مرغ درست میشود .

 

دیم سام

این غذا انواع مختلفی دارد که بهترین نوع دیم سام در پوکت می توان به مدل های اشاره کرد که در آن 7 دور پیچیده شده اند. این مدل ظاهری بسیار نرم داشته و روی آن پرز هایی وجود دارد درون این غذا مثل غذاهای شکم پور می توان با مواد مختلفی پر کرد از جمله گوشت ، میگو ، لوبیا سبز و ...

 

پنکیک روتی

این دسر از دو بخش شامل خمیر و مواد میانی تشکیل شده است که مواد تشکیل دهنده خمیر آرد ، شیر، تخم مرغ ، شکر ، نمک است .در برخی از سوپر مارکت های پوکت این پنکک را با شیره نارگیل یا بستنی می فروشند.

 

رول تایلندی

این رول در رستوران های شهر پوکت و همچنین در کنار خیابان های آن به فروش می رسد و روش طبخ آن ها بصورتی است که خمیری به دور میگو، گوشت ، شیرینی های ترد ، نودل یا سبزی پیچیده شده و بعد آن را درون روغن سرخ میکنند.

 

ساتای

ساتای را حتما در تایلند امتحان کنید ، این غذای محبوب که در دو نوع ساتای مرغ و گوشت وجود دارد بسیار طعم لذیذی دارد که قسمت زیادی از این خوشمزگی به دلیل سس بادام زمینی است که کنار این غذا سرو می شود .

 

کیان

کیان که نوعی سوسیس است و از گوشت خوک و تارو تهیه می شود و به سوسیس پر از پوست معروف است و در کنار این غذا سس شیرینی سرو میشود که طعم بسیار مطلوبی به غذا می دهد.

 

کانوم جین

یک سوپ بسیار خوش طعم است که ترکیبات آن مرغ، قارچ ، گیاه کانگال به همراه سس گوجه فرنگی و برگ لیمو است . در سرو این غذا مقداری فلفل هم گذاشته می شود ، و نکته مهم ان غذا این است که این در ترکیبات در شیره نارگیل پخته می شود و طعمی بسیار لذیذی دارد.

 

هرمک طلای

این غذا که یک غذای دریایی است از ماهی بسیار متفاوت درست می شود که در برگ های مخصوص بخار پز شده و طعمی تند دارد و در اکثر رستوران های دریایی می توان این غذا را پیدا کرد.

 

سخن آخر

جاذبه های این جزیره و تفریحات بی نظیر آن در کنار فرهنگ غنی آن و مردمی مهمان نواز همه و همه سبب شده که پوکت یکی از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری باشد و سفر و تجربه ای بیاد ماندنی را برای شما عزیزان به ارمغان بیاورد.

سنگاپور

سنگاپور

سنگاپور در واقع هم یک جزیره است هم یک کشور ، اما بهتر است آن را مثل یک شهر توصیف کنیم . این کشور مانند کشورهای غربی رو به پیشرفت و مدرن شدن رفته است و شواهد حاکی از آن است که این کشور در عین حال آرامش شرقی در نظم این کشور حاکم است.

 

سنگاپور از 59 الی 63 جزیره تشکیل شده است که بخشی از آن ها خالی از سکنه بوده و تنها برای کارهای صنعتی و نظامی از آن ها استفاده می شود ، این کشور سال های زیادی مستعمره انگلستان بوده . سنگاپور یکی از شهر ها و پایتخت کشور سنگاپور محسوب می شود که در قسمت جنوبی جزیره سنگاپور واقع شده است . این کشور ملقب به "شهر شیر" یا "باغ شهر " بوده و فرهنگ هندی ها ، چینی ها ، مالایی ها را در دل خود جای داده است که باعث شده این کشور 4 زبان اصلی داشته باشد ، ماندارین ، مالایی ، تامیلی ، انگلیسی که متداول ترین زبان این کشور انگلیسی است.

 

آب و هوای این کشور زیبا ، آب و هوای استوایی است به همین دلیل در تمام فصول سال این منطقه گرم و هوای مطلوبی دارد از این رو گردشگران می توانند هر فصل یا ماهی را برای سفر به سنگاپور انتخاب کنند.

سنگاپور مدرن ترین کشور آسیا شناخته می شود که علاوه بر امکانات خارق العاده در زمینه گردشگری دارای امکانات بسیار خوبی در زمینه حمل و نقل و ترابری است.

 

مکان های دیدنی کشور سنگاپور

 

باغ گیاه شناسی

این باغ که به ثبت یونسکو در آمده ارزش چندین بار رفتن دارد ، این مکان مانند شهری تمیز است که با گیاهانی منحصر بفرد است . اگر به گیاهان خاص علاقه دارید رفتن به این باغ را به شما پیشنهاد میکنیم زیرا که انواع پوشش های گیاهی در آن موجود است.

 

باغ وحش

این باغ وحش بعنوان باغ وحش جنگل های بارانی جهان معروف است که دارای گونه های جانوری زیادی همچون اورانگوتان ، ببر سفید ، کانگورو ، گورخر ، شامپانزه است . این مکان چشم گیر هر ساله گردشگران بسیاری را در خود جایی می دهد.

 

محله چینی ها

این محله که سبکی چینی دارد زیرا که در آن رستوران های چینی ، مراکز خرید چینی ، فروشگاه های کوچک و بزرگ و فانوس های قرمز و سفید از ویژگی های قابل مشاهده در این محله است .یکی از رسوم های جالب این منطقه مراسم طبل صبح و ختم عصر آن است که بیانگر میراث فرهنگی مردم چین است.

 

جزیره سنتوزا

این جزیره که نسبت به باقی مکان های گردشگری کمتر از آن استقبال می شود اما گردشگرانی که در منطقه خود از کمبود نور خورشید رنج می برند این جزیره می تواند گزینه ای مناسبی برای آن ها باشد که زمین های والیبال ، دوچرخه سوای ، کایاک سواری و ... از دیگر جاذبه های این جزیره است.

 

 

موزه و کلیسای چانگی

این موزه و کلیسا روایتگر داستان جنگی است که این کشور پشت سرگذاشته است ، برای دیدن کلیسا می توانید به حیات موزه بروید ، این مکان برای افتخار به افرادی ساخته شده که در جنگ جهانی دوم جان خود را از دست داده اند .

 

مارینا بی سندز

این ساختمان یکی از مکان های دیدنی سنگاپور است که محلی برای خوشگذرانی افراد مرفه بشمار می رود . این ساختمان که از هتل ، مراکز خرید لوکس ، موزه آرت ساینس و تعداد بسیار زیادی از مکان های شیک و جذاب تشکیل شده است.

 

موزه خان بابا

این موزه مجموعه آثار پراناکان را در خود حفظ کرده است و در محله چینی ها واقع شده است و یک خانواده سرمایه دار مالکیت آن را بر عهده گرفته اند.

 

باغ های کنار خلیج

در حاشیه خلیج سنگاپور باغ هایی وجود دارد که بدون پرداخت هزینه می توان از آن ها دیدن کنید.این باغ ها از 18 باغ عمودی تشکیل شده که ارتفاع 16 متری قرار دارد.در این باغ مجموعه ای از بناهای مدرنی با نام سوپر تری گروو وجود دارد که شکل تازه ای به آن بخشیده و برنامه رقص نور همراه با موسیقی در آسمان از ساعت حدود 7 غروب شروع می شود و به مدت یک ساعت ادامه خواهد داشت.

 

پارک فورت کنینگ

یکی از مکان های دیدنی سنگاپور این پارک است که با داشتن سنی 1300 ساله هم اسباب تفریح و هم گردش شما را فراهم می کند.در این پارک تپه ای وجود دارد که توسط استامفورد رافلز به همه معرفی شده و بعد ها این تپه به دفتر مرکزی ارتش بریتانیا قرار گرفت.روی این تپه خانه استامفورد رافلز قرار دارد که مورد توجه گردشگران قرار گرفته است . بسیاری از کنسرت ها ، تئاتر ها و فستیوال ها در این مکان برگزار می شود .

 

نایت سافاری

نایت سافاری یکی از مکان های دیدنی سنگاپور بشمار می رود . در این مکان یک نمایشگر بسیار بزرگ زندگی جانوران را به نمایش می گذارد ، این سینمای کوچک و مهیج در سال 1984 رو نمایی شده و تا به امروز مورد استقبال گردشگرن بسیاری قرار گرفته است.

 

چرخ و فلک سنگاپور

یکی از مکان های جذابی که امروزه مورد توجه بسیاری قرار گرفته چرخ و فلک سنگاپور فلایر است که تجربه ای هیجان انگیز را برای شما به ارمغان می آورد ، وقتی به بالا ترین نقطه این چرخ و فلک برسید می توانید جزایر ملوک اندونزی و تنگه جوهور مالری را در کنار سنگاپور ببینید.

 

سخن آخر

سنگاپور مقصدی جذاب و دیدنی برای سفر است زیرا که دارای مکان های دیدنی جذاب است که انتظار هر گردشگری را از سفری ایده آل برآورده میسازد.اگر قصد سفر به مکان های جدید را دارید سنگاپور می تواند گزینه ای مناسب برای شما عزیزان باشد.

سفر به مالدیو

سفر به مالدیو

مالدیو را می توان کشوری شناور در بین آب های اقیانوس معرفی کرد.این کشور کوچک مجموعه ای از چند جزیره منفصل از هم است که در میان آب های دو اقیانوس هند و آرام قرار دارد.مالدیو از لحاظ وسعت و جمعیت کمترین میزان را در میان باقی کشور های آسیایی دارد.

 

این کشور بسیار لاکچری و شیک است ، سواحل شنی سفید رنگ و دنیای زیر آب مالدیو را منحصر بفرد کرده است.پایتخت و بزرگ ترین شهر این کشور جزیره ای ماله نام دارد که نام این جزیره از کلمه ماهالای گرفته شده که در زبان سانسکریت به معنی خانه بزرگ می باشد.

 

آب و هوای خوب ، ساحل هایی با شن های سفید ، درختان نخل ، روزهای گرم و آفتابی همه و همه دلیل بر این شده که سالانه گردشگران بسیاری را داشته باشد.

 

مکان های دیدنی مالدیو

مسجد جامع ماله

از آن جایی که مالدیو یک کشور مسلمان نشین است و طبیعی است که مساجد از جاذبه های گردشگری آن باشد . مسجد جامع مالدیو در شهر ماله قرار دارد و بزرگترین مسجد کشور مالدیو بشمار می رود.قدمت این بنا به سال 1656 میلادی می رسد .نمای زیبای مسجد وجود مقبره های قهرمانان و افراد شاخص مالدیو در این مسجد از ویژگی های آن بحساب می آید.

 

رستوران سابسیکس

این رستوران در اعماق آب های جزیره مالدیو واقع شده است که گردشگران می توانند غذاهای مورد علاقه خود را سفارش داده و در زیر اقیانوس هند میل کنند.

 

حتما برای شما سوال است که تا این رستوران چطور باید رفت ، مشتریان برای رسیدن به این رستوران از قایق موتوری استفاده می کنند و باید راه پله 3 لایه به ارتفاع 13متر را طی کنند تا به رستوران برسند.

 

موزه ملی مالدیو

این موزه در ماله که پایتخت این کشور است قرار دارد و در یکی از پارک های این شهر بنام پارک سلطان واقع شده ، این موزه باقیمانده هایی از قصر سلطان بوده که بعد از تخریب آن در سال 1968 به یادگار مانده است.

 

این موزه در سه طبقه ، آثار تاریخی ، اشیاء قدیمی ، تاج پادشاهی ، زیورالات ، ظروف کنده کاری شده و لباس و اسلحه به نمایش گذاشته می شود.

 

جزیره مافوشی

این جزیره اکثر اقامتگاه ها و هتل های لوکس مالدیو را در خود جای داده است و فاصله این جزیره تا ماله یک ساعت و نیم می باشد.

 

بازار بزرگ ماهی ماله

اهالی این منطقه بر این باورند که این بازار، بزرگترین بازار فروش ماهی در جهان است و در این بازار می توانید تازه ترین ماهی ها با تنوع باور نکردنی را پیدا و خریداری کنید.

 

ساحل درخشان جزیره وادهو

این جزیره قطعه ای از بهشت است یکی از شگفت انگیزترین پدیده های طبیعت را در خود جایی داده است ، ویژگی خارق العاده این ساحل تنها در شب زمانی که آب ساحل این جزیره بصورت کاملا رویایی در نور مهتاب می درخشد ، انگار که اکلیل های درخشان را در درون آب های آن ریخته باشند و منظره ای کاملا رویایی و خارق العاده ای به طبیعت می بخشد.

 

خانه وال مالدیو

یکی از تفریحات در جزیره بالی گشت و گذار با زیر دریایی در خانه وال هاست که بسیار تفریح لذت بخشی است.در دنیای زیر آب ماهی های رنگارنگ ، مرجان ها ، ماهی های صخره ای ، شیر ماهی ها ، کوسه های سفید صخره ای ، لاک پشت ها به استقبال شما خواهند آمد.

 

جزیره هووان فوشی

برای رفتن به این جزیره باید با قایق های پر سرعت و هواپیما های دریایی بروید.این جزیره دارای ساحل های بسیار بکر و بی نظیر با شن های سفید رنگ  در میان آبهای تمیز و لاجوردی این جزیره قرار گرفته است ، با رفتن به این جزیره می توانید به اولین اسپای زیر آب در دنیا بروید.

 

جزیره جیراوارو

این جزیره به جزیره 4 فصل مالدیو معروف است که از سال 2004 به جزیره ای قابل سکونت در مالدیو تبدیل شده به دلیل اینکه در این سال اقامتگاه چهارفصل را در این جزیره ساختند.

در این جزیره گونه های متنوع حیوانات و گیاهان را می توانید ببینید ، گونه های حیوانی مانند قناری پر سرخ ، خرچنگ ، مارمولک های اژدها و پروانه ها...

 

غواصی در صخره بنانا

این صخره یک محوطه محافظت شده است که زیبایی آن و امکان غواصی در آن شهرت بین المللی دارد . شکل این محوطه که دارای غارهای زیاد و برآمدگی ها ، خطوط صخره ای و بافت مرجانی آن سبب شده که گونه های حیوانی متعددی را به خود جذب کند.

 

سوغاتی از مالدیو!!!

سوغاتی های مالدیو نه تنها بسیار زیبا به نظر می رسند بلکه بسیاری از آنها کاربردی هستند و شما می توانید سال ها از آن ها استفاده کنید.در ادامه تعدادی از این سوغاتی ها را معرفی میکنیم :

 

_دهونی یا قایق مینیاتوری

 

_زیور آلات دست ساز

 

_نارگیل و محصولات آن

 

_دست ساز های لاکی

 

_تند کونا

 

_ لباس های محلی  فیلی

سخن آخر

مالدیو یکی از زیباترین کشور های واقع شده در اقیانوس هند است که هر ساله گردشگران بسیاری از سرتاسر جهان به آن سفر می کنند ، در واقع سفر به مالدیو سفر به بهشت هزار پاره ی اقیانوس هند است.در این مقاله سعی بر این داشتیم که تنها گوشه ای از زیبایی های این کشور را به شما عزیزان کنیم .

باتومی

باتومی

شهر باتومی یکی از مقصد های مسافرتی محبوب بین ایرانی ها است و این شهر زیبا هر ساله گردشگران بسیاری را در دل خود جایی می دهد

 

باتومی یک شهر زیبا با امکانات گردشگری بسیار زیادی است از تفریحات ساحلی گرفته تا مراکز خرید وسیع و کافه های شیک و رستوران ها با غذاهای بی نظیر...

 

این شهر که دومین شهر بزرگ گرجستان است و نقش مهمی در جذب توریست برای این کشور را دارد  و عنوان پایتخت توریستی گرجستان را به خود اختصاص داده است.

باتومی در کنار دریای سیاه و جنوب غربی کشور گرجستان قرار دارد و موقعیت جغرافیایی آن سبب شده که آب و هوای معتدلی را داشته باشد به همین دلیل طبیعت بسیار زیبا و چشم نوازی را دارد.یکی دیگر از دلایل محبوبیت با تومی آب و هوای دلپذیر و 4 فصل آن است .

 

 

مکان های دیدنی باتومی

مجسمه علی و نینو

این مجسمه از مشهورترین و دیدنی ترین مکان های دیدنی شهر باتومی است که هروز یک نمایش عاشقانه را با زمان 8 تا 10 دقیقه ای تکرار می کند. دو مجسمه فلزی مرد و زن با ارتفاع 8 متر است که نام این مجسمه ها برگرفته از شخصیت اصلی رمان عاشقانه ای با همین نام است.

 

 

برج باتومی

این برج بلند ترین برج در گرجستان است که از لحاظ معماری شبیه ساختمان <امپایر استیت> در منهتن نیویورک است.در گذشته این بنا عنوان دانشکاه صنعتی را دارا بود اما با گذشت زمان از آن بعنوان هتل استفاده شد.از جذابیت های آن چرخ و فلک فریس که در دل آن واقع شده می باشد.

 

 

میدان اروپا

این میدان یکی از میدان های اصلی شهر بوده و که مجموعه ای از جاذبه های گردشگری را کنار هم جمع کرده است ، مجسمه مدیا ، فواره موزیکال ، ساعت نجومی ، بناهای قدیمی به سبک قرن نوزده و ساختمان های مدرن همگی در یک میدان گردشگران را مجذوب می کند .

 

میدان پیازا

در این میدان ساختمان های چشمگیر و رستوران های شیک و گران قیمت ، موسیقی زنده و زنگ ناقوسی که هر روز ساعت 3 بعد از ظهر به صدا در می آید نواخته می شود و همه این ها سبب شده که این میدان را بین گردشگران جذاب کند.

 

باغ گیاه شناسی باتومی

اگر به طبیعت گردی علاقه دارید پیشنهاد ما به شما رفتن به این باغ است ، این باغ سرسبز و زیبا که امروزه پاتوق بسیاری از گردشگران شده است و مساحتی حدود 108 کیلومتر را دارد . یکی دیگر از ویژگی های این باغ که آن را از دیگر باغ ها متمایز کرده وجود پوشش گیاهی متنوع این باغ است  بطوری که گیاهان این باغ از جای جای قاره های جهان گرد آوری شده و بر اساس منشاء گونه گیاهی خود دسته بندی شده اند.

 

 

دلفیناریوم باتومی

دلفیناریوم باتومی فرصتی بسیار جذاب است که همه گردشگران این شهر به دیدن آن می روند.برنامه حرکات نمایشی دلفین ها در طول روز چندین بار اجرا می شود و در کنار این حرکات نمایشی مربیان دلفین ها نکات آموزشی از دلفین ها نحوه زندگی کردن آن ها در اختیار بازدید کنندگان قرار می دهند که ممکن است برای فرزندان شما بسیار جذاب و آموزنده باشد.

 

موزه هنر های زیبای آجارا

این موزه که آثار هنرمندان مطرح گرجی و اروپایی است در دل خود جایی داده است ، اگرچه این موزه زیاد بزرگ نیست اما وجود تعداد زیادی از نقاشی هنرمندان بزرگ و برجسته و مجسمه های بی نظیر که همگی جزء آثار هنری معاصر و کلاسیک بشمار می روند آن را  به مکانی برای گردشگران  تبدیل کرده است.

 

بلوار باتومی

این بلوار حدود 7 کیلومتر است و جزء تاریخی ترین منطقه باتومب بشمار می رود ، علاوه بر قدمت این بلوار فضای رمانتیک و منحصر بفرد این بلوار آن را به یکی از بارزترین جاذبه های این شهر تبدیل کرده است.این بلوار دارای محوطه وسیع و سرسبز با فواره های آبی و مجسمه های نمادین شهر باتومی است.

 

کلیسای جامع مریم مقدس

این کلیسا عمدتا مکانی برای اعمال مذهبی مسیحیان ارتودکس بوده است . این کلیسا از معماری بسیار زیبا و حیرت انگیزی بر خوردار است و نمای بیرونی آن متشکل از گنبدهای کشیده ای است که به سبک گوتیک طراحی شده است .

 

برج الفبا

یکی از مشهور ترین برج های مرتفع شهر باتومی برج الفبا است که ارتفاع آن 130 متر است . نمای بیرونی برج الفبا به شکل یک رشته دی ان ای انسانی است که بصورت مارپیچ به سمت بالا رفته است و تمامی 33 حرف الفبای گرجستان را نمایش میدهد.در داخل این ساختمان آسانسوری استوانه ای شکل قرار دارد که به بالاترین نقطه برج رسیده و نمای 360 درجه به شهر باتومی دارد.

 

ساعت ستاره شناس

ساعت ستاره شناس باتومی بر سر بنای قدیمی بانک ملی گرجستان قرار دارد ، این ساعت توسط کشور آلمان به سفارش مقامات باتومی ساخته شده است . این ساعت اطلاعاتی از قبیل وضعیت قرار گیری کره زمین نسبت به خورشید ، وضعیت ماه ، زمان دقیق طلوع و غروب خورشید و خط نصف النهار را نمایش می دهد.

 

سخن آخر

گستردگی خدمات توریستی و تفریحی در شهر باتومی این امکان را برای گردشگران فراهم می کند که با هر سلیقه و متناسب با علایقی که دارند از سفر به باتومی لذت ببرند و تجربه ای خاطره انگیز را داشته باشند.

بهترین مقصد برای سفر های تابستانی

بهترین مقصد برای سفر های تابستانی

همان طور که می دانید تابستان بهترین فصل برای برنامه ریزی و مسافرت بدون دغدغه است ، باتوجه به گرم بودن هوا رفتن به کشوری که در این فصل آب و هوای معتدلی دارد می تواند گزینه ی بسیار مناسبی برای سفر باشد.

در این مقاله سعی بر این داریم کشور هایی را معرفی کنیم که در فصل تابستان برای سفر آب و هوای مناسبی دارند.

 

باکو، آذربایجان

آذربایجان یکی از کشور های کهن با فرهنگی بسیار غنی است که به واسطه قرار گیری در راه ابریشم در سالیان دور از رونق اقتصادی بسیار بالایی برخوردار است.آذربایجان بواسطه آتش های همیشه روشن خود به سرزمین شعله های آتش شناخته شده ، پایین بودن قیمت بسیاری از خدمات از جمله اقامت ، خورد و خوراک و حمل نقل ، سهولت دریافت ویزا همه و همه سبب شده تا باکو را به عنوان یکی از بهترین مقاصد گردشگری انتخاب کنند.دیدنی های باکو بسیار زیاد است ، وجود قلعه دختر ، دروازه مراد و کاخ شروان شاهان تنها بخشی از جاذبه های این شهر زیباست.

 

 

 

تفلیس،گرجستان

تفلیس پایتخت گرجستان به عروس شهر های آسیای میانه معروف است و مکان های دیدنی و جاذبه های گردشگری بسیار زیادی دارد ،این شهر یک بخش قدیمی به نام تفلیس قدیم دارد که جاذبه تاریخی بسیاری دارد.

میدان مادر ، موزه ملی گرجستان ، برج ساعت تفلیس تنها تعدادی از دیدنی های این شهر است.تله کابین تفلیس یکی از تفریحات بسیار مهیج این شهر است از قسمت جنوبی پارک ریکه آغاز و پس از عبور رودخانه کورا به تفلیس قدیم و قلعه ناریکالا ختم می شود.

 

استانبول،ترکیه

ترکیه در صنعت گردشگری در منطقه حرف اول را میزند یکی از اصلی ترین مقاصد گردشگری آسیای مرکزی و اروپا بشمار میرود.در ترکیه معمولا خدمات اقامتی و رفت و آمد ، غذا و تفریحات نسبتا ارزانی دارد در مقایسه با کشور های اروپایی به همین رو ترکیه بخصوص شهر استانبولش بسیار مورد توجه گردشگران قرار دارد به طوری که هر ساله 1.5 میلیون ایرانی به این کشور سفر می کنند.تعداد بهترین مقاصد سفر ترکیه کم نیست و می توان به شهر های دیگر آن از جمله آنکارا ، ازمیر، آنتالیا ، وان ، بدروم اشاره کرد.

 

 

ایروان، ارمنستان

ارمنستان یکی از همسایه های شمالی ایران است که دارای فرهنگی بسیار غنی و طبیعتی ناب و دیدنی دارد ، ارمنستان یکی در گذشته قسمتی از ایران بوده به همین سبب قسمتی از فرهنگ و اداب و رسوم ایران را به ارث برده و به همین رو هر ساله پذیرای گردشگران ایرانی بسیار زیادی می باشد.هتل های لوکس ، منازل شخصی اجاره ای و اقامتگاه های ارزان قیمت ، ظیف وسیعی از شیوه های اقامت در این شهر را به شما ارائه می دهد.

 

 

روسیه

روسیه دارای جاذبه تاریخی بسیار زیادی است و همه این ها در کنار آب و هوای خوب باعث شده یکی از بهترین مقاصد گردشگری در فصل تابستان باشد.از طرفی پدیده شب های سفید روسیه در شهر های مثل مسکو و سن پترزبورگ رخ می دهد ، یکی از جذاب ترین دیدنی های روسیه در تابستان است.باید گفت که سفر به سرزمین تزار ها برای ایرانی ها راحت بوده و به آسانی ویزا داده می شود.

 

 

تایلند

هر ساله بیش از 40 میلیون نفر به کشور تایلند سفر می کنند ، شهرهای جنوبی این کشور دارای سواحلی بکر و تماشایی است و انواع و اقسام جاذبه های سرگرم کننده را برای گردشگران فراهم میکند.هتل های متنوع با همه رنج قیمتی ، غذاهای لذیذ ، بازار های شناور ، بازار های لوکس ، امکان تردد آسان در سطح شهر ایده آل برای هر مسافر تایلند است.شهر های شمالی این کشور گردشگران کمتری دارند و خلوت تر هستند ، به دلیل موقعیت قرار گیری این شهر ها که موقعیتی کوهستانی دارند و ارتفاع زیاد آب و هوای مطلوبی دارد.

 

 

قبرس

قبرس ، سومین جزیره بزرگ مدیترانه ، یکی از بهترین مقاصد مسافرت در تابستان است .اقامتگاه ها و هتل های لوکس قبرس بسیار پرطرفدار هستند و تابستان گردشگران بسیار زیادی دارند، در این کشور ترکیبی از سه فرهنگ آسیایی و اروپایی و آفریقایی بچشم می خورد.

 

بالی

بالی یکی از بهترین مقاصد سفر های تابستانی است ، جزیره ای کوچک در میان آب های اندونزی که البته محبوب ترین مقصد گردشگری بحساب می آید.سواحلی ماسه ای دریایی شفاف و کریستالی ، هتل های لوکس و متنوع با خدماتی عالی و طبیعتی بسیار زیبا و بکر از اصلی ترین دلیل محبوبیت بالی است.

 

 

مراکش

مراکش کشوری در آفریقای شمالی است که سواحلی طولانی آن به اقیانوس اطلس شمالی و دریای مدیترانه راه دارد.این کشور از شمال با اسپانیا و تنگه مهم جبل الطارق ، از جنوب با صحرای غربی ، از شرق با الجزیره ، از غرب با اقیانوس اطلس ، از جنوب با موریتانی همسایه است.مراکش به دلیل فرهنگی غنی برای بسیاری از گردشگران جذابیت دارد ، تاریخ کهن  و دست نخورده بودن بافت قدیمی و چهره اصیل شهر های مراکش هر گردشگری را به خود جذب می کند.

با سفر به مراکش می توانید از عروس آفریقا ، شهر رویایی کازابلانکا دیدن کنید .

 

 

بلغارستان

کشور بلغارستان بخصوص وارنا ، سومین شهر بزرگ این کشور است و بهترین مقصد برای سفر در فصل تابستان است ، هر ساله در این فصل هزاران گردشگر روانه ای بلغارستان می شوند .  سواحل زیبا ، آب و هوای مطبوع و مکان های گردشگری و جاذبه های آن می توان از دلایل سفر های زیاد به این کشور در تابستان باشد. بلغارستان کشوری اروپایی است و نیازی به دریافت ویزای شینگن ندارد و ایرانی ها به راحتی می توانند به آن سفر کنند.

 

 

سفر به چین

سفر به چین

 چین کشوری با فرهنگی بسیار غنی است و کشور های اندکی در سرتاسر دنیا پیدا می شوند که دارای چنین فرهنگی هستند . پکن ، شانگهای و هنگ کنگ شهر های پیشرفته و مدرن چین هستند به طبع این شهر ها از گران ترین شهر های چین محسوب می شوند  . تغییرات فراوان چین باعث شده گردشگران بسیار زیادی به ای کشور سفر کنند .

 

جاذبه های گردشگری چین تنها به شهر های بزرگ و مدرن آن ختم نمی شوند بلکه این سرزمین پهناور دارای مقاصد گردشگری و زیبای دیگری هم هست مه از شهرت کمتری برخوردار است .

 

آب و هوای چین

بر اساس تنوع شرایط آب و هوایی در چین ، آب و هوای آن به سه بخش شمالی ، مرکزی و جنوبی تقسیم می شود ، معمولا شهر های چین دارای آب و هوای گرم می باشد و شهر های پکن و شانگهای را معمولا در فصل زمستان سفر کنید  تا گرمی هوا را تجربه نکنید.

 

پایتخت چین و یکی از پر جمعیت ترین شهر دنیا پکن است. پکن دومین شهر پر جمعیت چین پس از شانگهایی است

 

جاذبه های گردشگری چین !

دیوار چین

هیچ سفری به چین بدون دیدن دیوار بزرگ چین کامل نیست . مسیر 6 هزار کیلومتری دیوار بزرگ چین از قلعه شانگهایگوآن در شرق تا جیائوگوان در غرب امتداد دارد. ارتفاع این دیوار به 6 تا 8 متر می رسد اما ارتفاع برخی نقاط آن به 16 متر هم میرسد.گردشگران می توانند برای بازدید از این دیوار با تورهای متنوع همراه شوند بسته به بودجه خودشان ؛ برخی از این تور ها چند روز ادامه دارد.

 

 

شهر ممنوعه و کاخ امپراطوری پکن

بزرگ ترین و مهم ترین سازه چین که بعنوان کاخ امپراطوری شناخته می شود و در شهر ممنوعه استان پکن قرار دارد.این شهر در مرکز پکن قرار دارد و متعلق به سلسله یوان است و از آن زمان تا به حالا محل اقامت 24 امپراطوری دوران مینگ چینگ بوده است.

 

این شهر و سازه داخل آن حدود 720 هزار متر مربع وسعت داشته و توسظ دیوار های 10 متری ، خندق و برج و باروهای فراوان نیز حفاظت می شود.

 

کاخ تابستانی پکن

این کاخ بسیار زیبا در درون باغی منحصر بفرد 700 هکتاری قرار دارد و یکی از پر بازدیدترین اماکن تاریخی چین است.این کاخ در سال 1153 میلادی ساخته شده و دریاچه بزرگ آن به منظور افزایش درخت های اطراف در قرن 14 به آن اضاف شده است.

 

 

رودخانه یانگ تسه و دره های آن

این رودخانه 6000 کیلومتر امتداد دارد و طولانی ترین و مهم ترین رودخانه چین و سومین رودخانه بزرگ جهان بعد از آمازون و نیل است . تور های چالش برانگیز زیادی برای بازدید از مسیر رودخانه در چین وجود دارد ، تورهایی که شما  را با قایق های تفریحی در بخش های مختلف رودخانه میبرند.

 

 

مجسمه بودای بزرگ لشان استان سیچوآن

این مجسمه یکی از جاذبه های بسیار دیدنی کشور چین است که در سال 96 میلادی در فهرست آثار جهانی یونسکو ثبت شده است . این مجسمه ارتفاعی حدود 71 متر ارتفاع دارد .

1021 تکه مو به سر این مجسمه وصل شده است . عظمت این مجسمه بصورتی است که روی پاهای آن حدود 100 نفر جای می گیرند.

 

 

دریاچه تاریخی هانگژو غربی

یکی از زیباترین جاذبه های توریستی غرب چین که در شهر هانگژو واقع شده این دریاچه تاریخی است که به 5 قسمت تقسیم و دارای سه گذرگاه است . در اطراف این دریاچه معابد متعددی مثل معبد پاگودا ، باغ ها و جزایر مصنوعی زیادی وجود دارد.

 

پارک ملی ژانگ جیاجی چین

این پارک یکی از بهترین پارک های جنگلی چین با مساحتی حدود 4810 هکتار است و در شمال استان هونان واقع شده است. این پارک در لیست آثار تاریخ طبیعی به ثبت رسیده است ، این جنگل به عنوان یک منبع غنی اکسیژن در کل دنیا بحساب می آید.

 

کاخ پوتالا

این کاخ با عظمت ترین کاخ مذهبی باستانی در کل دنیا بحساب می آید و در یکی از پنج منطقه خود مختار چین قرار دارد . ارتفاع این کاخ 3750 متر بالاتر از سطح دریاست و در 100 متری از سطح زمین شهر لهاسا قرار دارد.این کاخ در سال 1645 توسط دالای لاما ساخته شد و نماد تعهد و ایمان مردم تبت است.

 

 

باغ یویوان

این باغ بسیار زیبا از معروف ترین باغ های چین بشمار می رود ، حدود 400 سال از ساخت این باغ می گذر و در طی این سال ها دچار تغییرات بسیاری شده است .

این باغ علاوه بر باغچه و برکه های زیبا شامل فضاهایی مثل آلاچیق ، تالارها ، فضاهای سنگی ، حوضچه های بسیار زیبا است.


کوه های رنگین کمانی ژانکی دانگسیا

این کوه یکی از جذاب ترین مکان های دیدنی چین است و هر ساله گردشگران بسیاری برای بازدید از این کوه روانه پارک ملی می شوند .

مسیر بازدید از این کوه ها مسیری چوبی است که 666 تا پله دارد و گردشگران از این راه می توانند به کوه های رنگین کمانی برسند.ب بهترین زمان بازدید از این کوه ها در فصل بارانی است زیرا خیس و مرطوب شدن خاک جلوه ی زیبا به کوه ها می بخشد.

 

 

فستیوال های هند

فستیوال های هند

 هند ، سرزمین جشن هایی است که مردم ادیان مختلف را با هم هماهنگ می کند. جشن های هند طیف گسترده ای دارند . فرهنگ های مختلف جشنواره و فستیوال های گوناگونی را به وجود می آورند که با شور و شوق و هیجان برگزار می شوند. تور هند جز تور هایی است که بسیار پر طرفدار است و بسیاری از گردشگران علاقه دارند این کشور زیبا را ببینند و با فرهنگ آن آشنا بشوند.

 

هر جشنواره به نوبه ی خود بی نظیر بوده و بیانگر آداب و رسوم مردم هند و گذشتگان آنهاست و هندی ها سعی بر به جا ماندن این آداب دارند.

 

 

فستیوال هولی

هولی جشن رنگ هاست ، مردم در این فستیوال آتش راه می اندازند و پیکر هولیکا شیطانی را می سوزانند و با پودر های رنگی یکدیگر را رنگی می کنند و بادکنک های که درون آن ها با آب پرشده را بسوی هم پرتاب می کنند ، این جشنواره در ماه مارس برگزار می شود.

 

 

 

فستیوال دیوالی

یکی از بزرگ ترین و جالب ترین جشن های هندوستان جشن دیوالی است که در ماه اکتبر برگزار می شود. این جشن 5 روز هندو است و بیانگر پیروزی خیر بر شر و بدی است .

در قسمت شمالی هند ، دیوالی برای بزرگداشت بازگشت خدای راما به ایودیا بعد از شکست راوانا جشن گرفته می شود و در قسمت جنوبی هند این جشن پیروزی خدای کریشنا بر دیو ناراکاسورا است. در این جشن مردم هند خانه هایشان را تمیز کرده و لامپ های روغنی و چراغ برق ها ی برقی خریداری می کنند ، چراغ هارا تمام شب روشن نگه داشته و و درها را باز گذاشته تا الهه ثروت برای بازدید  خانه های مردم بیاید.

 

 

فستیوال گانش

این جشنواره برای تولد خدای محبوب فیل هندی ، خدای گانش برگزار می شود . در این جشن مجسمه بسیار بزرگی از گانش که پر از تزیین و آرایش است در خانه ها و مکان های عمومی نصب می شوند و در طول این جشن مجسمه را پرستش کرده و مردم با آواز و رقص به سمت خیابان ها روانه می شوند. مدت زمان این جشن 11 روز است و بهترین مکان برای دیدن این جشن بمبئی است.

 

فستیوال اونام

اونام بزرگ ترین جشنواره سال در ایالت کرالا در قسمت جنوبی هند است و این جشن برگرفته از افسانه ی برداشت نشانه بازگشت پادشاه اسطوره ای ماهابالی است و فرهنگ و میراث ایالتی را به نمایش می گذراند.مردم با گل های که چیده اند زمین جلوی خانه هایشان را تزیین می کنند و در این جشن مردم لباس های جدید خود را پوشیده و با رقص و ورزش و بازی ها در کنار هم شادی می کنند.

 

 

فستیوال کریشنا جانماشتامی

در این فستیوال سال روز تولد خدای کریشتا را مردم جشن می گیرند . در این جشن تیم هایی از بچه ها از روی هم بالا رفته و هرم انسانی را تشکیل می دهند تا گلدان سفالی مملو از شیره کره را که از بالای ساختمان آویز شده بشکنند و آب درون گلدان روی مردم ریخته و مردم این را نشانه وحدت و یک پارچگی بین خودشان می دانند.

 

 

فستیوال بایساکی

این جشنواره بزرگترین جشن سیک هاست و در روز سیزدهم آوریل هر سال برگزار می شود و نماد برداشت محصول است .این جشن با اجرای رقص و پایکوبی که شامل رقص سنتی و مردمی است همراه است.

 

 

فستیوال چات پوجا

این جشنواره ، یک جشن باستانی و معروف در آیین هندو ها است . چات پوجا یک جشن بسیار مهم در بیهار ایالت شرقی در هند است . این جشن برای شکر گذاری خدای خورشید است و خورشید منبع قدرت طبیعی است و مردم هندو آن را خدای نور ، انرژی و زندگی می نامند.

 

 

فستیوال همیس

همیس جشنواره ای خاص و شگفت انگیز است که مراسم ویژه ای است که هر سال در روز تولد بنیان گذار بودیسک تبت در لاداخ هند برگزار می شود.این جشن هر سال دو روز در ماه ژوئن برگزار شده و مردم بسیاری از نواحی مختلف هند به این منطقه می آیند.

در این جشن مردم با لباس های خاص و رنگارنگ موبدان در کنار ماسک های بر چهره در این مراسم حضور پیدا خواهند کرد.

 

فستیوال شیرواتی

در این مراسم مردم در معابد شیوا دور هم جمع شده و مراسم خاص خود را برگزار می کنند . در هر ناحیه ، برنامه های متفاوتی برای بزرگداشت این شب اجرا می شود.دز مراسم آوای زیبا و شنیدنی سرود های مذهبی که بصورت گروهی اجرا می شوند بسیار دلنواز است.

 

 

سال نوی هندی

این جشن ، جشنی با شکوه است که پر از آیین ها و سرشار از شادی و حس زندگی است.این جشن تاریخ آن بر اساس چرخه ی خورشیدی تعیین می شود و اواسط ژانویه هر سال توسط هندوهای مناطق شمالی و سیک ها بر پا می شود و در این ایام به شکرانه ی رسیدن بهار . تکمیل چرخه ی یک ساله ی کشت و کار و شروع دوره جدید زراعت مردم هند به شکرگزاری می پردازند.

 

 

سخن آخر

فستیوال های هند ، یکی از زیبا ترین و هیجان انگیز ترین دیدنی های این کشور است که خارج از هند هیچ کشوری این جشن های باشکوه را ندارد. هند کشور صلح ، مذاهب و ادیان مختلف است اما در کنار هم ملتی یکپارچه و منسجم را داراست.در این مقاله سعی کردیم تعدادی از جشن های معروف و مهم هند را معرفی کنیم که هر کدام از این جشن ها بیانگر فرهنگ و اداب قبایل هندوستان می باشد.

سفر به آنتالیا

سفر به آنتالیا

شهر آنتالیا یکی از شهر های معروف و توریستی در ترکیه است که هر ساله مقصد بسیاری از گردشگران در سرتاسر دنیا می باشد. به شهر آنتالیا مرکز گردشگری و تفریح می گویند.این شهر جمعیت کمتری نسبت به استانبول را دارد ، آنتالیا یک شهر بسیار زیبا با مراکز دیدنی و تاریخی است که در آن فستیوال های فرهنگی متعددی برگزار می شود.

 

این شهر زیبا نقش بسیار مهمی در صنعت توریسم برای این کشور دارد ، آنتالیا یکی از پر رفت و آمد ترین و شلوغ ترین شهر های ترکیه است و در قسمت غربی کشور ترکیه واقع شده و در منطقه مدیترانه ای ترکیه قرار دارد.معروف ترین مرکز توریستی و ساحل شهر آنتالیا بلک نام دارد و در قسمت شرقی آن واقع شده است.

یکی از دلایلی که این شهر را بسیار معروف و محبوب کرده وجود هتل های 5 ستاره و اقامتگاه های لوکسی است که امکانات رفاهی بسیاری را دارا هستند.

 

آب و هوای آنتالیا

آنتالیا یک شهر ساحلی است و به همین دلیل دارای آب و هوای مدیترانه ای و عالی است و بهترین فصل سفر به آنتالیا بهار است و هوا عالی است و رطوبتی ندارد.

 

جاذبه های شهر آنتالیا :

اسکله قدیمی آنتالیا

این بندر قدیمی آنتالیا دور تا دورش را صخره ای پوشانده و در قدیم بندر اصلی شهر آنتالیا بوده است ، امروزه این اسکله یکی از مکان های گردشگری آنتالیاست و تمام تور های قایقی آنتالیا سفرشان را از این اسکله قدیمی شروع می کنند. این مکان رستوران و کافه های زیادی دارد و مهمانان می توانند از فضای دنج آنجا استفاده کنند.

 

 

مسجد ییولی مناره

این مسجد نماد شهر آنتالیاست و تاریخ تاسیس آن به سال 1320 باز می گردد.معماری این مسجد مستطیلی بوده و 6 گنبد دارد و با خشت ساخته شده . ییولی در ترکی به معنای شیاردار است و به ساختار شیاری مناره اشاره می کند.

 

 

پرگا

این شهر باستانی یکی از بهترین جاهای دیدنی آنتالیاست و پر از شگفتی است ، ستون های بزرگ با سرستون های زیبا و دیوار های بلند آثاری هستند که در بازدید از پرگا می توانید ببینید . در زمان یونانی ها پرگا یکی از شهر های زیبا و با شکوه بوده . وجود مجسمه زنان و فعالیت آنان در امور اداری آن زمان دارد.

 

 

موزه آنتالیا

برای کسانی که اهل تاریخ و موزه اند ، این موزه می تواند برایشان بسیار جذاب باشد.این موزه بیش از 13 تالار دارد و تالار های مختلف موزه می توانید 5 هزار اثر تاریخی را ببینید . اتاق امپراطوری و تابوت ها ، آیکون های مسیحیت از مهم ترین بخش های این موزه بشمار می روند.

 

 

شهر باستانی کالیشی

این شهر بسیار زیبا دارای عمارت های با دیواره های سفید و سقف های قرمز هستند و به هنگام قدم زدن در این محله ها می توانید از تماشای این عمارت ها لذت ببرید.

در حال حاضر بسیاری از این عمارت ها به هتل ، فروشگاه ها و گالری های هنری و رستوران تبدیل شده اند .

 

دروازه هادریان

یکی از اصلی ترین مسیر برای ورود به شهر کالیشی این دروازه است که دیوارهای بلند و زیبایی دارد و این دروازه در سال 130 بعد از میلاد ساخته شده است.

 

قلعه رومی

این قلعه در قرن دوم ساخته شده و یک برج مراقبتی 14 متری از این قلعه محافظت می کند . این قلعه مکان بسیار مناسبی برای تماشای غروب آفتاب است ، روایت است که در قدیم از این قلعه برای دیدبانی بندری که در نزدیک آن است استفاده میکردند.

 

ساحل کنیالتی

این ساحل از دیگر جاذبه های گردشگری آنتالیا بحساب می آید و در شرق مرکز آنتالیا قرار گرفته است . کنیالتی یکی از دو ساحل شنی و پرطرفدار آنتالیاست که گردشگران بسیار زیادی را هر ساله در خود جایی می دهد.

در این ساحل زیبا اماکن تفریحی بسیار عالی وجود دارد که می توانید از امکانات این ساحل آرام و رویایی نهایت استفاده را ببرید.

 

 

ساحل لارا

این ساحل بکر و زیبا در جنوب مرکز شهر آنتالیا قرار دارد . بهترین زمان برای سفر به این منطقه تابستان است .

لارا به شن های سفید نرمش معروف است طبیعتی زیبا و چشم نوازی دارد . در این ساحل کافه ها و رستوران های قرار دارد که شما می توانید از آنها استفده کنید.

 

پارک ملی کوپرولوکانیون

این پارک یکی از هیجان انگیز ترین تفریحات موجود در شهر آنانتالیاست . نکته جالبش اینجاست که آب این پارک سبز رنگ بوده و به شکل زیبایی از بالای صخره به پایین ریخته می شود ، این پارک ملی یکی از زیبا ترین مقاصد آبی ترکیه بشمار می رود.

 

 

از دیگر جاذبه های شهر آنتالیا می توانیم به آسپندوس ، ترمسوس، پرج ، الیمپوس و کیمرا ، چشمه کارست و ... اشاره کرد.

شهر آنتالیا دارای جاذبه های گردشگری زیادی است که این جاذبه ها تمامی سلیقه ها را در بر دارد . این شهر ساحل های بسیار زیبا و تمیز و مکان های تاریخی و آثار باستانی های بسیار دیدنی و طبیعتی بکر و زیبا را در دل خود جای داده است که گردشگران بسته به هر سلیقه ای ناراضی از آن خارج نخواهند شد .

در کنار این همه زیبایی آنتالیا هتل ها و اقامتگاهای بسیار زیبا و شیک هم حرفی برای گفتن دارند ، هتل هایی که علاوه بر اقامت امکانات تفریحی بسیار زیادی دارند از جمله استخر های سرباز و سر پوشیده ، اتاق های ماساژ ، سونا و جکوزی ، شهر بازی و پارک آبی ، کافه ها و رستوران های مجهز و...

همه امکاناتی که آنتالیا دارد باعث شده که این شهر از جای جای دنیا مسافران بسیار زیادی داشته باشد

تور آنتالیا می تواند گزینه ای بسیار مناسب باشد و این شهر زیبا معمولا گردشگرانی را به خود جذب می کند که علاقمند به گذراندن تعطیلات و تفریحات آبی و ساحلی هستند. سفر به آنتالیا می تواند تجربه ی متفاوت و هیجان انگیزی برای هر گردشگر باشد.

فستیوال های ژاپن

فستیوال های ژاپن

ژاپن کشوری زیبا با نماد شکوفه های گیلاس ، این کشور با جذابیت های فراوان و تاریخی غنی در میان گردشگران جایگاه ویژه ای پیدا کرده

 

ژاپن یکی از کهن ترین کشورهای جهان است که دارای سنت های دیرین و متعدد است ، فستیوال های ژاپن تز جمله جذابیت های این کشور هستند که سالانه میلیون ها گردشگر را به این کشور جذب می کنند.

 

در این مقاله سعی بر این داریم که تعدادی از فستیوال های معروف و هیجان انگیز ژاپن را به شما عزیزان معرفی کنیم

 

فستیوال برف و یخ ساپور

این فستیوال هر سال در ماه فوریه در ساپورو ، پاتخت هوکایدو برگزار می شود.این فستیوال جذابیت بسیاری در بین مردم ژاپن و همچنین گردشگران دارد. در این فستیوال مجسمه هایی به شکل برج های یخی با ارتفاع 15 متری یکی از جذابیت های این فستیوال بشمار می رود و این فستیوال یکی از فستیوال های معروف زمستانه بین ژاپنی ها بشمار می رود. مجسمه های یخی در شب با نورهای زیبایی روشن می شوند و زیبایی و منظره ای خیره کننده به محیط می بخشند.

 

 

اومیزوتوری

این فستیوال در تاریخ 1 تا 14 مارس برگذار می شود و هروز عصر مشعل هایی بزرگ به بالای معابد برده و بالای سر مردم قرار می دهند و مردم می توانند این مشعل ها و جرقه های آن را مانند مراسم آتش بازی تماشا کنند.

اومیزوتوری در معبد تودایجی یکی از معروف ترین معابد ژاپن در نارا یکی از شهر های جنوبی کشور برگزار می شود.

 

هانامی

هانامی در زبان ژاپنی به معنی تماشای گل هاست . این جشن برای گرامی داشت زیبایی گل و شکوفه های کشور زیبای ژاپن است.معروف ترین شکوفه ها در ژاپن ساکورا یا شکوفه های گیلاس هستند که در فصل بهار ژاپن جای جای خیابان های این کشور می توان به تماشای این شکوفه های زیبا نشست و لذت برد. در شهر هایی مانند توکیو ، اوزاکا ، کیوتو فستیوال های شکوفه گیلس برگزار می شود . این فستیوال در ماه مارس و اوایل ماه آوریل برگزار می شود.

 

 

کاندا ماتسوری

این جشن در مرکز توکیو برگزار می شود و یکی از سه فستیوال برتر ژاپن است . این جشن در اواسط ماه می برگزار می شود و معبد قابل حمل که به آن میکوشی گفته می شود توسط چیزی در حدود هزار نفر حمل می شود .

 

 

تنجین ماتسوری

این فستیوال یکی از بزرگ ترین و مشهور ترین فستیوال قایق رانی دردنیا بحساب می آید و در روزهای 24 و 25 جولای در اوزاکا برگزار می شود . این جشن تابستانی که سرشار از شور و هیجان است تماشاگران شاهد هنر ها و مراسم سنتی ژاپنی هستند و آتش بازی از دیگر نمایش های این فستیوال است.

 

 

گیون ماتسوری

این جشن در شهر کیوتو برگزار شده و یکی از معروف ترین جشن های ژاپن است . گیون ماتسوری به مدت یک ماه طول می کشد و به مدت سه شب خیابان های جنوب شهر کیوتو به دلیل رژه بسته می شود.در شب فانوس ها روشن شده و منظره رویایی به شهر می بخشد.دختران ژاپنی در این فستیوال کیمونوهای سنتی پوشیده و بادبزن و کیف های سنتی به دست می گیرند که تداعی فرهنگ ژاپنی است .

 

 

آوا اودوری ماتسوری

این جشن فرهنگ حقیقی ژاپن را به تصویر می کشد و یکی از بزرگترین فستیوال های رقص در ژاپن است و سالانه بیش از یک میلیون گردشگر در روزهای 12 تا 15 آگوست به ژاپن رفته تا شاهد این جشن باشکوه باشند.این جشن از یکی از سنت های بودایی الهام گرفته شده و به گفته مردم ژاپن روح مردگانشان به مدت چند روز به دیدن خانواده خود می آیند.رقصنده ها و نوازنده ها که با نام رن شناخته می شوند با لباس های سنتی در خیابان ها به نواختن موسیقی و پایکوبی می پردازند.

 

 

هاکاتا دونتاکو ماتسوری

این جشن در روزهای 3 و 4 می در شهر فوکوکا برگزار می شود و مردم در حالی که یک وسیله چوبی مخصوص سرو برنج به نام شاموجی در دست دارند به رژه و پایکوبی می پردازند ، نام دیگر این فستیوال هاکاتا دونتاکو پورت است زیرا در بندر هاکاتا شاهد رویداد های زیادی هستند.

 

 

کوچی یوساکوی ماتسوری

این فستیوال برای اولین بار در سال 1954 بعد از اینکه رقص یوساکوی ابداع شد برگزار شد . این رقص بر اساس یک موسیقی قدیمی به نام یوساکوی بوشی اجرا می شود و مردم محلی در حالی که وسیله ای به نام ناروکو را دست دارند به رقص و پایکوبی در خیابان ها می پردازند.

 

نبوتا ماتسوری

این فستیوال هر سال در تاریخ 2 و 7 آگوست در شهر آئوموری برگزار می شود و در اصل نبوتا به معنی فانوس هایی به شکل انسان است که با همراهی هزاران نفر از مردم در حالی مکه با رقص و آواز مشغول هستند در شهر گردانده می شود.این رژه در هنگام غروب آفتاب شروع شده و تا چندین ساعت ادامه دارد.

 

 

 

سفر به استرالیا

سفر به استرالیا

کشور استرالیا یکی از بخش های پهناور قاره اقیانوسیه و از وسیعترین کشور های جهان است که بین اقیانوس آرام و اقیانوس هند در نیمکره جنوبی زمین واقع شده است.

 

استرالیا کشوری بزرگ و زیباست و مملو از جاذبه های گردشگری از شهر های مدرن و بزرگ گرفته تا صخره های مرجانی ...

این کشور تفریحات ساحلی و شهری بسیاری دارد که در سرتاسر دنیا شهرت دارند.استرالیا سرزمینی پر از عجایب طبیعی و حیات وحشی بی نظیر است . جنگل های بارانی ، صخره های دور افتاده ، خطوط ساحلی و پارک های ملی همه و همه تنها اندکی از زیبایی های استرالیا را به تصویر می کشند.

 

شهر های استرالیا بزرگ و متنوع عستند و هر کدام از آنها اقلیم متفاوتی دارند.تمان شهر های این کشور جذابیت خاص خودشان را دارند .

 

شهر کانبرا

این شهر یکی از شهر های بسیار مهم استرالیاست که پایتخت این کشور است. کانبرا جاذبه های توریستی بسیاری دارد که نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند و دارای رستوران ها و کافی شاپ و مراکز خرید های متعددی است .این شهر زیبا با خیابان های فوق العاده زیبا پر از درختانی است که زیبایی این شهر را دوچندان کرده است.کانبرا شبیه یک تابلوی نقاشی است که هر طرف از شهر را نگاه کنید زیبایی های طبیعت را می بینید. 

 

شهر سیدنی

این شهر یکی از مدرن ترین شهر های استرالیا بوده و از نظر جذب گردشگر یکی از مهم ترین شهر های این کشور است و اهمیت فراوانی دارد . این شهر زیبا دارای جاذبه های بسیاری است از جمله سواحلی بکر و بی نظیر و کوه های آبی رنگی که نظر هر بیننده ای را به خود جلب خواهد کرد. از دیگر جاذبه های این شهر می توان به خانه اپرا و تئاتر های زیبا و رستوران های بی نظیر آن اشاره کرد.

 

 

شهر ملبورن

این شهر که بیشتر به خاطر نقاشی ها و هنر های خیابانی اش معروف است ، در گوشه گوشه ی این شهر نقاشی های دیواری و کافی شاپ های با محیط بسیار زیبایی وجود دارد و همین امر باعث شده که ملبورن محبوبیت بسیاری را نزد گردشگران داشته باشد. ساحل ویکتوریای ملبورن حیات وحش بی نظیری را دارد که به همه ی گردشگران پیشنهاد می شود حتما از این ساحل دیدن کنند.از دیگر جاذبه های ملبورن می توان به جاده ساحلی اشاره کرد و بالن که می توان زیبایی های این شهر را از بالا تماشا کنید.

 

 

بریزبن

این شهر یکی از قدیمی ترین شهر های استرالیا بوده و رودخانه این شهر تفرجگاه های آبی و سواحل و جزیره های این شهر مکان مناسبی است برای کسانی که به تفریحات آبی علاقه دارند .اگر اهل موسیقی و دوچرخه سواری هستید این شهر زیبا می تواند انتخاب مناسبی باشد تا اوقات فراغت بسیار عالی را تجربه کنید.

در این شهر خرس ها و کوالاهای بسیاری را مشاهده خواهید کرد.

 

 

آدلاید

این شهر به موزه ها و غذاهای محلی اش معروف است . در آدلاید می توانید تمام رسوم و مراسم های سنتی را تماشا کنید و لذت ببرید.

این شهر گالری های هنری بسیار و پارک های حیات وحش بسیار جذابی دارد که در این باغوحش می توانید کوالا و کانگورو های قرمز را مشاهده کنید. در بین ماه های مه و اکتبر می توان وال های رودخانه را ببینید.

 

 

کنز

یکی از مقاصد گردشگری استرالیا شهر کنز می باشد که در میان جنگل های بارانی قرار دارد.در این شهر دیواره های مرجانی بسیار جذابی وجود دارد .

از دیگر جاذبه های این شهر آکواریوم کنز است که مخصوص مرجان هاست . قدیمی ترین جنگل های بارانی جهان در شهر کنز واقع شده و در اطراف شهر آبشار ها و حوضچه های آب بسیاری وجود دارد.

 

داروین

این شهر بهترین گزینه برای تماشای حیات وحش بی نظیر این کشور است. ساحل میندیل شهر داروین بازای بزرگ دارد که بسیار معروف است ، از دیگر جاذبه های این شهر موزه داروین و گالری هنری است و بزرگ ترین پارک ملی استرالیا که کاکادو نام دارد در این شهر قرار دارد.

 

پرت

پرت یک شهر بسیار مدرن و سرسبز و ساحلی است که برای محلی های این کشور اهمیتی بسیار دارد. سواحل شنی تمیز و بکر و رستوران ها با غذاهای بی نظیر و مراکز خرید های متعدد و جذاب این شهر همگی باعث شده که این شهر در میان گردشگران محبوبیت بسیلری داشته باشد . سواحل زیبای پرت معروفیت بسیاری دارد و اگر به این شهر سفر کردید قایق سواری و کایاک سواری در رودخانه سوآن را در جزیره راتنست را از دست ندهید.

 

سخن آخر

سفر به استرالیا برای ما ایرانی ها جذابیت های زیادی دارد از حیات وحش های جذاب آن گرفته تا مکان های دیدنی و گالری های هنری آن همگی در کنار هم باعث شده این کشور زیبا هر ساله گردشگران بسیاری داشته باشد .

جاذبه های کیش

جاذبه های کیش

این جزیره زیبا در استان هرمزگان قرار دارد و جاذبه های بسیار فراوانی برای گردشگران دارد. این جزیره به دلیل دارا بودن مراکز خرید متعدد و سواحل بسیار دیدنی معروفیت بسیاری از قدیم داشته است.

 

بهترین زمان برای سفر به این جزیره زیبا اردیبهشت و از ماه مهر تا آخر سال است ، اما لازم بذکر است که کیش در تمامی فصول گردشگران بسیاری دارد . 

 

مکان های دیدنی کیش بسیار زیاد است و برای بازدید از آن ها باید چند باری به این جزیره زیبا سفر کرد علاوه بر مکان های دیدنی تفریحات ساحلی ، هتل های لوکس ، مراکز خرید بی شمار ، آثار تاریخی و بافت شهری این منطقه باعث جذابیت آن شده.

 

مکان های دیدنی کیش

 

کشتی یونانی

یکی بهترین جاذبه های کیش که بسیار معروف است کشتی یونانی است که در غرب جزیره قرار دارد. از سال 1345 که این کشتی به گل نشسته تلاش های بسیار زیادی در راستای جابجا کردن این کشتی کرده اند اما موفق نشده و تا حالا این کشتی به گل ساحل زیبای جزیره کیش نشسته است. ساحل این کشتی یکی از زیبا ترین مناظر برای عکاسی گردشگران می باشد.

 

 

دره پرتغالی ها

این دره در گذشته محل سکونت پرتغالی ها بوده است و دارای آب و هوای مطبوع و چشم انداز بسیار سرسبز است. در این دره درختی به نام انجیر معابد وجود دارد که از دیر باز مردم محلی معتقد بودند که برای براورده شدن آرزوهایشان باید به آن درخت پارچه گره بزنند.

 

پارک آبی کیش

پارک آبی کیش یکی از تفریحاتی است که حتما باید در جزیره کیش امتحانش کنید ، تفریحی هیجان انگیز که خاطره بسیار جذابی برای گردشگران می شود.

استفاده از سرسره های آبی در وای گرم کیش می تواند بسیار دلچسب باشد و دور تا دور این پارک رودخانه ای وجود دارد که می توان روی تیوپ های مخصوص نشسته و گشتی در محیط جذاب و دوست داشتنی این پارک بزنید.

 

 

پارک دلفین کیش

این پارک با مساحت 100 هکتاری یکی دیگر از جذاب ترین مکان های دیدنی کیش است . از دیدنی های این پارک می توان به باغ پروانه ، باغ پرندگان ، باغ کاکتوس و آمفی تئاتر است و همگی در یک مکان قرار گرفته اند.دلفین ها ، شیر های دریایی ، گربه دریایی ، پنگوئن و .... از دیگر جانورانی هستند که هنگام رفتن به این پارک دلفین کیش مشاهده خواهید کرد.

 

جزیره هندورابی

این جزیره در 23 کیلومتری جزیره کیش قرار دارد و طبیعتی بسیار بکری دارد که بافت قدیمی خود را حفظ کرده و به همین دلیل برای گردشگران بسیار جذاب است ، گردشگران می توانند با قایق موتوری به دیدن این جزیره بروند.

 

 

باغ پرندگان کیش

در این باغ 50 گونه مختلف از پرندگان وجود دارد از جمله طوطی ، لک لک ، طاووس ، پلیکان و غیره در این پارک وجود دارد و برای علاقمندان پرندگان و باغ وحش می تواند جذابیت بسیار زیادی داشته باشد.

 

 

آکواریوم کیش

اگر به دنیای زیر آب علاقه دارید آکواریوم کیش می تواند گزینه ای بسیار مناسبی برای شما عزیزان باشد . با قدم زدن دراین منطقه اقیانوس را روی زمین حس خواهید کرد و کوسه ها ماهی های متنوع و حیواناتی مانند مار را در چند قدمی خودتان مشاهده کنید.

 

 

شهر حریره کیش

کیش علاوه بر جاذبه های دریایی که دارد جاذبه های تاریخی و بافت قدیمی بسیار زیادی دارد . قدمت این شهر به 800 سال پیش باز می گردد و نقش مهمی در تجارت بین کشور چین ، آفریقای شمالی و اروپا داشته است.آدرس این شهر میدان المپیک ، میدان حریره است.

 

 

سواحل کیش

کیش دورتا دور خودش سواحل بسیار بی نظیری را داشته که جز مهم ترین جاذبه های کیش بحساب می آید. مسافران معتقدند که سواحل کیش جزو تمیز ترین آب های جهان بوده و به خاطر داشتن نمک موجود در آب دریا برای شنا بسیار مناسب بوده ، آب این سواحل بسیار شفاف و تمیز بوده و برای تفریحات آبی گزینه ای مناسبی است.

تعدادی از سواحل کیش را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد

*ساحل مرجان کیش

*ساحل میرمهنا

*ساحل مرد ماهیگیر

*ساحل کلبه هور

*ساحل درختان نارگیل

*ساحل اسکله تفریحی

*ساحل سیمرغ

*ساحل اختصاصی مارینا

 

 

لازم به ذکر است که کیش مرکز خرید بسیار جذاب و دیدنی دارد که برای گردشگران جذابیت دارد و کیش به دلیل منطقه آزاد تجاری بزرگ در کشور است هزینه اجناس وارداتی این جزیره نسبت به دیگر نقاط ایران ارزان تر است .

جاذبه های عمان

جاذبه های عمان

عمان یکی از کشور هایی است که در حوضه خلیج فارس قرار دارد و یکی از قدیمی ترین کشور مستقل در بین کشور های عربی است. این کشور دارای دو قسمت است بخش کوچکی از عمان در قسمت جنوبی تنگه هرمز قرار دارد که مسندم نام دارد که این قسمت از سرزمین اصلی جدا افتاده است.پایتخت عمان شهر مسقط است و بزرگ ترین شهر کشور عمان بشمار می رود.

 

آب و هوای عمان در تابستان گرم است و بارندگی در این کشور بسیار نادر است ، مسقط دارای آب و هوای گرم و خشک است که تابستان های طولانی و گرمی دارد و زمستان آب و هوای معتدلی دارد.

 

 

شهر های معروف عمان

 

شهر مسندم

این شهر یک شبه جزیره در عمان است که یکی از شهر های شمالی این کشوربشمار می رود.این شهر نوار ساحلی بسیار زیبا و وسیعی دارد . مسندم شهری است که فضای کاری بسیار مناسب تری نسبت به باقی شهر های عمان دارد.

 

 

شهر صلاله

این شهر جزو شهر های بندری عمان بحساب می آید و در دو منطقه کوهستانی و جنگلی تشکیل شده است. شهر صلاطه شهر خوش منظره و سرسبز کشور عمان است که دارای درختان موز و نارگیل است . صلاطه دارای کوه های سرسبز و غار های بسیار زیبا و چشمه های شیرین ، دره های پر درخت و ساحل بسیار جذاب است.

 

 

شهر بریمی

این شهر از دیگر شهر های پادشاهی است که از مناطق بزرگ و دیدنی محسوب می شود و در لیست شهر هی پر جمعیت عمان قرار دارد.این شهر صنایع دستی زیادی دارد و کوزه گری و کاشی و چرم در آن بسیار ساخته شده است.

 

شهر ظاهره

ظاهره از دیگر شهر های بزرگ و زیبای عمان است که بیابان های وسیع و جذابی دارد و لازم به ذکر است که این شهر در زمینه مس بسیار عملکرد خوبی دارد.

 

شهر مسقط همان طور که در بالا به آن اشاره کردیم پایتخت این کشور است و در بخش جنوبی عمان قرار دارد.این شهر زیبا دارای صخره های درشت و درخشنده است و پوشش های نباتی این شهر زیبا بسیار چشم نواز است.

 

جاذبه های عمان

*جزیره مصیره

مصیره بزرگ ترین جزیره عمان است و در شرق عمان قرار دارد.این جزیره بکر و زیبا یکی از ارزشمند ترین زیست بوم های آبی جهان و البته یکی از زیباترین جاذبه های عمان است.

 

*بهلا

بهلا یکی از شهر های بکر و باستانی کویری است و این شهر اسرار آمیز بیش از هزار و پانصد سال قدمت دارد .برای رفتن به بهلا باید از مسیر زیبای کوه های سرسبز گذشت و بعد از تماشای ارگ و قلعه تاریخی آن دیدن کرد.

 

 

*صلاله

این شهر یکی از شهرهای زیبای خاورمیانه است و بزرگ ترین شهر و مرکز استان جنوبی عمان است . صلاله زیباترین جاذبه های عمان را در خود جایی داده است از کوهستان های خشک شمالی و نواحی ساحلی شرق گرفته تا خطه ی سبز و چشم نواز جنوب همه و همه باعث شده این شهر گردشگران زیادی را هر ساله در خود جایی بدهد

 

 

*خانه اپرای رویال مسقط

این کاخ در سال 2011 به دستور سلطان عمان تاسیس شد . این کاخ یک بنای با شکوه با تلفیقی از معماری سنتی و معماری مدرن است

 

و از دیگر جاذبه های عمان می توان اشاره کرد به

*سوق مطرح

*ذا تشهیدی مسقط

*ساحل السیفه

*وادی شاب

*حفره هویه النجم

*وادی بنی اوف

*بیابان واهب

**مسجد جامع سلطان قابوس

 

عمان با توجه به اینکه یک کشور عربی است که بیشتر برای کار به آن سفر می کنند اما دارای مکان های دیدنی جذاب و بسیار زیبایی است که گردشگران بسیاری از تفریح و گذراندن وقت خود در این کشور لذت برده اند.

 

 

سوغات عمان

*صندوقچه عمانی

*لباس سنتی

*کندر

*جواهرات

*خرمای عمانی

*مگنت

*لیکمات

*وسایل نقره

*ظروف سفالی

*کوما مردانه

 

کشور عمان جاذبه های دیدنی و مبهوت کنند فراوانی دارد و این کشور به دلیل برخورداری از اقلیمی رنگارنگ و تنوع اقلیمی و جوی یکی از خاص ترین کشور های خاورمیانه بحساب می آید.

هلند ، کشور رنگ ها

هلند ، کشور رنگ ها

هلند کشور اروپای غربی است که به کشور آسیاب های بادی شهرت دارد . این کشور با آلمان و بلزیک همسایه بوده و حدود 20 درصد از مساحت آن را آب تشکیل داده است.

 

پایتخت زیبای کشور هلند شهر آمستردام است که این شهر بعنوان یکی از اصلی ترین مقاصد گردشگری این کشور بحساب می آید .بعد از شهر آمستردام یکی از مقاصد گردشگری که بسیار جذاب است در هلند بندر روتردام است که دومین شهر بزرگ کشور هلند بحساب می آید . کشور هلند به عنوان کشور گل ها شناخته شده و در این باب شهرتی جهانی دارد.

 

هر ساله گردشگران بسیاری از سرتاسر دنیا به این کشور سفر کرده و از جاذبه های آن دیدن می کنند . هلند علاوه بر آمستردام در خارج از شهر جاذبه های گردشگری فراوانی دارد و در شهر های دیگر هلند مراکز تاریخی ،آسیاب های بادی و مراکز توریستی بسیاری وجود دارد.

 

مکان های دیدنی کشور هلند

 

کانال آمستردام

بیشتر قسمت های هلند روی آب قرار دارد به همین دلیل در همه قسمت های این شهر به واسطه کانال هایی به هم متصل شده اند. این آبراه زیبا که محبوب ترین جاذبه گردشگری در آمستردام بحساب می آید که مردمی که به دیدن این کانال ها می روند یا پیاده روی در امتداد آن را انتخاب می کنند یا توسط تور های روی قایق گشتی در شهر می زنند.

 

موزه ریکس

این موزه که بزرگترین و معتبر ترین موزه هنر و تاریخ در کشور هلند است مجموعه ای وسیع از نقاشی های عصر طلایی هلند است که تا سال 2013 موزه به طور کامل بازسازی شد و شاهکار های اصلی این موزه همچنان در حال نمایش است .

 

پارک ملی هوخه ویلوه

این پارک که مساحتی حدود 5400 هکتار دارد در استان گلدرلند قرار دارد.این پارک زیبا دارای حیات وحشی و ساخت و سازهای جغرافیایی بسیار جالب است از تپه های شنی نوردی گرفته تا زمین های جنگلی انبوه ...

ار جاذبه های این پارک می توان به موزه کرولر اشاره داشت که که بزرگ ترین مجموعه خصوصی آثار ون گوگ در جهان است.

 

 

باغ های گل کوکنهوف

این باغ ها محبوب ترین جاذبه های توریستی هلند بحساب می آیند که با نام باغ اروپا بیشتر شناس است.این باغ بعد از معجزه دبی دومین باغ گل بزرگ در جهان بحساب می آید . این باغ در منطقه بلب  در بین آمستردام و لاهه واقع شده که بیش از 7 میلیون گل ، منظره تماشایی و باشکوهی از رنگ ها و رایحه ها را ایجاد کرده است.

 

 

روتردام

روتردام که بعد از آمستردام بزرگ ترین شهر هلند است به دلیل وجود فضاهای زیبا در کنار آب و معماری نوین بسیار شهرت دارد.روتردام یکی از زنده ترین و دوست داشتنی ترین شهر های اروپاست که در هلند غربی واقع شده است.

 

 

دلفت

دلفت یکی از شهر های زیبای هلند است که بین روتردام و لاهه واقع شده است ، این شهر به خاطر سفال های آبی و سفید دلفت وار و نقاشی به نام دختری با گوشواره مروارید معروف است.این شهر مکان های دیدنی بسیاری دارد از جمله کافه های زیبا ، کلیساهای عجیب ، موزه های جالب و ساختمان های تاریخی زیباست که در کنار کانال های آّی زیبا قرار گرفته اند.

 

 

آسیاب بادی کیندردیک

کشور هلند مملو از آسیاب های بادی زیباست اما 19 آسیاب بادی قدیمی کیندر توسط یونسکو محافظت شده و بدون شک یکی از جذاب ترین جاذبه های دیدنی هلند است.این آسیاب بادی در 15 کیلومتری شرق روتردام قرار دارد .

 

 

 

هارلم

این شهر پایتخت هلند شمالی است که بیشترین موزه ها را در دل خود جای داده است.این شهر در 20 کیلومتری غرب آمستردام و در حاشیه ی رودخانه اسپارن واقع شده است . این شهر مکانی عالی برای بازدید است که می توان از جاذبه های آن یک میدان -بازار بسیار زیبا به نام گروت مارکت را نام برد.

 

 

لاهه

لاهه پایتخت قضایی جهان لقب گرفته که بعد از آمستردام و روتردام یکی از بزرگ ترین و مهم ترین شهر هلند است.

این شهر دارای معماری برجسته ، موزه های هنر های زیبا ، سواحلی طلایی ، محله های پر از جنب و جوش است.از جاذبه های گردشگری این شهر می توان به  مادیرودام ، موزه دروازه زندان ، استراحتگاه ساحلی زیبای شوونینگن ،و ... نام برد.

 

 

گیتورن

روستای گیتورن یک رویای واقعی است که گویی از دل کتاب داستان بیرون آمده.این روستا در استان اوفرایسل در شمال شرقی هلند واقع شده است .

این روستا با آرامش عجیبش ، خانه های روستای با سقف های کاهگلی و مناظر سرسبز هر گردشگری را که پا به هلند می گذارد مجذوب خودش می کند.این دهکده جذاب به ونیز هلند مشهور است و فقط با قایق یا دوچرخه یا پیاده روی قابل دیدن است.

 

 

از دیگر جاذبه های هلند می توان به بورتانژ ، وادنزی، خط آب جدید هلند، افتلینگ و .... اشاره داشت.

 

 

سخن آخر

بهترین جاذبه های توریستی هلند می توان هر فردی را در جای جای جهان به سمت خود بکشاند ، سفر هلند تجربه ای بی نظیر است که هر فرد که به آن سفر کرده زیبایی و آرامش را تجربه کرده . مکان های دیدنی این کشور ، شهر های معروف و روستاهای زیبا و موزه های عجیبش همه و همه دلیل این شده که هر ساله گردشگران بسیاری پا به کشور زیبای هلند بگذارند.

هتل های 5 ستاره استانبول

هتل های 5 ستاره استانبول

شهر استانبول به دلیل های بسیار متعددی یکی از مقاصد گردشگری بسیار جذاب برای کردشگران در جای جای دنیا است به همین دلیل این شهر زیبا اقامت گاه و هتل های بسیار عالی با امکاناتی لوکس برای مسافران شهر خود مهیا کرده است.

 

تعداد هتل های شهر استانبول بسیار زیاد بوده و در هر کوچه و خیابان این شهر تعداد زیادی هتل با امکانات و شرایط مختلف در کنار هم قرار گرفته است.

 

 

از لحاظ قیمتی هم تنوع هتل های این شهر بسیار زیاد بوده و مسافران با هر بودجه ای می توانند هتل مناسب برای خود را پیدا کنند.

 

در این مقاله سعی کردیم تعدادی از هتل های استانبول را به شما عزیزان معرفی کنیم

 

 

بهترین هتل های 5 ستاره استانبول

 

 

*هتل هیلتون بسفروس

این هتل یکی از هتل های لاکچری استانبول بحساب می آید که از امکاناتی مانند وای فای رایگان ، پارکینگ ، مرکز تناسب اندام و رستوران بر خوردار است . هتل هیلتون در پارک سیسیلی واقع شده و به همین دلیل به مراکز توریستی و رستوران های بسیار عالی این شهر دسترسی آسانی دارد.لازم به ذکر است که در نزدیکی این هتل موزه ایاصوفیه قرار دارد.

 

 

*هتل دیوان

این هتل 5 ستاره که در فاصله 5.2 کیلومتری از مرکز خرید کانیون قرار دارد و تا میدان تکسیم این هتل زیبا تنها 4 کیلومتر فاصله دارد.از امکانات این هتل لاکچری می توان به سشوار ، مینی بار ، دستگاه چای و قهوه ساز ، میزکار ، تلوزیون با شبکه های ماهواره ای و اینترنت پر سرعت اشاره کرد، هم چنین می توان گفت که سرویس های اتاق 24 ساعته فعال بوده و صبحانه این هتل در رستورانی سرو می شود که به بهترین رستوران در بطخ غذاهای ترکی و بین المللی شهرت دارد.

 

 

 

 

هتل اینتر کانتیننتال

این هتل زیبا با امکانات بسیار زیاد در فاصله 10 دقیقه ای با میدان تکسین قرار دارد و سرویس 24 ساعته و رایگان برای رفت و آمد به فرودگاه را دارد. هتل اینتر سه رستوران با غذاهای بین المللی دارد در آن ها صبحانه رایگان برای مسافران سرو می شود.از امکانات این هتل می توان به تراس ، ماساژ ، عطر درمانی ، مانیکور، پدیکور اشاره کرد.

 

 

هتل گرند حیات

هتل گرند حیات از میدان تکسیم و برج گالاتا 15 دقیقه با ماشین فاصله داشته و دارای سرویس رفت و برگشت رایگان به هتل است.

این هتل دارای رستوران و دو کافی شاپ بسیار عالی است . ایستگاه قطار شهری تاشکیشلا فاصله اش با این هتل 4 دقیقه می باشد.

 

 

هتل الیت ورد

این هتل زیبا با فاصله 15 دقیقه ای با میدان تکیبم و برج گالاتا است .مهمانان این هتل از امکاناتی مانند اتاق ماساژ ، آروما تراپی ، مانیکور و پدیکور و وای فای رایگان بهره منذ خواهند شد.این هتل زیبا سه رستوران داشته که صبحانه ، ناهار ، شام در صورت جداگانه سرو می شود . از دیگری امکانات این هتل می توان به استخر کنار بار و مرکز تناسب اندام اشاره کرد.

 

 

هتل بارسلو

هتل بارسلو دارای امکانات رفاهی بسیار زیادی برای مسافران خود داشت که می توان به سرویس رایگان رفت و برگشت به فرودگاه ، 2 عدد بار ، سونا و باشگاه تناسب اندام اشاره کرد.این هتل با فاصله 15 دقیقه ای با ماشین از مبدان تکسیم قرار دارد.

 

 

 

هتل لازونی

این هتل زیبا و لاکچری در کنار مرکز کنگره هالیچ قرار دارد و امکاناتی از قبیل استخر سرپوشیده ، حمام ترکی ، سونا ، و ماساژ اشاره کرد .

اینترنت رایگان در تمام نقاط این هتل رایگان بوده و تمامی اتاق های هتل سبک نئو رنسانسی طراحی شده و در هر اتاق امکاناتی از قبیل مینی بار ، کولر ، تلویزیون و گاوصندوق موجود است .صبحانه هتل بصورت رایگان بوده و ناهار و شام رایگان نمی باشد.

 

 

هتل مارمارا تکسیم

این هتل در مرکز شهر استانبول واقع شده . اتاق های این هتل به تخت های سایز کینگ و بزرگ و دوقلو مجهز هستند و قابل ذکر است که اتاق ها دارای چشم انداز بسیار زیبا از شهر استانبول است و هم چنین  اتاق های این هتل  امکانات بسیار زیادی وجود دارد از جمله سیستم تهویه هوا ، تلویزیون های هوشمند ، کاناپه های راحت ، میز کار ، وای فای رایگان .

رستوران توتی که در این هتل قرار دارد نوشیدنی های عالی و پیش غذا های بسیار خوشمزه ای دارد و هم چنین رستوران پانوراما لانج که بهترین ویو از شبه جزیره را به مهمان خود ارائه می دهد.

 

 

 

هتل سی وی کی بسفروس

این هتل 5 ستاره با اتاق های زیبا و دکورهای جذاب در منطقه بی اقلو قرار دارد . از امکانات این هتل می توان به حمام مرمری ، ماساژ سنتی با فوم ، سونا و باشگاه اشاره داشت.

ناهار و شام در این هتل در رستورانی سرپوشیده و تراس پانوراما با ویو عالی سرو میشود.از دیگر امکانات این هتل خاص حضور آرایشگر در اتاق ، پلی استیشن ، وای فای رایگان و تراس های بزرگ و دلباز نام برد.

 

هتل سوییس اوتل د بسفروس

این هتل در مرکز شهر زیبای استانبول و نزدیک به ایستگاه مترو این شهر واقع شده است به همین دلیل این هتل برای مسافران خود دسترسی به اماکن تاریخی و دیدنی استانبول را راحت کرده است، اماکنی همچون کاخ توپکاپی ، ایاصوفیه ، برج گالاتا و مسجد آبی .

 

 

دانستنی های اروپا

دانستنی های اروپا

اروپا این قاره خاص که مملو از تمدن غرب است کشور های زیبا با فرهنگ های متفاوتی را در خود جایی داده است.

 

اروپا دومین قاره کوچک جهان بوده که بعد از قاره آسیا و آفریقا سومین قاره پرجمعیت جهان است. قاره اروپا از 50 کشور مختلف تشکیل شده که مسکو و لندن پرجمعیت ترین شهر های آن می باشند.

اروپا یکی از خاص ترین قاره های دنیاست

 

در این مقاله قصد داریم که حقایقی جالب در باب هر کشور قاره اروپا را به شما عزیزان معرفی کنیم.

*گرینلند بزرگ ترن جزیره اروپا در جهان است

 

*واتیکان کوچکترین کشور مستقل شناخته شده در جهان است که از یورو به عنوان ارز خود استفاده کرده و تمبرهای خاص خود را صادر می کند.

 

*تقریبا در هر شهر فرانسه خیابانی به نام ویکتور هوگو وجود دارد که در اصل قصد آن ها از این کار افتخار کردن به شاعر و نویسنده خود است

 

*دیزنی لند پاریس یکی از محبوب ترین جاذبه های تمام اروپا است

 

*اروپا جنگل بارانی دارد و یکی از آخرین باقیمانده های این جنگل ها ، پروسیکا در بوسنی و هرزگوین است.

 

*ولز یک شهر با نامی 57 حرفی دارد ، این کلمه در ولزی به معنی غار است.

 

*ایسلند پشه ندارد به دلیل کمبود تالاب های کم عمق و وجود دمای نامناسب برای پرورش پشه است

 

*در هلند تعداد دوچرخه ها بیشتر از آدم هاست

 

*در اروپا مردم با بیش از 200 زبان باهم صحبت می کنند

 

*سن مارینو قدیمی ترین کشور در اروپا است و در محدوده ایتالیا قرار دارد

 

*آلمان بیشترین تعداد رستوران های مک دونالد را دارد تعداد این رستوران ها 1480 است.

 

*ایرلند بالاترین نرخ تولد را دارد

 

*بلند ترین قله اروپا در روسیه است ، قله آتشفشانی کوه البروس بلند ترین کوه اروپاست

 

*موناکو بالاترین میزان امید به زندگی را دارد و بطور متوسط مردم این کشور 89.4 سال عمر میکنند

 

*موزه لوور توریستی ترین جاذبه گردشگری اروپاست

 

*فرودگاه بروکسل بیشترین فروش شکلات را در دنیا دارد

 

*بزرگ ترین کلیسای اروپا در واتیکان قرار دارد

 

*جمهوری چک از هر کشور دیگری در اروپا قلعه های بیشتری دارد

 

*بلند ترین ساختمان اروپا در روسیه قرار دارد و در شهر سنت پترزبورگ روسیه واقع شده است

 

*نروژ طولانی ترین خط ساحلی اروپا را بخ خود اختصاص داده است

 

*کوچک ترین شهر اروپا در کشور کرواسی قرار دارد

 

*در روزهای یکشنبه در سوئیس همه باید ساکت باشند

 

*10 کشور اروپایی هنوز به شکل سلطنتی اداره می شود

 

*در اروپا هیچ بیابانی وجود ندارد

 

*استانبول شهر دوقاره ای است که در تنگه بسفر قرار دارد و هم بخشی از قاره آسیا و هم بخشی از اروپاست

 

*مثل ژاپن که سرزمین آفتاب تابان است نروژ در اروپا سرزمین آفتاب نیمه شب است

 

*فعالترین آتشفشان قاره در کشور ایتالیا و شهر سیسیل واقع شده است.

 

*وقتی صحبت به زمین های قابل بهر برداری می رسد ، اروپا 2 درصد از کشور کانادا بزرگ تر است.

 

*کشور های گرجستان ، قزاقستان ، آذربایجان ، روسیه و ترکیه هم در قاره اروپا قرار دارند و هم در قاره آسیا.

 

*اگر کشور های چند قاره ای را از لیست قاره ها حذف کنیم ، اوکراین بزرگ ترین کشور قاره اروپا محسوب می شود

 

*تقریبا 730 میلیون نفر در این قاره زندگی می کنند که نزدیک به 11 تا 12 درصد از جمعیت دنیاست.

 

*اولین ویولن دنیا در ایتالیا و در سال 1500 ساخته شده است

 

*در 20 سال گذشته با ثابت ماندن نرخ تولد و مرگ جمعیت اروپا ثابت بوده است

 

*آلمان 9 همسایه دارد : سوئیس ، هلند ، لهستان ، دانمارک ، فرانسه ، لوگزامبورگ ، اتریش ، بلژیک ، جمهوری چک

شهر مانائوس، قلب آمازون

شهر مانائوس، قلب آمازون

مانائوس در قلب جنگل های آمازون قرار دارد ، شهر مانائوس در امتداد کرانه شمالی رودخانه نگرو 11 مایل بالاتر از رودخانه آمازون قرار دارد .

 

 

مانائوس یکی از شهر های زیبا و مکان دیدنی در کشور برزیل است و این شهر نزدیک ترین شهر به جنگل آمازون بحساب می آید. این شهر زیبا دارای طبیعتی استوایی و جاذبه های تاریخی فراوان است که هر ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند.

 

این شهر باغ های گیاه شناسی و جانور شناسی بسیار جالبی دارد و دارای یک پارک جنگلی طبیعی است.

آب و هوای این منطقه استوایی است و دمای هوا در طول سال گرم است .

 

مکان های دیدنی مانائوس

 

رودخانه آمازون

رودخانه آمازون مهم ترین جاذبه گردشگری ای شهر است که برای گردشگران جذابیت های فراوانی دارد ، جذابیت هایی مانند گشت با قایق در رودخانه و صحبت کردن با مردم محلی و پیاده روی در جنگل و دیدن گونه های حیوانی و گیاهی این منطقه می توان نام برد.

 

تلاقی دو رودخانه

برخورد آب ها در مناطق مختلف برزیل یک پدیده رایج است ، رودخانه نگرو و سولیموس در تلاقی با یکدیگر پدیده ای تماشایی را می سازند ، این آب ها به دلیل اختلاف دما و رنگ منظره ای تماشایی را برای بازدیدکنندگان به ارمغان می آورند.بهترین زمان برای مشاهده این رخداد جالب در ماه های ژوئن و جولای است.

 

بندر مانائوس

این بندر دارای چندین ساختمان اداری اصلی ، موزه بندر ، ساختمام خزانه داری عمومی ، خانه گمرک ، چندین انبار ، اسکله های شناور است . بندر مانائوس در سال 1987 در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است.

 

بازار شهرداری مانائوس

این بازار محلی برای سوغاتی خریدن بسیار مناسب بوده که شامل انواع محصولات محلی ، صنایع دستی ، غذاهای محلی و محصولات دیگر است.

 

کاخ ریو نگرو

یکی از جاذبه های گردشگری مانائوس کاخ زیبای نگرو است . این کاخ در حال حاضر میزبان نمایشگاه ها و آثار هنری متعدد از جمله گالری ها و تصاویر است.

 

ساحل پونتا نگرا

یکی از جاذبه های گردشگری مانائوس ساحل پونتا نگرا است در 13 کیلومتری شهر مانائوس است ، این منطقه به دلیل تفریحات شبانه و رستوران های فراوانش به شهرت رسیده است .

 

موزه تئاتر آمازون

این تئاتر یک زیبایی دوچندانی را به شهر مانائوس بخشیده است ، معماری بی نظیر سبک ایتالیایی که گردشگران بسیاری را مجذوب خود می کند.

 

بازدید از نیلوفر های آبی بزرگ

یزرگ ترین نیلوفر های آبی جهان متعلق به منطقه ویکتوریا آمازونیکا است که در نزدیکی رودخانه آمازون قرار گرفته است.قطر این نیلوفر های آبی 2.5 متر هم میرسد و این منطقه فضایی عالی برای عکاسی است.

 

آبشار های پرزیدنته فیگیردو

این آبشار 2 ساعت از شهر مانائوس فاصله داشته و برای رسیدن به این آبشار ها باید 1 ساعت از میان جنگل های این منطقه عبور کرد.رفتینگ در این منطقه فرصتی بی نظیر است که در سفر به مانائوس نباید از دست داد.

 

غذاهای محلی در مانائوس جزء جاذبه های این شهر است . با قدم زدن در این شهر مغازه های کنار خیابان ، دستفروش های که غذاهای لذیذ و محلی طبخ می کنند را مشاهده خواهید کرد .آب میوه های نارگیل ، میوه ها تازه و گوشت های باربیکیو شده را هر گردشگری که پا به مانائوس می گذارند را وسوسه می کند .

 

در آخر پیشنهاد ما به شما در سفر به برزیل این است که حتما در طول سفر خود سری به مانائوس بزنید و از مکان های دیدنی و جاذبه های آن دیدن کنید این شهر زیبا به دلیل نزدیکی به جنگل های زیبای آمازون طبیعتی بی نظیر داشته و تجربه شگفت انگیزی برای شما عزیزان خواهد بود.

توریستی ترین کشور های جهان

توریستی ترین کشور های جهان

فرانسه با بیش از 86.9 میلیون بازدید رتبه یک را به خود در میان برترین کشور های توریستی اختصاص داده است.هر ساله میلیون ها توریست به این کشور سفر کرده و با فرهنگ این کشور زیبا آشنا می شوند.بازدید از معماری بی نظیر این کشور این کشور را یکی از پر بازدید ترین و محبوب ترین کشور دنیا کرده است. پاریس اصلی ترین دلیل سفر به فرانسه است که به شهر عشاق معروف بوده و هر ساله مقصد گردشگران بسیاری و زوج های جوانی که این شهر را برای ماه عسل خود انتخاب می کنند است.رمانتیک ترین کاری که می توانید انجام دهید بازدید از برج ایفل در شب ایت که زیبایی دو چندانی دارد . پاریس به دلیل صنعت مد و غذا معروفیت بسیاری دارد.

 

 

2.اسپانیا (81.8 میلیون)

اسپانیا یک کشور زیبا در سواحل مدیترانه ای است که رتبه دوم را بین توریستی ترین کشور های دنیا به خود اختصاص داده است.فرهنگ و هنر اسپانیا به شدت معروف است و دارای آثار کلاسیک و استایل آرشیتکتی و معماری غنی است. لا رامبلا در شهر زیبای بارسلونا قطب اسپانیا بحساب می آید .

 

 

3.ایالات متحده آمریکا (76.9 میلیون)

اکثر افراد برای کار کردن به ایالات آمریکا سفر می کنند امااین کشور یک قطب توریستی مناسب هم بحساب می آید . بهترین زمان برای سفر به نیویورک فصل پاییز بوده و این شهر را شهر زنده می نامند به دلیل اینکه مغازه های این شهر تا صبح باز بوده و مردم این منطقه شب زنده دار هستند.بروکلین یکی از شهر های زیبا و قدیمی آمریکاست که در سفر به این کشور هرگز نباید دیدن آن را از دست بدهید . در کل فصل پاییز بهترین زمان برای سفر به آمریکاست.

 

4.چین (60.7 میلیون)

این کشور چهارمین کشور توریستی در جهان است که جاذبه های داخلی و خارجی بسیاری دارد مثل قلعه های سلطنتی ، شهر های زیبا با فرهنگی غنی ، مکان های آبی و آثار باستانی خاص ، عجایبی طبیعی و رسم و رسوم خاص این کشور همه و همه باعث شده چین رتبه 4 گردشگری را به خود اختصاص دهد. بهترین زمان برای سفر به این کشور زیبا در فصل بهار است.

 

 

5.ایتالیا ( 58.3 میلیون)

ایتالیا یکی از پر بازدید ترین کشورهای توریستی در دنیاست که گردشگران عاشق تاریخ و هنرش هستند.عجایب معماری در رم به شدت جذاب بوده و قایق سواری در کوچه پس کوچه های ونیز بسیار تجربه ای شگفت انگیزی است.فلورانس برای همه کسانی که عاشق هنر هستند بهترین مقصد سفر بوده زیرا موزه های هنری و آثار تاریخی بسیار زیبایی را در آن ببینید.

 

 

6.مکزیک ( 39.9 میلیون)

مکزیک ششمین مقصد توریستی در دنیا و دومین مقصد توریستی در آمریکا بعد از ایالات متحده است. معماری جذاب و مدرن مکزیک دلیل محبوبیت آن است و هم چنین میراث جهانی یونسکو در مکزیک جزء اصلی ترین  دلیل جذابیتش است.مکزیک هر ساله پذیرای میلیون ها توریست است و بهترین زمان برای سفر به آن دسامبر و اواسط تابستان است.

 

 

7.انگلستان (37.7 میلیون)

این کشور جزیره ای زیبا در بین بسیاری از کشور های مختلف محبوبیتی بسیار دارد.این کشور از لحاظ اقتصادی موقعیتی بسیار مطلوب داشته و به قطب توریستی تبدیل شده است.شهر لندن اولین مقصد مسافرتی دراین کشور است  ، قلعه باکینگهام و پل برج به گونه ای است که می توانید کل شهر را ببینید.فصل تابستان بهترین زمان برای سفر به این کشور است.

 

 

8.ترکیه ( 37.6 میلیون)

ترکیه کشوری که نتنها برای ما ایرانی ها محبوبیتی بسیار دارد بلکه هر ساله مقصد گردشگری بسیاری از مردم از جای جای دنیاست.ترکیه مکام های دیدنی بسیاری دارد و دارای هتل های ساحلی و بسیار لاکچری است. لازم به ذکر است که قطب گردشگری این کشور شهر زیبای استانبول بوده که شهرتی جهانی دارد و توریستی ترین مقصد ترکیه بحساب می آید.

 

 

9.آلمان ( 37.5 میلیون )

آلمان نهمین کشور پر بازدید جهان است و هر سال 37.5 میلیون بازدید کننده دارد.این کشور دارای مکان های تاریخی است.آلمان در فصل زمستان بهترین محل برای بازدید است و مکان های زمستانی مانند آلپ های باوارین ، لایم استون ، کوه های اوره ، هارتس ، فیشتل و جنگل باواریاست.

 

 

10.تایلند ( 35.4 میلیون)

تایلند دارای مناظری بسیار زیبا و طبیعتی بکر است.تایلند هم چنین برای تست غذاهای خوشمزه مخصوصا در پوکت و بانکوک عالی است ، تایلند دارای جزایری زیبا و خاص است که هر ساله گردشگران بسیاری این کشور را برای مقصد سفر خود انتخاب می کنند.

بهترین زمان برای سفر به این کشور زیبا مان اکتبر و آوریل است.

 

عجیب ترین رستوران های جهان

عجیب ترین رستوران های جهان

رفتن به رستوران یکی از تفریح های جذابی است که چه در سفر چه در شهر یا کشور خود می تواند جذاب باشد . اگر از رفتن به رستوران های عادی خسته شده اید می توانید در سفر های بعدی خود رستوران عجیب و غریب که در این مقاله می خواهیم به شما معرفی کنیم را امتحان کنید . حتما تجربه ای هیجان انگیز و بسیار جذابی خواهد بود.

 

رستوران زیر دریایی مالدیو

این رستوران که در جزایر مالدیو قرار دارد در عمق 5 متری بنا شده و سقف این رستوران تمام شیشه بوده و میهمانان این رستوران می تواند به راحتی آبزیان زیر دریا را تماشا کنند. صرف وعده ای غذایی در زیر دریا با آرامش آن حتما تجربه ای شگفت انگیزی خواهد بود.

 

 

رستوران قصر یخی فنلاند

این رستوران همان طور که از اسمش پیداست تماما از یخ ساخته شده ودمای این رستوران 5 درجه سلیسیوس حفظ می شود. میهمانان این رستوران حتما باید با لباس های گرم باشند . غذا در این رستوران داغ سرو می شود.این قصر موقتی بوده و هر سال بازسازی می شود به دلیل آب شدن یخ ها از این رو هر ساله نیاز به ترمیم دارد.

 

 

رستوران درختی تایلند

این رستوران زیبا در بالای یک درخت ساخته شده و میهمانان این رستوران همراه با غذا خوردن می توانند از تماشای جنگل و دریا لذت ببرند.

 

 

رستوران صخره ای زنگبار

این رستوران یک خانه قدیمی ساخته شده روی یک صخره است که در کشور زنگبار قرار دارد . در زمانی که آب سطح دریا پایین باشد مسافران می توانند تا رستوران پیاده روی کنند. نکته جالب این است که این رستوران در قدیم محل استراحت ماهیگیران بوده است.

 

 

رستوران کوهستانی سوئیس

برای رفتن به این رستوران باید سوار تله کابین شد و به بلندای کوه های آلپ برودید.غذا خوردن در این رستوران و تماشای شیب تند دامنه ای کوه و منظره دره ی عمیق آن واقعا لذت بخش بوده و تجربه ای متفاوتی خواهد بود.

 

 

رستوران غاری ایتالیا

این رستوران در دل غارهای آهکی در کنار دریا است و خوردن آب های دریا به صخره های پایین رستوران لذت غذا خوردن در این رستوران را دوچندان میکند.

این رستوران از قرن 18 میلادی دایر بوده است.

رستوران گلخانه ای هلند

این رستوران شیشه ای در گذشته گلخانه بوده و حالا رستورانی متفاوت با فضای دلنشینی است . دکوراسیون این رستوران و فضای آن بسیار رستوران را محبوب کرده است.

 

 

رستوران هواپیمایی آمریکا

این رستوران که درون یک هواپیمای از کار افتاد دایر شده است این هواپیما در گذشته برای سوخت رسانی به جت های نظامی دهه 1950 بوده و ابعاد این هواپیمایی برای 42 نفر میهمان کافی است.

  

رستوران جرثقیلی

این رستوران که توسط یک جرثقیل بالا برده می شود در ارتفاع 50 متری بالا برده می شود و میهمانان این رستوران با غذا خوردن تجربه ی دیدن شهر را در ارتفاع 50 متری دارند.

 

رستوران دریایی فرانسه

این رستوران در منطقه پولونزیا فرانسه است و در دل اقیانوس آرام جنوبی  قرار دارد.میز ها در سواحل مرداب مانند این منطقه قرار گرفته و مهمانان می توانند حین صرف غذا از منظره زیبای دریا و کوه های اطراف آن لذت ببرند.

 

 

رستوران شناور جامبو هنگ کنگ

این رستوران که شبیه به کاخ امپراطوری ساخته شده است و از سال 1976 در بندر آبردین شناور است.این رستوران شناور در 4 طبقه خدمت رسانی میکند و انواع غذاهای بین المللی در این رستوران سرو می شود.

 

 

رستوران کوه آتشفشان اسپانیا

این رستوران در منطقه ای قرار دارد که در آن چاله های آتشی بسیاری وجود دارد.غذاهای این رستوران اکثرا گوشت گریل شده هستند و در بالای گدازه آتشفشان قرار دارد.

این رستوران در پارک ملی تیمانفایا در اسپانیا قرار دارد.

 

بهترین پارک های آبی دنیا

بهترین پارک های آبی دنیا

 

یکی از تفریح هایی که معمولا در سفر بسیار می تواند هیجان انگیز باشد رفتن به پارک آبی است که آدرنالین را در رگ ها به جریان می اندازد.پارک های آبی متعددی در دنیا وجود دارد که بسیار معروف هستند و پر از بازی های هیجان انگیز هستند از سرسره و استخر های شنای بسیار بزرگ تا سقوط آزاد های پر از هیجان .

در این مقاله تعدادی از پارک های آبی که در دنیا شناخته شده هشتند را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

1.پارک آبی آتلانتیس آکواونچور در دبی

این پارک آبی بسیار زیبا  یکی از جاهای دیدنی در دبی که بسیار بین گردشگران پر طرفداراست .در این پارک بالغ بر 30 سرسره های وجود دارد و می توانید در مسابقات پر از هیجان سرسره سواری شرکت کرده و سقوط آزاد را تجربه کنید.در این پارک آبی بسیاری از حیوانات آب دوست مثل دلفین و شیر دریایی وجود دارد که دوست داران حیوانات می توانند از تماشای آنها لذت ببرند.

 

 

2.پارک آبی آکواتیکا اورلاندو

این پارک آبی در ایالت زیبای فلوریدا قرار دارد . در این مجموعه ده ها سرسره آبی ، استخر موج عظیم و رودخانه خروشان و منطقه باز برای بچها وجود دارد.

 

 

3.پارک آبی کارائیب در کره جنوبی

این پارک آبی مهیج در منطقه سئول کره جنوبی قرار دارد و یکی از بزرگ ترین پارک های آّی در آسیاست که دارای انواع سرسره ، استخر موج ، رودخانه خروشان و مو سواری است.

 

4.پارک آبی بیچ پارک در فورتالزا برزیل

یکی از دلایلی که این پارک آبی بسیار معروف شده وجود سرسره ای به ارتفاع 41 متر و سرعت 104 کیلومتر بر ساعت است که هیجان را چندین برابر میکند.در این پارک بعلاوه آپشن هایی که برای بزرگسالان طراحی شده ، برای کودکان و نوجوانان هم فضایی محیا شده تا لذت کافی از گذراندن ائقات خود را در پارک ببرند.

 

 

5.پارک آبی سیام پارک در اسپانیا

این پارک های در تنریف و جزایر قناری واقع شده است که یکی از معروف ترین پارک های در اروپا بحساب می آید.یکی از بلند ترین سرسره های پارک های موجود در جهان متعلق به این پارک است که 30 متر ارتفاع داشته و مشابه این سرسره را می توان در پارک آبی آتلانتیس در دبی پیدا کرد.

 

6.پارک آبی واتر کیوب در شهر پکن چین

این پارک آبی در ابتدا برای بازی های المپیک سال 2008 ساخته شده بود که در سال های بعد تغییر کاربری داده شد . واتر کیوب به طرز ماهرانه ای دیزاین شده است . دلیل معروفیت این پارک آبی طراحی بی نظیر آن است.

 

 

7.پارک آبی واتر ورلد در کالیفرنیا آمریکا

یکی از دلایلی که این پارک بسیار محبوب است وجود سرسرهای متنوع و بازی های هیجان انگیز آن است و استخر هایی با آب خروشان و موج های عظیم که هیجان را برای شناگران بیشتر میکند.این پارک دارای 25 سرسره متنوع است.

 

8.پارک آبی ورلد در کانادا

این پارک آبی به دلیل شرایط آب و هوایی کشور کانادا سرپوشیده بوده و و بلند ترین پارک آبی در آمریکای شمالی بحساب می آید.این پارک آبی در کنار سرسره های بسیار متنوع خود دارای بزرگ ترین استخر موج سرپوشیده در دنیا است . از دیگر جذابیت های این استخر می توان سرسره لوپ و یا سقوط آزاد آن اشاره کرد.

 

 

9.پارک آبی تروپیکال در آلمان

این پارک که درون یک سازه بسیار عظیم که در اول برای نگهداری کشتی های هوایی ساخته شده بود قرار دارد.یکی از دلایلی که این اسم را برای این پارک انتخاب کرده اند وجود یک جنگل بارانی با حدود 50 هزار گیاه و درخت است .این پارک آبی علاوه بر سرسره ها و بازی های جذاب آبی دارای هتل است 

 

 

 

 

10.پارک آبی منطقه 47 در اتریش

این پارک در لیست 10 پارک آبی برتر در دنیا قرار داشته و واقع در شهر اینسبروک اتریش است .سرسره های آبی ، برج دایو ، سطوح شیب دار و هیدرو اسپید آن طرفداران بسیار زیادی دارد.

 

 

جاذبه های فیلیپین

جاذبه های فیلیپین

فیلیپین کشوری جزیره ای بوده و در اقیانوس آرام غربی قرار گرفته است.این کشور دارای طولانی ترین خطوط  ساحلی به دلیل دارا بودن 7000 جزیره است.

این کشور دارای جاذبه های گردشگری بسیار زیادی بوده و در ادامه تعدای از جاذبه های این کشور خوش آب و هوا را معرفی خواهیم کرد.

 

1.ال نیدو

ال نیدو یکی از پرطرفدار ترین جاذبه های گردشگری کشور فیلیپین بوده و بروی خلیج باکوئیت در پالاوان شمالی قرارد دارد.این منطقه به دلیل دارا بودن 50 پوشش سنگی و ماهی ها و مرجان های رنگارنگ از شهرت بسیار بالای برخوردار است.جزیره های این منطقه پر از قارهای زیبا و صخره های بزرگ بوده و برای گردشگران گشت های تفریحی با قایق و اتوبوس محیاست.

 

 

2.سواحل سفید  در بوراکای

این ساحل پر جمعیت ترین ساحل در این جزیره است که بسیاری از تفریحات و ورزش های آبی در این ساحل موجود است.صندلی ها و ننوهای بسیاری زیر درختان پالم قرار گرفته که گردشگران می توانند آرامش را زیر درختان این جزیره داشته باشند.

 

 

3.جزیره باتان

این جزیره دارای صخره های سرسبز و آب های موج دار برای موج سواری ، خانه های سنگی و کلیسای اسپانیایی بوده و شهرت این جزیره سفر زیاد گردشگران چینی به این منطقه است.

 

 

4.آتشفشان مایون در آلبی

این آتشفشان فعال با ارتفاعی بیش از 2400 متر شکلی مخروطی داشته و بازدیدکنندگان با دیدن آتشفشان از سطح زمین لذت می برند.مسیر های طبیعی در زمین های پارک ملی ، آتشفشان را احاطه کرده  و در محیط اطراف حیات وحش مانند طوطی های متنوع می توان دیدن کنید.

 

5.تپه های شکلاتی بوهول

این منطقه جز میراث جهانی یونسکو بوده و منطقه ای حفاظت شده با بیش از 1200 تپه های کوچک است که طی سالیان متعددی بروی زمین ایجاد شده اند.این تپه ها در طول سال به رنگ سبز هستند اما در فصل خشک به رنگ قهوای شکلاتی تبدیل می شوند.

 

 

6.سیکوئیجور

سیکوئیجور در منطقه فولکور فیلیپین است.این جزیره کوچک و زیبا با مردمانی بومی و سنت های عرفانی است که شهرت بسیاری بین مردمان فیلیپین داشته و گردشگرانی بسیاری به دلیل زیبایی های خاص و بکرش به سمت خود می کشاند.

 

 

7.دارگا

دارگا یکی از جاذبه های بسیار زیبا در کشور فیلیپین است که در جنوب شرقی لوزون قرار دارد و در پس زمینه ی آن یک آتشفشان بزرگ نیز وجود دارد.دارگا در قدیم دهکده کشاورزی بوده اما با مرور زمان تبدیل به شهری شده که گردشگران بسیاری را مجذوب به خودش کرده است و در این شهر زندگی روستایی در جریان است.

 

 

8.تراس های برنج باتاد در بانائو

این تراس های برنجی بیش از 2000 سال قدمت داشته و شکل کشاورزی کشور فیلیپین را نشان می دهد.این تراس ها با دست در کوهستان کنده کاری شده اند. گردشگران می توانند در جاده هایی که بالای این زمین ها قرار دارد پیاده روی کرده و منظره زیبا و بی نظیر زمین های سرسبز را ببینند.

 

9.ویگان

یکی دیگر از جاذبه های این کشور ویگان نام دارد که جز میراث جهانی یونسکو به شمار میرود.این منطقه در شمال شرقی فیلیپین قرار دارد و تاریخ و معماری آن با خیابان های سنگفرش شده ، کلیسای باروک و عمارت های اسپانیایی نیز ترکیب شده و جاذبه این شهر را دوچندان کرده است.

 

10.باغ مرجان در کرون

جزیره کرون در فیلیپین مکانی مشهور برای غواصی و ورزش های زیر آبی است که عمدتا به دلیل صخره های مرجانی زیاد بسیار زیبا و شگفت انگیز است.در این منطقه تورهای ورزش زیرآبی و غواصی باغ مرجانی در نزدیکی کشتی های غرق شده است و مسافران می توانند در کنار غواصی در زیر آب های این جزیره از ورزش های آبی این منطقه هم استفاده کنند.

 

 

جاذبه های آمازون

جاذبه های آمازون

هنگامی که صحبت از جنگل های آمازون می شود طبیعت زیبا و دست نخورده ی این منطقه به ذهن ها خطور می کند ، جنگل های بارانی آمازون که یاد آور حیات وحشی بسیار خاص و طبیعتی بکر و زیباست.در این مقاله سعی داریم تعدادی از جاذبه های سفر به آمازون را برای شما عزیزان معرفی کنیم.

 

1.پارک ملی مائو

این پارک که در جنوب شرقی پرو قرار داشته در فهرست جهانی یونسکو ثبت شده است.این پارک مملو از حیات وحشی بی نظیر بوده که می توان بعنوان مثال اشاره کرد به سمورهای غول پیکر ، ژاکاناها ، جگوارها و میمون های مختلف و ...

و همچنین زیستگاه حدود 2000 گونه گیاهی از جمله نیلوفرهای آبی است.

 

2.پلازا د آرماس د ایکیتوس

شهر های بسیار شگفت انگیز و زیبایی در جنگل های آمازون وجود دارند که رفتن به هر کدامشان تجربه ای متفاوت را برای گردشگران به ارمغان می آورد . یکی از شهر های که در جنگل آمازون قرار دارد شهر پلازا است که یکی از جاذبه های این شهر میدان مرکزی آن است که در دوران رونق تاریخی لاستیک ساخته شده است.

 

3.ذخیره گاه ملی تامبوپاتا

در این منطقه با هیبت درختان سیبا ، درخت آجیل برزیلی که 40 متر ارتفاع دارد و درختان چوب آهنی یا قدمت 500 سال خواهید دید.برای دیدن شگفتی های این منطقه می توانید به شهر پورتو ملادونادو در جنوب شرقی پرو بروید.

 

 

4.دریاچه سندووال

در داخل ذخیره گاه ملی تامبوپاتا ، این دریاچه زیبا قرار دارد و در گوشه و کناره های این دریاچه سمور های غول پیکر و میمون های بامزه ، کاپوچین ها و سنجاب ها را تماشا کنید.

 

5.مرکادو آدولفو لیسبوا

مارکادو یا بازار شهری در ساحل رودخانه ریو نگرو در برزیل قرار دارد.این بازار زیبا در شهر بندری مانائوس واقع شده و در آن همه ی محصولات محلی تا صنایع دستی هندی و داروهای آمازون به فروش می رسد.نمای داخلی این ساختمان از دوران لاستیکی آمازون ساخته شده است.

 

 

6.تئاتر آمازوناس

این ساختمان که به سبک بل اپوک است بعنوان خانه اپرای مانائوس شناخته می شود.درون این ساختمان صدها لوستر ایتالیایی و جذابیت های اروپایی بچشم می خورد.در باره ی شهر مانائوس در مقاله های قبلی بطور مفصل توضیح دادیم و از جذابیت های آن گفته ایم.

 

 

7.پالاسیو ریو نگرو

این مکان بعنوان محل سکونت کارل والدمار شولز ،  سرمایه دار لاستیک آلمانی ساخته شده است که امروزه بعنوان یک مرکز فرهنگی برزیلی آمازون بشمار می رود.در این گالری هنر های زیبا یا موزه سکه آن بسیار دیدنی است.

 

8.آبشار کاچویرا دی ایراسما

در اعماق جنگل های زیبای آمازون این آبشار زیبا قرار دارد . این آبشار که به وسیله بارش های این منطقه ایجاد شده بسیار زیبا بوده و دارای حیات وحش جالب و طبیعتی بکر است.در این منطقه می توانید از این آبشار خنک لذت برده و استراحت کنید و در غارهای ماسه سنگ اطراف کاوش کنید.

 

 

9.پارک ملی یاسونی و ذخیره گاه زیست کره

این محیط محافظت شده از نظر بیولوژیکی متنوع ترین مکان روی کره زمین است که خانه بسیاری از دو زیستان و خزندگان و حیات وحش زیباست.

در این منطقه رودخانه های بسیار زیبا وجود دارد و ممکن است در این مسیر کایمان ها ، آناکونداها و دلفین ها به چشمتان بخورد.

 

 

10.پارک ملی مدیدی

این پارک بخشی از بزرگ ترین منطقه حفاظت شده روی زمین است.تونع زیستی این منطقه بسیار شگفت انگیز است و زیستگاه بسیااری از گونه های حیات وحش آمازون است.تنها در پرندگان 1254 گونه مختلف وجود دارد .این پارک با آبشار های زیبایش یکی از بهترین جاذبه های سفر به جنگل های بارانی آمازون بوده که شما گردشگران تور برزیل می توانند در برنامه سفر خود این مکان های زیبای آمازون را دیده و تجربه ای عالی داشته باشند.

 

 

جاذبه های لنکاوی

جاذبه های لنکاوی

لنکاوی یک جزیره در کشور مالزی است که طبیعتی بکر و زیبا دارد. درختان سرسبز و آب و هوایی بسیار عالی این جزیره باعث شده که گردشگران بسیاری در این جزیره زیبا اقامت داشته و لذت ببرند.

 

بهترین جاذبه های گردشگری این منطقه شامل پارک های بزرگ و ساختمان هایی با نمای خاص می شوند که به زیبایی این جزیره می افزایند.

لنکاوی سواحلی بسیار زیبا دارد مانند خلیج داتای ، پانتای سنانگ و تانجونگ رو در میان بهترین سواحل در دنیا شناخته می شود.

 

در ادامه تعدادی از جاذبه های جزیره لنکاوی را به شما عزیران معرفی خواهیم کرد.

 

پل هوایی لنکاوی

این پل که 125 متر طول دارد ، می توان از روی این پل آبشار گونونگ ، مات سینکانگ و توجو و جزایر کوچک اطراف لنکاوی را دید . این پل حدود 700 متر از سطح دریا قرار دارد و از طریق ایستگاه آخر تله کابین لنکاوی می توان بروی این پل رفت.

 

 

داتان لانگ

داتان لانگ که یک مجسمه بزرگ به شکل عقاب است و 12 متر ارتفاع دارد. در اطراف این مجسمه رستوران و مراکز خریدی وجود دارد مانند مراکز خرید کوآ جتی ، جتی پوینت مال و تامان لاگندا دالام لنکاوی.

 

 

تله کابین لنکاوی

این تله کابین که یکی از جالب ترین جاذبه گردشگری این جزیره است تنها با زمان 15 دقیقه مسافران خود را بر بالای کوه مات سینکانگ می برد و از آنجا می توان جنگل ها و جزایر کوچک و آبشار لنکاوی را مشاهده کرد .

 

گونونگ رایا

گونونگ رایا بلند ترین قله لنکاوی است و 881 متر ارتفاع از سطح دریا دارد.در جنگل های زیبای این منطقه انواع حیوانات خاص وجود دارد مانند میمون درختی ، ماکائو ، روباه و قوش و سنجاب.این منطقه بسیار برای کوهنوردی مناسب است.

 

 

پارک حیات وحش و بهشت پرندگان لنکاوی

این پارک که از سال 2002 تاسیس شده است در ابتدا محل نگهداری 2500 پرنده مثل اردک و طوطی و جغد بوده است.اما از سالهای بعد حیواناتی از قبیل کوزن ، میمون ، تمساح و مار به این پارک اضافه شدند.آبشار موجود در این پارک که بسیار زیبا بوده و محل زندگی راکون ها ، کروکدیل ها و پلیکان هاست در ارتفاعی 15 متری خود نمایی میکند.

 

پارک دریایی پولائو پایار

این پارک در 30 کیلومتری جاده لنکاوی قرار دارد و بهترین مکان برای عاشقان غواصی است . در این پارک زیبا ماهیگیری ممنوع است و فقط برای غواصی است و از دیگر تفریحات این پارک می توان به غذادادن به کوسه ها هم اشاره داشت . وجود مرجان های این پارک زیبایی دوچندانی به این پارک می بخشد.

 

 

موزه سه بعدی هنر در بهشت لنکاوی

بزرگ ترین موزه هنر سه بعدی در مالزی و دومین موزه بزرگ جهان در لنکاوی قرار دارد.

ساختمان این موزه سه طبقه بوده و طراحی بسیار زیبایی دارد.در این موزه می توانید بیش از 200 اثر هنری تماشا کرده و لذت ببرید.

 

 

آبشار تلاگا توجو

یکی از جاذبه های بسیار زیبای لنکاوی این آبشار زیباست .دلیل نام گذاری این آبشار به خاطر وجود هفت چاه بوده که 7 آبگیر طبیعی متصل به یکدیگر اند. در این منطقه می توان شنا کرد و پیاده روی و کوه نوردی را تجربه کرد. برای رسیدن به 7 استخر باید 300 تا پله را بالا رفته و 45 دقیقه زمان می برد.

 

 

جزیره میمون ها

کسانی که به دنبال جاذبه گردشگری بسیار هیجان انگیز هستند پیشنهاد ما به آنها رفتن به جزیره میمون هاست . در این قسمت ساحل به میمون ها تعلق دارد و تعداد زیادی میمون های بازیگوش در آنجا سکونت دارند که گردشگران با بردن خوراکی به آنها غذا می دهند.

 

سواحل لنکاوی بسیار آرامش بخش بوده و مکان بسیار مناسبی برای گذراندن ماه عسل و تعطیلاتی رویایی است .

جاذبه های شهر توکیو

جاذبه های شهر توکیو

شهر زیبای توکیو جاذبه های فراوانی دارد که نظر هر گردشگری را به خود جلب میکند.پایتخت ژاپن پر از نور و زیبایی و شگفتی های متعددی است که در این مقاله سعی داریم به آن ها اشاره کنیم.

 

معبد میجی

این معبد زیبا از جاذبه های بسیار معروف کشور ژاپن است که در سال 1915 ساخته شده است و 1926 ساختش به اتمام رسیده است. در طول جنگ جهانی دوم بنای اصلی این معبد ویران شد و در سال های بعد بازسازی شد . این معبد به امپراطور میجی و همسرش تقدیم شده بود .

 

باغ ملی شینجوکو گیون

این باغ یکی از تاریخی ترین و کهن ترین مکان در ژاپن است که در قدیم محل زندگی خانواده نایتو بوده و امروزه به باغ ملی تقدیم شده است . این باغ بعنوان یکی از زیبا ترین باغ های این کشور شناخته می شود .

 

 

پارک و باغ وحش اوئنو

این پارک زیبا که به دلیل منظره زیبا و شگفت انگیزش بسیار محبوب است در قلب توکیو قرار دارد و یکی از معروف ترین جاذبه های این شهر بحساب می آید .

پارک اوئنو دارای معابد و موزه های متعددی است که بازدید از آن ها را پیشنهاد میکنیم.

 

 

محله گینزا

گینزا شلوغ ترین محل در توکیو است که دارای مغازه های بسیاری است و نماد شهر توکیو بشمار می رود. این منطقه از قدیم مهم ترین مرکز تجاری و اقتصادی توکیو بوده است.در این منطقه 5 جاده باستانی ژاپن به هم متصل هستند و 5 شهر بزرگ ژاپن را به هم وصل میکند.در این محل کافه ها و رستوران های بسیاری وجود دارد .

 

کاخ امپراطوری

این کاخ که هنوز توسط خامواده امپراطوری مورد استفاده قرار دارد یکی از جاذبه های معروف و دیدنی در توکیو است که توسط دیوار ها و خندق ها احاطه شده اند.این کاخ در منطقه مارونوشی توکیو قرار دارد.

 

موزه ملی

موزه ملی هنر غربی در پارک اونیو قرار دارد . این موزه آثار هنرمندان مهم و سرشناش فرانسوی را به نمایش می گذارد. این بنا در سال 1959 توسط معمار سوئیسی ساخته شده و امروزه مورد استقبال گردشگران بسیاری قرار گرفته است.و

 

برج توکیو اسکای تری

این برج در وسط شهر توکیو خود نمایی می کند.این برج دومین سازه بلند جهان بعد از برج خلیفه است که ارتفاعی حدود 634 متر دارد.

در ساخت این سازه از برج ایفل الهام گرفته شده است و در ابتدا برای ارتباطات مخابرات مورد استفاده قرار می گرفت اما امروزه به عنوان جاذبه دیدن این شهر بحساب می آید.

 

تئاتر کابوکی-زا

توکیو به شهر تئاتر های فوق العاده معروف است.اگر به ژاپن می روید حتما از تئاتر های کابوکی دیدن کنید . این تئاتر ها که گونه ای شرقی و سنتی در کشور ژاپن را به تصویر میکشند و ترکیبی از رقص و آوازند و مدت زمان این تئاتر ها 4 ساعت است.

 

پارک ساحلی اودایبا

این پارک که در منطقه ی میناتوی قرار دارد به پارک های دایبا و شیئوکازه وصل می شود.این پارک به مجسمه آزادی که در آن است شهرت دارد . این پارک نمای بسیار زیبایی در هنگام شب دارد.

 

 

بهترین سواحل دنیا

بهترین سواحل دنیا

یکی از مورد هایی که در هر سفر اگر کشوری باشد که دریا داشته باشد خیلی به آن توجه می شود ساحل های آن است .

سواحل از مهم ترین مناطقی هستند که گردشگران بسیاری را از جای جای دنیا به سمت خود می کشاند. سواحل به خودی خود زیبا هستند اما امروزه تفریحات آبی و امکانات گردشگری بسیار در سواحل وجود دارد که برای گردشگران جدابیت های فراوانی دارد.

 

در این مقاله تعدادی از بهترین و زیبا ترین سواحل دنیا را به شما عزیزان معرفی میکنیم.

 

بورا بورا ، فرانسه

این ساحل در پلینزی قرار دارد و یکی از خیره کننده ترین مناطق گردشگری دنیا محسوب می شود .آب شفاف دریا و شن های ماسه ای ساحل آن این مکان را به خاص ترین ساحل فرانسه تبدیل کرده که هر ساله گردشگران بسیاری را به سمت خود می کشاند.

 

 

تالاب آبی ، ترکیه

این ساحل که در شهر زیبای اولودنیز ترکیه قرار دارد که بسیار شبیه سواحل تایلند بوده و در میان دریای اژه و مدیترانه قرار دارد.از جاذبه های این ساحل می شود به غواصی اشاره کرد.

 

 

جزیره زاکین ، یونان

این ساحل زیبا از سه طرف با صخره های زیبا محصور شده است .یکی از زیبایی های این جزیره وجود کشتی به گل نشسته ای است که در سال 1980 در این جزیره وارد شده است . از همین رو به این ساحل ، ساحل کشتی شکسته هم گفته می شود.

 

 

خلیج گریس

این خلیج به دلیل رنگ دریای آن شهرت بسیار زیادی دارد که همگان معتقدن که رنگ دریایی این ساحل را هیچ دریایی ندارد. این خلیج در جزایر تورکس و کایکوس قرار دارد .از دیگر جاذبه های این ساحل می توان اشاره داشت به باغ های مرجانی این منطقه که طبیعتی بکر و زیبایی را به نمایش می گذارد.

 

ساحل ماکنا ، هاوایی

شن های طلایی رنگ و دریایی شفاف و زلال ترکیبی که چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند . ساحل ماکنا علاوه بر زیبایی و درخشانی آب دریایی خودش طبیعتی بسیار زیبا و بکر در اطراف خود دارد که این منطقه را منجصر بفرد کرده است.

 

ساحل مایورکا ، اسپانیا

این ساحل یکی از زیبا ترین سواحل در دنیا بحساب می آید . این ساحل در ساحل غربی مایورکا واقع شده است یکی از جاذبه های گردشگری بسیار محبوب اسپانیا بحساب می آید.

در اطراف این ساحل دو رستوران وجود دارد که روی آب ساخته شده و غذای دریایی سرو میکنند .

 

 

ساحل پنهان ، مکزیک

این ساحل که در کشور مکزیک قرار دارد بسیار ساحل زیبایی بوده و ویژگی منحصر بفرد آن یک تونل آبی است که برای رسیدن به ساحل اصلی باید از آن عبور کرد.

 

 

 

ساحل پیها ، نیوزیلند

این ساحل در 45 کیلومتری شهر آکلند قرار دارد که دلیل شهرتش به خاطر وجود سنگ بسیار بزرگی است که در این ساحل وجود دارد است.اطراف این ساحل تپه های سرسبز دیده می شود که طبیعتی بسیار بکری دارد.یکی از نکات جالب این ساحل وجود شن های تیره رنگی است که به دلیل مواد معدنی آتشفشان بوجود آمده اند.

 

 

ساحل مالاکو ، اندونزی

بیشترین سواحل موجود در کشور اندونزی در جزیره بالی قرار دارد.ساحل مالاکو چندان بزرگ نیست اما بسیار ساحل زیبایی بوده چنان که آن را به نام مالدیو اندونزی میشناسند.

این جزیره خوبی که دارد این است که چندان شلوغ نبوده و میتوان کلبه های چوبی که در این منطقه وجود دارند را اجاره کرد و مکان مناسبی برای تفریح و ریلکس کردن است .

 

 

ساحل بایا دو سانچو ، برزیل

این ساحل با آب های فیروزه ای و تپه های مرجانی یکی از زیبا ترین سواحل در کل دنیا بحساب می آید.وجود حیوانات دریایی بسیار کم یاب از ویژگی های این منطقه بوده. را رسیدن به این ساحل اندکی سخت بوده و به همین دلیل است که این منطقه بکر و بسیاردیدنی است.

 

 

بهترین کشور ها برای کریسمس

بهترین کشور ها برای کریسمس

 

سفر در ایام کریسمس یکی از رویایی ترین سفر های است که هر فرد می تواند آن را تجربه کند . ازین رو سفر های و تورهای کریسمسی در ایام زمستان طرفداران بسیاری دارد. در این مقاله تعدادی از شهر ها و کشور هایی را به شما معرفی می کنیم که ایام کریسمس را بسیار زیبا برگزار کرده و سپری کرده این جشن در آن مکان ها تجربه بسیار خاطره انگیزی خواهد بود.

 

گرجستان

در این کشور 7 ژانویه روز کریسمس خواهد بود و بر خلاف دیگر کشورها دنیا روز کریسمس آن ها بعد از سال نو است ، از این رو در تفلیس و دیگر شهر های گرجستان جشن بپا می شود و شرکت در این مراسمات تجربه ای بسیار جذابی خواهد بود.

 

 

ارمنستان

ارمنستان اولین کشور بود که مسحیت را به عنوان دین رسمی پذیرفت و از این بابت متوجه مهم بودن کریسمس در این کشور می شویم . ارمنستان در روزهای کریسمسی بسیار زیباست و مملو از چراغانی و جشن است اما باید توجه داشت که آب و هوا درروزهای کریسمسی ارمنستان سرد بوده و گاها با برف همراه است.

 

استانبول

استانبول در جشن سال نو میلادی بیشترین گردشگران رو در خود جایی می هد، دلایل زیادی برای رفتن به این کشور و سپری کردن سال نو میلادی را می توان نام برد از جمله کنسرت های متعددی که برگزار می شود ، حراج هایی که در بازار های استانبول به مناسبت جشن سال نو گذاشته می شود و ...

 

دبی

دبی در کریسمس اولین چیزی که به این شهر باید توجه کرد در این ایام آب و هوای عالی آن است.زیبا ترین و با شکوه ترین جشن ها را در سال نو میلادی دبی برگزار می کند ، هر جای شهر را که نگاه بیندازی با تم کریسمسی تزیین شده و حسابی حال و هوای کریسمسی دارد.

 

رم

در رم بنا ها و موزه ها حال و هوایی کریسمسی داشته و مراسمات متهددی را برگزار می کنند. یکی از مراسمات آن ها عبادت نیمه واتیکان است که بزرگ ترین برگزار کننده مراسم مذهبی واتیکان است.در این شهر شما می توانید در مراسمات شرکت کرده و از غذا ها و شیرینی هایی که به مناسبت جشن سال نو درست شده تست کنید و لذت ببرید.

 

 

لاپلند فنلاند

یکی از مکان های رویایی در این ایام لاپلند فنلاند سرزمین بابانوئل است.تمام خانه های این شهر چوبی هستند و سورتمه های چوبی توسط گوزن ها کشیده می شوند و می توانید سوار آن ها شوید و در شهر بچرخید.

بزرگ ترین جشن فانتزی برای کودکان در کریسمس در لاپلند برگزار می شود و هر سال در سال نو این شهر میزبان بسیاری گردشگر است.

 

پاریس

یکی از مکان های جذاب و بسیار دیدنی در کریسمس پاریس فرانسه است.

این شهر زیبا از اوایل دسامبر آماده کریسمس می شود .یکی از دلایلی که بسیاری از گردشگران خود را به پاریس می رسانند برای ایام سال نو دیدن برج ایفل غرق در نور است که جداب ترین در شب کریسمس است.خیابان شانزلیزه غرق در نور و ربان های قرمز و درخت های کاج کریسمسی است . پاریس در کریسمس برای خرید بسیار ایده آل است زیرا همه مغازه ها تخفیفات ویژه ای دارند.

 

مقصد های زیبا برای سپری کردن ایام کریسمس کم نیستند زیرا که بسیاری از شهر های اروپایی کریسمسی با شکوهی را جشن میگیرند و هر کدام زیبایی خاص خودشان را دارند...

معنای رنگ پاسپورت ها

معنای رنگ پاسپورت ها

رنگ پاسپورت کشورها نشان دهنده چیست ؟

 

 

گذر نامه یا پاسپورت مدرک شناسایی رسمی است که از سوی دولت ها برای شهروندان صادر میشود ، با پاسپورت مربوطه از دیگر دولت ها اجازه می خواهد تا شهروندانش از کشور به خاک آن کشور ها عبور کند.

با این حال اگر توجه کرده باشید پاسپورت تمامی کشور ها در 4 رنگ مشکی ، آبی ، سبز و قرمز است.

 

 

از میان 199 پاسپورت موجود در دنیا 66 پاسپورت به رنگ قرمز و یا طیفی از رنگ قرمز دارند ، 44 پاسپورت به رنگ سبز و 82 کشور از پاسپورت آبی رنگ استفاده می کنند و 7 کشور پاسپورت مشکی دارند.

 

این موضوع که چرا هر کشور پاسپورت رنگ مخصوص خودش را دارد می تواند دلایل مختلفی داشته باشد وکشورها آزادند هر رنگ که مایل هستند را برای پاسپورتشان استفاده کنند

رنگ یک پاسپورت تاثیری بر ارزش آن ندارد اما با دیدن قدرتمند ترین پاسورت جهان متوجه می شویم که پاسپورت های قرمز ، پاسپورت های برتر در جهان هستند.

 

رنگ مشکی

مشکی کم استفاده ترین رنگ دربین پاسپورت هاست تنها 7 کشور دارای رنگ مشکی هستند کشور های ترینیداد و تباگو ، تاجیکستان ، مالاوی، کنگو، فلسطین ، نیوزلند و آنگولا از رنگ مشکی در رنگ پرچم کشورشن انتخاب کردند و دلیل استفاده کردن آن کشور در رنگ پاسپورتش می تواند این باشد.

 

 

 

رنگ آبی

رنگ آبی در پاسپورت ها جزو مرسوم ترین رنگ هاست. رنگ آبی نمان گر جهان دیده است. بیشتر از 10 کشور در حوزه کارائیب و بخشی از کشور قاره آمریکا از جمله آرژانتین، کانادا ، آمریکا و برزیل، انگلیس و نروژ دارای پاسپورت رنگ آبی هستند  .

 

 

 

رنگ قرمز

این رنگ در رنگ پاسپورت بیشتر کشور های اروپایی دیده می شود ، پاسپورت تمام کشور های عضو اتحادیه  اروپا به این رنگ است.کشور هایی مانند اسلوونی، چین، صربستان ، روسیه ، لتونی، رومانی ، لهستان ، گرجستان . کشور هایی مثل ترکیه و آلبانی هم رنگ پاسپورتشان را به رنگ قرمز تغیییر داده اند.کشور هایی مانند کلمبیا ، اکوادور، پرو هم دارای پاسپورت قرمز هستند.

 

 

 

رنگ سبز

 

تعداد کشور هایی که از پاسپورت رنگ سبز استفاده می کندد کم هستند اما اکثرا به دلیل مسلمان بودن آن کشور ها رنگ سبز انتخاب شده است . بعنوان مثال کشور هایی مثل عربستان سعودی ، مراکش ، پاکستان پاسپورتشان به رنگ سبز است ، دلیل انتخاب این رنگ این است که رنگ سبز سمبل دین اسلام بوده ولی در بعضی از کشور ها این موضوع صدق نمیکند کشور های افرقایی مثل نیجیریه ، ساحل عاج و سنگال دلیل استفاده از رنگ سبز تعلق به جامعه اقتصادی کشور های غرب افریقاست.

 

 

جاذبه های زوریخ

جاذبه های زوریخ

زوریخ بزرگ ترین و پرجمعیت تری شهر سوئیس است و در شمال سوئیس در دامنه کوه های آلپ قرار دارد.آب و هوای این شهر زیبا در بهار و پاییز خنک است و در این فصل ها گردشگران بسیاری دارد.

 

 

گفتنی است که یکی از جذاب ترین و مهم ترین خیابان های اروپا در زوریخ قرار دارد که این خیابان مملو از برند های لوکس جهان است و مراکز خرید گران قیمت و بسیار لاکچری دارد.

 

جاذبه های شهر زیبای زوریخ

 

موزه هنر های زیبا زوریخ

یکی از بهترین موزه های هنر زیبای اروپا در شهر زوریخ قرار دارد ، این موزه دارای کلکسیونی بی نظیر از آثار برتر هنرمندان است .

 

 

موزه ملی سوئیس

این موزه تا به امروز مهم ترین آثار تاریخ و فرهنگ کشور سوئیس را در خود جایی داده است که در این میان بیش از 820 هزار اثر با موضوعات مختلف در این موزه قرار دارند.

 

 

التستاد زوریخ

التستاد نام محلی است که پر از شهر های تاریخی پیش از قرن 20 هجری می باشد. در این محل بناهای معروف ، پلازا ، و دیگر جاذبه هایی مثل کلیسای سنت پیتر ، محله قرون وسطی ای راتائوس قرار دارد.

 

 

کوه یوتلیبرگ

این کوه که مشرف به دریاچه و شهر زوریخ است نمای بی نظیری دارد . در قسمت بالای این کوه هتلی قرار دارد و این نقطه مناسب کمپ زدن و پیاده روی است.

 

 

خیابان بانهوف

این خیابان که در قسمت اول مقاله به آن اشاره کردیم در آن گران ترین خانه های اروپا قرار دارد. بیشترین طراحان دنیا در این خیابان مغازه دارند در اطراف میدان پارادپلاتز مغازه ها و کافه های بسیاری وجود دارد.

 

 

 

دریاچه زوریخ

این دریاچه که توسط یخچال های طبیعی کوه های آلپ شکل گرفته از زوریخ تا شهر های اطراف آن ادامه دارد.آب این دریاپه بسیار زلال و تمیز بوده و محل مناسبی برای شنا است.در کنار این دریاچه چمن زاری سرسبز و خوش آب و هوا و هم چنین کاخ ها و جزایر بسیاری برای گشت و گذار وجود دارد.

 

 

خانه اپرای زوریخ

این خانه بنای مجلل به سبک نئوکلاسیک است که در دهه 1890 ساخته شده است.این ساختمان از لحاظ معماری شاخص ترین ساختمان شهر نیست اما نقش بسیار مهمی در تاریخ اپرا داشته است .

 

 

واتیکان، کوچک ترین کشور دنیا

واتیکان، کوچک ترین کشور دنیا

در کشور زیبای ایتالیا شهری مستقل به اسم واتیکان قرار دارد ، واتیکان کوچکترین و کم جمعیت ترین کشور در جهان است ، این کشور در شمال غربی شهر رم  قرار دارد و طبق آمار فقط 800 نفر در آن زندگی میکنند.بهترین فصل سفر به واتیکان شهریور و مهر ماه است که آب و هوا معتدل است .

 

نکته جالب اینجاست که برای ورود به این شهر باید آستین بلند و شلوار بلند به تن داشته باشید.

 

واتیکان دارای جاذبه های تاریخی بسیار است که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم

 

کلیسای سن پیترو

این کلیسا که به اسم کلیسای سن پیر معروف است یزرگ ترین کلیسای واتیکان است . این کلیسا ، کلیسای جامع واتیکان بحاب نمی آید و پاپ در آن اقامت ندارد.

 

 

میدان سنت پیرو

این میدان که مقابل کلیسای سنت پیرو واقع شده است که توسط جان رولنتسو برنینی طرلحی شده است . در دو طرف این میدان و ستون های دور تا دور آن مجسمه هایی زیبا قرار دارد که جلوه زیبایی به شهر بخشیده است.

 

 

کلیسای سیستین

این کلیسا بعنوان خاص ترین مکان دیدنی واتیکان بحساب می آید و کاخ آن محل اقامت پاپ است و مراسم انتخاب پاپ جدید در این کلیسا انجام می شود.نکته حائز اهمیت این کلیسا اینجاست که نقاشی آفرینش آدم اثر میکل آنژ در میان سقف های این کلیسا قرار دارد.

 

 

موزه واتیکان

این موزه مشهور ترین مجسمه های رم و مهم ترین شاهکار های هنری رنسانس را در خود جاییی داده است.

 

 

نکات جالب زیادی در ارتباط با واتیکان وجود دارد که در ادامه به تعدادی از آن ها اشاره میکنیم  

 

*واتیکان تنها کشوری است که زندانی ندارد

*کوتاه ترین مسیر ریلی جهان متعلق به واتیکان است که فقط دو مسیر ریلی 300 متری دارد

*واتیکان تنها کشوری است که بعنوان میراث جهانی یونسکو شناخته می شود

*پاپ تنها حاکم مطلق واتیکان است

*ورزش ملی واتیکان فوتبال بوده و لباس تیمشان به رنگ زرد ، آبی و سفید است

*واتیکان ارتش خودش را دارد که یکی از کوچکترین ارتش های موجود در دنیا یشمار میرود

*طلاق در کشور واتیکان ممنوع است

*واتیکان تنها ایالت پاپی باقیمانده در ایتالیاست

 

 

با اینکه واتیکان بدون هیچ گونه مرزی در کشور زیبای ایتالیا قرار دارد اما بعنوان یک کشور مستقل و جدا شناخته می شود و هر ساله گردشگران بسیاری به واتیکان آمده و از جاذبه های تاریخی و فرهنگ غنی و با قیمانده آن دیدن می کنند .

آشنایی با غذاهای سوئیسی

آشنایی با غذاهای سوئیسی

غذا همیشه نقس بسیار مهمی در صنعت گردشگری بحساب می آید ، ما برای این سفر می کنیم که با آداب و رسوم ، فرهنگ ملت ها و تاریخ آن کشور و غذاهای محلی آن ها آشنا بشویم.

غذاهای سوئیسی و دسر ها و نوشیدنی ها مانند شکلات و فوندو در تمام دنیا شهرت دارند و گردشگران بسیاری را به سمت این کشور زیبا می کشاند.

 

 

در ادامه به تعدادی از غذاهای سوئیس اشاره میکنیم تا سبک غذای مردم این کشور را به شما معرفی کنیمو

 

 

فوندوی سوئیسی

این غذا یکی از محبوب ترین غذاهای سوئیس است که طرفداران بسیاری دارد ، طرز تهیه این غذا بسته به منطقه ای که سرو می شود متفاوت است . این غذا ترکیبی از پنیر آب شده و سیر است که به همراه چای سیاه سرو می شود.

 

 

سوسیس کلم

مواد الی تشکیل دهنده این خوراک مخلوطی از سیب زمینی و تره فرنگی پخته شده به همراه سوسیس کلم است ، این غذا در جشن های کریسمسی اکثر شهر ها سرو می شود.

 

 

سیب زمینی سرخ شده روستی

این غذای سوئیسی که قدمتش به قرن 18 برمیگردد در بسیاری از رستوران ها سرو می شود ، این غذا با سیب زمینی رنده شده درست می شود و معمولا با نوعی پنیر و گوشت پخته می شود.

 

نان شیر مال سوئیسی

نان شیر مال های بسیاری در این کشور وجود دارد که معروف ترینشان نان گیس بافت سفید با رویه طلایی است که در بیشتر کافه ها آن را سرو میکنند .

 

شکلات های سوئیسی

هیچ سفری به سوئیس بدون لذت بردن از شکلات های سوئیسی کامل نیست.این کشور دارای کارخانه های شکلات سازی بسیاری است که در دنیا حرف اول را میزنند.شکلات ها مدل های متنوعی دارند از جملع ترافل ، پرالین و شکلات های سفید و ....

 

گوشت ورقه شده به سبک زوریخ

این غذا یک غذای کلاسیک سوئیسی است که با گوشت گوساله یا گاو درست می شود و در سس خامه ای پخته می شود ، محتویات این غذا قارچ، پیاز ، رشته فرنگی یا برنج است.

 

 

ریزوتو زعفرانی

ریزوتو یک غذای خامه ایست که با زعفران و برنج آریوریو درست می شود و این غذا در اکثر منو رستوران های ایتالیا یافت می شود این غذا معمولا با ترکیباتی مانند کدو سبز و گوجه فرنگی و قارچ سرو می شود.

 

مالاکوف

برای تهیه این غذا پنیر را در روغن سرخ میکنند و به شکا توپ در می آورند و قبل از سرخ شدن در آرد سوخاری فرو می کنند .

 

اسپاتزلی

این غذا که نودل های کوچک و کوفته ای است با خمیر آرد ، تخم مرغ ، و نمک درست می شود و بعد بصورت نوارهای نازک در می آورند و در آب می جوشانند .این غذا به همراه گوشت و ماهی سرو می شود و یکی از غذاهای محبوب سوئیسی است.

 

مرنگ

مرنگ یک دسر محبوب سوئیسی است و می توان به شکل های مختلف سرو کرد.برای طرز تهیه این دسر خمیر را در ابرهای شیرین مرنگ با سفیده تخم مرغ و شکر و کمی نمک استفاده می کنند.

 

جاذبه های پراگ

جاذبه های پراگ

شهر پراگ یکی از زیبا ترین و تاریخی ترین شهر در اروپا است . این شهر پایتخت جمهوری چک بوده و قدمت آن به 1100 سال میرسد.

 

در این شهر مکان های تاریخی و جاذبه های بسیاری وجود دارد و همین امر باعث شده هر ساله  گردشگران بسیاری به سمت آن بیایند.این شهر دارای چشم انداز های بی نظیری بوده و دارای قلعه ها و قصر هایی با معماری فوق العاده است

این شهر زیبا که از یادکار های قرون وسطی است در سال 1992 در لیست میراث جهانی فرهنگی و طبیعی یونسکو ثبت شده است .

 

در ادامه به مکان های دیدنی این شهر می پردازیم

 

*قلعه پراگ

هر گردشگری که به شهر پراگ می آید اولین مکانی خواهد رفت همین قلعه است .این قلعه بزرگ ترین قلعه باستانی در دنیا بوده و در سال 880 میلادی توسط پرینس بوریووج ساخته شده است و تا حالا این مکان بارها بازسازی شده است.

 

*میدان قدیمی در شهر پراگ

یکی از جاذبه های دست نخورده در شهر پراگ همین میدان است که ترکیب جذابی از سبک های معماری چندین قرن را تداعی می کند.اطراف این میدان چندین کلیسا و ساختمان های زیبا و با شکوه وجود دارد.

 

کلیسای بانوی ماقبل از تین

این کلیسا که جزو اصلی ترین جاذبه گردشگری این شهر محسوب می شود دارای 2 مناره 80 متری است ، قدمت این کلیسا به قرن 15 باز می گردد . دیدنی های بسیاری در این کلیسا وجود دارد از جمله ایوان های شمالی گوتیک با مجسمه عیسی مسیح ...

 

*ساعت نجومی

یکی دیگر جاذبه های های با ارزشی که در پراگ وجود دارد این ساعت است.این ساعت سومین ساعت قدیمی در جهان است که تا الان کار میکند.این ساعت در بالای برج عمارت شهر داری در شهر قدیم نصب شده است .

 

*کلیسای جامع سنت ویتوس

این کلیسا دارای معماری بی نظیری بوده و یکی از مهم ترین کلیساهای جمهوری چک بحساب می آیدو این کلیسا در قرن دهم ساخته شده است و بسیاری از شاهان بوهمیا و امپراتوران رومی در این کلیسا دفن شده اند.

 

 

 

*پل چارلز

این پل که قدمتش به 600 سال میرسد یکی نمادین ترین نشانه های پراگ است.این پل که پیاده روی بزرگ و سنگ فرش شده ای است سه منطقه شهر قدیم ، شهر کوچک و محله قلعه را به هم وصل میکند.احداث این پل به دستور چارلز چهارم بوده است.

 

*رودخانه ولد آوا

این رودخانه حدود 434 کیلومتر طول دارد و بلند ترین رودخانه چک است.این رودخانه از جنگل های بوهم نشات میگیرد و پس از پیچ و خم های زیاد به رودخانه البه میریزد و به یکی از جاذبه های گردشگری پراگ تبدیل شده است.

 

 

*میدان ونس سالز

این میدان زیبا در وسط شهر قرار گرفته و توریستی ترین منطقه شهر پراگ است.در قرن 14 میلادی زمان حکومت چارلز چهارم به عنوان یک بازار اسب و مهم ترین مکان شهر ساخته شده و تا کنون جزو مهم ترین میادین این شهر بحساب می آید.

 

دانستنی های کشور آلمان

دانستنی های کشور آلمان

آلمان در شمال اروپای مرکزی واقع شده است پس از روسیه سومین کشور وسیع اروپا به حساب می آید ، این کشور مساحتی 357 هزار کیلومتر مربع را داراست ، برلین پایتخت آلمان پر جمعیت ترین شهر آلمان است و آلمان دارای 16 ایالت است که برلین شهر ایالتی بحساب می آید.

 

از آنجایی که مراکز تاریخی و فرهنگی بسیاری در برلین قرار دارد این شهر امروزه به یکی از مراکز فرهنگی در جهان تبدیل شده است.

 

 

واقعیت های جالب درباره کشور آلمان

 

*آلمان دومین کشور پر جمعیت جهان است

*آلمان بزرگ ترین کلیسای جامعه جهان را دارد

*یک سوم آلمان از جنگل پوشیده شده است

*آلمان هفتمین کشور بزرگ اروپاست

*بزرگ ترین ایستگاه قطار اروپا در آلمان است

*آلمان بزرگ ترین تولید کننده ماشین در جهان است

*آلمان زادگاه اولین کتاب چاپی در جهان است

*آلمان دارای بیشترین تعداد باشگاه هواداران فوتبال در سطح جهان است

*آلمان میزبان جشن های پر جنب و جوش کارناوال است

*در آلمان بیش از 20000 قلعه وجود دارد

*آلمان بزرگ ترین اقتصاد اتحادیه اروپاست

*بیش از هزار نوع سوسیس در آلمان وجود دارد

*اولین درخت کریسمس در آلمان ساخته شده است

*اولین ماشین چاپ دنیا در آلمان ساخته شده است

*آلمان سرزمین شعرا و فیلسوفان معروف است

*برلین بعد از 5 شهر آلمان به عنوان پایتخت آلمان انتخاب شده است

*شهر هامبورگ در آلمان بیشترین تعداد پل در میان تمام شهر های دنیا را دارد

 

جشنواره گل کوکنهوف هلند

جشنواره گل کوکنهوف هلند

کشور هلند به دلیل پرورش گل های لاله بسیار شهرت دارد.این گل زیبا نماد کشور هلند بوده و در فرهنگ این کشور تنیده شده است. مزارع وسیعی در این کشور وجود دارند که گل های لاله را پرورش داده به همین دلیل هلند بزرگ ترین تولیدکننده گل در جهان بحساب می آید

 

 

 در فصل زمستان و ماه ژانویه گل های لاله به زیبا ترین حالت خود رسیده و روز 19 ژانویه روز ملی گل لاله نامیده شده است.

 

 

جشنواره گل لاله هر ساله در میدان آمستردام که پایتخت این کشور است برگزار می شود. در این جشنواره هر طرف شهر را که نگاه بیاندازی گل های لاله رنگارنگ به عطری محسور کننده به چشم می خورد.

 

چشنواره گل کوکنهوف یکی از اصلی ترین جشنواره گل جهان بحساب می آید که در تاریخ 3 فروردین الی 24 اردیبهشت برگزار می شود.این جشنواره در جنوب شهر آمستردام در شهر لیسه برگزار می شود، باغ گل کنهوف بزرگ ترین باغ گل در جهان است که هر سال به مدت 2 ماه در فصل بهار بازدید دارد

 

 

گل هایی نظیر لاله ، زغفران ، نرگس، و گل های پیازدار هلندی از جمله گل های این باغ زیبا هستند.

 

 

هر سال تقریبا 7 میلیون پیاز گل در مساحتی حدود 80 هکتار کاشته می شود.

 

نکته جالب اینجاست که قدمت این باغ به قرن 15 بازمیگردد ، کوکنهف به معنی باغچه آشپز خانه است

 

در سال 1949 گروهی از تولیدکنندگان و صادر کنندگان پیاز گل به کوکنهف آمدند و به مناسبت تولد کوکنهف آن را به یک پارک تبدیل کردند، طی 67 سال گذشته این باغ به یکی از جاذبه های مشهور و محبوب هلند قرار گرفته است.

 

 

در این باغ راهنمایانی هستند که به مدت 60 دقیقه تمام باغ را به شما معرفی کرده و در ارتباط با تاریخچه هر بخش به شما توضیحاتی می دهند.

 

یکی از فعالیت هایی که در این باغ بسیار طرفدار دارد قایق سواری در اطراق ایت پارک است .

 

کوکنهف یک بستری را ایجاد می کند که برای پرورش گل هلندی است و شرکت کنندگان محصولات خود را مانند پیاز گل ها و انواع مختلف گل را به نمایش می گزارند.گردشگران بسیار می کوشند تا تاریخ سفرشان با تاریخ این جشنواره یکی باشد تا در کنار جاذبه های طبیعی و بکر کشور زیبای هلند از دیدن و تجربه کردن این باغ بی نصیب نمانند.

 

این باغ همان طور که در بالا اشاره کردیم در لیسه بین آمستردام و لاهه در منطقه بالب قرار دارد.

 

 

جاذبه های میلان

جاذبه های میلان

 میلان یکی از شهر های توریستی در کشور زیبای ایتالیاست که برای گردشگران یک گزینه ی پرطرفدار است. این شهر زیبا سومین شهر پر بازدید در ایتالیا بعد از رم و ونیز است و به پایتخت مالی و مد کشور ایتالیا معروف است.میلان شهری مدرن و پر جمب و جوش است .

 

این شهر یکی از شهر های بزرگ و تاریخی کشور ایتالیا بوده و از نظر طراحی لباس و اقتصاد در دنیا شهرت دارد ، این شهر ترکیب زیبایی از مدرنیته و تاریخ با گذشته ای الهام بخش و میراث فرهنگی غنی است.

 

در ادامه تعدادی از جاذبه های این شهر زیبا را معرفی میکنیم

 

 

کلیسای جامع میلان

این کلیسا که یکی از زیبا ترین کلیساهای اروپا است  و نماد تاریخ در مرکز شهر میلان قرار دارد.ساخت این کلیسا به سال 1386 میلادی باز میگردد . این مکان سومین کلیسای جامع بزرگ جهان بعد از کلیسای جامع سنت پیتر در رم و کلیسای جامع سویا است.

 در فضای داخلی این کلیسا 5 شبستان و 52 ستون وجود دارد که هر کدام نماد یک هفته از سال است .

 

کلیسای سانتا ماریا

این کلیسا یکی از جاذبه های گردشگری بسیار مهم در میلان بحساب می آید چرا که یکی از معروف ترین نقاشی های جهان در این کلیسا قرار دارد ، تابلوی شام آخر اثر لئوناردو داوینچی به جذابیت های این کلیسا اضافه کرده است.

 

سالن اپرا و تئاتر لا تسکالا

این سالن یکی از اصلی ترین و مهم ترین جاذبه میلان بحساب می آید . ظرفیت این سالن اپرا 2800 نفر بوده و علاوه بر اجری موسیقی و نمایش ، اجرای رقص باله هم در آن برگزار می شود .

 

قلعه اسفورزسکو

ایین قلعه با شکوه که در قرن 14 ساخته شده است بازدید از آن را به دوست داران تاریخ و فرهنگ گیشنهاد میکنیم .این قلعه زیبا که یکی از جاذبه های پر طرفدار شهر میلان است محل اقامت خانواده اسفورزسکو بوده و معمار آن لئوناردو داوینچی بوده است. امروزه از این قلعه به عنوان موزه هنری از آثار قدیمی دیدن می کنند.

 

گالری هنری پیناکوتئا دبررا

این گالری زیبا در داخل یک قصر زیبا و باشکوه قرار دارد و هر ساله میزبان گردشگران زیادی از سرتاسر جهان است ، ساختمان این قصر با شکوه به قرن 14 و 15 بازمیگردد و این ساختمان در ابتدا برای موسسه مجسمه سازی و معمار تاسیس گردیده و شامل کلکسیون زیبایی از آکادمی هنر های زیبایی میلان بوده است.

 

باغ گیاه شناسی بررا

محله معروف بررا جزو جاهای دیدنی پرطرفدار در شهر میلان است که دارای خیابان های جذاب و پر رفت و آمد است ، این باغ که در پشت کاخ بزرگ بررا قرار گرفته است دارای گیاهان بی نظیر و بسیار زیبا است .

 

 

 

موزه لوور پاریس

موزه لوور پاریس

موزه لوور یکی از معروف ترین مکان های گردشگری در دنیا محسوب می شود . این موزه بزرگ ترین و پر بازدید ترین موزه در دنیا است و در آن 35000 اثر هنری را از تاریخ باستان تا قرن 21 به نمایش میگذارد.

 

این موزه که یکی از مشهور ترین موزه ها در جهان است در شهر پاریس کشور فرانسه قرار دارد و هر ساله گردشگران بسیاری برای بازدید از این موزه پاریس را مقصد سفر هایشان انتخاب می کنند . در حال حاضر بازدید از موزه لوور پاریس هروز بجز چهارشنبه ها از ساعت 9 الی 6 بعد از ظهر است .

 

ساختمان موزه لوور به طور کلی دارای 3 بال و 5 طبقه است و دارای 4 ورودی بوده که به ترتیب عبارت اند از : ورودی هرم شیشه ای ، ورودی گالری کاروسال ، ورودی دالان ریشلیو و ورودی درگاه شیر ها است .اکثر بازدید کنندگان هرم شیشه ای را برای ورود انتخاب می کنند .

 

ساختمان موزه لوور از سه بخش اصلی راسته ریشلیو ، راسته دنو و راسته سولی تشکیل شده است

راسته دنون که به نام آقای دومینیک ویوانت دنون  اولین مدیر موزه لوور نام گذاری شده است که مهم ترین آثار موزه لوور مثل تابلوی مونالیزا اثر لئوناردو داوینچی است و الله بالدار پیروزی و مجسمه نایکی در این قسمت قرار دارد.

 

راسته سولی که دارای دیواره های قدیمی است بخش مصر باستان را تشکیل می دهد که در این قسمت مجسمه ونوس میلو به نام ماکسیمیلیان سولی ، وزیر اصلی هنری چهارم شاه فرانسه نام گذاری شده است قرار دارد.

 

راسته ریشلیو

راسته ریشلیو از نقاشی و مجسمه های فرانسوی ، آپارتمان ناپلئون سوم و قسمت خاور نزدیک باستان ( شامل تالارهای ایران) تشکیل شده است به نام کاردینال ریشیلو ، وزیر اصلی لوئی سیزدهم ، شاه فرانسه است.

 

 

موقعیت مکانی موزه لوور از سایر جاذبه های نزدیک  :

 

میدان کنکورد پاریس : 5 دقیقه رانندگی

پل پونت نیوف پاریس : 6 دقیقه رانندگی

دانشکده ملی هنر های زیبا پاریس : 12 دقیقه رانندگی

 

 

رستوران های نزدیک :

رستوران یوزو

رستوران آریگ

رستوران نوقلو

رستوران کوکوریکو

 

امکانات موزه لوور پاریس :

*نرم افزار موزه لوور پاریس

*دستگاه معرفی و هدایت بازدیدکنندگان

*راهنمای انگلیسی

*نقشه موزه لوور

*درب های ورودی مختلف

*رستوران و کافی شاپ

*مسیر پیاده روی

 

 

موزه لوور میزبان وسیع ترن گالری های هنری دنیا از گالری عتیقه های مصری ، شرقی ، یونانی ، هنر های اسلامی ، اشیای دکوری و نقاشی های چاپی است . جمع آوری بیش از 30000 اثر شاهکار هنری و مراقبت از آنها در مقابل گذر زمان خود به تنهای هنر محسوب می شود .

جاذبه های مونیخ

جاذبه های مونیخ

شهر زیبای مونیخ مرکز ایالت باواریا و سومین شهر بزرگ در کشور آلمان است . مونیخ شهری پر جنب و جوش با نگرش مدرن است که ظاهر تاریخی و اصیل خود را حفظ کرده است. این شهر یکی از فرهنگی ترین شهر های آلمان بحساب می آید و میزبان بهترین و بزرگ ترین فستیوال های روز دنیاست. هر ساله شهر زیبای مونیخ گردشکران بسیاری را از جای جای دنیا به وی خود می کشاند.

 

 

در ادامه تعدادی از جاذبه های این شهر زیبا را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد

 

باغ انگلیسی مونیخ :

این باغ که بزرگ ترین پارک شهری آلمان است بعنوان زیبا ترین پارک آلمان هم شناخته شده است . درختان و گیاهان بسیار زیبایی در این باغ وجود دارد که در این باغ می توانید در پیاده رو های یک رودخانه نه کیلومتری قدم بزنید.

 

کاخ  و باغ نیمفنبورگ

این کاخ که یک اقامت گاه تابستانی در حومه شهر است ساخت آن به قرن 17 بازمیگردد و بعنوان یکی از جاذبه های زیبای شهر مونیخ بحساب می آید.این کاخ با شکوه 600 متری از هر طرف با کانال های نیمفنبورگ احاطه شده است.

 

 

مونیخ رزیدنز

این قلعه که در قرن 14 برای اقامت شاهان ساخته شده است در طول سال های متوالی به قصری عظیم و زیبا با چندین یلغ و 130 اتاق تبدیل شده است.

یکی از جاذبه های جذاب این قلعه حیاط آن است ، این قصر حدودا 10 حیاط دارد که هنگام ساخت قسمت های جدید این قصر برای وصل کردن ساختمان ها به هم ساخته شدند.

 

 

مارین پلاتز و نووس

یکی از ویژگی های جذاب این مکان قدمت آن است که ازسال 1158 این میدان در قلب شهر زوریخ قرار گرفته است . با رفتن و دیدن به این میدان می توانید آلمان های قرون وسطی را تصور کنید که در قدیم بروی سنگ فرش های اطراف این میدان بازار روزانه برگزار می کردند .این قسمت تاریخی شهر تماما جزو آثار تاریخی شهر مونیخ محسوب می شود .

 

 

کلیسای سنت پیتر

این کلیسا که قدیمی ترین کلیسای شهر مونیخ است در سال 1100 ساخته شده است و این کلیسا در سال 1347 میلادی در آتش سوزی سوخته شد و بازسازی آن به سبک گوتیک است . این کلیسا دارای 306 پله برج دارد که با بالا رفتن از آنها می توانید سقف خانه های تاریخی اطراف را مشاهده کنید

 

 

کلیسای فرانکیرچ

این کلیسا که از سال 1821 اصلی ترین و باشکوه ترین کلیسای ایالت باواریا و مهم ترین جاذبه مونیخ است در سال 1488 ساخته شده است.برج های این کلیسا 100 متر ارتفاع داشته و یکی از جذابیت های این کلیسا رد پایی است که در آن است و معروف است به رد پای شیطان .

 

 

تئاتر کوویلیز

این تئاتر که یکی از باشکوه ترین جاذبه های مونیخ است در سال 1755 ساخته شده است که یکی از نمونه های معماری اواخر دوره ی باروک است . معماری منحصر بفرد و با شکوه این تئاتر آن را تبدیل کرده به یکی از بهترین سالن های اجرای اپرا و موسیقی زنده.

 

 

نکات مهم سفر به ژاپن

نکات مهم سفر به ژاپن

ژاپن یکی از کشور های مهم و قدرتمند جهان محسوب می شود که هر ساله گردشگران بسیار زیادی را از جای جای دنیا به سمت خود می کشاند. از جاذبه ها تاریخی گرفته تا ساختمان ها و آسمان خراش های مدرن آن همگی نماد پیشرفت و مدرنیته بودن این کشور پهناور هستند.

 

در سفر به ژاپن باید و نباید هایی وجود دارد که در پایین به آنها اشاره خواهیم داشت

 

در هنگام پیاده روی در حال غذا خوردن و سیگار کشیدن نباشید

این حرکت ، حرکتی بی ادبانه در فرهنگ ژاپنی است

 

از چوب غذا خوردن خود به درستی استفاده کنید ، چوب خوری در ژاپن دارای معانی و قوانین سمبلیک بسیاری است که باید توسط افراد رعایت شود.

 

برای گرفتن عکس سلفی با گیشا ها و مایکوها آنها را تحت فشار قرار ندهید ، برای بعضی از گردشگران وادار کردن و اصرار به گیشا ها برای گرفتن عکس سلفی نوعی بی احترامی تلقی شده و حرکت غیر پسندیده ای است . به همین دلیل نزدیک شدن و صمیمی شدن با آن ها حرکت غیر اخلاقی محسوب می شود.

 

به گوزن های مقدس نارا و جزیره میاجیما آسیب وارد نکنید

 

 

به ظاهر باشکوه و زیبای میراث جهانی ثبت یونسکو آسیب وارد نکنید ، برای مثال برخی گردشگران بروی ساقه بامبو حکاکی کرده که حرکت نا پسندی است .

 

حروف الفبای ابتدایی ژاپن را یاد بگیرید ، این کار کمک می کند که در فضای ایستگاه مترو و سفارش غذا از منو های ژاپنی راحت تر باشد برای شما.

 

 

غذای نودل را با صدا بخورید یه اصطلاح هورت بکشید

شاید در بعضی از فرهنگ ها این کار شایسته نباشد اما در ژاپن این موضوع اهمیت ویژه ای دارد چرا که در رستوران هورت کشیدن غذا بدین معنی است که از سر آشپز تشکر کرده و از غذا بسیار راضی هستید.

 

انعام دادن در فرهنگ ژاپنی حرکت ناپسندی است و توهین محسوب می شود ، این قضیه طوری جدی است که اگر چول خود را برای انعام روی میز بگذارید گارسون ها فکر می کنند پول خود را جا گذاشتید و دنبال شما می آیند.

 

درست تعظیم کنید در هنگام ملاقات و احوال پرسی با مردم ، تشکر از یک نفر ، عذر خواهی از یک نفر ، طوری که گردن و کمر خود را خم نکنید فقط بدنی صاف به سمت جلو حرکت کنید

 

از سیستم حمل و نقل عمومی ژاپن نهایت استفاده را ببرید ، چرا که اجاره کردن خودرو بسیار گران بوده و تاکسی هم در مقایسه با سایر وسایل حمل و نقل آن گران است.

 

در مترو قطار های سریع السیر سکوت را رعایت کنید، به این دلیل است که اکثر مسافران در حالت استراحت بوده و این کار نا خوشایند است.

 

برای گرفتن بیزنس کارت حتما با دو دست خود اقدام کنید

 

زباله های خود را حتما در سطل های زباله سطح شهر بیاندازید

 

در هنگام ورود به اماکن مقدس و مذهبی از گوشی استفاده نکنید.

زیبا ترین فرودگاه های جهان

زیبا ترین فرودگاه های جهان

فرودگاه ها معمولا مکان هایی هستند که ممکن است مسافران زمان زیادی را در آنجا بگذراند که در این امر زیبایی فرودگاه ها در کنار امکانات رفاهی متعدد می توان بستر مناسبی را جهت استراحت کردن مسافر فراهم کند.

 

کشور هایی هستند که بهترین معمار ها و طراحان خودشان را برای ساخت فرودگاه بکار می گیرند تا برای  مسافران و توریست ها تصویری بیاد ماندنی ثبت کنند.

در ادامه به تعدادی از فرودگاه های زیبا از نظر گردشگران اشاره میکنیم.

 

 

فرودگاه چانکی در کشور سنگاپور:

این فرودگاه که به بهترین فرودگاه دنیا معروف است امکانات تفریحی و گردشگری بسیاری را برای مسافران در نظر گرفته است و در 8 سال متوالی عنوان بهترین فرودگاه دنیا را به خود اختصاص داده است.تعداد خط هوایی در این فرودگاه عدد 100 را نشان می دهد و جزو شلوغ ترین و پر رفت و آمد ترین فرودگاه های دنیا بحساب می آید.

 

 

فرودگاه سوارز مادرید ، کشور اسپانیا:

این فرودگاه یکی از زیبا ترین فرودگاه های دنیا بوده و ظرفیت بیش تر از 120 پرواز در هر ساعت را دارد و اولین فرودگاه اسپانیا برای مسافران و بار هوایی بحساب می آید.این فرودگاه پنجمین فرودگاه بزرگ در اروپا و یکی از مدرن ترین هاست.

 

 

فرودگاه بائو آن در شنزن ، کشور چین

فرودگاه شنرن چین هم جزو زیبا ترین فرودگاه های دنیا است ، معماری بی نظیر و چشم گیر این فرودگاه به جذابیت های بصری آن اضافه کرده ، امکانات رفاهی و تفریحی این مکان بستر راحتی و سرگرمی مسافران را فراهم کرده است.

 

 

فرودگاه مناره در کشور مراکش:

مناره کشور مراکش هم دارای فرودگاهی زیبا با نمای بسیار حیرت انگیزیست این فرودگاه که برای چندمین بار زیبا ترین فرودگاه های جهان شناخته شده است از امکانات رفاهی ویژه ای برخوردار است مانند سالن استراحت ، هتل ، اینترنت و وای فای ، فروشگاه ، مراکز ارزی و رستوران و کافی شاپ.

 

 

فرودگاه بین المللی دبی در کشور امارات :

در سال 2023 فرودگاه بین المللی دبی بین زیبا ترین فرودگاه های جهان قرار گرفته است ، این فرودگاه تمام امکانات رفاهی امروزه را داراست ، امکانات سرگرم کننده متعددی مانند پخش فیلم ، باغ های طبیعی ، سالن بدنسازی ، استخر ، هتل 5 ستاره و ... به جذابیت های این فرودگاه افزوده است .

 

 

فرودگاه بین المللی هاندا در کشور ژاپن:

این فرودگاه که یکی از جذاب ترین فرودگاه های دنیا محسوب می شود دارای 3 تربینال و 4 باند پروازی است که سالانه به 80 میلیون مسافر خدمت رسانی می کند ، این فرودگاه به عنوان وقت شناس ترین ابر فرودگاه جهان شناخته شده است.

 

فرودگاه بین المللی حمد در کشور قطر:

این فرودگاه که با تبدیل بخشی از دریا به خشکی ساخته شده است دارای 1628 دکل روشنایی است که با نور پردازی جذاب و وسیع تبدیل به یکی از زیبا ترین فرودگاه های جهان شده است .

 

 

آمفی تئاتر کلوسئوم ، رم

آمفی تئاتر کلوسئوم ، رم

آمفی تئاتر کلوسئوم یک تماشا خانه بیضی شکل است که در مرکز رم در ایتالیا قرار رفته است . این آمفی تئاتر که در قدیم محلی برای نبردهای میان گلادیاتور ها و حیوانات وحشی بوده است و نکته جالب توجه اینجاست که این مکان در فهرست عجایب هفت گانه جدید جهان است این بنا تا جایی برای مردم ایتالیا مهم است که آن را نماد ای کشور یاد می کتتد.

 

 

آمفی تئاتر فلاوین که به آمفی تئاتر کلوسئوم مشهور است بزرگ ترین تماشا خانه ی باستانی است ، دلیل نام گذاری این بنا به کلوسئوم وجود مجسمه بسیار بزرگ از نرون به نام کلوسئوم است .

 

این بنا در سال 217 میلادی به دلیل برخورد صاعقه آتش گرفت و مجدد بعد از عملیات بازسازی از سال 320 میلادی برای جنگ گلادیاتورها استفاده شد.

 

کلوسئوم از 4 طبقه ساخته شده است و طبقه بالایی آن شامل صندلی های برای طبقات فرو دست جامعه و پایین تر طبقه برای طبقات بر جسته رم تعلق داشته است.

 

گرشگرانی که در قرن های 18 و 19 میلادی به این مکان آمده اند به شدت تحت تاثیر این بنا قرار گرفته اند و از میان آن ها میتوان به چارلز دیکنز اشاره کرد .

 

این آمفی تئاتر توسط دیواری 5 متری پوشیده شده است برای محافظت از تماشاچیان در مقابله با حیوانات وحشی بوده است . در بالای دیوار لژ سلطنتی قرار دارد که محل نشستن امپراطور و مهمانان ویژه بوده است.

 

 

کل سازه این بنا از انواع سنگ های رومی باستان  با سیمان و گیره های آهنی در کنار هم قرار گرفته است. از مارس 2017 بازدیدکنندگان می توانند یک تور شبانه با راهنما در کلوسئوم رزرو کنند . این مجموعه در هنگام شب نمای دیگری دارد و زیبا تر بنظر می رسد .

 

 

این بنا تقریبا هروز بجز 25 دسامبر و اول ژانویه به روی عموم باز است . از ساعت 8:30 تا 5 بعد از ظهر در فصل زمستان و 7:30 در تابستان در آن به روی عموم باز است .

 

 

شهر مارسی ، فرانسه

شهر مارسی ، فرانسه

فرانسه یکی از کشور های بسیار پر گردشگر در اروپاست که اکثرا همه آن را با برج ایفل و موزه لوور پاریس می شناسند ، اما شهر های بسیار زیبایی در فرانسه وجود دارد که کمتر اسم آن ها به گوشمان خورده است که طبیعتی بی نظیر و سواحلی زیبا دارند

 

یکی از این شهر های زیبای فرانسه می توان به شهر بندری مارسی اشاره داشت که یکی از قدیمی ترین شهر های فرانسه است که در 862 کیلومتری جنوب شرقی پاریس و 350 کیلومتری جنوب شهر لیون قرار گرفته است.

 

یونانی ها این شهر را بنا کرده اند و امروزه این شهر از 16 منطقه تشکیل شده است و حدود یک میلیون جمعیت دارد.نام دیگر این بندر در قدیم ماسالیا نام داشته است و یک  مرکز تجاری و بازرگانی مهم به حساب می آید.

 

 

این شهر از نظر گردشگری بسیار مهم است و این شهر بندری در حدود 300 روز سال گرم و آفتابی است به همین دلیل مقصد محبوبی برای تفریحات ساحلی و لذت بردن از هوایی آفتابی است.

 

این شهر که بهشت گردشگران معروف است در تمام طول سال مسافران زیادی را سمت خود می کشاند و سالانه پذیرای 2.4 میلیون گردشگر می باشد.

 

دلایل زیادی برای سفر به این شهر وجود دارد مثل تاریخ این شهر سواحلی بکرو زیبا و غذاهای محلی و....

 

 

در بالا اشاره کردیم که مارسی قدیمی ترین شهر فرانسه است و یکی از جذاب ترین منطقه این شهر بندر آن است که بافت قدیمی آن شهر است و که در زبان فرانسه به لوپانیه معروف است و یکی از محله های رنگارنگ و جذاب این بندر است.

این محله روی یک تپه واقع شده و به همین علت خیابان ها و کوچه های آن بسیار تنگ و باریک است و روی شیب زیادی قرار گرفته است که قدم زدن در این محله شما را با جذابیت های گردشگری مارسی آشنا می کند.

 

منطقه قدیمی شهر مارسی شما را با فرهنگ های مختلف آشنا می کند و همین امر شما را جذب این محله می کند.

 

یکی دیگر از جاذبه های تاریخی این شهر مارسی قلعه شاتودیف است که از لحاظ قرار گیری در وسط دریا اهمیت ویژه ای دارد که گردشگران با کشتی های مسافر بری از بندر مارسی به این قلعه می روند.این قلعه در جزیره دیف در مجمع الجزایر فریول قرار گرفته است که جز مناطق طبیعی و حفاظت شده بشمار میرود.

 

شهر مارسی به دلیل اینکه یک شهر بندری است غذاهای دریایی بسیار خوشمزه ای دارد که به شما پیشنهاد می دهیم سوپ ماهی بویابس و صدف خوراکی حتما امتحان کنید.

تفریحات زوریخ ، سوئیس

تفریحات زوریخ ، سوئیس

زوریخ بزرگ ترین شهر سوئیس است که یک مرکز مالی است و بانکداری و تجارت در این شهر قرار دارد . این شهر که یکی از شهر های توریستی در سوئیس است سالانه گردشگران بسیاری را به سوی خود می کشاند.

در این شهر تفریحات مفرح و کارهای سرگرم کننده بسیاری وجود دارد که گردشگران را سرگرم کنند و تجربه ای جدید برای آنها رقم بزند که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

 

در دریاچه زوریخ با قایق گشتی بزنید

این دریاچه که ماه شکل است و خط ساحلی بسیار زیبایی دارد که قدم زدن در اطراف آن هم بسیار لذت بخش است.

 

 

در خیابان بانهوف خرید کنید و از مغازه های جذاب این خیابان دیدن کنید زیرا که اکثر برند های خاص دنیا در این خیابان شعبه دارند مانند لویی ویتون ، شانل و گوچی و...

 

 

در نمایش خانگی اپرا زوریخ شرکت کنید و از نمایش های ویژه این مجموعه لذت ببرید

 

به باغ وحش زوریخ بروید و گونه های حیوانی را از نزدیک ببینید

 

از کوه زیبای اوتلی بالا بروید و نمای شهر را از این نقطه تماشا کنید ، اگر در فصل بهار به زوریخ سفر کردید شکوفه های رنگارنگ روی کوه تصویری زیبا را برای شما میسازد.

 

از منطقه تاریخی لیندن هوف و مناظر این منطقه دیدن کنید

 

با تله کابین از کوه فلسنگ بالا بروید و تصویر پانورامای شهر زوریخ را تماشا کنید .

 

با پاراگلایدر از ارتفاعات زوریخ بالا بروید و از هوای کوهستانی این منطقه دیدن کنید.

 

از کلیسای سنت پیتر دیدن کنید که یکی از قدیمی ترین کلیساهای زوریخ است .

 

از آبشار راین دیدن کنید و با قایق سواری در این رود خانه تجربه ای جذاب را برای خود خلق کنید.

 

از موزه ریتبرگ دیدن کنید و مجموعه ای غنی از آثار هنری آسیا ، آفریقا ، و اقیانوسیه را از نزدیک ببینید.

 

اگر به زوریخ سفر کردید حتما یک سفره یک روزه به لیختن اشتاین داشته باشید . لیختن اشتاین که بین سوئیس و اتریش قرار گرفته است به دلیل مناظر کوهستانی و روستاهای عجیبش شهرت یافته است.

 

لذت چشیدن پنیر های سوئیسی را از دست ندهید .

 

از روستای اینترلاکن دیدن کنید زیرا که این منطقه یکی از زیبا ترین منطقه هایی است که در سوئیس قرار دارد و طبیعتی بسیار زیبا دارد .

 

به دیدن دهکده زیبای گریندل والد بروید و تمام مناظر و عکس هایی که از سوئیس و زسیبا ترین نقاطش تا بحال در اینترنت مشاهده کردید را از نزدیک تماشا کنید.

 

{{text}}